Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 536058 kertaa)

Poissa hullukissanainen

• Haiven
  • *
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #945 : 22.10.14 - klo:18:40 »
Mä oon niiiin iloinen!! Viimein hiukseni yltävät siihen BSL-mittaan :l

BSL oli itselleni sellainen välitavoitemitta. Ajattelin, että sen tullessa täyteen voin jo olla todella tyytyväinen kasvatustuloksiin. Vyötärölle tosin on vielä aika pitkä matka, joten kasvattelu jatkuu.

Olen nyt syönyt nyt kolmisen viikkoa biotiinia ja MSM:ää hiusten kasvatuksen tukena. En tiedä kuvittelenko vain, mutta tuntuu, että juurikasvu pöllähti hiuksiin ihan yhtäkkiä. Siis että hiukset olisi kasvaneet yhtäkkiä tosi nopsaan. Voi kyllä olla placeboa, toiveajattelua tai mitä lie ;D Täytyy seurata tuloksia.

Voisin kyllä pitää värjäily- ja leikkauslakkoa tämän vuoden loppuun. Eipähän tule turhaa rasitetta hiuksille ja pituudet saa kasvaa vapaasti.
1b M ii. BSL, tavoitteena vyötärömitta.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #946 : 22.10.14 - klo:19:40 »
Menitkö nukka kampaajalle vai piditkö puolen vuoden leikkaamattomuudesta kiinni? Pelottaa, että itselleni iskee taas jossain kasvatuksen vaiheessa leikkaushimo enkä osaa vastustaa sitä.. en halua aina aloittaa kasvattamista alusta ;D

Sain onneksi vastustettua kiusausta ja hiukset säästyivät tällä kertaa :)

Ensi kesänä tukka yltäisi jo rintsikkamittaan jos maltan olla leikkaamatta.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #947 : 22.10.14 - klo:23:19 »
Toivon että nuo irtohiukset menevät vain takkuun ja siksi tuntuvat että lähtisi päästä "hiusklimppejä" eikä sen takia että nyt on jotain vialla. ): Tein tukistustestin (niin että otan hiukset kuin laittaisin ne ponnarille, mutta vedänkin vain käden siitä läpi) ja sillä kertaa lähti kaksi hiusta. Äsken suihkussa pesin hiukset ja olivat ne olleet vuorokauden öljymuhituksessa, mutta lähti sellaisia klimppejä ja latvoista saa aina vedellä niitä irtohiustuppoja pois. Äsken harjasin melkein kuivat hiukseni ja huomasin että taas on takussa yhdestä kohtaa, lähti hiuksia mutta takku oli sen takia ettei siitä kohtaa ollut öljy peseytynyt.

Onko teistä kukaan koittanut hiusten gelatointia? Mua himottaisi kamalasti koklata. Pelkään kuitenkin että siinä on jotain vaaroja, mutta olen vasta googlaamisvaiheessa.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #948 : 22.10.14 - klo:23:35 »
Muistaakseni gelatoinnista on ollut jotain ketjuakin juurikasvussa, sieltä löytyi linkkejä, videoita ja kokemuksia :) Taisin vuosi sitten niitä lueskella, joten en yhtään muista mistä löytäisi.

Edit: Löysinpäs :)

http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=5924.0

Siinä on hiusten laminoinnista kampaajalla sekä gelatoinnista kotikonstein.
« Viimeksi muokattu: 22.10.14 - klo:23:37 kirjoittanut Kalevalatar »

Poissa ÄiskäVärjääTaas

• Haiven
  • *
« Vastaus #949 : 23.10.14 - klo:09:49 »
Ensimmäinen välietappi on saavutettu, eli pahimmin kärähtäneet hapsut on ainakin enimmäkseet kasvateltu pois. Tosin sitä kuivaa hamppua löytyy kyllä edelleenkin vähän liiankin paljon  :( Nyt sitten hiljalleen pituutta lisäämään... Kesäkuisen vaalennusoperaation yhteydessä pituudesta lähti n. 20-25 cm pois, suunnilleen niihin mittoihin pääseminen on seuraava välietappi. Tässä tämän hetkinen kuontalo:

Tosin leikkauslakko ei pitänyt, lupaus tuli rikottua  :-\ Mutta sille oli ihan pätevä syy, laatu meni pituuden edelle  ;D Ja tuntuu että tämän hetkinen malli olisi suht hyvä pohja kasvattamiselle. Eipä tuo nyt mikään täydellisyys ole mutta itse olen jokseenkin tyytyväinen, ainakin jos ottaa huomioon että tee-se-itse ihmisenä olen kaiken ihan itse leikellyt ja värjäillyt kylppärin peilin edessä  ;D

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #950 : 23.10.14 - klo:11:53 »
^Tosi paksun näköiset hiukset :). Kiva, kun laitoit kuvan! Joo, minulla on sama juttu nykyään, että hiusten kunto menee pituuden edelle. Paljon miellyttävämpää kasvatella hyväkuntoisia hiuksia, kuin sellaisia, jotka ovat kuivaa hamppua. Olen lopettanut hapetteellisilla hiusväreillä värjäilyn ja siirtynyt Elumen-suoravärin käyttöön, odotukseni ovat korkealla, että hius pysyy hyvässä kunnossa vastaisuudessa. Tietenkin hyvät hoitotuotteet hiuksille ovat myös käytössä. Latvat suojaan silikonia sisältävällä hiusseerumilla, suojaaminen on varsinkin nyt talvella tärkeää.

Poissa ÄiskäVärjääTaas

• Haiven
  • *
« Vastaus #951 : 24.10.14 - klo:13:44 »
^^ Tuon mun suttukuvan perusteella paha sanoa mitään hiusten todellisesta kunnosta (vähän ehkä harhaan johtava kuva, näyttää kiiltävämmältä kuin mitä on) mutta ajattelin että kunnon/laadun puolesta sillä ei niin merkitystä tässä ketjussa, lähinnä vaan refrenssinä hiusten pituudelle  ;D

Täällä harvoin näkee lyhyempi hiuksisia kasvattelijoita, tuntuu että kaikilla muilla kasvattajilla on jo valmiiksi metritukka  0_0 Oma tukka tuntuu vaan niin onnettomalta kun muihin vertailee. Muutenkin vaikuttaa siltä että nyt syksyn mittaan kasvuvauhti hidastunut entisestään  >:( Voipi johtua oikuttelevasta kilpirauhasesta tai sitten ihan vaan tullut syötyä liian huonosti. Joka tapauksessa, saisi kyllä kasvuvauhti vähän reipastua.

Poissa Kinderi

• Haiven
  • *
« Vastaus #952 : 29.10.14 - klo:09:26 »
Moe! :) Uusi kasvattaja täällä!

Rekisteröidyin tänne, koska tarvitsen henkistä tukea tähän projektiin. Olen ikuinen kasvattaja, enkä kuitenkaan ole päässyt koskaan olkapäämittaa pidemmälle, mutta nyt aion päästä.

Yli 10 v värjäsin hiuksiani ja se varmaan syynä onkin siihen, että tukkaa ei ole saanut kasvatettua. Se oli aina niin huonossa kunnossa... 3 v sitten leikkasin siilin ja siihen loppui värjäilyt. Nyt on menty omalla värillä, josta tykkään enemmän kuin mistään keinoväristä. Olen sittemmin pitänyt lyhyttä mallia, mutta nyt olen saanut kasvatettua nämä hartiamittaan. Tää vaihe on niiiiin ärsyttävä, kun tuntuu, että tää ei kasva! Kunto on ok, mutta koska tasattu viimeksi kesäkuussa, alkaa olla latvat vähän eri mittaista. Koitan kuitenkin vielä olla leikkaamatta. Haluan pitkän tukan, koska mulla on aika paksu tukka niin vois olla kiva myös pitkänä ja hoidan kotona meidän 3 kk vauvaa niin oon huomannut, että pitkä tukka on kätevin tässä elämäntilanteessa. Onneksi myös vauva pitää aika kiireisenä niin ei kerkeä koko aikaa kasvua tuijottaa ;)

Pitäner ottaa niitä tukkakuvia, lisään tännekin, jos ehdin....,

n

Poissa sininen kissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #953 : 31.10.14 - klo:13:09 »
Vuosi sitten leikkautin rikotun polkan. Ylläpidin mallia, ja viimeksi kesäkuun alussa leikkautin. Tuolloin pisimmät olivat leukalinjaan asti, suunnilleen tuon pituiset kuin käyttäjällä ÄiskäVärjääTaas. Sen jälkeen alkoi polkka kyllästyttää, ja pitkät kutrit houkuttaa taas. En ole sen jälkeen leikannut. Pisimmät hiukset kutittelevat nyt olkapäitä, takaa eivät ihan vielä yllä hartiatasolle. Strategiana on vältellä kampaajaa vielä 1-2 kuukautta ja sitten käydä tasoittamassa latvat, lisäksi ehkä jotain sivuotsiksen tapaista. Hiusten hyvään hoitoon oon alkanut taas kiinnittää enemmän huomiota. Vaalennuksesta en silti luovu, koska platinanvaaleat hiukset vaan sopivat mulle yksinkertaisesti parhaiten.

Ensimmäisenä tavoitteena on kainalomitta, pitää sitten katsoa jatkanko vielä BSL-mittaan. Pitkät hiukset ovat vaan niin ikinaiselliset, ja hyväkuntoisina upeat. En malta odottaa, että pystyn taas tekemään erilaisia nuttura- ja solkikampauksia sekä lettejä.

Edit. Lisäys. On ärsyttävää, kun saa päähänsä että haluaa pitkät hiukset, niin ne haluaisi sitten HETI. Pitäisi jotenkin oppia nauttimaan niistä eri kasvatusvaiheista. Esimerkiksi hartiamitassa kannattaisi tehdä sellaisia kampauksia, joita on hankala tehdä sitten BSL-mittaiseen tai sitä pidempään tukkaan. Mutta jotenkin sitä aina haikailee vain sitä kasvatuksen lopputulosta siellä jossain tulevaisuudessa.
« Viimeksi muokattu: 31.10.14 - klo:13:15 kirjoittanut sininen kissa »
1a Mii. Liukkaat ja lasimaiset, vaalennetut solisluumittaiset hiukset. Kasvatusta BSL:ään. Lempisarjat XZ ja Joico.

Poissa ÄiskäVärjääTaas

• Haiven
  • *
« Vastaus #954 : 01.11.14 - klo:12:57 »
On ärsyttävää, kun saa päähänsä että haluaa pitkät hiukset, niin ne haluaisi sitten HETI. Pitäisi jotenkin oppia nauttimaan niistä eri kasvatusvaiheista. Esimerkiksi hartiamitassa kannattaisi tehdä sellaisia kampauksia, joita on hankala tehdä sitten BSL-mittaiseen tai sitä pidempään tukkaan. Mutta jotenkin sitä aina haikailee vain sitä kasvatuksen lopputulosta siellä jossain tulevaisuudessa.

Juu kuulostaa tutulta... Mitä enemmän hiusten kasvamista toivoo, sitä hitaammalta se tuntuu. Mutta sitten toisaalta taas, lyhyessä tukassa pienikin mitan lisäys tuntuu konkreettisesti, ihan ykskaks saattaa huomata että aiemmin mahdoton "poninhäntä" onnistuukin jo  ;D tai siis, korjataas hieman... ykskaks saattaa huomata että niskahapsut saa jo koottua pikkuruiseksi poninhännän tyngäksi.

Itselläni tuota tuskailua kasvuvauhdin kanssa on helpottanut selkeä juurikasvu, siitä saa jotain ihme tyydytystä kun näkee selkeästi aina peiliin katsoessa että taas on tummaa juurikasvua ilmestynyt. Pakko tukan on kasvaa kun kerta tummaa tukkaa ilmestyy päänahan sisältä  :D

Tuo "pitkätukkamullenytheti" tuskailu tekisi mieli korjata hankkimalla pidennykset mutta usean vuoden klipsupakkomielle on jo jättänyt mun päähän pysyvät jäljet, joten parempi vaan antaa olla ettei hiukset harvene enää entisestään.

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #955 : 02.11.14 - klo:14:24 »
Mitenkäs lakkoilijoilla sujuu? Mulla tuntuu erittäin hyvältä olla leikkaamatta. Tiedättehän sen tunteen kun joka ikinen päivä tekis mieli trimmata "ihan vähän vaan". Mulla ei ole ollut pitkiin aikoihin mielihaluja ottaa saksia käsiin muuhun kuin kakshaarastenmetsästykseen eikä ajatus että oon vähintään vuodenvaihteeseen leikkaamatta. (:

Kiitos muuten tuosta linkistä hiustne laminointiin, se on mulle joskus pompannutkin silmään mutten ole yhdistänyt laminointia gelatointiin. Yritin kerran gelatoida mutta levitin sen suihkussa enkä jaksanut antaa vaikuttaa sen pidempään saatika lämmittää kuivaimella.

Oon kärsinyt jostain syystä kamalista takuista ja on pitänyt ottaa silikonit apuun. Hiuksia en viitti pitää auki vaikka haluaisin kun silikoninkin kanssa saattaa tulla sellasia ikäviä takkuja. Toivottavasti se on vaan siitä että talvi on tulossa... ):

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #956 : 02.11.14 - klo:17:52 »
^Mulla oli lakko tyssätä totaalisesti, kun iski long bob -himo, mutta jotenkin sellainen lyhyys alkoi kuitenkin tuntua liian pelottavalta ja ei-omalta. Kaksihaaraisia olen napsinut, ja kuivuuttaan tukka on murennut omia aikojaan. Teoriassa tämä on tässä leikkaamattomuusaikana ottanut vähän kyllä lisää pituutta, mutta se pituus tulee ohuina latvoina, eikä nyt sinänsä tunnu erityisen tavoiteltavalta tai mitenkään hyvältä. Kyllä ne vahvat, lyhyemmät latvat vaan näyttäisivät paljon paremmalta. Sinnittelen pilipalilatvojeni kanssa nyt joulukuulle kuitenkin, taloudellinen tilanne ei salli kampaajaa tässä kohti enkä halua nyt leikata itse.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #957 : 02.11.14 - klo:18:17 »
Täällä on leikkuuhimot tipotiessään, sillä onnistuin vahingossa taltuttamaan latvojen kuivuuden ja tukka tuntuu tosi kivalta! :) hoitorutiini on täysin erilainen kuin aiemmin suosimani, eli parempi varmaan olla retostelematta ennenkuin voin virallisesti todeta sen hyväksi. Hitaastihan lisäsentit tulevat, mutta matkan vyötärölle ei pitäisi olla ylitsepääsemättömän pitkä. Aina täytyy kuitenkin pitää se varaus, että latvat räjähtää käsiin ja kasvatus ei etene suunnitelmien mukaan.

Olisi kyllä kiva saada joku ottamaan virallinen hiuskuva ( ;D ) minusta. Tuleehan niitä itse räpsittyä, mutta sitten aina epävarmuuksissani jätän ne puhelimen kameralla räpsityt peilikuvat julkaisematta.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #958 : 03.11.14 - klo:09:39 »
Hiusten leikkauslakko sujuu hyvin, mulla ei yleensäkään ole mitään innostusta leikata hiuksia. Pahimmat rakennevaurioita kokeneet hiusosiot leikkaisin muistaakseni kesällä pois. Nyt olen keskittynyt hiusten hyvään hoitamiseen. Silti hiustenpidennys houkuttaisi, tietenkin se on väliaikainen ratkaisu, mutta toisi vaihtelua näihin ei ihan olkapää-mittaisiin hiuksiin. Hiustenpidennyksessä on oma vaivansa, mutta onhan se kiva, kun olisi edes välillä pitkät hiukset.

Poissa funkylala

• Hiushörhö
« Vastaus #959 : 03.11.14 - klo:12:53 »
Minä taas tartuin saksiin, mutta olin ovela ja rikoin vain lyhyimpien kerroksien latvoja ja ihan pikkuisen myös koko pituuksista. Pituutta ei siis huomattavasti lähtenyt mutta tuntuvat paremmilta.  :ts