Kirjoittaja Aihe: Atoopikot/Atooppinen ihottuma  (Luettu 44741 kertaa)

Poissa Fishbones

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • Sukupuolikapinallinen
Vs: Atoopikot/Atooppinen ihottuma
« Vastaus #105 : 06.11.17 - klo:13:35 »
Nghhh... Tulin pe-la-välisenä yönä myöhään kotiin juhlista, ja koska olin meikannut tavallista enemmän, puhdistin myös hieman normaalia tehokkaammin, kuitenkin aineilla, joita olen käyttänyt usein ja jotka eivät ole aiheuttaneet mitään ongelmia, edes yhdessä. Tällä kertaa iho kuitenkin ärtyi ja kuivui kiristäväksi ja kutisevaksi. Seuraavana päivänä iho alkoi ohimoilta alkaen hilseillä ja hilseily on nyt levinnyt koko otsalle, nenän alle ja poskipäille.
Oon koittanut varovasti rapsutella kuollutta ihoa pois ja rasvata, mutta hilseily ja kutina vain jatkuu...

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #106 : 06.11.17 - klo:16:14 »
^Oletko kokeillut siirtyä lempeään, mutta tehokkaaseen öljypuhdistukseen? Edullisiakin vaihtoehtoja on useita.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Fishbones

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • Sukupuolikapinallinen
« Vastaus #107 : 06.11.17 - klo:18:42 »
^Olen harkinnut, ja aion öljyputsarin ostaa jossain vaiheessa, mutta olen sen verran pihi, etten halua ostaa taas uutta putsaria ennen kuin vanhat on kulutettu loppuun. Mun tällä hetkellä omistamat putsarit ei kuitenkaan tätä kertaa lukuun ottamatta ole tuottaneet ongelmia, ja itseni tuntien ne vanhat jäisi kokonaan käyttämättä jos nyt ostaisin uuden :D

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #108 : 06.11.17 - klo:18:50 »
OK  :)  Sitten vain ahkera kosteutus, alle geeliä/seerumia/hoitonesteitä, päälle rasvapitoisempi voide kosteutta lukitsemaan.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Paikalla elly

• Tukkaguru
« Vastaus #109 : 06.11.17 - klo:20:12 »
Onko markettisarjoilla öljyputsareita? Mulla on puhdistusvaahto käytössä tällä hetkellä ja se voi olla liian pesevä talvelle.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #110 : 06.11.17 - klo:22:29 »
En ole selvillä, mutta L'Orealilla on kuivalle iholle sopiva 'puhdistusbalmi'. (Rare Flowers, pinkki rasia)

1b F/M ii

Paikalla elly

• Tukkaguru
« Vastaus #111 : 15.11.17 - klo:18:02 »
^Kiitos vinkistä! :) Otan ehdottomasti kokeiluun, kun edellinen putsari loppuu. Kokeilen tosi mielelläni marketista helposti mukaan napattavia tuotteita, joiden saatavuus ei ole riippuvainen siitä miten posti kulkee.

Täytyy koputtaa puuta, sillä iho ei ole tehnyt tälle talvelle ainakaan vielä räjähdystä. Xyliderm on mulle tosi hyvä ylläpitotuote nyt, kun ihossa ei ole suurempaa häikkää. Tämän lisäksi suihkin aloe vera -sprayta käsiin ja kasvoille pitkin päivää. Päänvaivaa aiheuttaa tällä hetkellä vain karvanpoisto, sillä niin juurineen irtikiskominen kuin sheivaus tuntuu ärsyttävän ihoa.

Paikalla elly

• Tukkaguru
« Vastaus #112 : 04.11.20 - klo:07:28 »
Nyt oon kyllä löytänyt holy grailin atooppisten käsien hoitoon! Mulle tulee käsiin pienen pientä vesikellomaista ihottumaa, joka kutisee ja lähtee pois vasta kortisonilla. Hankin testiin A-Derma Cytelium Drying Spray -suihkeen, joka sisältää mm. sinkkioksidia ja kauranversouutetta. Suhtauduin aika suurella epäilyksellä näin luonnollisen INCIn omaavaan tuotteeseen, mutta jo yksi levitys poisti kaikki ihottumakohdat mun käsistä. Tuotehan perustuu siihen, että se kuivattaa ihottuman pois, minkä vuoksi laitan tämän käytön jälkeen yöksi suojaavan voiteen vielä käsiin. Nyt iho on todella rauhallinen ja kaikki ärsytys on poissa. Todella mielenkiintoista nähdä mihin tämä pystyy pidemmällä aikavälillä, mutta oon todella iloinen jos pystyn tällä vähentämään kortisonin käyttöä. 100 ml pullo maksoi muistaakseni 13 euroa, eli ei ole kallis kokeilu, mikäli joku kamppailee saman tyyppisten vaivojen kanssa. :) Sain tilaukseeni kaupan päälle matkakoon jotain tämän merkin voidettakin, mutta sitä en ole vielä ehtinyt testata.

Poissa Angora

• HAIRahtanut
« Vastaus #113 : 04.11.20 - klo:21:20 »
^Uuu, kuulostaapa lupaavalta! Pitää kaivella tuollainen jostain talven varalle. Oon aina ajatellutkin, että atooppisen ihottuman hoidossa tuputetaan yllättävän usein vain rasvaistakin rasvaisempia tuotteita. Itse kuulun myös heihin, joille toisinaan putsaavammat ja/tai kuivattavammat keinot toimivat tehokkaammin etenkin akuutissa vaiheessa. Aurinko ja suolavesihän on ihan maaginen kombo! Toki tämä koskee lähinnä ihottuman hoitoa. Ihottumattomassa vaiheessa sitten taas ylläpito onnistuu tehokkaimmin syväkosteuttavilla tuotteilla.
Sometimes I'm terrified of my heart; of its constant hunger for whatever it is it wants. The way it stops and starts. -Edgar Allan Poe

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #114 : 09.11.20 - klo:11:01 »
Hienoa, että nykyään on niin paljon enemmän valikoimaa atoopikoille..!

1b F/M ii

Paikalla elly

• Tukkaguru
« Vastaus #115 : 12.11.20 - klo:08:18 »
Aivan samaa mieltä! Itsekin olen testannut suuren määrän paksuja ja rasvaisia tuotteita, jotka ovat vain pahentaneet ihottumatilannetta. Samoin pitkä suihku tuntuu tekevän välillä hyvää. Vaikka iho kiristelisikin yleisesti sen jälkeen, niin ihottuma on saattanut kuivua parempaan suuntaan.

Muistaakseni jollain pienellä suomalaisella merkillä on voiteita, joissa on mukana suolaa. Sellaisen voisin ottaa testiin seuraavaksi.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #116 : 18.11.20 - klo:17:43 »
Kommentoin tännekin, Cerave on ollut toistaiseksi paras Suomessa myytävistä apteekkisarjoista omalle kuivalle nahalle. Iho voi jostain syystä nyt hyvin, toisin kuin kesällä... !

Uusin tuttavuus on japanilainen keramidivoide ROHTO CareCera, ja sekin tuntuu loistavalta. Kyllin paksua, mutta imeytyy hyvin..

1b F/M ii

Paikalla elly

• Tukkaguru
« Vastaus #117 : 21.11.20 - klo:15:36 »
^ Onko sinulla kokemusta Ceraven Moisturising Creamista? Olen monesti ajatellut ostaa sen, mutta aina jäänyt.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #118 : 21.11.20 - klo:18:36 »
^ Onko sinulla kokemusta Ceraven Moisturising Creamista? Olen monesti ajatellut ostaa sen, mutta aina jäänyt.

Nimenomaan siitä. Käytössä ollut sekä Normal to Dry, että Dry to very Dry.
Jälkimmäinen todella paksua jankkia, parasta viimeisenä askeleena sulkemaan kosteuden iholle.

1b F/M ii

Paikalla elly

• Tukkaguru
« Vastaus #119 : 22.11.20 - klo:17:23 »
^ Kiitos vastauksestasi! :) Voisin kyllä kokeilla tuota paksumpaa versiota, koska juurikin kosteuden sulkijalle on tarvetta. Kävin jo kurkkaamassa paikallisesta apteekista, mutten löytänyt mitään sarjan tuotteita. Pitänee tilata verkkoapteekista.

Ostin apteekista kokeiluun Orionin Probicare-perusvoiteen ja ensimmäisten kokeilujen perusteella toimii. Taattua hajutonta ja mautonta perusvoidelaatua, mutta normaali kosteustasapaino on alkanut palautua mun käsiin (joita oon sillä sinkkisuihkeella kuivattanut  ;D) tän avulla. Nyt pitäis vaan löytää hyvä tasapaino ton ihottuman poiskuivattamisen ja ihon rasvaamisen välillä.  Apteekkituotteeksi hämmentävän räväkkä limenvihreä purkki ja probiootit on kyllä mielenkiintoinen lisä perusvoiteessa. Jatkan testailuja mielenkiinnolla.