Kirjoittaja Aihe: Keskustelua ihon värisävyistä!  (Luettu 7733 kertaa)

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
Vs: Keskustelua ihon värisävyistä!
« Vastaus #15 : 19.04.16 - klo:16:31 »
^Olisikohan minulla sama juttu, tosin sillä erolla et olen paljon kalpeampi. Mutta tosiaan kaikki testaamani porcelain-, nude- tai ivory -sävyt ovat joko oransseja tai possunpunaisia.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa tupuna

• Haiven
  • *
« Vastaus #16 : 19.04.16 - klo:22:42 »
Memmuuh, osaatko suositella mitään oikeasti keltaista meikkipohjaa tai merkkiä, josta vois yrittää etsiä? Olis niin kiva vihdoin löytää jotain, joka jotenkin edes tuntuisi toimivan.

Poissa marja

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #17 : 19.04.16 - klo:23:00 »
^ Jos jaksat hieman sekoitella niin kurkumalla saat värjättyä liian punaiset meikkivoiteet tarpeeksi keltaiseksi. Sillä saa aikaiseksi myös ihmeen nimeltä liian keltainen meikkivoide.

Poissa tupuna

• Haiven
  • *
« Vastaus #18 : 20.04.16 - klo:10:31 »
^ mikä idea, en olis kyllä ite keksinyt! O.o pitää ehdottomasti kokeilla, olishan se kiva, jos edes joskus ois oikean värinen meikkipohja :D

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #19 : 20.04.16 - klo:11:08 »
Kuulun myös samaan ryhmään teidän ylempien kanssa :D Vaalea oliivi on kai paras kuvaamaan tätä sävyä. MUFE face and body 20 on talvella aika täydellinen sävy, mutta heti kun päivetyn hieman alkaa se näyttää harmahtavalta/ valkoiseen taittavalta. Tämän jälkeen ongelmat vasta alkavatkin, sillä päivetyn sellaiseksi maitokahvin väriseksi, en niinkään lämpimän oranssiin taittavaksi kuten useimmat...
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa marja

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #20 : 21.04.16 - klo:21:48 »
^ mikä idea, en olis kyllä ite keksinyt! O.o pitää ehdottomasti kokeilla, olishan se kiva, jos edes joskus ois oikean värinen meikkipohja :D

Jos kokeilet, niin älä vaan suoraan meikkivoideputeliin sekoita, vaan johonkin eri kippoon. Sitä laittaa helposti liikaa. Youtubesta nyt löytyy jotain opastusvideoita. Maailmalla ne käyttää myös elintarvikeväriä. Itse olen kokeillut nestemäisellä elintarvikevärillä ja sillä en saanut hyvää tulosta aikaiseksi. Kurkumaan olen ollut tyytyväinen. Tällä kikalla ei aivan niin paljon potuta kun huomaa ostaneensa taas yhden uuden liian punaisen meikkivoiteen.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #21 : 24.04.16 - klo:16:48 »
Oon mineraalimeikkiketjuihin kommentoinutkin, mutta Everyday Mineralsin neutraalit N-sävyt sopivat viileänkeltaiselle pohjasävylle. Mulla on ekaa kertaa oikeasti pohjasävyäni vastaava meikkipohja... N-sävyt näyttävät purkeissakin joltain sävyttömältä pahvilta, eli just hyvältä. ;D Ei ole yhtään punaisuutta, eikä kultaista/oranssia. (W-sävyt ovat sitä ruskettuneen kultaista tyyliä.) Näistä löytyy siis oliiviin taittavalle sopivia norsunluun, maitokahvin jne sävyjä kaikissa tummuusasteissa.
1cFii, oma väri.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #22 : 24.04.16 - klo:18:21 »
Nyt vuosia käytin Chanelin mat lumiere meikkipuuteria sävy 10 (lumiere) joka etenkin talvi-iholla oli huippu, pystyi myös kesäisin käyttämään ohuelti vaikkakin ehkä oli aavistuksen liian vaalea. Totaalisesti mun tuote, kiiltelevä t-alueeni (pintakuiva sellainen, talvisin)pysyi chanelilla mattana muttei liian pakkeloituna...ja tuotahan ei enää saa,joten vinkkejä kaipaan huimasti mikä olisi edes vastaava tuote ::).

Mutta värisävyongelmaani: olenko viileä, punapohjaisten sävyjen värinen vai mitenkä...kun on joku kosmetiikkamyyjä keltapohjaista meikkivoidetta mulle tarjotellut koska olen vaaleaihoinen punaisuuteen taittuva tjt..? itse taas olen huomannut että punapohjaiset sävyt kävisi paremmin??
Suonet mulla on siniset ranteessa, ehkä violetitkin vähän, ei mitään vihreää missään :). Ihoni siis vaalea ja pisamia on, talvella ne häviää mutta heti keväällä tulevat, etenkin poskiin ja nenään. Sanoisin että en ole se kaikista valkoisin ihotyyppi mutta ehkä kakkonen? Rusketun kyllä jos otan aurinkoa, mutta suojavoiteita pitää olla. Ja en rusketu hetkessä kuten jotkut.
Meikkivoiteista mulla on lumenen hunajamaito samoin meikkipuuteri samaa sävyä, itse tykkään ettei ihan ole match, hieman tumma/keltainen, mutta ohuelti menee. (tuotteena en niistä tykkää, eivät riitä mun kiiltelevälle iholleni).

Ja tosiaan neuvojaa tietämätöntä, minkä sävyinen ihotyyppi mulla on ja olisiko meikkipuuteri/meikkivoide suosituksia :D?
Kuvauksen mukaan sulla on samantyyppinen pohjasävy kuin mulla, mutta varmaan vähän tummempi. Jos pääset Nyxin tuotteita kurkkaanmaan niin sieltä löytyy HD-sarjan Stay matte but not flat-meikkipuuterista myös punapohjaiselle iholle sopivia sävyjä. Itse käytän SMP04 Creamy Naturalia, joka menee hyvin koska puuteri ei ole turhan pigmenttinen.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #23 : 05.05.16 - klo:21:44 »
Tulipa vastaan ihan oliivi-/keltaihoisille tehty meikkivoide. Tää on kai joku aika suosittu, mutta en ole kuullut ennen kun nyt tuli sattumalta vastaan Youtube-videoita katsellessa. :D

Sävyjä on viisi, mutta kalpeaihoisille huonompana hommana, että mitää ihan kovin vaaleaa sävyä ei ole saatavilla. Kai noissa vähän sävyt vaihtelee (ilmeisesti se vaalein ainakaan ei ole ihan niin keltainen), mutta tummuusasteet on esitetty myös kätevästi (kenelle on vaan tuttu juttu, itselleni esim. ei) MACin asteikolla. Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta ja ehkä joskus pitäisi kokeilla, mutta en ainakaan ihan vielä aio tilata. Tuo toisiksi vaalein noista saattaisi vaikka itselleni olla melko täydellisen keltainen ( ;D ) ja muutenkin sopivan sävyinen silloin kun en ole ruskettunut.

Hinta Lookfantasticilla 16,35€. Toisessa kuvassa näkyy se sävyasteikko tarkemmin.
http://m.lookfantastic.com/ex1-cosmetics-invisiwear-liquid-foundation-30ml-various-shades/10789049.html?variation=10789051&switchcurrency=EUR&locover=true
« Viimeksi muokattu: 05.05.16 - klo:21:49 kirjoittanut Memmuuh »
3a F ii

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #24 : 12.06.16 - klo:12:02 »
evergreen, kuinka kalpea olet ja mikä ns. tummuusaste sinulla on käytössä Everyday Mineralsin mineraalipohjassa? Tuo sävymaailma kuulostaisi hyvältä minulle, mutta en näe näytölläni mitään eroa noiden tummuksien välillä. :D Voi olla, että vika on katsojassa tai katson huonolta sivustolta noita sävyjä.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #25 : 12.06.16 - klo:14:44 »
^ Olen suomalaistenkin mittakaavassa kyllä vaalea, mutta en kuitenkaan valkean vaalea. Meikkivoiteista valitsisin luultavasti aina vaaleimman sävyn, mutta sävyt ovat vääriä (ja tummuvat kasvoilla). Mineraaleissa ne ihan valkeimmat sävyt, kuten Lily Lolon Porcelain, ovat jo liian valkoisia. Käytän näistä sävyä N1 Ivory. Kultaiset W-sävyt ovat tummempia, joten niiden 0-sävy ei ole ihan valkoisin, mutta neutraaleissa se vaalein on jo aika valkea. Katselitko kuvia jauheista vai sitä kasvokuvien karttaa? Eipä se kasvokarttakaan kyllä kovin avulias ole, ainakaan just noiden neutraalien osalta...
1cFii, oma väri.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #26 : 12.06.16 - klo:20:02 »
Katsoin noita kasvokuvia. Mulla on surkea värisilmä, enkä näe noissa paljonkaan eroa. Uskon tilaavani näytteen N1 ja N2 -sävyistä. Mäkin olen suomalaisten mittakaavassa vaalea, mutta en tarpeeksi punapohjainen ollakseni posliini-ihoinen, enkä tarpeeksi keltapohjainen ollakseni persikkaihoinen. :D Sellainen erittäin viehättävältä kuulostava harmaanvihertävänkeltainen pohjasävy erittäin kalpeassa ihossa. Kiitos avustasi, enköhän mä osaa rajata noita värejä tuon avulla paremmin! :)

Poissa millamagia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #27 : 16.05.18 - klo:21:09 »
Oon miettinyt tätä värisävy asiaa viime aikoina paljon. Mulla pisamia ja suonet näyttää vihertäviltä, eli vissiin lämmin? Lumenelta meikkivoide sävyssä 1 kultahiekka, se on aika hyvä, punaista on poskissa hieman. Silmät on kylmän siniset, eummansiniset ilman mitään lämpöä, en voi käyttää luomilla mitään kovin lämpöisiä tai oransseja luomivärejä tai näytän oudolta. Pitäisikin mennä ihan värianalyysiin mutta niistäkin tullut nuorena eri tuloksia, niin ei sellai luota niihin.Oonko siis kylmä vai lämmin?

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #28 : 17.05.18 - klo:10:32 »
Suosittelen tuohon liian oranssien meikkivoiteiden dilemmaan aasialaisten vaihtoehtojen testailua, sieltä ei juuri oransseja sävyjä löydy ja vaikka sävyvalikoima on monissa tuotteissa pieni, vaalealle suomalaiselle usein löytyy hyvä vaihtoehto.

En tajua tuota intoa oranssisuuteen meikkipohjien sävyssä - en ole moneen tuollaiseen ihonsävyyn oikeassa elämässä törmännyt...
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.