Kirjoittaja Aihe: Selluliitti  (Luettu 38907 kertaa)

Retro

• Vieras
Vs: Selluliitti
« Vastaus #195 : 14.04.12 - klo:12:28 »
^ Tuoksu on aika sellainen perus marjainen, karpalo(esanssi) siinä ehkä eniten tuoksuu. Raikas joka tapauksessa, ja haihtuu aika äkkiä. Hintaa oli muistaakseni 9,90 €. :)

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #196 : 14.04.12 - klo:15:09 »
Onko joku kokeillut Lumenen pinkissä tuubissa olevaa sellulliittiseerumia? Onko yhtä tyhjän kanssa?
Mulla on tämä käytössä parhaillaan. Mitään varsinaisia ihmeitä ei ole tapahtunut, mutta iho tuntuu sileämmältä. Hiukan tapahtumisen tunnetta luo se, että ainakin mulla tuo kuumottelee vähän levityksen jälkeen, mitä esim. Lumenen Koivu&Hunaja-seerumi ei tehnyt. Mulla ei kyllä mitään suurta uskoa näihin seerumeihin ja vaikutuksiin ole, mutta jostain syystä menen joka kevät samaan halpaan ja ostan uutuus-selluseerumin tai kiinteyttävän vartalovoiteen...  ;D

Kuumotus voi johtua tuotteen sisältämästä alkoholista. Kiinnostus ostamiseen lopahti heti incin lukemisen jälkeen. Kun älyäisi lukeakin incit aina tarkkaan, ettei tule hutiostoksia.
« Viimeksi muokattu: 14.04.12 - klo:15:36 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Retro

• Vieras
« Vastaus #197 : 14.04.12 - klo:15:29 »
^ Saattaapi olla, vaikka en kyllä aiemmin ole huomannut kuumotusta alcohol denat:ia sisältävien tuotteiden kanssa. Mutta löytyy tosiaan incistä kakkosena heti veden jälkeen. :)

Poissa Juhannusruusu

• Hiushörhö
« Vastaus #198 : 16.04.12 - klo:20:53 »
^Lymfahieronta kuulostaa kokeilemisen arvoiselta, mutta tekeekö kosmetologit sitä vai kuka?

Menisin ihan hierojalle, joka tarjoaa lymfahoitoja ja/tai hierontaa. Kaipa kosmetologitkin sitä antavat, ainakin kasvohoidon yhteydessä usein se painelu ja sively on hyvin samankaltaista.

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #199 : 28.05.12 - klo:02:50 »
Nyt alkaa omat selluliitit ällöttää niin paljon, että pakko ruveta jotain tehoiskua tekemään! Ja koska painoakin on tullut muutama kilo lisää, on treenin tarve ehdoton. Millaisella jumpalla olette saaneet sellua vähenemään? Nyt tarvitaan tarkkoja neuvoja ja ohjeita tässä taistossa!  :)  vettä juon mielestäni riittävästi, mutta yritän lisätä tätäkin varmuuden vuoksi. Karppauksen on kerrottu olevan avuksi, mutta kokeilin sitä ja se ei sopinut minulle alkuunkaan... Selluvoiteita en ole (vielä) kokeillut, varmaan sorrun niihinkin. Nyt kokeilen Yves Rocherin jotain "slimming" voidetta, mutta en usko sen vaikuttavan mitenkään selluliittiin. Onkohan voiteessa oleva alcohol denat. pahaksi selluiholleni, voiko se pahentaa selluliittia?

Poissa Katariina

• Tukkaguru
« Vastaus #200 : 28.05.12 - klo:10:40 »
Mulla on aina ja on aina tuleva olemaan sellua mutta näillä se on vähentynyt jonkun verran: kovaa lihaskuntotreeniä ja 3-4 kertaa viikossa 60-90 minuutin hölkkälenkki, lopetin limsan juonnin ja leivän syömisen. Mitään vippaskonsteja en ole saanut toimimaan ja olen testannu kuivakuppausta ja seerumeita.
We need to slow down- so I can catch you
We need to slow down- so you can catch me

Poissa Mai

• HAIRahtanut
  • Piikikäs hentokeijukorento
« Vastaus #201 : 06.09.12 - klo:18:21 »
OT, mutta repesin totaalisesti tälle ketjua taaksepäin selaillessani  ;D:

Tuo Rubensin maalaus on kyllä viehättävä, mutta väkisinkin jään tuijottamaan tuota harsoa joka näyttäisi olevan keskimmäisen tytön pakaroiden välissä?  0_0 ;D

Sehän on pientä verrattuna siihen, missä harson toinen pää on. ;D

Ja asiaan. Mulla on ollut sellua reisissä varmaan ihan teinistä asti, mutta nykyään sitä on reisien lisäksi myös pakaroiden alaosassa ja pohkeissa ( ???). Ilmeisesti runsas hiilareiden vetely edesauttaa sen muodostumista ja allekirjoitan kyllä tämän sillä olen aina ollut todella perso makealle ja herkuille. Ylimääräistä läskiä mulla ei ole ja olen hoikka, mutta tuo sellulliitti on todenteolla alkanut vaivaamaan.
Siispä huomenna (tädädätättädää: rahat tulee!) pistän tilaukseen kuivaharjausharjan jonka käytöstä oon lukenut paljon positiivista palautetta sellun poistoon. Liikun ja treenailen vähintään viitenä päivässä viikossa ja tähän jos yhdistän kuivaharjauksen saattaisinko saada jotain tulosta aikaiseksi? Millaisia kokemuksia muilla on kuivaharjan käytöstä?
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #202 : 06.09.12 - klo:22:44 »
^Halvemmalla pääset, jos ostat ihan tavalliset kuorimahanskat. Niillä pärjää ihan yhtä hyvin.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
« Vastaus #203 : 06.09.12 - klo:23:15 »
Ilmeisesti runsas hiilareiden vetely edesauttaa sen muodostumista

Toi on noita höps, höps karppimyyttejä, mä elän melkein pelkillä hiilareilla, eikä mulla ole nyt yli 30v yhtään sellua, mutta jos syön paljon rasvaa, ja lihaa, niin sitä alkaa ilmestyä. Vehnäjauho on kyllä kans mulla takuuvarma selluliitin aiheuttaja, mutta mikään muu hiilari ei aiheuta sitä.

Luulen, että parasta on löytää itselle sopiva ruokavalio, joka on mahdollisimman vähän tulehduttava, sitä kautta varmaan on pienin riski selluliitin muodostumiselle.
Liha, runsaat eläinrasvat, ja vehnäjauho tulehduttaa mun kroppaa, sen takia luulen niiden aiheuttavan sitä (mulle, muilla on varmaan muita ruokia, jotka tulehduttaa).
It's just that in the Deep South, women learn at a young age that when the world is falling apart around you, it's time to take down the drapes and make a new dress

Poissa Mai

• HAIRahtanut
  • Piikikäs hentokeijukorento
« Vastaus #204 : 07.09.12 - klo:13:41 »
Kuorimahanskat mulla on... En tykkää.
Mulla tosiaan hiilareita tulee syötyä enemmän kuin tarpeeksi, mutta lihaa sitten ei juuri mitään. En kyllä aiheesta tiedä niin paljoa että voisin rueta väittelemään asiasta, mutta jostain syystä mulle jäänyt tää mielikuva että runsas makean vetely aiheuttaa herkästi selluliittia ja oma kroppakin tukee tuota väitettä.

Oli miten oli, kuivaharjausharja lähtee tilaukseen nyt. Saapa nähdä tapahtuuko minkäänlaista muutosta parempaan.
« Viimeksi muokattu: 07.09.12 - klo:13:43 kirjoittanut Mai »
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
« Vastaus #205 : 08.09.12 - klo:13:23 »
Kuorimahanskat mulla on... En tykkää.
Mulla tosiaan hiilareita tulee syötyä enemmän kuin tarpeeksi, mutta lihaa sitten ei juuri mitään. En kyllä aiheesta tiedä niin paljoa että voisin rueta väittelemään asiasta, mutta jostain syystä mulle jäänyt tää mielikuva että runsas makean vetely aiheuttaa herkästi selluliittia ja oma kroppakin tukee tuota väitettä.

Siis mun ideana olikin, että se on yksilöllistä mikä tulehduttaa, niin että sitä selluliittia tulee, mulla se on lähinnä liha, ja vehnäjauhoa, sulla joku muu, kolmannella joku toinen juttu.

Mutta mun on pakko laittaa tää kuva tähän siitä miten makean, ja hiilareiden välttely auttaa selluun, yleiseen tulehtuneisuuteen, ja lihomiseen - not, tässä kuvassa on kaksi erittäin tunnettua usalaista karppia, toinen noista on jimmy moore, joka on usan tunnetuin karppauksen puolestapuhuja (oli karppi jo kauan ennen kuin siitä tuli in juttu suomessa), kumpikaan noista ei ole vuosiin koskenut mihinkään makeaan.

Toi teksti haters make me famous viittaa siihen arvosteluun, jota ne on saaneet siitä, kun ne levittää karppausta ainoana oikeana ruokavaliona ihan kaikkeen tukeutuen karppimyytteihin, ns. broscienceen yms.

Robert Lustig, joka on amerikassa kaiken sokerin suurin vihollinen, on itse myös möhömahainen, samalla, kun se saarnaa siitä miten sokeri on lihomisepidemian takana jne. samoja juttuja löytyy myös rawfoodscenesta, paleosta, vegaanien parista.
It's just that in the Deep South, women learn at a young age that when the world is falling apart around you, it's time to take down the drapes and make a new dress

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #206 : 09.09.12 - klo:20:53 »
^ ;D Ehkä nuo tyypit ovat Amerikan mittapuulla normaalikokoisia. Itse muuten huomasin, että synnytyksen jälkeen kun olin muutaman viikon imettänyt niin selluliitit lähtivät pois kokonaan. Kun reisiä tökki niin rasvakudos tuntui huomattavasti pehmeämmältä. Noh, eipä se ilo pitkään kestänyt, nyt taas puristaessa huomaa että muhkuraa näkyy vaikka muuten olenkin hoikistunut ja imetänkin vielä. ::)

Silloin kun jaksoin vielä aktiivisesti harrastaa aerobista liikuntaa, selluliittiä oli vähemmän. En ole huomannut ruokavaliolla olevan ainakaan suurta merkitystä itseni kohdalla.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #207 : 10.04.13 - klo:20:11 »
Äh, nyt mulla menee hermo tämän selluliitin kanssa. Mulla on kyllä lähes aina ollut jonkin verran selluliittia reiden ulkosyrjissä. Kun laihduin n. 10 kiloa parisen vuotta sitten, selluliitti vain paheni! Johtuukohan ihon löystymisestä tai jotain? En tiedä. No nyt talven aikana se on edelleen pahentunut ja kattaa jo koko reiden etuosan ja sivuosat. Pelkästään seistessä näkyy aika hyvin. En tiedä miksi se nyt talven aikana on vieläkin lisääntynyt; elämäntavoissa ei ole tapahtunut mitään erityisiä muutoksia. Mutta voisikohan se johtua siitä, että olen ratsastanut paljon ulkona pakkasissa ja reidet olleet tyyliin "syväjäässä" n. 3 kertaa viikossa?

No, ajattelin aloittaa kuivaharjauksen ja ostin ihan sellaisen puisen kylpyharjan. Olen nyt parina iltana harjaillut parisen minuuttia per reisi ennen suihkua ja suihkun jälkeen kosteusvoiteet päälle. Saa nähdä onko mitään tehoa. Mulla ei ole kyllä mitään hajua siitä, kuinka usein ja kuinka kauan pitäisi harjata. Harja on aika karhea, joten jo parinkin minuutin harjauksen jälkeen iho on aika hellänä.

Liikuntaa harrastan pääasiassa ratsastuksen muodossa, n. 3 krt/vko. Olen yrittänyt lisätä kävelylenkkejä, mutta en nyt kuitenkaan ole säännöllisesti ehtinyt niitä harrastaa. Ruokavalioni on pääasiassa vähähiilihydraattista. Pyrin juomaan paljon vettä ja esim. vihreää teetä, jota nyt aina välillä kehutaan selluliitin poistajana, olen juonut jo vuosikausia päivittäin.

Mitäköhän kikkoja sitä vielä keksisi?

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #208 : 12.04.13 - klo:17:08 »
Kyllä tuo kuivaharjauskin aika turhaa on sellun kanssa. Selluliitti kun ei ole ihon ongelma, vaan ihonalaisen rasvakudoksen rakenteellinen ominaisuus. Selluliitin määrän vaihtelu voinee liittyä lähinnä pariin asiaan, eli tietysti rasvakudoksen määrän vaihteluun - ja hormonaalisiin muutoksiin, jotka voivat vaikuttaa ainakin parilla tavalla, rasvakertymien paikat voivat vähän muuttua ja toisaalta sidekudoksen joustavuus voi vaihdella. Jälkimmäisestä mainio esimerkki on raskaus, jonka loppuvaiheessa naisella sidekudos pehmenee huomattavasti. Raskauden jälkeen tilanne palautuu - ja kun imetys vielä yleensä verottaa rasvavarastoja, niin ei mikään ihme, jos selluliitti vaikuttaa vähenevän.

Paikallisella lämpotilalla voi olla merkitystä, onhan rasvakudos myös eriste. Pyrkisin pitämään selluliittialueet lämpiminä ja verenkierron näillä alueilla hyvänä.

Ravinnolla voi olla jonkin verran vaikutusta, lisäravinteista minulle on suositeltu reilua määrää C-vitamiinia ja MSM:ää, ehkä myös sinkkiä ja esim. kondroitiinisulfaattia tai hyaluronihappoa (joustavat sidekudokset, yliliikkuvat nivelet ongelmana). C-vitamiini ja MSM ovat ainakin suht. halpoja kokeiltavia, enkä tiedä, voiko noilla sellun ulkoasuun vaikuttaa. Pitääpä tarkkailla, kun meinasin kevään kunniaksi ottaa pikku kuurin.

Rasvaprosentin pienentäminen voi olla sitten toinen toimiva strategia. Mutta nyt ei siis puhuta laihduttamisesta (=painon pudotus) vaan kehonkoostumuksen muuttamisesta. Huonosti onnistuneen laihduttamisen jälkeen kehon rasvaprosentti voi olla jopa korkeampi kuin aloittaessa. Jos on jo normaalipainossa tai hoikassa kunnossa, niin varmin tapa rasvaprosentin pienentämiseen on tavoitteellinen ja tehokas painoharjoittelu - ja kehon paino kannattaa tietysti pyrkiä pitämään samoissa lukemissa.

Kaisa Jaakkolan Hormonidieetti-kirjaakin kannattaa lueskella, vaikka kaikilla sen väitteillä ei kovin vankkaa tieteellistä tukea olekaan. Mutta hormonaalinen tila heijastuu kyllä rasvakudoksen sijaintiin ja ulkonäköön.
« Viimeksi muokattu: 12.04.13 - klo:17:49 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #209 : 16.04.13 - klo:19:08 »
Aloitin Velasmooth-hoidon kasvojen leukalinjalle. Se on alkanut riippua. Tehtiin uusi Visia-kasvoanalyysi, jonka oli mulle tehty 2008 ja 2009, tuloksia verrattiin 2013 tuloksiin. Ainoastaan ryppyjä silmien ympärille oli tullut lisää, ei muuten muutosta ihon vanhenemisessa (olen kohta 54).

« Viimeksi muokattu: 17.04.13 - klo:22:38 kirjoittanut mingtang »
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion