Tämä topic osui silmiin kyllä kuin tilauksesta. Iho on räjähtänyt käsiin (pun intended...

) kovien pakkasten tultua.
Lapsesta asti on siis atopiaa/atooppista ihottumaa ollut, ja on käyty kaiken maailman rasvat ja voiteet läpi. Elocon auttaa hetkessä, muista kortisonivoiteista mitä olen kokeillut ei ole ollut oikein mihinkään. Ataraxia on syöty kutinaan, koska raavin usein unissani, mutta menen ihan sekaisin siitä lääkkeestä, joten mielelläni en sitä syö. Ihottuman laatu on vaihdellut vuosien satossa - lapsena oli kyynärtaipeissa, josta levisi kaikkiin taipeisiin, jossain vaiheessa oli pyöreitä ihottumaläiskiä ympäri kehoa ja jossain vaiheessa sellaista "syyhyä" ympäri kehoa. Naama on yleensä pysynyt hyvässä kunnossa mutta nyt sinnekin on alkanut tulemaan läiskiä, ja kädet mulla on ihan yltäpäätä ihottumassa. Välillä hävettää kulkea lyhythihaisessa paidassa

Näyttää että olisi joku rokko käsissä, mutta ihottumaa se vain on.
Murkkuiässä mulle muuten sanoi joku lääkäri että yleesä parikymppisenä ihottuma siirtyy kasvoihin jos on siirtyäkseen. Mulla on tullut ihan kauheita kuivia ihottumaläiskiä mm. silmäluomiin parinkympin jälkeen

Ihottumaa siis on, ja nyt mulle on tullut ihan kauhean nolo vaiva tän lisäksi - mulla on toisessa nännissä ihan törkeä ihottuma ja se kutisee kokoajan! Tosi naisellista raapia tissiä