Kirjoittaja Aihe: Atoopikot/Atooppinen ihottuma  (Luettu 45311 kertaa)

Poissa Villis

• HAIRahtanut
Vs: Atoopikot/Atooppinen ihottuma
« Vastaus #45 : 24.06.15 - klo:23:11 »
Ensinnäkin tässä Lipolanin vanha inci: Aqua, PEG-8, Petrolatum, Cetearyl Alcohol, Ceteth-20, Alcohol, Sodium Cetearyl Sulfate, Phenoxyethanol, Methylparaben, Butylparaben, Cholesterol, Dicetyl Phosphate, Ethylparaben, Lecithin, Propylparaben. Vesipitoisuus 55 %.

Lipolanin uusi inci: Aqua, PEG-8, Cetearyl Alcohol, Sodium Cetearyl Sulfate, Petrolatum, Ceteareth-20, Cyclopentasiloxane, Caprylic/Capric Triglyceride, Dimethiconol, Ceramide 3, Lecithin, Phenoxyethanol, Ethylhexylglycerin, Citric Acid. Kosteuspitoisuus 60 %. pH 6.

Ihan eri voide. Ja tässä olennaiset kohdat Orionilta saamastani vastineesta:

"Säilöntäaineet jouduimme vaihtamaan. Parabeenien poisto Orionin perusvoiteista johtui muuttuneesta EU-lainsäädännöstä, joka kieltää (pitkäketjuiset) parabeenit kosmetiikkatuotteissa. .... Uusi säilytysaineseos fenoksietanoli (& etyyliheksyyliglyseriini) on nyt kaikissa.

Liposomeja Orionille toimittavan raaka-ainetoimittajan tuote loppui, minkä seurauksena Lipolanin liposomeja sisältävä seos jouduttiin vaihtamaan. Nyt uuden toimittajan seos sisältää ohessa silikoneja, mutta lopputuotteessa näitä kokonaisuudessaan hyvin vähän."

Lisäksi kysyin, miksi Lipolaniin on lisätty keramideja, vaikka Orionilla on jo kaksi muuta keramidivoidetta (jotka eivät minulle sovi). Siihen ei löytynyt muuta syytä kuin se, että "tutkimustemme perusteella niistä ei ole ainakaan haittaa atoopikoille". Ehkä minua sitten ärsyttää jokin muu ainesosa Ceralanissa ja sen isosiskossa, esim. kookosöljyjohdannaiset, joita niitäkään Lipolanissa ei aiemmin ollut.

Lopuksi viestiin vastannut henkilö mainosti, että Orionilta on tulossa pian uusi voide, jossa on "glyseroli ja karbamidi atoopikolle soveltuvassa suhteessa, ei siis kuorivana (viimemainittu)".
« Viimeksi muokattu: 24.06.15 - klo:23:42 kirjoittanut Villis »
Perfektionistinen väkertäjä, jolla on keskivaikea atopia.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #46 : 25.06.15 - klo:08:57 »
^Ärsyttää sun puolesta! Mä en tajua miksi noita perusvoiteiden incejä pitää säätää kokoajan, koska monille iho-ongelmaisille se sopiva voide on niin tarkka. Monet pitää atopiaa vain jotain kosmeettisena vaivana, mutta kun se ihan oikeasti vaikuttaa aika laajasti elämänlaatuun... Toimiva perusvoide on kuitenkin sen hoidon tärkein kulmakivi.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #47 : 09.07.15 - klo:14:41 »
Mulla on mennyt kasvojen iho älyttömän kuivaan kuntoon tässä viikon aikana. En tajua mistä johtuu, mutta ihoa kutittaa, se hilseilee ja kiristää. Yksi syy voi olla aurinkovoide, jota en kylläkään ole käyttänyt muutamaan päivään, auringonotto (ei ole ikinä ennen kuivuutta aiheuttanut), iltaisin hurraava lattiatuuletin tai joku muu, mikä allergisoi täällä asunnossa. Tuoksupussukka on ollut vessassa ja eteisessä jonkin aikaa, mutta vaikea uskoa että niin mieto tuoksu voisi ärsyttää ihoa. Eteisen pussukka on vielä muovin sisälläkin. Ihan pepusta.

Mitä tälle iholle keksisi? Menen huomenna apteekkiin, niin voisin ostaa jotain tehorasvaa. Essex pluskaan ei nyt riitä  :(

Varmaan laitettava kaikki tuoksujutut varmuuden vuoksi siivouskaappiin vähäksi aikaa.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #48 : 09.07.15 - klo:16:14 »
^Kokeilepa jotain kevyttä geeliä / seerumia pohjakosteuttajaksi, vasta sitten tehomönjä päälle.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #49 : 09.07.15 - klo:16:20 »
Vichyn Aqualia Thermal on hyvä kosteuttava seerumi :ts.  Itse laitan sitä yöksi ja päälle vielä kosteuttavaa naamiota/voidetta.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #50 : 09.07.15 - klo:16:33 »
Jos et Xylidermiä ole kokeillut, kannattanee harkita. En ole kokeillut sitä uutta versiota mihin on lisätty D-vitamiinia, mutta perusversiota on edelleen 100ml kokoisena (kysy paikanpäällä jos sitä ei ole hyllyllä näkyvillä). Jos kuivuus on ongelmana, xylidermin päälle varmaan kannattaa laittaa jotain muutakin.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #51 : 09.07.15 - klo:17:00 »
^Mä olisin kanssa ehdottanut Xylidermiä. Mun kädet on talvella tosi ongelmalliset (kuivuvat, kutiavat, iho menee rikki, tulee ihottumaa) ja se tuntui viime talvena parhaalta.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #52 : 09.07.15 - klo:18:49 »
Xylidermille ääni täältäkin. :ts Minulla on tällä hetkellä käytössä se D-vitamiinia sisältävä versio ja en oikeastaan huomaa mitään eroa toiseen versioon.
1bMii, vaalennettu.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #53 : 09.07.15 - klo:18:53 »
Laitoin päivällä Xylidermiä Essexin alle ja se kyllä auttoi hieman siihen ihon pintakuivuuteen. Tuulettimen sijasta aukaisin kaikki ikkunat ja kaikki tuoksujutskat meni toistaiseksi kaappiin. Toivottavasti tämä nyt helpottaa näillä, eikä tarvitsisi huolestua esim. homeesta  :3

edit. Syyllinen taisikin löytyä heinien siitepölyllä kyllästetystä koirasta yhdistettynä pienempään ja tunkkaisempaan asuntoon. Koira pääsi eilen pesulle ja hyt tuntuu, että naaman kutinakin olisi hellittänyt. Tarkkailen tilannetta...

edit 2. olen ollut ihottumavapaa viimeisestä päivityksestä lähtien. Kaikki tuoksujutut ovat olleet siivouskaapissa, asunnon ilmanvaihto pienimmällä teholla jne. Ihoni ottaa itseensä tuosta ilmanvaihdostakin, kuivahtaa ihan kiristäväksi korpuksi koko naama. Asunnolle ja ilmanlaadulle tuo niukka ilmanvaihto ei tee hyvää, mutta minkäs teet.
Voiteena on nyt käytössä Eucerinin 5% karbamidi-kasvovoide.
« Viimeksi muokattu: 19.07.15 - klo:14:05 kirjoittanut muori Pippuri »

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #54 : 12.08.15 - klo:21:51 »
On mahtavaa, että Protopic on keksitty ja että siitä on ollut apua minunkin kasvojen ja kaulan alueen vaikealle ihottumalle, mutta voi veljet kun on hirveää käyttää tätä aina tauon jälkeen. Mun ei tule oikein käytettyä tätä "ylläpitohoitona" vaan huomaan alkaa taas käyttää Protopicia vasta kun iho alkaa uudelleen oireilemaan, joten se on kuin aloittaisin tämän käytön aina uudelleen ja uudelleen. Kun laitan tätä vain iltaisin (en uskalla käyttää päiväsaikaan), jää varsinkin ekana yönä unet kyllä vähiin..

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #55 : 13.08.15 - klo:08:02 »
^Samat ajatukset. Se on ihanaa, koska se toimii joka kerta eikä iho kyllästy siihen samalla tapaa kuin kortisoniin. Ja ylipäänsä on tosi inhottavaa, jos kasvoille tulee ihottumaa, ja se on tosi mahtihomma kun Protopicilla ne lähtee kanssa. Mutta se käyttö... Kutina ja pistely on taattu, ja mulla kaikkein ikävin oire on se polttelu. Suihkuun mennessä sellainen ihan perus kädenlämpöinen vesikin polttaa aika kivasti niillä alueilla, joissa Protopicia on käytetty. Huomaan kanssa, että alkoholin juominen tuntuu sellaisena lämpönä ja rusotuksena protopic-alueilla. Enkä nyt siis puhu edes mistään kaatokännien vetämisestä, vaan ihan esim lasillisesta viiniä. Heti alkaa parin kulauksen jälkeen sellainen kuumotus naamalla protopicin vaikutusalueella. Hiivatin ärsyttävää. No en ole silti ollut juomatta, jos joku on mut esim terassille tai raflaan kutsunut. Tykyttäkööt vaan iholla.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #56 : 13.08.15 - klo:14:05 »
Mä oon käyttänyt Elideliä, ja ekalla kerralla muutama vuosi sitten menin reippaasti saunaan siinä pari päivää aloituksen jälkeen. Tuntui kyllä kuin makkaralta kiukaalla. Saunoin silti, s**tana, koska oli saunavuoro, ja siitähän ei periksi anneta, ehheh... Mutta joo, toi on kyllä ollut myös toimivin käyttämäni lääke naamataulun ongelmiin. No pain, no gain.
1cFii, oma väri.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #57 : 13.08.15 - klo:14:26 »
Joo, tuo saunominen on kyllä ikävää vielä pari päivää voiteen käyttämisen jälkeen mullakin. Muutenkin raapiminen/hankaaminen tai muu mekaaninen rasitus takrolimuusivoiteella käsitellyllä iholla alkaa polttelemaan ikävästi, onneksi ei ole kuitenkaan pitkäaikainen juttu tuo.

Poissa Liina

• Hiushörhö
« Vastaus #58 : 17.08.15 - klo:13:21 »
Mulla on ollut aina atooppinen iho vartalossa, mutta viime talvena ekan kerran ärtyi pahasti kasvojen iho (posket). Mulla toimi hyvin LV kasvoseerumi ja siihen päälle LV Yövoide tai joku kasvoöljy. Toi seerumi ei ärsyttänyt yhtään vaikka yleensä tollaset vesipitoiset kirvelee. Tuntu hyvältä myös heti saunan jälkeen.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet

Rocketraptor

• Vieras
« Vastaus #59 : 27.09.15 - klo:20:10 »
Mulla parani atooppinen iho lähes kokonaan Protopic-nimisellä voiteella jonka määräsi lääkäri. Nykyään käytän voidetta n. kerran viikossa ja iho ei oireile lainkaan, voin käyttää myös sellaista kosmetiikkaa joka aikaisemmin ärsytti :)