Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 537274 kertaa)

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #990 : 01.12.14 - klo:19:13 »
14.9 värjäsin tukan tummaksi ja nyt alkaa olemaan sellanen häiritsevä 2,5-3cm juurikasvu. Tällä välillä ei oo tainnu olla biotiini käytössä ollenkaan, joten taitaa olla taas kuurin paikka.. Jos alottais vuoden vaihteessa samalla kun käy napsasemassa kuivan latvan pois. Edellinen latvojen nipsasu oli tasan 5kk sitten, joten se puolen vuoden leikkausvälitavote tulee sitten hyvin jo voimaan  ;) Mites muilla sujuu lakkoilu ja kasvatus yleensä?

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #991 : 01.12.14 - klo:22:42 »
^ Hyvin, tosin latvat alkavat jo näyttää siltä ettei hetkeen ole leikelty. Tekisi mieli myöskin värjätä päänahasta asti pieni tuppo hiuksia hennalla niin voisi tarkkailla kasvua tarkemmin. Valintoja, valintoja...

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #992 : 02.12.14 - klo:07:24 »
Lakko pitää, mutta ei tämä hääppöstä ole. Tukkaa risoo joku nyt, eli toisinsanoen hiuksia irtoaa paljon, ne takkuuntuu ja ovat ärsyttävän näköiset. Ei ole helppoa.  ;D Toivottavasti vitamiinitilaus tulee pian, niin saan ehkä loput karvat pysymään päässä niin on jotain mitä kasvattaa. Kuukausi tosiaan enää lakkoa, ja tuonhan ajan roikkuu vaikka kuinka rumien latvojen kanssa. :D Meinaako muut lakkoilijat juosta heti tammikuussa kampaajalle vai jatkaa leikkaamattomalla linjalla pidempään?

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #993 : 02.12.14 - klo:17:30 »
Hiusten leikkuulakko sujuu hyvin, ei ole tullut mieleenkään leikata hiuksia. Hiukset tuntuvat muutenkin hyväkuntoisilta, taitaa yksi syy olla Elumen-värin käyttäminen. Hapetevärejä en ole käyttänyt pitkään aikaan. Hiuksista huomaa kyllä, että kasvua on tapahtunut; ne ulottuvat jo olkapäille. Odotan jo kesää, kuinka paljon pituutta on tullut siihen mennessä. Hiukset ovat lyhyemmät päältä, mutta lyhimmät osiot menevät jo korvan kohdalla.

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #994 : 06.12.14 - klo:21:57 »

<3

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #995 : 06.12.14 - klo:22:22 »
^Ihanat hiukset. Todellakin kasvua tullut! Millä värillä värjäät? Mulla on suunnilleen tuon mittaiset hiukset nyt kuin sulla tuossa ensimmäisessä kuvassa.

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #996 : 07.12.14 - klo:00:37 »
^Ihanat hiukset. Todellakin kasvua tullut! Millä värillä värjäät? Mulla on suunnilleen tuon mittaiset hiukset nyt kuin sulla tuossa ensimmäisessä kuvassa.

Kiitos! Kuvien välissä on 1 max. 2 latvojen leikkausta. Nyt viimekerrat olen käyttänyt Olia värejä. Tällä hetkellä 4.0 päässä. Yhdellä pakkauksella sain juurikasvun värjättyä sopivasti niin että latvassa on hieman "liukuväriä". Ennen Oliaan ihastumista käytin Kc Take away tai Casting väriä, kumpaa sattu olemaan tarjolla.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #997 : 07.12.14 - klo:13:19 »
Kauniisti kasvaneet hiukset MNi:llä! Minullakin on suunnilleen saman pituiset hiukset nyt kuin tuossa vuoden takaisessa kuvassasi.

Kasvatus etenee hitaasti, enkä ole viime viikkojen kiireiden vuoksi ehtinyt tekemään mitään sen kummempaa hiuksille. Leikkaaminen ei houkuttele, kun haluan pituutta mahdollisimman paljon nopeasti, ja latvat ovat tällä hetkellä hyvässä kunnossa. En leikkaa ainakaan ennen kesää.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #998 : 11.12.14 - klo:18:19 »
Minä kaipaisin hieman henkistä tukea, sillä haluan leikata tukkaa siitä huolimatta että päätin olla koskematta siihen ennenkuin ollaan vyötärömitassa. Uusi hiusmalli houkuttaa tosi paljon, vaikka olisikin järkevää nyt vain antaa olla. Millä perusteella muut kasvattajat tekevät päätöksensä milloin on aika saksia?

• Vieras
« Vastaus #999 : 11.12.14 - klo:21:29 »
^ Yritän pitää ainakin pieniä välitavoitteita hiustenleikkuussa. Pölytyksen sallin itselleni vaikka joka kuu, mutta sitten kun puhutaan yli puolen sentin leikkauksista niin asetan pidempiä tavoitteita. Jo pelkkä pölytys saattaa auttaa jos mielii leikata enemmän. Yritän ahkerasti metsästää myös kaksihaaraisia ja napsinkin niitä aina kun hiussakset on lähellä. Leikkuuta/pölytystä alan miettiä siinä vaiheessa kun latva alkaa olla sellainen reuhka että sakset ei tekisi pahaa. Mallihimoa mulla ei koskaan ole ollut, mulle on hyvin kelvannut 'tylsän' tasapitkä. :D

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1000 : 11.12.14 - klo:23:55 »
Kauniisti kasvaneet hiukset MNi:llä! Minullakin on suunnilleen saman pituiset hiukset nyt kuin tuossa vuoden takaisessa kuvassasi.

Kiitokset! Totta tosiaan sitä rupee pikku hiljaa tajuamaan että mittaa on tullut, vaikka pottamallissa meinasin luovuttaa  ;D

Minä kaipaisin hieman henkistä tukea, sillä haluan leikata tukkaa siitä huolimatta että päätin olla koskematta siihen ennenkuin ollaan vyötärömitassa. Uusi hiusmalli houkuttaa tosi paljon, vaikka olisikin järkevää nyt vain antaa olla. Millä perusteella muut kasvattajat tekevät päätöksensä milloin on aika saksia?

Aika saksia on aika tarkalleen puolen vuoden välein. Silloin napsitaan kuivat latvat pois / tasataan. Hiukset kyllä kertoo millon mennään yli, kun jo nyt hieman ennen puolen vuoden täyttymistä tuntuu ettei kampa mene aina loppuun asti hiuksistä läpi = latvat on kuivat  :)

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #1001 : 12.12.14 - klo:12:58 »
Minä yritän pitää leikkausvälin puolessa vuodessa. Siinä vaiheessa latva alkaa hapsottaa jo sen verran rumasti, että on parempi vähän siistiä :)
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1002 : 13.12.14 - klo:12:46 »
Minäkään en ole halunnut mitään erityistä hiusmallia. Tasapitkä latva käy hyvin. Latvojen tasoittamisen aika on sitten, kun latva alkaa kulumaan ohueksi, tai se on niin ruman näköinen, että parempi tasata se. Huolellisella latvojen suojauksella ja hoidolla on osuutta asiaan, ei tarvitse saksia. Ja hapetevärjäykset pois, niin hiukset tykkää.

Lähdin kasvattamaan niin lyhyestä hiusmallista, että sen pottahiusmallin jälkeen alkoi vasta hiusten leikkaaminen, se oli jotenkin sen jälkeen niin epäsiisti. Kun hiukset sai ponnarille, niin annoin olla. Sitten alkoi kauhea värjäysrumba, jonka takia latvaa oli pakko leikata. Nyt olen ollut samassa värissä pitkään, niin kasvatus on sujunut hyvin.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1003 : 15.12.14 - klo:06:42 »
Kiitos kaikille vastauksista ja henkisestä tuesta! :) Pahin kriisi on helpottanut ja tein hiusten kunnon perustella sen päätöksen, että yritän venyttää kampaamoreissun ensi kesälle. Sitten varmaan saakin napsaista kerralla enemmän pois. Uskon tämän onnistuvan, sillä viimeisin leikkuukertani tapahtui vuoden kasvattamisen jälkeen ja hiukset olivat suhteessa paljon huonommassa kunnossa kuin nyt. Oli muuten autuas tunne hiplata vastaleikattua latvaa, kun oli sinnitellyt vuoden värinpoistosta kärsineiden latvustojen kanssa. :D Tehokkain kriisintaltuttaja oli ehdottomasti karvaisemmalle osapuolelleni kitiseminen, sillä sieltä saa 100 % tuen hiusten kasvattamiselle.

Kristiinalla oli kyllä hyviä pointteja hiusten hoidosta ja minun kyllä pitäisi taas ryhdistäytyä hoitamisessa. Voisin vaikka hankkia hiusnaamion tehostamaan hiustenhoitoa, sillä olen niin huono jätettävien hoitsikoiden kanssa (tai ehken vain ole löytänyt sitä oikeaa tuotetta).

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #1004 : 16.12.14 - klo:21:23 »
Siis mä en kestä! Sain käsiini kaksi kuvaa tältä kesältä, kuvat otettu samana päivänä kun kävin kampaajalla leikkauttamassa latvoja. Vastaleikatut latvat näyttää niiiiiiiiin ihanilta, elinvoimaisilta ja eloisilta eivätkä vain roiku. Miten mä kestän olla ilman 'kunnon' trimmiä seuraavat 8 kk? D: Saatan kyllä joutua tammikuussa kysymään tätiäni leikkaamaan sentin tai kaksi... En kestä kuinka hyviltä nuo latvat näyttää.

Olisin lisännyt kuvat mutten saa tsuumattua ilman että kuvan laatu kärsii merkittävästi. ):