Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 536408 kertaa)

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #960 : 03.11.14 - klo:14:10 »
Ihan on ongelmitta sujunut lakkoilu. Juurikasvun värjäämistä olen suunnitellut ja käynyt hypistelemässä väripurkkeja, mutta ihan vielä ei ole kriittinen tilanne  ;D Löysin muuten uuden ystävän suolavesisuihkeesta!

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #961 : 04.11.14 - klo:19:10 »
Nyt on taas sellainen hyvä hetki menossa, eikä tee enää mieli leikata hiuksia niinkuin vähän aikaa sitten. Viimeisimmästä leikkauksesta on muuten nyt päivälleen puoli vuotta. Ehkä asetan nyt seuraavaksi tavoitteeksi, että en leikkaa hiuksia kuin vasta ensi vuonna seuraavan kerran.

blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #962 : 05.11.14 - klo:18:07 »
Mä olin jo päättänyt leikata long bobin koska halusin viimeisetkin värjätyt latvat pois, mutta onneksi mietin asiaa vielä enkä lähtenyt höntyilemään. Tulin siihen tulokseen, että en sittenkään leikkaa  :D

Katoin tossa eilen 3-4 vuoden takaisia kuvia, joissa blondausten polttamat latvat katkeilivat eikä hiukset kasvanu yhtään. Oli kyllä todella lyhyet hiukset silloin!  :o Että vaikka välillä tuntuu ettei nää oo niin paljon kasvanut, ni on oikeasti, karkeasti arvioiden viitisentoista senttiä kokopituutta eikä latvat enää katkeile. Ja silloin oli vielä kerrostukset, nyt jo niistäkin päässyt eroon, eli lyhyimmät hiukset kasvaneet jopa 25-30cm. Aika pitkä aikahan tuo toisaalta on kasvattamiselle, mutta mulle tärkeämpää kuin pituus on hyväkuntoiset hiukset.

Pari kuukautta sitten leikkautin pari senttiä huonompia latvoja pois, enkä lähdekään täydelliseen leikkauslakkoon kun vasta sitten, kun värjätyt latvat on saatu kasvatettua kokonaan pois. Pituudesta en kuitenkaan tingi, vaan pikkuhiljaa, pari kertaa vuodessa voi leikkaa. Kunnon kasvatusprojektia siis vaikea vielä aloittaa. Mutta joku päivä vielä  ;) Tsemppiä muille!
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa Fishbones

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • Sukupuolikapinallinen
« Vastaus #963 : 05.11.14 - klo:19:23 »
Yh, pitää varmaan lähiaikoina koittaa leikellä hiuksia vähän. Kouluprojektin (muotinäytös) puitteissa hiukset joutui koville, ja melko varmasti pituudet vahingoittuivat. No, toivottavasti ei pituudesta lähde paljon, latvojen lievä ohentuminen olisi jopa tervetullutta.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #964 : 06.11.14 - klo:02:04 »
Näistä on ollut puhetta jossain, mutta en yhtään muista, missä ketjussa ja tultiinko asiasta johonkin johtopäätökseen. Mulla on hiuksissa, useimmat muutama milli-muutama sentti latvasta, sellaisia valkoisia pisteitä. Pisteen kohdalta hius on jo käytännössä hilkulla-että-poikki, ja siitä kohdasta taivuttamalla hiukseen saa esimerkiksi täydellisen 90 asteen kulman, ihan pienellä nippauksella hius katkeaa. Mulla on näitä tosi paljon, kun ottaa jonkun nipun hiuksia käteen ja alkaa tutkimaan, löytyy useita joka nipusta. Mitä nämä on ja mikä ne on aiheuttanut, voiko niitä ennaltaehkäistä jotenkin?

Mä jotenkin koko ajan ajattelen, että kun mun hiukseen on tehty aika kevyitä vaalennuskäsitteyjä, ei se olisi niin kärsinyttä kuin mitä se nyt ilmeisestikin on. En muista, että tummaksi värjäämisen aikana olisi koskaan ollut tällaista, vaikka ihan satavarmasti huollan tukkaani paremmin nyt. Uuvuttaa, kun tuntuu, että mikään hoivaaminen ei auta.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #965 : 06.11.14 - klo:07:49 »
bubbs: Minulla löytyy nuita myös, nyt kun latvaa on vaalennettu kaksi kertaa. Kun hiukset olivat tummat niin näitä ei ollut, joten liittyy varmasti vaalennukseen. Enää en ajatellut vaalentaa, joten toivottavasti nuita ei tule lisää. Mietityttää että jos tasaa latvaa niin onko latva kohta taas täynnä nuita valkoisia palleroita.  :-[

Leikkaushimoja ei ole ollut, ärsyttää vaan kun latva tuntuu rapisevan itsekseen pois. Otinkin nyt jonkun silikonihoitsikan käyttöön kun hiukset on niiiin karheat. Pisimmät hiukset on nyt sen mittaiset kun haluan, mutta eihän sitä huomaa kun on kiharaa. Eli vielä pitää kasvattaa, että pääsee joskus myös tasoittamaan.  0_0
« Viimeksi muokattu: 06.11.14 - klo:07:53 kirjoittanut Lilli »
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Fishbones

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • Sukupuolikapinallinen
« Vastaus #966 : 06.11.14 - klo:08:50 »
Mulla on myös noita, vaikka hius onkin täysin värjäämätöntä, eli ei ole välttämättä pelkästään vaalennuksen syytä. Mutta vaalennus on varmasti syynä siihen että niitä on paljon. Valkoiset pisteet on kuitenkin samaa sarjaa kaksihaaraisten kanssa, siis vahingoittunutta hiusta.

Poissa Heitu

• Haiven
  • *
« Vastaus #967 : 06.11.14 - klo:11:36 »
Itseltäni löytyi noita pisteitä kanssa, sekä mustasta että blondista tukasta. Edelleen ollaan blondeja, mutta pisteet oon saanu katoamaan leikkaamalla reippaasti huonot pois ja LOPETTAMALLA RAKENNEPAIKKAAVIEN käytön! Pelkkää kosteutta näille kutreille, kiitos! Vaikka tukka tosiaan on reippaasti vaalennettu, loppui katkeilu vasta kun tajusin jättää rekut kokonaan pois, ne tekivät tukan aina takkuiseksi ja karheaksi ja katkeilevaksi. Harmittaa vaan, kun en asiaa aiemmin tajunnut, ja ihmettelin vaan pari vuotta, että miks tää latva murenee..
1cMii, vyötärömittaa lähenevä omaa väriä tavoitteleva mutta aikoinaan puhkiblondattu tukka

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #968 : 06.11.14 - klo:15:13 »
Mullakin oli noita "pisteitä" ennen ja ne aiheuttivat sen että latva näytti aina ihan kamalan söheröltä. Nyt on hius värjäämätöntä, eikä noita pisteitä ole enää ollut.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa nima

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #969 : 06.11.14 - klo:17:29 »
Täällä myös yksi valkoisten pisteiden kanssa tuskaileva. Kivasti loistaa punaisista hiuksista :) Joskus onnistun hukkaamaan elämästäni useita tunteja kerrallaan, kun nypin hullunkiilto silmissä niitä pisteisiä latvoja. Ainoa apu niihin on sakset, ei ne millään hoitamisella tule katoamaan jos hius on jo niin pahasti murtunut :s
1b M ii, punainen hurjasti ohentunut kuontalo, ikuisuuskasvattaja(ko).

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #970 : 08.11.14 - klo:01:20 »
Mä leikkelin just iltapäivällä latvoista noita vahingoittuneita kohtia yksitellen. Erityisen kurjaa, kun hiukset ovat käsittelemättömät... Kaipa tuo latva on vain huonolaatuisena kasvanuttakin, ja sitten vielä huonolla hoidolla kulutettua. Vielä muutama vuosi sitten kroppa oli aika kovilla diagnosoimattomista allergioista, raudanpuutteesta jne, joten ei liene mikään ihme, että hiustenkasvu on ollut heikkolaatuista. Suunnilleen 20 cm tyvestä on kuitenkin kosteutetumman tuntuista ja reilusti tuuheampaa kuin loppu latvasto, joten ehkä tästä joskus on tulossa jotain parempaa...

Olen tässä vähän aikaa mietiskellyt, pitäisikö latvaa pätkäistä reilummin sellaiseksi vähän yli olkamittaiseksi. Toisaalta kuitenkin tuntuu, ettei tämä niin siistin tasapaksu olisi siinäkään mitassa, että ratkaisevaa eroa tulisi. Tänään lyhennettiin latvaa suunnilleen puolentoista sentin verran, jotta voi taas kokeilla, auttaako pelkkä tasoitus vai tuntuisiko tarpeelliselta lyhentää rajummin. Toistaiseksi tuntuu pesun jälkeen ihan mukavalta, pieni tasoituskin toi uusien hoitoaineiden kanssa ilmavampaa ja kaikin puolin mukavampaa tuntua.

On vähän hankalaa päättää, mitä tukalleen tekisi, kun lyhyt malli ei oikein sovi, mutta ei jaksaisi katsella ohutta latvaa kovin pitkänäkään. Olisikin vain ollut kyse pelkästä oman värin kasvatuksesta, mutta kun on muutenkin odotettava hiusten uusiutumista paskan terveydentilan jäljiltä... Ehkä mä sitten jatkan tätä, mitä olen jo vuosia tehnytkin, eli jonkinlaisen pituuden ylläpitoa usein toistuvilla tasoituksilla. Kovin pitkään leikkauslakkoon musta ei taida tämän surkean latvan kanssa olla. :-\
1cFii, oma väri.

Poissa lokakuu

• Haiven
  • *
« Vastaus #971 : 08.11.14 - klo:08:09 »
Oikeesti pitäisi varmaan leikata koko tukka pois, että saisi kaikki katkeilevat hiukset pois :D. Jostain kuulin, että hius haaroittuu koko ajan ylemmäs. Pitäisi leikata varsinkin kaikki kaksihaaraiset pois. Ei saisi jättää yhtään sitä valkoista hiuksiin (se valkoinen päähän tarkoittaa, että se on haaroittumassa). Itelläni on hiukset kuivat korvista alaspäin. Täytyy toivoa, että pääsen joskus niistä eroon, hiuksia en suostu leikkaamaan lyhyiksi.

Poissa nuhainen

• Haiven
  • *
« Vastaus #972 : 08.11.14 - klo:08:28 »
Minäkin pyörsin pääni pitkästä polkasta, mutta leikkaamatta en voinut olla. joku 3-5cm lähti, en tarkalleen tiedä, kun mies leikkasi... Tosin, saa pian leikata vielä samanverran lisää, koska latvoissa on selkeä ohentunut raja n.5cm, mikä näyttää kertakaikkiaan huonolta.  :P

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #973 : 08.11.14 - klo:10:40 »
Oletteko huomanneet, että nuo Invisibobblet olisivat hiuksille oikeasi hellävaraisempia? En ole nyt muita käyttänytkään kuin niitä. Hiukset ovat kiinni aina, en vaan halua pitää niitä auki. Hiukset ovat eri mittaisia, mutta en halua leikata, koska ne kasvavat kuitenkin epätasaisesti.

Olen huomannut, että huonoa hiuslatvaa vaan tulee sietää kasvatusvaiheessa. Kun tarkastelen tuota latva-osaa, niin leikkaus ei tekisi pahaa, mutta sen on nyt annettava kasvaa.

Poissa rhoda

• HAIRahtanut
  • rhubarb, rhubarb, scientific rhubarb
« Vastaus #974 : 08.11.14 - klo:11:27 »
^ Ainakin mun hennolle tukalle ne on sopineet. Hiuksia ei takerru niihin samalla tavalla kuin normilenksuihin. Kulumista en osaa sanoa, kun en muista tavallistenkaan lenksujen sitä aiheuttaneen. Eniten tykkään siitä, etteivät ne kiristä.