Kirjoittaja Aihe: Täydelliset tuotteet (HG:t)  (Luettu 104007 kertaa)

Poissa Evakkosiili

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Täydelliset tuotteet (HG:t)
« Vastaus #195 : 02.10.13 - klo:18:36 »
Cutrinin MultiSpray, punainen Chooz- tai vaaleansininen Sensitivism-versio, molemmat käy. Varmaan ainoa hiustökötti jota olen ostanut jo vuosia säännöllisesti varastoon, näitä kun onneksi löytää säännöllisen epäsäännöllisesti alennuksesta.

Kevyesti suihkimalla tällä saa juuri täydellisen noston, hiukset on irti päänahasta ja ilmavat, mutta vailla sellaista ikävää tönkköä tunnetta; sormilla haromalla tuotetta ei juurikaan tunne  :l

Voi käyttää myös koko tukkaan lämpösuojana tai kiharoiden pohjana. Jos löytäisin yhtä hyvän alle kympillä, vaihtaisin, mutta sanoisin että näin huippu tuote 10-14 eurolla on silti varsin reilu diili.
Hiusmäärittelyn mukaan 1b, M, iii. Tällä hetkellä värinä 7.43 ja pituutta hartiamitan verran.

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #196 : 02.10.13 - klo:22:33 »
Kas kummaa, en ole kirjoittanut tänne koskaan mitään. Korjataan tilanne, koska kyllä minullakin on muutama HG-tuote.

Chagrin Valley: Babassu & Marsh Mallow -shampoopala / Lavender Spice -shampoopala (Molemmat melko täydellisiä, jälkimmäinen vain hieman silottavampi silloin kun sitä haluan)

Giovanni: Smooth as Silk -hoitoaine

Latvoihin jätettäväksi: kookos- ja oliiviöljyt. Kumpikin toimii suunnilleen yhtä hyvin, joskin oliivi oli parempi värjätyille hiuksille ja kookos riittää nyt käsittelemättömille hiuksille, mutta oliivikin kelpaa niille yhä jos satun laittamaan vaihteeksi sitä.

Valkoviinietikka, käytän sillä höystettyä vettä toiseksi viimeiseksi huuhteluksi.

Öljyt ja valkoviinietikka ovat kuuluneet ohjelmaan jo vuosia. Tuo shampoopala ja hoitoaine ovat aika äskettäisiä löytöjä  -  omille hiuksilleni parhaita ikinä. Tulee loppujen lopuksi halvaksi tällaiselle hiukset keskimäärin kerran viikossa (pesu tarpeen mukaan ja yleensä se tarve tulee noin viikon kuluessa) pesijälle, koska iso shampoopala kestää melko pitkään ja Giovannia on edullista tilata iHerbistä.

Kesti "vain" 5 vuotta löytää täydellinen shampoo ja hoitoaine, jos aika lasketaan siitä kun aloin kiinnittää hiusteni hoitoon oikeasti huomiota (vuonna 2008) sekä aloin kasvattaa hyvin pitkää tukkaa (jonka ehdin jo kerran pätkäistä, koska piti päästä kestoväristä eroon).  :D
« Viimeksi muokattu: 12.11.13 - klo:21:36 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #197 : 24.02.14 - klo:10:51 »
Nämä vakiokäytössä jo useamman vuoden:

Lactoline pesuneste (hajustamaton versio)
Loistava shampoo vakiokäytössä jo kolmatta vuotta! Pesee hiukset puhtaiksi ja ilmaviksi, ei takuta niin pahasti kuin tavalliset shampoot. Tuntuu myös hiuspohjassa hyvältä.

Herbinan Syväputsari
Luotto syväputsari. Vaikka muita kokeillut, niin tähän tulee palattua, koska on edullinen ja hyvin toimiva. Myös tuoksu mukavan raikas.

Nature's Gate Henna Shine Enhancing Conditioner
Tästä olen kohkannut aina, kun tulee hoitoaineista puhe :D Mun luottohoitis jo monen vuoden ajalta. Vuosikausien aikana niin monia läpikäynyt, mutta tästä ei ole voittanutta. Hiljattain luovuin kokonaan myös jätettävän käytöstä, koska totesin, että hiukset selvittyvät niin helposti pyyhekuivauksen jälkeen ja kuitenkin laitan lämpösuojan ja tuon öljyn, niin pitäisi riittää. Jos alkaa näyttää siltä, että hiukset (latvat) alkaa hapertumaan tms, niin otan sitten uudelleen käyttöön jätettävät, joista olen tykästynyt Beauty Without Cruelty, Leave-in Conditioneriin sekä Mane 'n Tail, Hair Strengthener, Daily Leave-In Conditioning Treatmentiin.

TRESemmé Heat Defence Styling -suihke
Kevyt ja toimiva lämpösuoja, jättää hiukset sileiksi vaikkei paljon fööniä näyttäisikään. Ei lähmää vaikka sattuisi lotraamaan.

Dermosil Hiuskiinne Structure & Volume
Paras hiuskiinne - ja monia monia tullut läpikäytyä! Mahtava hinta-laatu-suhde, pitää riittävän  hyvin ilman että tulee kypäräefektiä ja mikä ihaninta: tuoksuton!

Lisäksi suhteellisen uusi mulla käytössä, mutta mahtavaksi tuotteeksi osoittautunut:

TRESemmé Beautifying Oil
Pieni määrä siloittaa uskomattoman hyvin hiuksia ja antaa pientä pitoakin muotoillessa. So far en ole onnistunut lähmäämään sillä, mutta olenkin annostellut todella maltilla.
« Viimeksi muokattu: 24.02.14 - klo:11:08 kirjoittanut Jouana »
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #198 : 19.04.14 - klo:09:22 »
Tresemme Naturals -hoitoaine
Kyl vaan määki sanon et tää on paras. Monen muun foorumilaisen suosikki, toimii tavallisena pikahoitoaineena, muhituksissa, mutta ehdottomasti kirkkaimmin loistaa CO-hoitiksena. Tämä vaahtoaa aivan eri tavalla kuin monet muut hoitoaineet, hiuksista tulee tosi puhtaat, tuuheat, runsaat ja kiiltävät. Koostumuskin on erinomainen: paksu eikä valu suihkumyssyn alta. Kuka tässä enää mitään shampoota tarvitsee? :D

Tresemme Heat Defence Styling -suihke
Toimii. Ei lätsäytä hiuksia ja hoitaa hommansa, toimii jätettävänä ilman fööniäkin. Mä käytän tätä aika runsaalla kädellä ja silti on aika riittoisaa tavaraa, useamman kuukauden kestänyt yksi  puteli.

Herbina tuuheuttava kuivashampoo
Kivoin Suomen markkinoilta kokeilemani kuivashampoo, tosin olen testaillut lähinnä markettivalikoimaa eikä esim. Batistesta ole kokemusta. Tällä hetkellä ei kyllä kauheasti houkutakaan. Pidän tästä Herbinan tuoksusta ihan älyttömästi (lehmus & karviainen, sama kuin syväputsarissa), hiuksista tulee oikeasti puhtaan oloiset (voi pitää aukikin), eivät himmeät vaan ihan kiiltävät, eikä päänahkaan jää tunkkaista tahmeaa tunnetta. Myös tuuheutta tulee.
« Viimeksi muokattu: 19.04.14 - klo:09:25 kirjoittanut Kauris »
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Occhi verdi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #199 : 27.03.15 - klo:13:13 »
Joico K-pak Reconstructor vaikutuksen huomaa heti.
Nexxus Therappe ja Humectress lyòmàtòn kaksikko. Ei haalista vàrià ja lisàksi tuuhentaa mukavasti ohuita hiuksia. Kaikki toiveet samassa paketissa <3

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #200 : 21.07.15 - klo:22:42 »
Nature's Gaten hamppuhoitoaine on aivan briljanttia tavaraa tukalleni. Käy co-pesuun ja pikahoitoaineensi täydellisesti. Tuoksuu miellyttävälle, eikä liian voimakkaalle tai päällekäyvälle. Tekee hiukset pehmeiksi, kiiltäviksi ja selvittää ne hyvin.
Plussaa isosta pullosta ja suhteellisen edullisesta hinnasta. Miinusta ainoastaan siitä, ettei saa Suomesta, mutta toistaiseksi ei haittaa tilailla iHerbistä.

Lushin shine so bright ylettynee myös hg-listalleni. Tuntuu vähentävän kuivia ja hapsottavia latvoja hyvin. Tekee niistä nätimmän näköiset ja uskon ainakin, että vähän suojaa ulkomaailman rasitteilta.
Tuoksuu Lushin tapaan voimakkaalle ja tuoksu on mulle joskus vähän liikaa.
Suomesta ostettuna kallista, mutta olen aina välillä tilaillut Englannista.

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #201 : 31.08.16 - klo:13:47 »
En ainakaan pikaisella etsiskelyllä löytänyt samanlaista keskustelua!

Eli ideana se, että kerrotaan omia luottotuotteita, kuvaillaan niitä ja kerrotaan miksi ne on jäänyt käyttöön :)

Aloitan:

Shampoo: Ducray Elution shampoo - n. kaksi vuotta sitten menin päänahan ongelmista ihotautilääkäriin ja sain reseptin tähän shampooseen. Olin aika skeptinen, koska ennen välttelin sulfatteja ja olin varma että ne on syy päänahan ongelmiin, mutta toimii mulla erittäin hyvin. Kallista on, mutta hilseily, kutina ja muut ongelmat aika vähällä kun käytän tätä :) Muuten aika hankala sanoa, tekeekö shampoo hiuksista tuuheammat tai muuta, mulle tärkeintä on että päänahka ei räjähdä.

Hoitoaine: "Pikahoitiksina" käytän vähän sekaisin kaikkia XZ'n hoitoaineita, suosikkeja näistä omena, mustaherukka, niittyvilla ja niittyvillan tehohoitis. Hoitavammista hoitoaineista ehdoton ykkönen on mm. iHerbistä saatava Rainbow Researchin hoitoaine ( http://www.iherb.com/Rainbow-Research-Henna-Biotin-Herbal-Conditioner-8-fl-oz-240-ml/49690 ) Käytän myös muita iHerbin hoitiksia, mutta toi Rainbow Research on se HG. Ainoa miinus on siinä, että pullo on kovin pieni ja itse ainakin tykkään laittaa kunnolla hoitoainetta.

Jätettävä: Alba Botanican jätettävä on luomutukalleni paras, ei lähmää kovin helposti ja muutenkin toimiva. http://www.iherb.com/Alba-Botanica-Leave-in-Conditioner-Fragrance-Free-7-oz-198-g/9497 Hintalaatu-suhde erinomainen, kun yksi pullo kestää jätettävä käytössä n. ikuisuuden. Hätätilanteessa toimii myös normaalina huuhdeltavana hoitoaineena.
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #202 : 31.08.16 - klo:16:57 »
Shampoo: Doven palasaippua (Beauty Bar)
Hiukseni ovat tyvestä rasvoittuvaisuuten taipuvaiset ja latvoista kuivat (luonnonkihara). Dove puhdistaa tehokkaasti ja hellästi. Tyvi on pesun jälkeen ilmava ja rasvoittuu hieman hitaammin kuin normishampoon jälkeen. Palasaippua on myös reissussa kätevä, kun sitä  voi silmämeikin poistoa lukuunottamatta käyttää koko kropan puhdistamiseen.

Hiushoito: Joico K-Pak Instant Hydrator tai Reconstructor
Nämä ovat molemmat mun päässäni aika vastaavia tuotteita. Kosteuttavat ja korjaavat todella hyvin ja pitävät luonnonkiharan taipumuksen pörrööntyä kurissa.

Jätettävä: Sebastian Potion 9
Olen tainnut ekan kerran käyttää tätä jo 1990-luvulla, joten meillä on pitkä yhteinen taival... Potion 9 täyttää ohutta luonnonkiharaa hiusta juuri sopivasti ja riittää arkitukkaan muotoilutuotteeksi. Tällä ja ilmakuivauksella saan nätisti pompsahtavat pehmeät kiharat. Iso pullo riittää päivittäin käytettynä mun ylipitkään polkkaan puolisen vuotta.
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #203 : 11.10.17 - klo:21:20 »
Shampoo: Nubian heritage coconut & papaya bodywash. Suihkusaippuaksi tarkoitettu, mutta on sulfaatiton ja toimii mahtavasti hiustenpesussa. Vaahtoaa todella runsaasti. Pieni määrä riittää kerrallaan joten pullo kestää ikuisuuden. Olen monta vuotta käyttänyt tätä samaa ja tulen jatkossakin käyttämään. Tuoksukin on herkullinen. En haista tässä kookosta ollenkaan vaan tuoksu on hedelmäinen papaya. Huippukamaa myös suihkusaippuana kun vaahto on niin paksua ja kermaista.

Hoitoaine: Tresemme botanique nourish & replenish, eli se kookos hoitis. Silikoniton, paksu ja kermainen, halpa, riittoisa ja mikään muu hoitis ei vaan tee yhtä pehmeätä jälkeä kuin tämä. Toimii mahtavasti pikahoitiksena sekä pidemmissä muhituksissa. Pieksee kaikki hiusnaamiotkin helposti. Tuoksuu vahvasti kookokselle mutta onneksi olen kookostuoksun ystävä. Välillä ostan vaihtelun vuoksi muita hoitoaineita, mutta aina kun palaan takaisin tähän, ihmettelen miten paljon sileämpää ja liukkaampaa tulosta tällä saakaan.

Jätettävä: Sebastian potion 9. Silottaa risatkin latvat, tuo kiiltoa, ei lähmää. Sisältää silikonia, mutta ei ole incin alkupäässä. Pullo kestää pitkään, mutta monta pullollista olen tätä jo käyttänyt.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #204 : 17.12.18 - klo:09:15 »
No nyt löytyi ihan täydelliset tuotteet ja vieläpä edulliset!

Nimittäin Natura Siberican Frozen Berries shampoo ja hoitoaine. Ostin näitä viime vuonna siskolle joululahjaksi ja sisko tykästyi niihin tosi paljon ja ovat kyllä silminnähden tehneet hyvää siskoni hiuksille. Siskon hiukset on kasvaneetkin pidemmiksi, kun ennen meinasivat alkaa aina latvasta katkeilemaan ja ohenemaan niin, että pakko leikata. Piti sitten ostaa itsellenikin testiin.

Nuo on tarkoitettu rasvoittuville hiuksille ja shampoo onkin aika pesevä, mutta ei silti takuta hiuksia vaan jättää ne tosi pehmeiksi, mikä on hieman erikoista. Tosi pieni määrä shampoota riittää ja tosi likaiseenkin tukkaan vaahtoa hyvin ja riittää yksi vaahdotus, että hiukset on oikeasti puhtaat. Hoitoainettakin omat hiukseni yleensä imaisee isoja määriä, mutta tuota hoitoainettakin riittää aika pieni määrä ja hiukset on superpehmeät ja kiiltävät pesun jälkeen. Ihan uskomattoman hyviä ja myös TODELLA hoitavia ilman, että lätsäyttää.   <3

Luxplussalta saa ja 400ml pullot maksaa alle 5 euroa.

Edit. Täytyy vielä lisätä, että etenkin tuo hoitoaine on kyllä aivan erilaista kun mitä olen koskaan aikaisemmin kokeillut. Jotenkin tulee siitä mieleen joku todella hoitavan ja kosteuttavan tuntuinen kasvoseerumi tai jotain. ;D Koostumus ei ole kovin paksua tuossa ja epäilytti hieman sen tehot, mutta sitten se levittyikin hiuksiin jotenkin niin "liukkaasti" (ei-silikoonisella tavalla) tehden hiuksista välittömästi tosi hoidetun ja hyvän tuntuiset ja oikeasti todella pieni määrä riittää jopa minun hiuksiini, jotka yleensä imevät hoitoainetta litrakaupalla. Ei voi kuin ihmetellä..
« Viimeksi muokattu: 19.12.18 - klo:17:30 kirjoittanut Memmuuh »
3a F ii

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #205 : 21.01.19 - klo:21:19 »

Tämmöinen silikonipesuharja - aivan ihana! Hieroo niin miellyttävästi päänahkaa ja tuntuu, että pesutuloskin hiusten tyvissä parempi.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #206 : 21.01.19 - klo:21:31 »
^ Tosi hauskan näköinen kapistus, miten sitä käytetään? Täytyykö sampoo levittää ensin hiuspohjaan vai laitetaanko se tuohon harjaan?

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #207 : 21.01.19 - klo:22:22 »
^Kaikki ketä olen nähnyt käyttävän, laittavat shampoon ensin hiuspohjaan ja möyhii sitten tuolla harjalla.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #208 : 22.01.19 - klo:07:36 »
Joo, näin minäkin teen. Tuon harjan koko pohja on joustavaa silikonia ja piikit samoin, ne ovat jämäköitä, mutta pehmeitä. Tuntuma päänahkaan on ihan koukuttavan miellyttävä.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #209 : 24.01.19 - klo:09:28 »
Laitoin eBaysta tilaukseen parikin erilaista tuollaista silikoniharjaa, on ihan pakko kokeilla miten ne toimivat ;D .

Organix South TheraNeem Naturals Kids Therapé Shampoo & Bodywash: on todella öljyinen ja kosteuttava, sulfaatiton sampoo, jonka tuoksu on miellyttävän hedelmäinen. Muistuttaa MOP C-System -sampoota öljyisyydessään, mutta on vieläkin luonnonmukaisempaa.

Mill Creek Botanicals Keratin Repair Formula Conditioner: todella keratiinipitoinen hoitis, selkeästi rakennepaikkaava ja tuuheutta antava. Ihana tuoksu, luonnonmukainen, todella hyvä hinta-laatusuhde.

Alba Botanica Fragrance Free Leave-In Conditioner: tekee hiuksista todella silkkisen pehmeät ja kiiltävät. Koostumus on todella kermainen ja pieni määrä tätä hajusteetonta jätettävää riittää pitkälle. Jätettävä ei lähmää kuin vasta todella suurella annostuksella. Plussaa hajusteettomuudesta sekä pienestä hinnasta isoon tuubiin nähden. Erinomainen hinta-laatusuhde.
« Viimeksi muokattu: 24.01.19 - klo:09:30 kirjoittanut ellen »