Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 537268 kertaa)

Poissa Punatulkku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #930 : 18.10.14 - klo:02:19 »
Mä nukun nykyään aina hiukset kiinni, koska tuntuivat katkeilevan enemmän auki nukkuessa (voi tosin olla kuviteltua, koska en ole kova pyörimään sängyssä). Pari vuotta oltu näin ja nykyään tuntuu ihan kamalalta nukkua tukka auki, tuntuu että takertuvat jatkuvasti johonkin ja koko ajan yritän haroa niitä pois alta  ;D kasaan tukan tavallisesti korkealle pikku myy- nutturalle yöksi, joskus harvoin korkealle ponnarille. Nutturan teen invisibobblella, joka ei aina pysy kovinkaan hyvin ja pysyessään taas usein jättää tukan taipuneeksi kamalalle säkkärälle. Joku parempi keino pitäisi kehitellä, mutta en oikein osaa tehdä itselleni mitään napakkaa ylös nostettua lettiviritelmää enkä omista mitään unimyssyä. Satiinityynyliinaankin mun on pitänyt investoida jo aikoja, jos sitä sais aikaseks joskus...

Jotta pysyttäis edes vähän kasvatusaiheessa, niin nyt on latva taas kuosissa. Vähän ärsyttää kun ei vaan tunnu millään siihen tavoitteeseen pääsevän, mutta eivät nämä onneksi ole nyt yhtä lyhyet kuin viime leikkauksen jäljiltä - jotain edistystä siis todella tapahtunut  :)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #931 : 18.10.14 - klo:11:45 »
Mulla on hiukset kiinni nukkuessa, koska muuten saatan herätä yöllä siihen, että hiukset ovat kietoutuneet kaulan ympäri kerran tai pari  ;D Olisi ihan kiva välillä pestä hiukset illalla ja antaa olla auki nukkuessa, mun hiuksista tulee aika kivat silloin.

Teen sellaisen tosi löysän poninhännän päälaelle ja kietaisen kerran latvan loopille. Aikaa menee n. 5 sekuntia ja löysä nuttura/ponnari on kiltti mun ällökarhealle kiharalle latvoissa.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #932 : 18.10.14 - klo:12:04 »
Minä nukun yleensä hiukset auki, silloin ne ovat parhaimman näköiset aamulla. Tuntuu että vaikka tekee kuinka löysän letin tai nutturan niin silti latva menee sellaiseksi kuivanoloiseksi säkkäräksi. Mistä lie johtuu ???
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #933 : 18.10.14 - klo:13:26 »
^Mullakaan ei toimi letit eikä ponnarit, joissa latva jää vapaaksi nuhjaantumaan tyynyyn tai mun selän alle.  Valkki toimii näköjään parhaiten, kunhan illalla muistaa huolellisesti piilottaa latvahaivenet loppujen hiusten alle turvaan. Kesällä pystyin ongelmitta nukkumaan hiukset auki, näköjään syksyn tullen ihon lisäksi myös hiukset kuivuvat ja alkavat temppuilla.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

• Vieras
« Vastaus #934 : 18.10.14 - klo:20:29 »
Hnnngg, täällä kasvatetaan vieläkin vaikken foorumilla olekaan ehtinyt hetkeen käydä. :)
Tiedä sitten onko se salaman syytä kun näyttää että päänahka paistaa joistain kohdista vai oonko sitten pudottanut hiuksia urakalla...

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #935 : 19.10.14 - klo:12:04 »
Pari sivua sitten oli mainittu Inversion method ja mäkin olen sitä kokeillut kesällä. Lopputulos oli se ettei hiukset kasvanut sen enempää kuin normaalistikaan.

Öljyä en todellakaan käyttänyt joka päivä, vaan kahtena päivänä viikon aikana.
Päänahan hierontaan olen pyrkinyt muutenkin kiinnittämään huomiota jo aiemminkin, mutta tuo “kuuri” oli hyvä muistutus tehdä sitä useammin. Tosin mulle saa jatkossakin riittää se ihan pystyasennossa tehtynä ja siksi että se tuntuu hyvältä - kasvuvaikutuksesta viis. 

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #936 : 20.10.14 - klo:10:09 »
Mulla on aina ollut päälaella kohta, jossa hiukset vaan jakaantuu kahtia. Ei ole mitään pyörrettä, mutta siinä kohdin tuntuu olevan niin voimakas luonnollinen jakaus, että en saa peitettyä sitä hiuksilla, vaikka miten koittaisin kammata ja lakkaa iskeä päähän.

Tummissa hiuksissa se vielä näkyy tosi ilkeästi :( Tänäkin aamuna kun menin hissiin ja satuin näkemään takaraivoni peilistä, melkeen itkua tuhersin kun näyttää siltä että siinä on kalju kohta  :P Karvaa kuitenkin riittää vaikka muille jakaa, joten siitä ei ole kysymys.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #937 : 20.10.14 - klo:10:32 »
onko ponnarinympärys oikeasti pienentynyt?

Mää muuten mittailin ponnarinympärystäni ja kyllähän se karusti paljasti epäilykseni todeksi. Kaksi senttiä on siis ponnari pienentynyt. :( Vielä kun käytän niitä lätsäytys-silikoneja tällä hetkellä, niin ohenemisefekti on valtava. Olen kyllä huomannut hiuksia pestessäni, että jonkunlainen sulkasato on käynnissä, mutta en nyt ihan näin mittavaa eroa olisi arvannut. Tottakai sekin mahdollisuus pitää ottaa huomioon, että hiuslaatu voi vain muuttua ohuemmaksi. Hiuslaatuni on muutenkin muuttunut iän myötä, joten eiköhän se paksuudenkin muuttuminen ole ihan mahdollista. Ei se auta nyt kuin laittaa tukka letille ja seurata tilanteen kehittymistä, toivottavasti tämä ei ole merkki mistään pahemmasta. Yritän suhtautua tähän rauhallisesti vielä, koska hiuksista löytyy tällä hetkellä niin käsittelemätöntä kuin todella käsiteltyä karvaa, eli todellisen tilanteen näkee varmaankin vasta kun pahimmat värinpoistolatvat on eliminoitu pois.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #938 : 20.10.14 - klo:12:07 »
Mulla on aina ollut päälaella kohta, jossa hiukset vaan jakaantuu kahtia. Ei ole mitään pyörrettä, mutta siinä kohdin tuntuu olevan niin voimakas luonnollinen jakaus, että en saa peitettyä sitä hiuksilla, vaikka miten koittaisin kammata ja lakkaa iskeä päähän.

Tummissa hiuksissa se vielä näkyy tosi ilkeästi :( Tänäkin aamuna kun menin hissiin ja satuin näkemään takaraivoni peilistä, melkeen itkua tuhersin kun näyttää siltä että siinä on kalju kohta  :P Karvaa kuitenkin riittää vaikka muille jakaa, joten siitä ei ole kysymys.

Mulla on takana samanlainen "pyörre" ja varsinkin jos hiukset on likaiset niin se paljastuu ikävästi. Pitää aina tarkistaa peilin kautta. Parhaiten pyörteen saa piiloon kun laittaa vähän kuivashampoota/hiuspuuteria ja kevyesti tupeeraa sen kohdan, mutta tympeähän se on aina sitä piilotella. Hiukset myös katkeilee sitten tuosta kohdasta kun tupeeraa ahkerasti  :P

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #939 : 20.10.14 - klo:17:29 »
Vähän ot, mutta mä olisin tyytyväinen jos mun pyörre olis takaraivolla... nyt se on tuossa edessä ja saa aina tapella että saa otsiksen asettumaan ilman että pyörteen kohdalle tulee kaamea rako >:(

---

Mä olen viime aikoina koittanut "unohtaa" hiusten kasvattamisen. En siis mittaile tai kuvaa kehitystä tai muutakaan. Kesällä napsin itse jotain kuivimpia latvoja pois... Nyt päätin ottaa kehityskuvan, kun edellinen on tämän ketjun mukaan maaliskuun alusta. Ja hittolainen, onhan tuo reuhka vähän kasvanut, vaikka olen sitä välillä lyhentänyt! :D

1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #940 : 20.10.14 - klo:18:37 »
^Munkin silmään on kasvanut roimasti! Ja todella kauniisti sointuu tuo latva jo sekaan, eipä harmittaisi roikuttaa tuollaista mukana vaikka pitkäänkin. :) Oma tämänhetkinen tilanne on aika justiinsa käänteinen tuosta, omaa väriä vajaa 10cm ja loput vaalennettua hiusta (joka kyllä vihertää vienosti ellen taittele pois sitä orjallisesti.)

edit. Pahoittelen pientä OT:ta, luulin lukevani Oma väri takaisin -ketjua. :D
« Viimeksi muokattu: 20.10.14 - klo:18:44 kirjoittanut ZEN »
Cogito ergo doleo.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #941 : 21.10.14 - klo:16:18 »
scoundrel, onpas sinulla kauniit ja hyväkuntoiset hiukset! :) Kasvatuksessakin on selkeä kehitys ja näyttävät kyllä tosiaan ihan silkkisiltä. :)

enna, hyviä pointteja sinulla tuosta ponnarin mittaamisen epävarmuudesta. Voi siis olla varsin hyvin, että sulkasato ei olekaan ollut niin raju. Hyvä uutinenhan kaikki mahdollinen mittausepävarmuus minun tilanteessani on. :D

Kylläpä huomaa hiuksista, että ulkona on pakkasta. Latvat on pörröisen näköiset ja tarttuvat toisiinsa muutaman sentin matkalta. Kaulahuivin ja takinkauluksen tekemän niskarastan kanssa eläminen on taas tiivis symbioosi seuraavien kuukausien ajan. Niin ja pipo lätistää hiukset ja päänahka muhiutuu inhottavasti siellä alla, eli koskaan ei ole hyvä. Onko talvi + hiukset oikeasti näin surkea kombo? :D

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #942 : 21.10.14 - klo:20:20 »
3kk viime mittauksesta ja pari senttiä tullut lisää. Pisimmät latvat on nyt 89cm ja suurin osa hiuksista 86cm. Pikkuriikkisen siis edistystä, mutta tarkoittaa edelleen sitä, että kuivia latvoja ei voi leikata milliäkään :D

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #943 : 22.10.14 - klo:14:56 »
^Voi että! Tiedän kyllä turhan hyvin tuon tunteen, kun ne tietyt sentit olisi voinut olla leikkaamatta :-\ No, vaikka sulla olisikin nyt edessä määräaikainen kasvatusprojekti, niin on se ihan kiva seurata hiustenkasvua vaikka se hidasta touhua onkin :)

Mä olen aiemmin sanonut pitäväni leikkauslakkoa uuteen vuoteen saakka, mutta eihän silloinkaan ole mitään järkeä harkitakaan saksimista, koska kaikki kasvatettu pituus menisi melkein jo siinä. Tietenkin tasoittaminen tulisi varmaan jossain vaiheessa ajankohtaiseksi, mutta heitän todellisen haasteen itselleni nyt: leikkauslakko kesäkuuhun saakka! Värjäämättömyydellä, vähäisellä käsittelyllä ja säännöllisellä hoitamisella uskoisin latvojen kestävän ainakin jonkinnäköisenä sinne asti. Olisikohan jo +10cm siihen mennessä :)

Kiitos kommentista! Joo tää tilanne sapettaa mua edelleen, vissiin on isommat ongelmat vähissä tai jotain  ;D Toi on kyllä totta, että hiustenkasvua on pitkästä aikaa kiva seurata ja odotella. Sinänsä myös "hauska" että mun vanha tapa pitää hiuksia auki ei sovi enää yhtään, tulee jotenkin aikas paha tätifiba tän pituisissa hiuksissa yhdessä mun kasvojen kanssa. Tuleepa nyt sitten kokeiltua uusia tyylejäkin!

Suosittelen kyllä panostamaan kasvatusprojekteissa hyviin jätettäviin tuotteisiin! Merkittävin ero minkä olen tehnyt nyt viimeisen vuoden aikana verrattuna aiempaan on, että olen käyttänyt orjallisesti jätettäviä jokaisen pesun jälkeen. Mulla on käytössä label. m:n Protein Spray ja Radiance Oil, ja kampaajakin ihmetteli miten leikkauksen muoto ja hiusten kunto on säilynyt niin hyvänä, ja samaa ihmettelin itsekin. Aiemmin on about kolmen kuukauden jälkeen alkanut huomata kuinka latvojen linja pehmenee ja hapsottuu, mutta nyt ne on skarpisti olleet hioutumattomat. Muutoin käytän ihan raa'asti muotoilurautaa, eli kai niihin lämpösuojateksteihin on uskominen.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #944 : 22.10.14 - klo:16:33 »
Tekisi ihan kamalasti mieli varata aika kampaajalle ja vähän siistiä tätä hiuksistoa. Ensi kuussa tulee se puoli vuotta täyteen minkä olen luvannut olla leikkaamatta. Tänään oli kampaajan facesivuilla merkintä että yksi peruutusaika olisi tälle päivälle, niin kyllä oli kova houkutus ottaa se aika :D

Toisaalta tuntuu kyllä vähän turhalta käydä jotain yhtä senttiä leikkuuttamassa, mutta yllättävän paljonhan sekin tukkaa siisteyttäisi..