Kirjoittaja Aihe: Atoopikot/Atooppinen ihottuma  (Luettu 45309 kertaa)

Poissa Mena

• Tukkaguru
Vs: Atoopikot/Atooppinen ihottuma
« Vastaus #60 : 12.10.15 - klo:21:28 »
Mulla ei ole atopiaa, mutta muuten kuiva iho kyllä. Mä pesen itseni aika usein perusvoiteella, kun suihkusaippua kuivattaa ihoa. Olen käyttänyt aiemmin Humektania ja Aqualan L:ää, mutta nyt en muistanut pyytää uutta reseptiä lääkäristä. Ostin sitten piheyksissäni Prismasta Family Freshin hajustamattoman bodylotionin ja toimii ihan yhtä hyvin. :ts 500ml törppö maksoi jotain vitosen.
Onko kellään kokemusta LV:n vartalovoiteesta, pumppupullossa? Mietin tuon Family Freshin ja LV:n välillä, mutta otin sitten FF:n kun se oli euron halvempi. ::)

Tarvitsisin Erioilin tilalle vähän tuhdimman vartalovoiteen. Dermosilin täyteläinen vartalovoide on ollut jees, mutta sen liukas tuubi ja epäriittoisuus (onks tää edes oikea sana?;D) ärsyttää, tuubi kuluu hetkessä loppuun ja tuubi lipsuu käsistä kun tahtoo lisätä rasvaa jo rasvaisilla käsillä. Ehdotuksia? Pitää olla hajusteeton. Kookosöljyä laitan välillä, mutta olisi kiva jos jotain vähän nopeammin imeytyvää löytyisi.

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #61 : 19.10.15 - klo:14:35 »
^hth ja lt300 on ihan parhaita merkkejä vartalorasvoissa. Kosteuttaa
korppuihoa!
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #62 : 23.11.15 - klo:10:20 »
Plääh. Moitin itseäni huonosta ihottuman ehkäisystä - käytän Protopicia kasvoissa esiintyvään ihottumaan, mutta sen parannuttua unohdan aina ylläpitohoidon ja havahdun käyttämään voidetta vasta, kun ihottuma on tullut uudelleen. Siinä vaiheessa onkin liian myöhäistä ja ihottuman poissaaminen kestää päiviä. Masentaa, että onko tämä nyt koko loppuelämä tällaista lääkevoiteilla läträämistä. Harva se päivä saa olla käsienkin ihottumaa rasvailemassa lääkärin voiteilla.

Kiitän kuitenkin samalla onneani siitä, että ihottumani on sinänsä hallinnassa eikä ole sieltä vaikeimmasta päästä - kun se ihan oikeasti voisi olla niin paljon pahempikin.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #63 : 17.12.15 - klo:01:37 »
Nyt löytyi pelastus mun atooppisen ihottuman valtaamille säärille! Eli sebamedin 10 % ureaa sisältävä voide. Oon käyttänyt tuota vasta kolme päivää ja mun sääret on jo ihanan pehmeät ja kosteutetut  :-* kovettumat ja ruvet, jotka ovat tulleet unissaan ihon raapimisesta, on pehmentyny ja lähes kokonaan jo pois. Unissaan raapiminenkin on jäänyt, koska ihoa ei enää kutita  :P Ei ihme, että toimii, koska ihon kuivuus useimmiten johtuu urean puutteesta iholla ( näin erittäin yksinkeirtaistetusti ilmaistuna  ;D) Ostin omani apo-rot nettiapteekissa, jossa 400 g pumppupullo maksoi reilu 10 € eli suunnilleen samanhintainen kuin Orionin voiteet Kela-korvauksen jälkeen

http://www.sebamed.com/products/extreme-dry-skin.html#114

Sivuilta bongasin myös 5 % ureaa sisältävän kuivan ihon shampoon, joka kiinnostaa kovasti.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa elly

• Tukkaguru
« Vastaus #64 : 17.12.15 - klo:07:57 »
^ Onko tuo voide löysää vai paksua? Kiitos tosi paljon vinkistä, mä oon etsinyt ureapitoista voidetta isossa pullossa! :)

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #65 : 17.12.15 - klo:11:50 »
^ Lähinnä tuon koostumuksen tuntuma muistuttaa Bepanthen-voidetta :D Toi on lotiontyyppisesti valuvaa, mutta samaan aikaan tosi tuhtia. En ole aiemmin käyttänyt tällaista koostumusta, enkä kuvailisi tätä kosmeettisesti kaikkein miellyttävimmäksi levittää, mutta olen laittanut ohuita kerroksia 2-4 kertaa vuorokaudessa ja imeytyy ainakin omaan ihoon hyvin, verrattuna muihin erittäin kuivan ihon tuotteisiin.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #66 : 17.12.15 - klo:12:56 »
Mä olen kehittänyt atooppista, tai ainakin atopian tyylistä ihottumaa kasvoihin. Sy-alue on aivan punainen ja hilseilevä. Käytössä nyt Avenen sy-voide ja välillä kortisonia, mikään ei auta... Ystävällä on käytössä protopic- ja lupasi, että sana pienen nokareen kokeiltavaksi sy-alueen iholle. Teillä tästä kokemuksia?

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #67 : 17.12.15 - klo:14:34 »
^ Onko tuo voide löysää vai paksua? Kiitos tosi paljon vinkistä, mä oon etsinyt ureapitoista voidetta isossa pullossa! :)

Muistaakseni Eucerinillakin on 10% urea -vartalovoide.

Saman sarjan 5% urea -kasvovoide on ollut luottotuotteeni jo pitkään. Todella hyvä mattapinnan jättävä voide.

Poissa elly

• Tukkaguru
« Vastaus #68 : 17.12.15 - klo:16:22 »
Vau, kiitos suosituksista! Ureapitoiset tuotteet vaikuttavat sopivan tosi hyvin mun iholle, eli menevät kyllä molemmat kokeiluun. Juuri eilen kirosin, että alkaa atopia taas heräillä tälle talvelle. Teidän viestit tulivat siis täysin oikeaan saumaan. :)
Mä luovutin joskus apteekkirasvojen suhteen, mutta pitää muistaa, että sieltä löytyy muitakin kuin Orionin perusvoiteita.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #69 : 17.12.15 - klo:19:22 »
Mä olen kehittänyt atooppista, tai ainakin atopian tyylistä ihottumaa kasvoihin. Sy-alue on aivan punainen ja hilseilevä. Käytössä nyt Avenen sy-voide ja välillä kortisonia, mikään ei auta... Ystävällä on käytössä protopic- ja lupasi, että sana pienen nokareen kokeiltavaksi sy-alueen iholle. Teillä tästä kokemuksia?

On kyllä. Protopic tepsii ihottumalaikkuihin hämmentävän hyvin nimenomaan kasvoilla. Ainut ikävä puoli siinä on, että se tosiaan saa ihon herkäksi lämmölle. Ts. suihkussa lämmin vesi voi tuntua polttavalta ja sama homma saunassa. Toi efekti kyllä vähenee kun tuotetta käyttää pidempään. Olen joskus kyllä silmäkulmaankin sitä laittanut. Kannattaa toki varoa, ettei sitä mene silmään.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #70 : 17.12.15 - klo:20:13 »
^Komppaan minäkin. Mullakin on ollut erityisesti silmäluomissa ihottumaa johon ihotautilääkäri määräsi vahvempaa Protopicia. Hurjaa siis sinänsä, että niin tujua ainetta voi käyttää niinkin herkällä alueella, mutta se todella toimii. Nykyään käytössä kasvojen muilla ihottuma-alueilla, kun silmäluomet tulivat ilmeisesti pysyvästi kuntoon. Tottumattomuutta tuo Protopic voi tuntua melko ikävälle ja mulla tuli lämpöarkuuden lisäksi tuntemuksia myös mekaanisesta ärsytyksestä.

Poissa Villis

• HAIRahtanut
« Vastaus #71 : 21.12.15 - klo:20:19 »
^^ Säännöllisessä käytössä, tosi hyvä, kukaan ei arvaisi ulkonäöltä atoopikoksi eikä ihoa tarvitse koko ajan miettiä. Ekoilla kerroilla voi olla hyvä idea syödä aspiriinia (ei buranaa, ei parasetamolia tms.) ennen kuin levittää voidetta, sillä se lievittää polttelun tunnetta. Pidemmän päälle iho kyllä tottuu, paitsi että kuuma sauna tosiaan tuntuu kuumemmalta ja alkoholia nauttiessa eka drinkki saa ihon polttelemaan. Nämä kannattaa kuitenkin kärsiä, jos voide toimii.
Perfektionistinen väkertäjä, jolla on keskivaikea atopia.

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #72 : 22.12.15 - klo:09:41 »
Onko muilla atopian/atooppisen ihon omaavilla kroonistunutta korvakäytäväntulehdusta? Olen yrittänyt keksiä syytä mun kolme vuotta jatkuneelle korvakäytävän tulehdukselle, ja alan pikkuhiljaa kalleta siihen, että se johtuu tästä atooppisesta ihosta. Eli ihottumaa tulee korvakäytävään ja se menee rikki, ja tulehtuu. Kutisee välillä niin älyttömästi nuo korvat ja korvakäytävän iho on kuiva.
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #73 : 13.01.16 - klo:18:36 »
Mun nahkaparkani on taas aika kovilla pakkasten takia. Tilannetta pahentaa etenkin se, että kylmät ilmat tulivat leudon alkutalven jälkeen saman tien kovina. Mulla ei ainakaan iho pysy yhtään perässä, vaan se sai sätkyn. Jalat sisäreisistä ja sääristä ovat pahimmat, näky on kuin jonkin säteilyonnettomuuden jälkeen ja kutina armoton. Vatsassa on ihottumaa myös, kasvot oavt kauttaaltaan kuivat, mutta eivät varsinaisesti ihottumalla muuta kuin silmien ympäriltä. Tämä on melkein 15 vuotta poissa pysynyt vaiva ja olisi saanut olla tulematta. Tosi ikävän tuntuista ja näköistä, kun iho on hilseilevä, turvonnut ja punoittava.

Sitkein ongelma on oikean käden ranne, jossa on jo syksyllä tullut ekseemaläiskä, eikä se tahdo parantua millään. Käsissä on muutenkin pientä kuivaa länttiä ja kutinaa/kirvelyä ja tilannetta hankaloittaa paljon se, että ne joutuvat töissä niin koville (tiuhaa käsidesin käyttöä ja pesuja). Hankin vahvempaa kortisonia, josko siitä ja paksusta voitelusta olisi apua. Perusvoiteeksi ostin tonkan La Roche Posayn Lipikar Baume AP:tä.

Mä niin muutan eläkkeellä talveksi Espanjaan.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #74 : 13.01.16 - klo:19:21 »
Triina, onko hoitotyöläisillä jotain niksejä ihon kunnon ylläpitoon? Minäkin joudun pesemään käsiä paljon työssäni ja kotona rasvaaminen ei riitä. Töissä ei tule rasvattua käsiä jokaisen pesun jälkeen, koska voidepurkki pitäisi olla aina taskussa, eikä se ole. Iho hilseilee sormien välissä ja kämmenselät ovat paperinohuet sekä menevät haavoille. Nyt ei onneksi ole ihottumaläiskiä, pelkästään muutama näppy. Minullakin tuli ranteeseen sellainen punoittava läiskä.

Kokeiltu on Locobasen Repair, The Body Shopin Hamppuvoide ja Dermosilin Extra sekä lisänä aloe vera-geeli. Voitelen nukkumaan mennessä ja aina, jos käyn yöllä vessassa ja pesen kädet. Se ei vain riitä.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)