Kirjoittaja Aihe: Atoopikot/Atooppinen ihottuma  (Luettu 46284 kertaa)

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
Vs: Atoopikot/Atooppinen ihottuma
« Vastaus #120 : 25.11.20 - klo:12:41 »
Minun meni jo aikaisin syksyllä huonoon kuntoon. Olen käyttänyt laiskasti voiteita, mutta nyt on pitänyt alkaa taas käyttää, koska ihottumaa on sellaisissa paikoissa, joissa sitä ei normaalisti ole. Jos tämä talven myötä vielä pahenee, niin on tulossa ikävä talvi. Tällä hetkellä minulla on käytössä Cienin tuoksuton vartalovoide, Probicarea laitan toisinaan kuivimmille alueille ja lisäksi Ceralan öljyä. Käytän saippuaa tai tuoksutonta suihkugeeliä kaksi kertaa viikossa ihon pesuun. Silti vartalon iho on kuiva kuin sahara.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #121 : 25.11.20 - klo:16:24 »
Tutulta kuulostaa, otan osaa  :(
Onneksi ei enää ole iho siinä jamassa.

Olethan muistanut hyvät rasvat, eli mukaan repertuaariin kalaöljykapselit, mielellään tyrniöljykin? ... ruokaan oliiviöljyä, kookosöljyä ja voita, ei mitään keinorasvoja...

Ravinto vaikuttaa ajan kanssa, ja sillä on suuri vaikutus koko kehon hyvinvointiin.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back

Poissa elly

• Tukkaguru
« Vastaus #122 : 26.11.20 - klo:07:11 »
Sympatiat Marie Corellille, tämä ei ole ollut helppo syksy ihon kannalta. :( Pidetään peukkuja, että tilanne ei eskaloidu talven mennessä pidemmälle. Ootko pystynyt kartoittamaan, että tarviiko ihosi enemmänkin vettä vai öljyä? Omalla kohdallani tuo on ollut haaste, kun välillä iho kaipaa lisää vettä ja siinä tilanteessa paksumpi rasvainen voide on kuivattanut vain enemmän.

Mun pitäisi kyllä ottaa opikseni, ja vähentää suihkussa lutrausta. Oon vasta pikkuhiljaa opettelemassa jättämään jokapäiväisiä suihkuja väliin ja peseytymään koko vartaloa kastelematta.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #123 : 26.11.20 - klo:10:48 »
Ruokavalion osalta olen siirtynyt sekaruokaan ja syön myös rasvaista kalaa. Hyviä rasvoja käytän, mutta valitettavasti myös margariinia ja joudun myös olemaan varovainen rasvojen suhteen runsaan ylipainon takia. Kookosöljyä en voi sietää ja se nyt ei mitään hyvää rasvaa edes ole.

Käytän mieluummin vähän kevyempiä voiteita, koska rasvaiset eivät leviä ja imeydy kunnolla. Aikaisempina talvina olen huomannut, että paksut voiteet eivät auta niin hyvin. Suihkussa kyllä kastelen aina koko vartalon, mutten pese muuten kuin vedellä. Joka päivä käyn kyllä suihkussa, koska hikoilen päivittäisissä askareissa ja liikuntaa harrastaessa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #124 : 26.11.20 - klo:14:29 »
^Kookosöljyssä on erinomainen rasvahappoprofiili - nimenoaman kylmäpuristetussa sellaisessa  ;) Paljon lauriinihappoa, jota on mm. äidinmaidossa. Joo, virallinen suositus ei tätä öljyä tuo esille, mutta monet muut tahot kyllä ovat puhuneet jo vuosia sen eduista. Auttaa esim. painonhallinnassa ja kolesteroliarvojen tasauksessa.

Mausta en itse välitä paljon, joten en käyta lainkaan niin paljon kuin olisi hyvä.. Oliiviöljy on oma to go-rasva.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #125 : 27.11.20 - klo:11:04 »
Kun tämä ketju nyt tuli sattumalta vastaan, niin pitää mainostaa. Ostettiin suihkusuodatin lähinnä mun tukan kannalta, mutta miehen atooppiseen ihoon se on vaikuttanut huimasti. Iho on pehmeä, eikä nouse enää punaiselle röpelölle pesun jälkeen. Suosittelen kokeilemaan.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #126 : eilen kello 10:57 »
Kiitokset neuvoista. Minulla ei todellakaan onnistu kookosöljyn syöminen. Olen sitä kerran yrittänyt ja käytin sitä silloin paistamiseen, mutta tympäännyin sen makuun. Ihollekaan en voi laittaa, koska se haju tuntuu minun nenään niin voimakkaasti ja muuttuu sellaiseksi voin tuoksuksi, jota en mielelläni haistele.

Tuollaista suodatinta olen harkinnut senkin takia, jos se vähentäisi hiusten kellastumista.

Päivitystä tähän:

Koko syksyn olen noudattanut nyt sellaista rutiinia, että pesen vartalon suihkusaippualla kerran tai pari viikossa, mutta en ole huomannut ihon kunnossa muutosta parempaan. Kuivia läikkiä on nyt käsivarsissakin, vaikka niin ei ole aikaisemmin ollut. Olen kuitenkin laiska rasvaamaan, joten ongelma voi olla siinäkin. Kasvoja olen myös pessyt vähemmän ja iho on tykännyt siitä. En ole edes pessyt joka päivä puhdistusemulsiolla, vaan pelkällä vedellä. Kasvojen iho on kuitenkin tykännyt vähemmistä pesuista.

Viime sysksystä olen kokeillut niin, etten pese pesuaineella kuin 1-2 kertaa viikossa. Iho ei ole tullut paremaan kuntoon ja juuri luin, että atooppista ihoa pitää pestä säännöllisesti, koska kyseessä on tulehduksellinen ihosairaus. Iho on vähistä pesuista huolimtta ollut hilseilevän kuiva ja ihottumia on ollut käsivarsissakin, joissa sitä ei yleensä ole ollut. Nyt pesen ja rasvaan useammin, niin näen vaikutuksen ihon kuntoon. Kasvojen iho on tykännyt vähemmistä pesuista.