Kirjoittaja Aihe: Selluliitti  (Luettu 39124 kertaa)

Poissa Neriana

• Tukkaguru
Vs: Selluliitti
« Vastaus #75 : 23.04.08 - klo:08:37 »
okei.. yleensä sekoitan noita sellujuttuja ihan tavalliseen nivea soft kosteusvoiteeseen.. Tuntuu että tuote imeytyy "
"syvemmälle" tuon kosteusvoiteen mukana.. Täytyy varmaan tuota sitten kokeilla :)

Millainen koostumus, onko se sellainen "geelimäinen" kuten esim. garnierin selluvoiteessa..?

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #76 : 23.04.08 - klo:09:03 »
^ Juu, sellaista vihreää geeliä.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #77 : 18.05.08 - klo:14:55 »
Ostin tuon My Shilouette selluvoiteen.. Kokeilin ja imeytyy nopeasti, todella raikas kiva tuoksu. Ei jätä ihoa nahkeaksi kalvomaiseksi niin kuin esim. Nivean ensimmäinen sininen selluliittivoide joka on koostumukselta ihan samanlaista..

Tuo menee vaikka kosteusvoiteena, minusta kosteutti ihoa samalla :)

Poissa Kalinka

• HAIRahtanut
« Vastaus #78 : 16.07.08 - klo:10:48 »
Meikäläinen aloitti tässä äskettäin Weledan Koivu-selluliittiöljyn käytön. Saas nähdä, millaisia tuloksia tulee - ainakin arvostelujen perusteella odotukset on korkealla!

Toki yritän myös juoda paljon vettä ja valkoista teetä ja liikkua paljon jne.

Poissa Nienna

• Tukkaguru
« Vastaus #79 : 31.07.08 - klo:18:03 »
Mulla on jotkut superhyvät muistot Doven sellarivoiteesta. Mulla oli selluliittia jo ala-asteella ja pöllin tätä äidin kaapista - valehtelivatkohan vain silmäni, mutta käytön ajaksi selluliitti hävisi. Voi tosin olla, ettei mohkurat kerenneet vielä kehittyä kunnolliseen selluliittimuotoonsa, ja sain niitä siloteltua silikonin avulla.  ;D

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #80 : 05.08.08 - klo:12:16 »
Oon aiemmin aatellu että selluliittivoiteet on vähän sellasta lumelääkettä, enemmän uskoa kun todellista tehoa. Nyt kuitenkin täytyy myöntää että kyllä ne tehoaa!
Meijän äiti, joka ei oo koskaan hoitanu ihoaan oikein mitenkään, on alkanut "selluliittisodan", eli alottanut suihkussa ongelma-alueiden hieromisen sellasella nystyräharjalla sekä Lumenen Body Aktiva-selluliittiseerumin käytön päivittäin (nää on näitä joita on nyt mones paikkaa alennuksessa 3,90€). Voin kertoa että on sillä ne muhkurat tasoittuneet aivan uskomattoman paljon! Ihon sävy ja pinta ovat tasaisemman näköiset ja tosiaankin kyllä ne isot muhkurat mitä siin on, on tasoittuneet melkeen kokonaan pois. Elintavat ja liikuntatavat pysyneet ennallaan.
Ite oon kanssa melkeen yhden putelin tota käyttänyt ja kyllä oon samansuuntaista huomannut, tasoittunut on :) Pitää käydä hamstraamassa näitä nyt kyllä monta monituista tuubia ku viel edullisesti saa..

Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Mermaid

• HAIRahtanut
« Vastaus #81 : 05.08.08 - klo:12:58 »
Siis miten noi selluliittivoiteet eroaa tavallisesta kosteusvoiteesta, eli mikä noissa on se vaikuttava aine? Onko kukaan tutkinu INCI-listoja?

Poissa Angie

• HAIRahtanut
« Vastaus #82 : 05.08.08 - klo:13:00 »
^ Yleensä niissä kai pitäisi olla jotain aineenvaihduntaa kiihdyttävää ainetta, kuten kofeiinia. Incejä en ole tutkinut, enkä siis tiedä pitoisuuksista.
"Expose yourself to your deepest fear; after that, fear has no power, and the fear of freedom shrinks and vanishes. You are free."
-Jim Morrison

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #83 : 14.09.08 - klo:11:39 »
Tein jaloille ja takamukselle kuorinnan; teepuruja, selluliittivoidetta, kosteusvoidetta ja baby oilia. Sillä hankasin reisiä pyörivin liikkein ja lopuksi tietysti huuhtelu, kuivaus ja vielä selluvoidetta.

Mietin että olisiko jossain myynnissä juuri "sellun poistoon" tarkoitettua harjaa tms? millä saisi kuivaharjattua ihoa tehokkaasti? Kämmenet nimittäin väsyvät tuossa aika lailla kun pitää painaa ja hieroa. Olisiko jotain vinkkejä tuohon kuivaharjaamiseen? :)

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #84 : 14.09.08 - klo:11:57 »
Mulla on sellainen puinen (suuren kämmenen kokoinen) hieroja, jossa on kumipohjassa kiinni isohkoja puisia pyöreäkärkisiä nystyröitä. Näyttää siis vähän harjalta jossa ei ole vartta.
Kofeiini toimii pintaverenkierron kiihdyttäjänä, ja itse käyttelen satunnaisesti suihkussa siis käytettyjä kahvinpuruja ihonkuorinnassa. Tärkeintähän sellarin häädössä on aineenvaihdunnan lisääminen. Eli liikunta ja vedenjuonti on ne tärkeimnmät, mutta paikallisella hieronnalla ja ihoa tasoittavilla sekä pehmentävillä aineilla saa vahvistettua tuloksien syntymistä. Kosteutus on tärkeää sellarin kannalta, eli ei kannata jättää väliin kosteusvoiteita varsinkaan sellarialueella.
Sellainen vinkki kuivaharjaukseen, että on suositeltavaa tehdä se esim suihkun jälkeen kun iho vielä hieman kostea. Ja kannattaa aloittaa ylhäältä ja edetä alaspäin kuitenkin niin, että harjausten suunta kohdistuu aina ylöspäin. Eli esim pyörivällä liikkeellä aloittaa takamuksesta ja painottaa sitä ylös suuntaavaa vaihetta ja hiljakseen siirtyy näin alemmas reiteen ja kohti polvea.

Sellaritaipumus on geeneistä kiinni, eli jos suvun naisilla sitä esiintyy niin sitten saa olla aika varma että itselläkin sitä on tulossa jossain vaiheessa. Se ei merkkaa kuitenkaan sitä, etteikö sitä pysty vähentämään tai jopa pitämään poissa. Tämä vaatii kuitenkin esim em mainittuja temppuja. Joka tapauksessa taipumus sellarin saamiseen on melko suuri. Vaikka tämä "vaiva" onkin sangen tylsä kaikessa epäesteettisyydessään, niin kovin kamalasti itseä ei kannata syyllistää jos sitä on "onnistunut hankkimaan". Syytökset kuuluu tässäkin asiassa kohdistaa omaan äitiin  ;D  :P

Kuulun siis näihin onnekkaisiin geeniperimän haltijoihin. Parhaiten saan kuitenkin pidettyä aisoissa muhkurat kun en skippaa kosteusvoidetta (jo sen pelkkä normia hieman huolellisempi hierominen ihoon riittää mulla) ja pidän liikkumisen säännöllisenä samoin kuin riittävän veden latkimisen. Pienet muhkurat ovat vaan naisellisia, sillä motolla mä pärjään tyytyväisenä  8)

(edit. kamalasti oli kirjailuvirheitä..)
« Viimeksi muokattu: 14.09.08 - klo:12:00 kirjoittanut Jouana »
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #85 : 14.09.08 - klo:15:40 »
Joo no minulla on ekat sellut taidettu havaita jo silloin kun kuukautiset alkoivat, olisinko ollut 10 vai 11vuotias? Ja olen luonnostani pienikokoinen, hoikka jne. Mutta ei se sitä estä.. Olen tähän asti harrastanut paljon liikuntaa ja kun se ei kerran auta niin olen kiinnostunut näistä kuivaharjauksista yms muista vippaskonsteista :) Oudointa vaan on että meillä suvussa kukaan ei ole selluun taipuvainen.. Mistä lie minä olen tuon perinyt :D

Poissa LaPompadour

• HAIRahtanut
  • If you want to see a girl next door, go next door!
« Vastaus #86 : 14.09.08 - klo:21:05 »
Mä en usko että selluliitti lähtee liikuntaa harrastamalla! Tuttavapiirissä on paljon naisia/tyttöjä, jotka ovat ikänsä harrastaneet aktiivisesti liikuntaa, vieläpä lajeja, jotka kehittävät jalkojen ja takapuolen lihaksia. He ovat urheilullisen näköisiä ja normaalipainoisia, osa hoikkia. He juoksevat, loikkivat, käyvät puntilla (kyykkyä ja mitä kaikkea niitä peppuliikkeitä on) ja pyöräilevät hulluna ja silti sellua löytyy. En halua kuulostaa fatalistilta, mutta minusta 90%:lla naisista niin kauan kuin kehossa on sopiva määrä estrogeeniä ja rasvaa, löytyy myös selluliittia. Eikä se nyt maailmaa kaada. Oikeastaan koko selluliitti "keksittiin" ja siitä tehtiin ongelma vasta n. 60-luvulla viime vuosisadalla minihameen voittokulun myötä, ennen sitä oli vain naisellisia muotoja ja houkuttelevaa pehmeyttä, mikä erotti naiset miehistä (ja oli siis eroottista). En tietenkään väitä, että hurjan muhkurainen iho ja paha selluliitti olisi kaunista. Silti minusta vaikuttaa siltä että vähäsen appelsiini-ihoa reisissä on ihan normaalia.

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #87 : 14.09.08 - klo:21:27 »
Jostain luin, että säännöllisen kuivaharjauksen teho perustuu siihen, että tuollainen mekaaninen rasitus paksuntaa nahkaa. Paksun nahkan läpi muhkurat eivät näy niin hyvin, iho näyttää tasaisemmalta.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #88 : 14.09.08 - klo:21:44 »
Itse olen ymmärtänyt että kuivaharjaus vilkastaa pintaverenkiertoa ja vie mukanaan enemmän kuona-aineita ja rasvakudosta... Oikaiskaa jos puhun ihan puuta heinää :D en vain tiedä mikä olisi nimenomaan paras väline tuohon kuivaharjaukseen. Sainkin jo yhden ehdotuksen ja taidan aloittaa siitä :) Minulla on myös paljon "raskausarpia" jaloissa reisien ulkosivulla. Niitä nyt ei saa kokonaan pois koskaan mutta ehkä vähän häivytettyä säännöllisellä rasvauksella. Olen nimenomaan ansainnut ne kun harrastin erittäin voimaperäistä liikuntaa ja nahka yksinkertaisesti repesi lihasten liikakasvusta..

Miten teette tuon kuivaharjauksen? Siis ennen suihkua? Vai jälkeen? Käytättekö jotain voidetta sen tukemiseksi yms?

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #89 : 14.09.08 - klo:21:48 »
Tokikaan en sano, että mikään noista mainitsemistani olisi tie totaaliseen selluttomuuteen, mutta paljon muita konsteja ei enää jää jäljelle. Munkin kommentista saattoi huomata, että totaaliseen selluttomuuteen en usko saati kuvittele pääseväni enää. Ja tosiaan muhkuruus on osa naiseutta....

Tiedän paljon runsasmuotoisia naisia, joilla ei ole pätkääkään sellaria ja urheilevia hoikkia ihmisiä joilla sitä löytyy enemmän ja vähemmän- jopa yhdellä kundilla tiedän olevan näin, mikä on jo harvinaisempaa. Eli täsmennän vielä kantaani: selluun pystyy vaikuttamaan, rajoitetusti.

Kuivaharjaamisen perustuminen nahan paksuuntumiseen kuulostaa kyllä puhtaalta keksinnöltä. Ihoa saisi aika tavalla raaputella että se niin paljon siitä paksuuntuisi! Uskon itse kyllä edelleen siihen, että kuivaharjaus lisää pintaverenkiertoa ja näin ollen paikallisesti lisää aineenvaihduntaa (sellu on aineenvaihduntahäiriö) ja kun siihen yhdistää ihon kostutuksen voiteella niin pehmentää ja siten esteettisesti siloittaa ihoa.

Elämässä ei paljon muuta olekaan jos keskittyy "epäkohtiin" tai "virheisiin" - mitä ne sitten oikeasti ovatkaan - ihmisen luonnollisia ominaisuuksia. Tässä pääsee sitten taas juuri näppärästi kauneusihanteiden maailmaan...

Miten teette tuon kuivaharjauksen? Siis ennen suihkua? Vai jälkeen? Käytättekö jotain voidetta sen tukemiseksi yms?
Tuolla aiemmassa postauksessani juuri tuosta ns tekniikasta mainitsin. Onhan niitä menetelmiä toki muitakin.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.