Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 536012 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #975 : 08.11.14 - klo:14:15 »
^^ Mä olen käyttänyt Invisibobbleja nyt viime aikoina paljon. (Lähinnä koska ponnari on tosiaan ainoa mahdollinen kampaus tällä kuontalolla.) Kyllä ne tuntuvat siinä ponnarikohdassa ehkä säästävän hiuksia pahalta kulutukselta, mutta aargh, miten huono juttu ne ovat mun kuiville ja hennoille latvoille. En vain saa vedettyä hiuksia sen läpi (laittaessa tai pois ottaessa) ilman että latvat takertuisivat Bobbleen. Takkuuntuvat kiinni ja sitten seuraa repimistä... :-\ Mun hiukset ovat varmastikin liian hennot tällaiseen. En mä sillä kovin helposti saa edes pitävää ponnaria. Tykkään kuitenkin ideasta, kun tunne on päässä paljon mukavampi kuin normilenksulla.
1cFii, oma väri.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #976 : 08.11.14 - klo:16:37 »
Minä vedän sen insibobblen aina suoraksi ennen kuin otan sen pois päästä. Vaikea selittää, mutta siis venytän ne mutkat suoriksi niin että hiukset ei jää niihin kiinni. Muuten mullakin katkeilee hiukset siinä pois ottaessa.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #977 : 09.11.14 - klo:19:59 »
Olen huomannut, että huonoa hiuslatvaa vaan tulee sietää kasvatusvaiheessa.

Tämä on juurikin se, mitä itse mietin leikkuuhimon iskiessä. Varsinkin minun tilanteessani (=haluan käydä kokeilemassa vieläkö viihdyn vyötäröpituusessa) on aivan turha tasoitella latvoja parin kuukauden välein, kun tavoitepituuteen on näin vähän matkaa. En siis halua pitkittää kasvatusprosessia, kun vyötärölle pääsyä seuraa mahdollisesti heti leikkaaminen.

Tottakai ainoa lopullinen keino latvan värinpoistolla käsitellyn osan hävittämiseksi on sakset, mutta se tapahtuu vasta kesällä, tai aiemmin siinä tapauksessa että latvat hajoaa käsiin. Ei se pituus leikkaamalla lisäänny. :)

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #978 : 16.11.14 - klo:19:06 »
Noniin, leikkauslakko päättyköön vaikka hetki sitten vielä hehkutin, että ei ole yhtään sellainen olo että tekisi mieli leikata. Latva hapsottaa ja takkuaa ja ylipitkäksi venähtänyt otsis ärsyttää. Mieluummin silti nautin siististä leikkauksesta. Keskiviikolle on aika varattuna :)

Poissa Liselle

• HAIRahtanut
« Vastaus #979 : 16.11.14 - klo:20:02 »
Miun piti intin ajaks laittaa kasvatus jäihin ja ylläpitää saatua pituutta, mut ei ihan onnistunu. Hiukset on ehtiny nimittäin venähtää tässä alle vuodessa jonki verran. Pari kertaa on latvoja leikattu ja kohta pitäs joku kolmisen senttiä taas ottaa pois. Voi olla, että lopputulos on lopulta suurinpiirtein samoissa mitoissa, mut saa nähdä. Huonommassa kunnossa hiukset ainakin on. Vähän värinpoistoja tullu tehtyä ja vielä pitäs varmaan yks ens kuussa tehdä.
Omaa juurta on kerenny nyt kasvamaan jonki verran. Sen hirveen värin lisäks ärsyttää, et hiukset rasvottuu huomattavasti nopeemmin. Joka toinen päivä on pakko pestä :-\
Pitää ottaa kasvukuvaa kunhan ens kuussa kotiudun. Ehkä värjään ensin. Nää on nyt aivan karmeet :-X
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/

Poissa Heitu

• Haiven
  • *
« Vastaus #980 : 19.11.14 - klo:11:49 »
Itse ryhdyin heinäkuussa leikkauslakkoon, ja onhan sitä tuloksia jonkin verran tullutkin. Tavoitteena oli että tän vuoden puolella en hiuksia olis leikannu, mutta pakko se seuraavalla kampaajareissulla on vähän antaa napsasta, selkeesti alkaa vähän kuivumaan tuo latva ja itselle tärkeämpää on se kunto kuin sentti sinne tänne.. Valkoisia pisteitäkin, joita ei siis varmaan reiluun puoleen vuoteen ole ollut, on taas ilmennyt  :'( Mutta, ehkä siitä selvitään, muistissa on vaan liian hyvin vuodentakainen tukka jota jouduttiin vaan leikkaamaan ja leikkaamaan kun latva vaan mureni. Jotain pitäisi keksiä myös tälle värille, platinablondin kasvatus ei ole sieltä helpoimmasta päästä.. Aina välillä ajattelen että laitetaan nyt ees vähän tummempaa raitaa että ei tarvis juurikasvua niin usein värjäillä, mutta sitten muutaman kk päästä tukka alkaa näyttää taas liian tummalta ->vaalennetaan, ja sama rumba jatkuu..
1cMii, vyötärömittaa lähenevä omaa väriä tavoitteleva mutta aikoinaan puhkiblondattu tukka

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #981 : 20.11.14 - klo:01:48 »
Mä totesin olevani kuivien ja super-ohuitten latvojeni kanssa niin onneton, ettei kasvattamisessa näin ole enää mitään mieltä. Onhan se aika surkeaa, että oma väri on jo kasvatettu, mutta iso osa käsittelemättömästäkin tukasta on "itsestään blondautunutta" hapsua... Tänään lähti sitten latvasta n. 6–7 cm. Voi olla että lähtee enemmänkin, mutta halusin ensin nähdä mitan pestynä ja kuivaneena. En tiedä, kadunko hetken päästä, mutta nyt ainakin olen lyhennykseen erittäin tyytyväinen. Voi olla, että tämä (vajaa kainalomitta?) on mulle jopa se paras pituus, vaikka pitkä aina houkutteleekin. En edes tiedä, haluanko enää kuitenkaan oikeasti pidempää, vai vain hyväkuntoiset hiukset tässä mitassa. Tällaisen kanssa mulla tuntuu olevan mukavin olo, ja ulkonäköönkin se tuntuu parhaiten istuvan. Näytän freesimmältä ja enemmän ikäiseltäni.

Luulen että jään suunnilleen tähän mittaan kasvattamaan ja leikkaamaan pois huonokuntoista hiusta niin kauan kuin on tarpeen. Pidän aiempaa parempaa huolta kosteutuksesta ja unohdan mm. Lushin shampoot ja hoitikset, joilla tukka ilmeisesti viime talvena ikään kuin kärvähti. (Harmi että täydellisenä mokana hankin juuri Bigin...) Yritän syödä paremmin, käytän pesuna ja hoitona Faith in Naturea, ehkä joitain kevyitä jätettäviä ja latvoille kookosöljyä (tai Shine So Brightia). Lisäravinteista en jaksa suuremmin innostua, mutta d-vitamiini on toki orjallisessa käytössä. Popsin varmaan loppuun myös ne muut kelvolliset keskeneräiset, eli sinkin ja Piimax C + biotiinin, mutta tuskin ostan muuta kuin deetä jatkossa, jos vain huolehdin syömisistä. Kaikkiaan siis jatkan kasvatusta ilman varsinaista kasvatusta. ;D
1cFii, oma väri.

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #982 : 20.11.14 - klo:10:59 »
Olen leikannut nyt vajaan 6 kk:n välein n. 8 cm hiuksista ja hiukset alkavat vähitellen olla oman väriset. Nyt ajattelin kasvattaa taas vaihteeksi pituutta ja katsoa kestääkö latva paremmin.Tällä hetkellä hiukset ovat reilu BSL-mittaiset ja suht kivassa kunnossa. Ainakin vielä näyttää siten hyvältä  :)
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa moderninainen

• Haiven
  • *
« Vastaus #983 : 20.11.14 - klo:14:08 »
Heeei, minä täällä pitkästä aikaa!  :T On jäänyt kirjoittelu ja seuraaminenkin vähän vähälle.

Tuntui, ettei tämä pehko kasva yhtään mihinkään suuntaan, mutta tänään mittasin tukan huijausmitalla 76cm pitkäksi, viimetalvena oli 64cm! Silmämääräisestikin tukka on kasvanut selkeästi liivien hakasten alle, joten voin varmaan jo hyvällä omalla tunnolla sanoa, että tukka on ainakin lähes kokonaan vyötärömitassa!  <3 Olin ajatellut, että eihän tämä voi kasvaa kun monta ketaa on sakset lipsahtaneet ja pahimmillaan on lähtenyt vähän yli sentti latvoista. Nyt tavoitteena on napsia pari milliä latvoita joulukuun loppupuolella ja sitten uudestaan vasta kesäkuussa.

Tukan kunto on myös parantunut huimasti, kun vertaa edelliseen kuvaan. Jätin muutama kuukausi sitten hiusvärit pois, ja siirryin hennaan. Puhumattakaan siitä, että rastoituksesta ja niiden purusta on kulunut jo vuosi.

Ainoa kriisi edelleen on järkyttävä hiustenlähtö. Kesällä oli pari kuukautta, jolloin hiuksia lähti tuskin lainkaan ja nyt tuntuu, että harjaa saa olla putsaamassa jokaisen harjanvedon jälkeen. Eilen suihkun jälkeen harjasin lähes kuivan tukan ja harjaan jäi hirveästi hiuksia. Sitten vähän myöhemmin, tv:tä katsoessa vedin käden hiusten läpi ja kappas, hiuksia lähti taas 10kpl kevyellä pyyhkäisyllä. Omat keinot alkavat siis olla vähissä ja eilinen oli viimeinen niitti: Tänään vihdoin varasin ajan kilpirauhas-kokeisiin! Hassua, miten laiska ja saamaton ihminen voi olla kun on kyse noinkin pienestä asiasta. Onnekseni ponnarin ympärysmitta ei ole kuitenkaan hirveästi pienentynyt. Jospa tähän VIHDOIN saataisiin joku ratkaisu. Ei ole kovin kivaa, kun paidat ovat aina hiuksissa, hiuksia on lattialla, omassa suussa, lasten suussa..

1bf11.Kuiva tukka kuivilla latvoilla. Lähes bsl pituisena. Hiustyylit vaihdelleet vuosien saatossa pitkästä lyhyeen, kaljuun ja rastoihin takaisin suoraan tukkaan, mutta aina punaiseksi värjättynä.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #984 : 20.11.14 - klo:18:31 »
Yksi etappi saavutettu! Hiukset ulottuvat leukaan! ;D Oletin että menin tekemään suuren virheen kun tovi sitten leikkasin takatukan pois ja siistin muutenkin tukkaani. Vielä mitä. Nyt tämä kasvaa huomattavasti nätimmin kuin jos vain olisin antanut olla. Muutaman sentin menetin pituudesta, mutta tällä hetkellä tukka näyttää ihan siltä kun olisin käynyt kampaamalla karsittamassa sen verran mitä kasvatus antaa myöten. Malli on nyt takaa aika lyhyt, edestä pitempi. Tästä on helppo jatkaa.
Leikkasin siis vajaa kuukausi sitten vahingossa myös korvat osittain näkyviin, mutta nyt nekin on kadonneet kaiken karvan alle. Tällä kasvutahdilla ei taaskaan mene kauaa kun tukka on jo siinä mitassa että menee ponnarille. Sen jälkeen se alkaakin aina venyä huomaamatta, vaikka en juuri kiinni pitäisikään.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa moderninainen

• Haiven
  • *
« Vastaus #985 : 20.11.14 - klo:23:41 »
Katsotaan, riittääkö vielä taidot..

Tässä vielä viimeisin kuva tukasta, punainen viiva on kutakuinkin se pituus, jossa tukka oli tammikuussa ja valkoinen tällä hetkellä.

Ja Vielä kuva siitä, mistä lähdettiin liikkelle tammikuussa, hyh  ::)

« Viimeksi muokattu: 20.11.14 - klo:23:50 kirjoittanut moderninainen »
1bf11.Kuiva tukka kuivilla latvoilla. Lähes bsl pituisena. Hiustyylit vaihdelleet vuosien saatossa pitkästä lyhyeen, kaljuun ja rastoihin takaisin suoraan tukkaan, mutta aina punaiseksi värjättynä.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #986 : 21.11.14 - klo:11:47 »
Vau mikä muutos moderninainen! :)

• Vieras
« Vastaus #987 : 22.11.14 - klo:19:54 »
Kasvuspurtti on loppunut eikä tämän kuun kasvua voi verrata viime kuun kehnoon kuvaan. No, positiivista se että hiustenlähtö on rauhoittunut eikä tukka enää takkua yhtään niin pahasti kuin pari-kolme viikkoa takaperin.

Poissa moderninainen

• Haiven
  • *
« Vastaus #988 : 22.11.14 - klo:20:03 »
^^ Kiitos nukka! Aika monta kertaa olin vähällä luovuttaa ja leikata kaikki pois. Hellä hoito ja miljoonan eri tuotteen (tai siltä se ainakin tuntui) kokeilu ja omalle tukalle sopivimpien tuotteiden etsiminen kannatti; Tukka ei ole ikinä ollut näin pehmeä, sileä ja kiiltävä. Ja enimmäkseen ilman silikoneja :)

ja höpönasu, tuo väri ja pituua <3

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #989 : 26.11.14 - klo:12:47 »
Tukkakuulumisia voisin tulla hieman päivittelemään. :) Päänahka ja hiukset ovat hyvällä tuulella, sillä lähestulkoon kaikki shampoot ja hoitoaineet tuntuvat olevan vähintään ihan ok hiuksilleni tällä hetkellä. Olen kovasti pohtinut mihin tärkeysjärjestykseen laitan pituuden, värin ja kunnon, kun päätöksen aika tulee. Haluan pidemmät hiukset, mutta en tiedä haluanko niin kovasti, että sietäisin tuota latvan värinpoistolla käsiteltyä ja nykyisin kellertävänä kuultavaa latvaa.

En ole mittaillut tai ottanut kuvia tukasta, eli en tiedä millaista vauhtia se kasvaa. Elän kuitenkin siinä toivossa, että jotain kasvua tapahtuu. Vitamiinienkin napsiminen on unohtunut melkein täysin, mutta nuo purkin pohjat voisi syödä loppuun kuuriluontoisena lisäboostina. Noh, enää reilu kuukausi leikkuulakkoa jäljellä. Ajattelin vasta kesäkuulle seuraavaa kampaamokäyntiä, mutta enää en tiedä jaksanko sinnitellä sinne saakka.