Kirjoittaja Aihe: iHerbin hoitoaineet + jätettävät  (Luettu 87330 kertaa)

Poissa Mirkka

• HAIRahtanut
Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät
« Vastaus #105 : 16.08.14 - klo:13:52 »
Niin voiko joku nyt vielä selventää onko vai eikö tämä Alba Botanican Natural Hawaiian Body Builder Mango hoitsikka ihan eri tuote kuin se AB mango hoitsikka, jota monet joskus kehui? :o

Joo, tuo on eri tuote. Se on taidettu lopettaa se toinen, mikä oli siis Mango Moisturizing, ei löydy enää edes Alba Botanican omilta sivuilta. Olen kokeillut molempia ja selvästi eri kamaa, tuoksu joksenkin sama.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #106 : 16.08.14 - klo:15:56 »
Minkälainen ero on Alba Botanica jätettävällä ja Surya Leave-in jätettävällä? Onko Alban jätettävä raskaampaa hiuksille, minkälaiset erot noilla on? Riippuen tietenkin hiuslaadusta. Minun hiukset on aika vahvat ja paksut, suorat. Hiuksia on paljon, mutta yksittäinen hius ohut.

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #107 : 22.08.14 - klo:21:04 »
Voi miten olinkaan pettynyt Mane 'n tail detangler sprayhin. Hinta olisi periaatteessa pullon kokoon varsin edullinen (355 ml/2,65 euroa) mutta valitettavasti oli teholtaan olematon: ei selvittänyt, silottanut, kosteuttanut tai antanut kiiltoa. Ihan kuin olisi vain vettä hiuksiinsa suihkutellut :P

Koska pullon koko oli niin iso ja koska tuote teki hiuksille niin olemattoman vähän, niin pystyin hyvin reippaalla kädellä käyttämään tämän pois, koska vaikka miten paljon suihkin tuotetta hiuksiin, niin ei lähmännyt. 

Poissa peachvodka

• Hiushörhö
« Vastaus #108 : 31.08.14 - klo:21:18 »
Lainaus
Joo, tuo on eri tuote. Se on taidettu lopettaa se toinen, mikä oli siis Mango Moisturizing, ei löydy enää edes Alba Botanican omilta sivuilta. Olen kokeillut molempia ja selvästi eri kamaa, tuoksu joksenkin sama.

Aaaa okei no harmi :/ Kiitos vastauksesta! :)

Tilasin minäkin tuon kehutun Jason Natural Aloe Vera hoitoaineen :) Nyt pari kertaa kokeilleena voin todeta, että tykkään! Silotti ja selvitti takkulatvat. Koostumus on paksua, mutta levittyy hyvin.
1bMii mbl musta / l'o/p ccg 100.
hair <3 : joico IH, avalon organics syväpuhdistava sh, rekku, sheavoi

Paikalla Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #109 : 04.09.14 - klo:10:23 »
Mulla on lopultakin Alba Botanican THE jätettävä hoitoaine. Se on yllättän paksua ja öljyisen tuntuista, joten annostelussa voi olla kitsaampikin. Alussa se toki on hakuammuntaa. Jätettävä tuntui hiuksissa aika öljyiseltä pitkään ja pelkäsin lähmäistä lopputulosta, mutta aamulla kaikki oli imeytynyt hiuksiin! Tätä ei ehkä tarvitse laittaa ihan joka pesun jälkeen, vaan voisin vuorotella tätä ja suihkutettavaa jätettävää latvasuojana toimivan hiusöljyn kera. Tämän päälle laitoin eilen vielä hiukan silikonista latvasuojaa aivan hiusten kärkiin, ei lähmää. Hiukset on todella, todella kiiltävät. Ihanaa. <3 Kuten joku muukin on todennut, tuo Alba Botanican jätettävä on todella riittoisaa. Tavallaan tekisi mieli tilata jossain vaiheessa toinen puteli varastoon ihan siltä varalta, että jos tämä joskus lopetetaankin. (Toivottavasti ei koskaan!)

Ai niin tähän ketjuun tulee hoitiksetkin. Paketissa tuli myös Mill Creekin keratin -hoitoaine, jota olen himoinnut ties kuinka kauan! Koostumus oli yllättävän geelimäistä ja tujua, ei lainkaan lirua! Annostelin tätä suht reilulla kädellä koko päähän, kaveriksi muhitukseen tuli Tresemmen Vibrant Naturals -hoitoaine. Tämä kombo ei edes valunut suihkumyssyn alta, eli yhdistelmän koostumus oli aivan ihanteellinen. Huuhdella sai melko kauan, mutta märkänä jo tukka oli aivan mielettömän pehmeä. Nyt kuivana mun hiukset on aivan tajuttoman pehmeät, liukkaan ja todella kiiltävät. Uudet HG:t on löytyneet. <3
« Viimeksi muokattu: 04.09.14 - klo:10:27 kirjoittanut Kauris »
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #110 : 05.09.14 - klo:14:04 »
Niin voiko joku nyt vielä selventää onko vai eikö tämä Alba Botanican Natural Hawaiian Body Builder Mango hoitsikka ihan eri tuote kuin se AB mango hoitsikka, jota monet joskus kehui? :o

Mä olen kokeillut pelkästään tuota Body Builder Mangoa, sillä en ollut huomannut muutosta ennen tilaustani ja olen  tykännyt siitä - nimestä huolimatta. Kannattaa kokeilla, toimii minulla ainakin tosi hyvin - ainoa hoitoaine joka on laskettava mukaan jokaiseen tilaukseen. Minun hiuksissa AB Mango on hoitavampi/ kosteuttavampi kuin Jasonin Aloe Vera, joka sekin on oikein kelpo hoitis. Giovannin Smooth as Silk taas ei siloittanut minun hiuksia, vaan AB Mango voittaa sen mennen tullen.
« Viimeksi muokattu: 05.09.14 - klo:14:10 kirjoittanut miolla »

Poissa Horros

• Tukkaguru
« Vastaus #111 : 06.09.14 - klo:18:29 »
Noniin, avaanpa vihdoin sanaisen arkkuni näistä tuotteista, jotka tilasin jo monta kuukautta sitten.

BRöö Conditioner Frizzy to Sleek tulee varmaankin olemaan niitä tuotteita, joita ostan toistekin. Tämä tulee aika lähelle sitä O&H-kokemusta, eli hiukset tulevat hoidetun tuntuisiksi, mutta tuntuma on kuitenkin vahva ja jämäkkä eikä ylipehmeän veltto. Tuoksukin on melko lähellä tuota ikuista vertailukohdettani, runsas ja mausteinen, mutta pidän siitä kyllä. Hoitoaineen koostumus on melko paksu ja kermainen.

BRöö Conditioner Dry to Drenched taas oli Frizzy to Sleekistä ikään kuin huononnettu versio. Hiuksista tulee tämän seurauksena raskaat ja hyvin nopeasti myös lähmäiset. Tuoksu on tunkkaisempi ja imelämpi ja maltaisuuden huomaa ja aineen koostumus on varsin paksua. Käytän ehkä CWC:ssä loppuun, kun lähmäisyys on kuitenkin sen verran huomattavaa.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

: I'm finally ready but far from finished :

Poissa maxine

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #112 : 07.09.14 - klo:10:38 »
Minkälainen ero on Alba Botanica jätettävällä ja Surya Leave-in jätettävällä? Onko Alban jätettävä raskaampaa hiuksille, minkälaiset erot noilla on? Riippuen tietenkin hiuslaadusta. Minun hiukset on aika vahvat ja paksut, suorat. Hiuksia on paljon, mutta yksittäinen hius ohut.

Mulla on oikeastaan ihan sama hiuslaatu kuin sinulla eli vahvat, paksut, suorat hiukset, joita on paljon mutta yksittäinen hius ohut. Tykkään pitää hiuksiani suorina (eipä kiharat pysykkään millään) ja sen takia pidän todella siloittavista ja kosteuttavista hoitoaineista. Mulla on nuo molemmat jätettävät ja käytän enemmän ja mieluummin Suryaa. Minun hiuksiani se siloittaa ja kiillottaa tosi kivasti. Silti joudun kyllä kuiviin latvoihin lisäämään vielä jotain kosteuttavaa. Alba on ihan hyvä myös mutta ei niin siloittava ja lähmää/tekee hiukset raskaammaksi ehkä helpommin. Tykkään myös että hiukset tuoksuvat joltain ja albassa vähän häiritsee tuoksuttomuus. Yleensä kyllä lisään noihin molempiin vielä tipan rypäleensiemenöljyä tms.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #113 : 07.09.14 - klo:12:14 »
^Kiitos :). Joo, Alba Botanica jätettävä on kyllä todella kosteuttava, mutta lähmää myös minulla, jos en annostele oikein (eli laita puolikkaan herneen kokoista nokaretta). Tuoksuttomuus häiritsee myös minua tuossa, on kiva, jos hiustuotteissa on joku tuoksu. Aion kyllä kokeilla Suryan jätettävää hoitoainetta, josko se toisi myös kiiltoa hiuksiin. Alban jätettävä hoitoaine on kyllä siitä hyvä, että sopii aivan erinomaisesti todella kärsineelle ja kuivalle hiukselle. Värinpoistojen ja vaalennusten yms. jälkeen tuo on ehdoton tuote hiuksille.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #114 : 21.09.14 - klo:19:22 »
Giovannin Smooth as silk.  :ts Se on mun hennatulle & luonnonkiharalle kuontalolle paras hoitoaine iherbin valikoimista. Jätettävänä käytä KC:n No nothingia tai Beautiful Curlsin voidemaista jätettävää (wavy to curly) joka kestää varmaan ikuisuuden kun on niin iso puteli. ;D

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #115 : 22.09.14 - klo:17:07 »
Jätettävä hoitoaine Alba Botanica, Hawaiian Leave-In Conditioning Mist, Drink It Up Coconut Milk
on ihanan tuoksuista, sellainen makea kookoksen tuoksu tässä on. Jämäköitti hiusten laatua selvästi. Kosteutti hiuksia jonkin verran, mutta ei siis mikään ihme tuote, jota ostaisin uudelleen. Iso miinus tulee siitä, kun vahingossa tätä sprayta meni mun iholle, niin siihen tuli selvästi punoittava kohta; jonkin tyyppinen allerginen reaktio siis? En tiedä, viitsiikö tätä sitten enää käyttää...

« Viimeksi muokattu: 22.09.14 - klo:17:50 kirjoittanut Kristiina »

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #116 : 23.09.14 - klo:09:19 »
^ Tuon incissä on niin paljon erilaisia öljyjä joten on lähes mahdotonta arvailla että mistä tuo punotus tulee, jos kyseessä on öljyn aiheuttama herkkyysreaktio. Mutta itse epäilisin ehkä sorbitolia, sillä ainakaan itselläni käyttämissäni tuotteissa ei yleensä ole sitä (tai jos on niin ei noin ylhäällä incissä). ??? Mulla on herkkä iho ja siedän glyseriiniä, aloeveraa ja manteli/kookosöljyjä erittäin hyvin, joten veikkaan sorbitolia. ;D Saako oikein arvannut jonkin palkinnon?
En käyttäisi tuotetta toistamiseen jos siitä tulee punotusta, koska ainakin omalla kohdallani pieni ärsytys muuttuu suureksi jos jatkan tuotteen käyttöä.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #117 : 23.09.14 - klo:12:18 »
^Joo, katsoin tuon tuotteen INCIä tarkemmin, ja veikkasin itsekin sorbitolia ärsytyksen aiheuttajaksi. Kai se sitten on niin allergisoiva ainesosa.. Siedän itsekin aloe veraa ja kookosöljyä hyvin, vaikka aloesta sanotaan, että allergisoi yleisemmin? Olen samaa mieltä, että tuoteen käyttö kannattaa lopettaa, jos huomaa reaktioita. En tiedä, laittaisiko suoraan tuon roskiin, vai kaverille eteenpäin. Tuote oli siitä hyvä, että jämäköitti hiuksia (tuuhensi?), kenties kookosöljyn ansiota. Jos oikein ymmärsin jätettävän hoitoaineen purkin kyljestä, niin sopii myös hyvin hiusten muotoilun alla käytettäväksi tuotteeksi.

Edit. No kokeilin uudestaan, ja laitoin vähän tuota iholle. Ei aiheuttanut mitään reaktiota enää. Outoa?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #118 : 23.09.14 - klo:16:03 »
^ Ehkä sulla on ollut iho vähän rikki (pieni naarmu tms) siinä kohti, mihin punoitusta aiemmin tuli. Siis että suihke on sen takia päässyt sitä kohtaa ärsyttämään. Tuossa suihkeessa näyttää olevan sen verran suuri määrä erilaisia kasviuutteita, että sieltä löytyy moniakin mahdollisia ongelmia. Esim. sitrusöljyt ovat tyypillisiä ärsyttäjiä, Balsam of Peru tyypillinen allergian aiheuttaja, anisaldehyde mahdollisesti toksista jne. Ananas- ja papaijauutteiden entsyymitkin (bromelain, papain) ovat ihoa ärsyttäviä. Mä en ihan ekana veikkaisi sorbitolia ongelmaksi, ei se ainakaan ole mikään yleisesti allergisoiva aine, mutta onhan sekin mahdollista. Myös sen aloen on varmaan mahdollista olla ongelma, vaikka se joissain tuotteissa sopisikin, kun osa siitä lehtien sisällöstähän on myrkyllistä ja varmaankin se geelin puhtausaste jonkin verran vaihtelee.
1cFii, oma väri.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #119 : 12.10.14 - klo:22:57 »
^Minuakin kiinnostaisi kokemukset Jason Apricot-sarjasta. Shampoo vaikuttaisi muuten hyvältä, mutta siinä on silikonia. Sarjan hoitoaineesta en ole kuullut kokemuksia. Oma suosikkini Jason-hoitoaineista on Aloe Vera. Shampoo ei kuulemma ole yhtä hyvä tuossa sarjassa, kuin hoitoaine. Aloe Vera-hoitoaine tekee minun hiuksistani kosteutetummat ja silkkisemmän tuntuiset.
« Viimeksi muokattu: 12.10.14 - klo:23:00 kirjoittanut Kristiina »