Mun nahkaparkani on taas aika kovilla pakkasten takia. Tilannetta pahentaa etenkin se, että kylmät ilmat tulivat leudon alkutalven jälkeen saman tien kovina. Mulla ei ainakaan iho pysy yhtään perässä, vaan se sai sätkyn. Jalat sisäreisistä ja sääristä ovat pahimmat, näky on kuin jonkin säteilyonnettomuuden jälkeen ja kutina armoton. Vatsassa on ihottumaa myös, kasvot oavt kauttaaltaan kuivat, mutta eivät varsinaisesti ihottumalla muuta kuin silmien ympäriltä. Tämä on melkein 15 vuotta poissa pysynyt vaiva ja olisi saanut olla tulematta. Tosi ikävän tuntuista ja näköistä, kun iho on hilseilevä, turvonnut ja punoittava.
Sitkein ongelma on oikean käden ranne, jossa on jo syksyllä tullut ekseemaläiskä, eikä se tahdo parantua millään. Käsissä on muutenkin pientä kuivaa länttiä ja kutinaa/kirvelyä ja tilannetta hankaloittaa paljon se, että ne joutuvat töissä niin koville (tiuhaa käsidesin käyttöä ja pesuja). Hankin vahvempaa kortisonia, josko siitä ja paksusta voitelusta olisi apua. Perusvoiteeksi ostin tonkan La Roche Posayn Lipikar Baume AP:tä.
Mä niin muutan eläkkeellä talveksi Espanjaan.