Kirjoittaja Aihe: Selluliitti  (Luettu 38843 kertaa)

Poissa Salvia

• Hiushörhö
Vs: Selluliitti
« Vastaus #150 : 13.08.09 - klo:21:54 »
^ Ei harmainta aavistusta, valitettavasti! Olen käyttänyt testiliuskan vain ihan alussa ja silloin olin niin hapan, ettei asteikko riittänyt. :D  Pidin happamuutta itsestään selvänä, mutta nyt pistää miettimään. Pitääkin testailla piakkoin uudestaan.

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #151 : 10.10.09 - klo:22:05 »
1.riittävä veden juonti
2.säännöllinen kunnon liikunta esim pilates
3.kunnon ravinto
4.omega-3,vitamiini ja hivenaine pillereitä mikäli et syö tarkasti ruoka ympyrän mukaan jotta niiden saanti olisi varmasti turvattu.
5.säännöllinen ihon kuorinta esim kuorintahansikkailla (pintaverenkierto lisääntyy näin tehokkaasti joka vaikuttaa rasvan poistumiseen jne)
6.ihon kunnollinen kosteutus
7.Ehkä tärkein asia VIHREÄ TEE joka tunnetaan erittäin hyvin sen rasvaa poistavasta vaikutuksestaan ja ulkoisen vanhenemisen estäjänä.4-6 kuppia päivässä pitäisi keskimäärin poistaa 6 viikon aikana 4.5kg puhdasta rasvaa.Vihreässä teessä on todella vähän kofeiinia verrataanpa jotta saat saman määrän kuin yhdessä kahvikupissa kofeiinia pitää juoda 5 kuppia vihreää teetä.Eli voi hyvin nauttia mihin kellon aikaan vain.Myös vihreä tee kapselit on hyviä jos ei tykkää teetä lipittää niitä saa marketeista ja vaikka mistä eikä ole kalliita.
Heitän vielä vihreä tee infoa perään:

Taulukko 1. Vihreän teen ainesosia
Katekiinit (tärkein ryhmä) Polttaa kaloreita/laihduttaa
Parantaa insuliiniherkkyyttä
Suojaa auringon UV-säteiltä
Estää syöpää
Pienentää kasvainten kokoa
Estää mutaatiota
Estää vapaita radikaaleja
Alentaa kohonnutta kolesterolia
Estää verenpaineen nousua
Tappaa bakteereja
Tappaa influenssaviruksia
Estää kariesbakteereja
Estää pahanhajuista hengitystä

Kofeiini (teiini) Piristää ja virkistää
Diureetti (poistaa nestettä)
C-vitamiini Ehkäisee stressiä
Ehkäisee flunssaa
B-vitamiinit Edistää hiilihydraattien aineenvaihduntaa
Aminobutyyrihappo (GABA) Alentaa kohonnutta verenpainetta

Flavonoidit Vahvistaa verisuonten seinämiä
Polysakkaridit Alentaa kohonnutta verensokeria
Fluori Estää hammasmätää
E-vitamiini Hidastaa vanhenemista
Suojaa soluja
Theaiini (aminohappo) Antaa tyypillisen maun vihreälle teelle

Lähteeni:
http://www.biovita.fi/uusi/articles.php?lang=fi&id=149

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #152 : 12.10.09 - klo:07:45 »
^^ kummassa muodossa vihreä tee olisi tehokkaampaa? Nesteenä vai kapselina? Ja toimiiko, esim. earl grey (miten kirjoitettiinkaan) kaupasta saatava vihreä tee?

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #153 : 12.10.09 - klo:08:00 »
^ Kaikkein tehokkain virheä tee -valmiste on vihreä tee -uute, eli jauhemaista, tiivistettyä vihreää teetä. Voi ostaa mm. myprotein.co.uk-nettikaupasta. Tuota käyttävät mm. bodaajat kisakaudelle valmistautuessaan, ja tehoaa ilmeisesti edes jotenkin rasvanpoltossa. On muuten todella pahanmakuista, sen takia en pystynyt sitä itse ottamaan ollenkaan.

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #154 : 12.10.09 - klo:13:00 »

Biovitassa puhuttiin tuosta Geneven yliopistossa tehdystä tutkimuksesta:
"Tutkijat mittasivat aineenvaihdunnan nopeutta 24 tunnin ajan. Teeuutetta saaneiden kalorit paloivat neljä prosenttia nopeammin ja kokonaisenergian kulutus lisääntyi lähes viisi prosenttia."

Jos kokonaisenergian kulutus vuorokaudessa lisääntyy lähes viisi prosenttia, se on lopulta aika mitätön määrä esim. 2000 kilokalorista.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #155 : 12.10.09 - klo:13:09 »
Minä oon juonu ihan kaupan tava vihreää teetä ja se auttoi todella hyvin laihiksen loppu vaiheessa,ennen sitä ei tietoakaan että joistain paikoista lähtis rasva pois rankalla treenilläkään.6kk juonnin jälkeen on kyllä hirveän hyvät tulokset tulleet,myöskin ystäväni jotka vaihtoivat kahvin vihreään teehen ovat saaneet todella hyviä tuloksia!Rasvaan on lähtenyt juuri niistä paikoista joihin ei treeni tai ruokavalio tehonneet,kyllä akka porukalla luultiin jo että mennään porukalla rasvaimuun ennen kun joku hoksasi etsiä luomu vaihtoehtoa sille.Asenteella mentiin että hömppää koko juttu mutta kyllä toimi oikeati vaikka naurettavalta kuullostaa että teellä voi rasvaa saada tosiaan pois!
Kannattaa kokeilla ennen kun rupeaa asiasta inttämään jos ei itse ole kokeillut niin ei voi mitään sanoa.
Jos ei tykkää juoda teetä niin monet ottaa niitä kapseleita joita saa tosiaan monesta paikkaa ja teho melkein kyllä ihan sama voi olla jopa tehokkaampikin.Ainakin meidän laihis porukan naisilla oli parempia tuloksia kapseleitten kanssa kun pelkällä teellä.

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #156 : 12.10.09 - klo:18:49 »
^No tuota, minä oon juonu vihreää teetä jo useamman vuoden ihan sen takia että tykkään siitä, mutta en oo huomannut minkäänlaista vaikutusta kropan rasvamääriin.

Edit. Lisäisin vielä ettei tarkoitus ollut tulla inttämään asiasta, mutta joskus on hyvä katsoa numeroiden taakse eli mitä 5% kasvu jossain tarkoittaa käytännössä.
« Viimeksi muokattu: 12.10.09 - klo:19:04 kirjoittanut keijukainen »

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #157 : 12.10.09 - klo:20:01 »
Totta kai siihen pitää yhdistää liikuntaa ja oikeanlaista ruokaa,se on hyvä lisä apu koska oikein käytettynä auttaa nopeuttamaan rasvan lähtöä.
Pelkiltään sillä ei ole kovin suurta rasvaan vaikuttavaa tehoa,mutta nuo muut terveys vaikutteet pelaa kyllä.
Noita tutkimuksia löytyy laajalti harva vain on suomeksi.Tuo ei suinkaan ole ainut.

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #158 : 12.10.09 - klo:22:18 »

7.Ehkä tärkein asia VIHREÄ TEE joka tunnetaan erittäin hyvin sen rasvaa poistavasta vaikutuksestaan ja ulkoisen vanhenemisen estäjänä.4-6 kuppia päivässä pitäisi keskimäärin poistaa 6 viikon aikana 4.5kg puhdasta rasvaa.
Totta kai siihen pitää yhdistää liikuntaa ja oikeanlaista ruokaa,se on hyvä lisä apu koska oikein käytettynä auttaa nopeuttamaan rasvan lähtöä.
Pelkiltään sillä ei ole kovin suurta rasvaan vaikuttavaa tehoa,mutta nuo muut terveys vaikutteet pelaa kyllä.

Näiden kahden postauksen välillä on nyt jonkin verran ristiriitaa, koska ensimmäisessä kerrotaan vihreän teen juurikin polttavan rasvaa ja toisessa ettei sillä pelkiltään ole vaikutusta. Mistä tuo tieto 4.5 kilosta rasvaa on, jostain tutkimuksesta? Kuulostaa aika hurjalta määrältä ja miten on yleensäkin saatu mitattua noin tarkasti poistunut rasvamäärä?

En tahdo ollenkaan väheksyä vihreän teen terveysvaikutuksia, mutta en lähtisi nostamaan sitä "ihmeaineen" asemaan myöskään.

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #159 : 12.10.09 - klo:22:47 »
Se on jostain ulkomaan kielisestä tollasesta artikkelista kaveri toiselta foorumilta niitä lueskeli (Kieliä kun ymmärtää).
Vissiin oli tutkimus missä oli verrattu kahta ryhmää joilla samat ruuat ja liikunta mutta toinen ryhmä joi kahvia ja toinen vihreetä teetä.
Tee ryhmältä lähti tuo 4.5kg rasvaa ennenmän kun kahvi ryhmällä se oli vielä mitattu niin kun kuningaskuluttajan sallu voiteet eli jollain ihan kuvauslaitteella.Siinä tosiaan ei ollu kyse edes laihduttavista ihmisistä vaan verrattiin normaalia liikunta määrää ja suht hyvää ruokavaliota ei siis mitään hyper himo liikkujia ja ituja syöviä ja tulokset oli tuollasia.
En voi linkittää kun se tosiaan toisessa www osoitteessa ja suljettu paikka vain kutsutuille.
Mutta kyllä meidän laihis ryhmässä oli näitä joilla rasva % tippui paljon ilman sen ihmeellistä liikuntaa tai ruokaa.
Riippuu paljon ihmisestä toimiiko tuollein itsestää vaiko vaatiiko muita juttuja lisäksi..

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #160 : 13.10.09 - klo:08:24 »
Kun esim. Pubmedistä hakee sanoilla green tea weight reduction, niin saa erilaisia tutkimuksia tulokseksi, joissa osassa sanotaan, että vihreä tee auttaisi painonpudotuksessa ja joissain sanotaan, ettei sillä ollut merkitystä. Eli ihan varmasti löytyy tutkimuksia, joissa sanotaan vihreän teen laihduttavan. Toisaalta taas on tutkimuksia, jotka kumoavat tuon väitteen.

Oikeasti hyöty on marginaalinen juuri niin kuin keijukainenkin mainitsi. Vihreällä teellä saattaa saada potkua niiden viimeisten kilojen laihdutukseen, kun kuluttaa tarpeeksi paljon vihreää teetä.

Tosiasia kuitenkin on, että selluliitti (rasva) lähtee kehosta parhaiten laihduttamalla yleisvaltaisesti lisäämällä liikuntaa ja vähentämällä kaloireita, jos ne sellut on lähteäkseen. Kaikenlaisiin kepulikonsteihin ja pikaratkaisuihin kannattaa suhtautua varauksella.

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #161 : 13.10.09 - klo:10:27 »
Nimen omaan se ei ole mikään pika ratkausi jos haluaa pika ratkaisua niin ostakaa laihdutus pillereitä netistä joista ei löydy minkään moista turvallisuus tutkimusta ja jotkut aiheuttavat pysyviä elin vaurioita.(Huom sarkasmia)
Meidän toinen ryhmän vetäjä on Japanilainen ja heidän maassaan vihreä tee on arvotetunpi kuin antibiootit tai muut lääkkeet,siellä sitä käytettään sairauksien hoitoon ja lääkkeenä.Liikunta saleilla se on erityisesti naisten juttu juuri rasvan poistoon ja laihdutukseen.Tosin vetäjä sanoi että meille suomalaisille on turha kertoa yleensä mistään vihreästä teestä kun heti alkaa kauhea jäkätys,minä tiedän paremmin hömppä ja niin omiin tapoihin pinttyneitä että,tuli kyllä huomattua vaikka suomalainen olen niin olen avoin mielinen kaikelle uudelle.Tuhlatkaa vaan rahanne sellu rasvoihin,liistereihin ja muihin hömppä juttuihin joista on tieteellisesti tutkittu että nei ei toimi ja jos toimisi ne luokiteltaisiin lääkkeiksi joita saa vain reseptillä.Kannattaa sijoittaa nuo rahat vaikka sali korttiin tai jumppa tunteihin.
Hyvällä hyvyydellä ajattelin kertoa helpomman ja halvemman keinon kun vaikka rasvaimu niin kauhea jaskan jauhanta saa vastaukseksi.Poistun ketjusta kun on niin vihamielinen ilma piiri,pitäkää sellunne jos ei hyvät neuvot kelpaa! >:D

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #162 : 13.10.09 - klo:10:37 »
^^ no minä olen ainakin tuon sinun viestisi perusteella alkanut nyt juomaan vihreää teetä :) eilen jätin kahvin väliin ja korvasin sen vihreällä teellä, samoin tänään. Itse en usko ollenkaan, että vihreän teen vaikutuksista jauhetaan ihan turhaan. Millekkään älylihavalle ihrakasalle mikään nyt ei tee mitään, mutta itse olen pieni, alipainoinen ja selluliitit eivät ole lähteneet liikunnalla ja tarkalla ruokavaliolla. No ei tämä minun rahapussiani kauheasti rasita ja varmasti on juomana parempi vaihtoehto kuin kahvi, plus pysyy pidempään lämpöisenä työpöydällä :D Hyvä jos jotain muutakin hyötyä tästä tulee olemaan.

Mitä jos syö vihreä tee kapseleita JA juo vihreää teetä? Saako yliannostuksen? :D

Poissa Polina

• HAIRahtanut
« Vastaus #163 : 13.10.09 - klo:10:41 »
^^ Pardon ???? Eihän tällä kuka mitään scheissea ole jauhanut, eikä ilmapiirikään mielestäni vaikuta erityisen vihamieliseltä. Kunhan kyseenalaistettiin vihreän teen toimivuus/ toimimattomuus ja nuo "olen kuullut" -tutkimukset. Ei nyt heti kannata vetää palkoa nenukkiin, jos kaikki eivät välittömästi ole samaa mieltä jostain asiasta.

Itse olen juonut vihreää teetä varmaankin vuosikaudet. Sellut nyt ovat mitä ovat, eipä silti tulisi mieleenikään harkita mitään sellurasvoja tai rasvaimuja.

Ellen mielestäni kiteytti asian erinomaisesti:
Tosiasia kuitenkin on, että selluliitti (rasva) lähtee kehosta parhaiten laihduttamalla yleisvaltaisesti lisäämällä liikuntaa ja vähentämällä kaloireita, jos ne sellut on lähteäkseen. Kaikenlaisiin kepulikonsteihin ja pikaratkaisuihin kannattaa suhtautua varauksella.
Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #164 : 13.10.09 - klo:10:46 »
Ihan tällainen yleinen kysymys; Missä vika jos sellu ei lähde oikealla ruokavaliolla ja liikunnalla? En uskalla alkaa laihduttamaan kun olen jo alipainoinen.. Eikö sellu ole myös tavallaan periytyvää? Minun äidilläni sama juttu. Saanut sellut ekojen menkkojen aikoihin ja ne eivät ole lisääntyneet tai vähentyneet elämän aikana vaikka paino olisikin heitellyt. Minulla on myös sellun näkyvyys ja määrä vakio.