Kirjoittaja Aihe: Selluliitti  (Luettu 38947 kertaa)

Poissa Tiinaliina

• Hiushörhö
Vs: Selluliitti
« Vastaus #90 : 20.09.08 - klo:10:27 »
Parhaiten saan kuitenkin pidettyä aisoissa muhkurat kun en skippaa kosteusvoidetta (jo sen pelkkä normia hieman huolellisempi hierominen ihoon riittää mulla) ja pidän liikkumisen säännöllisenä samoin kuin riittävän veden latkimisen. Pienet muhkurat ovat vaan naisellisia, sillä motolla mä pärjään tyytyväisenä  8)

Noniin, tässähän se tulikin mitä olen epäillyt jo pidemmän aikaa. Juon liian vähän vettä tai ylipäätänsä mitään, ja liikun liian vähän. Eli muuten kuin ruokailun yhteydessä ei tule juuri juotua (ihan jo senkin takia, ettei työpisteeltä voi yhtäkkiä häippästä vessaan), ja liikkuminen sanan vars. merkityksessä jää pariin kertaan viikossa. Enkä muuten jaksa pahemmin rasvaillakaan muita kuin käsiä.

Niin ja ikää on 22v ja ahterissa + reisissä on ollu ainakin lukioiästä asti aikamoista pottupeltoa. Paino on vaihdellut parin vuoden aikana viidellä kilolla, eikä nyt kepoisempanakaan se selluliitti ole hävinnyt mihinkään.

Eli voitaisiin ajatella että jos oikein ryhdistäytyisin kosteuttamisessa, kuivaharjaamisessa, juomisessa ja liikkumisessa, niin tälle asialle voisi vielä tehdäkin jotain... Kuulostaa ihan lupaavalta ;). Edes aavistuksen verran tasaisempi iho niin olisin tosi tyytyväinen.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #91 : 08.10.08 - klo:09:16 »
Ajattelin ostaa tällä viikolla The Body Shopista sellaisen iso muhkuraisen "kuivaharjan" hintaa sillä vehkeellä taisi olla 9euroa. Kävin myös anttilassa, citymarketissa, tarjoustalossa, prismassa.. mutta missään en ole "kuivaharjaa" nähnyt.. Onko niin että niitä on vain body shopissa? Onko muuten noista bosy shopin omista sellu voiteista yleisesti ottaen mihinkään? jos ostan sieltä voiteen samalla.

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #92 : 08.10.08 - klo:10:08 »
^ Mä oon ostanut tarjoustalosta sellasen karhean hanskan mitä myydään siellä missä on pesusienetkin. Tarkoitettu kuivaharjaukseen  :)

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #93 : 08.10.08 - klo:10:23 »
Eli voiko sen silläkin tehdä? Olen ymmärtänyt että pitäisi olla sellainen muoviläpystä, jossa pyöreitä nystyröitä ja sillä hierotaan?

Tossa linkki jossa näkyy se harja

http://www.thebodyshop.fi/tuotteet-vartalo-body_focus.shtml
« Viimeksi muokattu: 08.10.08 - klo:10:26 kirjoittanut Neriana »

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #94 : 08.10.08 - klo:15:25 »
^ Juu mun mielestä just sellasella karhealla hanskalla se kuivaharjaus tehdään ???. Kaippa tuosta body shopin harjastakin jotain hyötyä on. Siitä mulla tosin ei oo kokemusta.

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #95 : 08.10.08 - klo:15:30 »
Mulla on ainakin sellainen kuoriva hanska jolla saa ihon tosi pehmeäksi. Vähän niinkuin perunankuorima hanska :)

Joskus käyttelin karkeaa pesuharjaa, mutta hanskassa homma parempi 8)

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #96 : 08.10.08 - klo:15:45 »
Eli siis mikä siinä on pää idea? Ihon kuorinta vai hierominen? Olen aina automaattisesti ajatellut että tuollainen hieronta nystyräharjalla vilkastuttaa verenkiertoa syvältä ja laittaa aineet liikkeelle.. Eikö tuo hanska vain kuori sen pinta kerroksen? Miten se vaikuttaa itse selluliittiin?

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #97 : 08.10.08 - klo:15:56 »
^ Hmm. Aika hyvä kysymys. En osaa vastata muuta kun omasta kokemuksesta, eli oon kyllä saanut tulosta aikaan tuolla hanskalla hieromalla joka päivä 5min kumpaakin pakaraa. Aika hyvä kysymys kyllä  ::)

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #98 : 08.10.08 - klo:16:00 »
Mä en oikein jaksa uskoa mihinkään nystyräharjaan... Mihin se teho perustuu?
Itsellä on käytössä ihan tavallinen kylpyharja jolla kuivaharjaan aamulla ennen suihkua; laittaa veren kiertämään ja pahmentää ihoa ja auttaa kosteusvoidetta imeytymään paremmin.
Ei minulla kyllä hirveästi mitään sellua olekaan ja suurin vaikutus on minusta ihan ruokavaliolla ja liikunnalla. :)

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #99 : 08.10.08 - klo:16:18 »
Ei minulla kyllä hirveästi mitään sellua olekaan ja suurin vaikutus on minusta ihan ruokavaliolla ja liikunnalla. :)

Samaa mieltä! Mutta hanskalla kuoriessa saa veren kyllä kiertäämään, ehkä ei niin syvältä kuin jollain nystyräsydemillä. Ja iho pehmenee, polvissa ja kyynärpäissä ihan ehdoton ykkönen. Kakkonen on karitevoi!

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #100 : 08.10.08 - klo:16:39 »
Hmm.. No ostan kai sitten molemmat :D ei tässä muu auta.. Minulla ruokavalio ja liikunta ei auta.. Liikunta vain lisäsi sellun näkyvyyttä ja tiukka ruokavalio. Koko iho meni silloin kauttaaltaan huonoon kuntoon. Siksi näitä ulkoisia konsteja kyselen.. Ajattelin vain että ne nystyrät jotenkin runnoo sitä sellua pehmeemmäksi tms. helpommin kropasta poistuvaksi.. Joo nämä on näitä mun aivotuksia :D älkää kuunnelko ihan kaikkea..

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #101 : 08.10.08 - klo:16:46 »
^Ruokavaliosta sen verran että en ole suinkaan vähentänyt rasvaa, ehkä pikemminkin päinvastoin. Se mitä olen karsinut on valkoiset jauhot (helppoa kun on keliakia), sokerit ja light-tuotteet.
Kevyttuotteissa on yleensä kamala määrä sokeria ja lisäaineita vaikka terveellisiksi mainostetaankin. Olen jossain lukenut että lisäaineet ja makeutusaineet saattaisivat aiheuttaa sellua tai ainakin sen että se näkyy paremmin.

Olen siis yrittänyt syödä mahdollisimman luonnollisesti ilman lisäaineita, esim maustamatonta luonnonjogurttia, öljyjä, voita, paljon vihanneksia ja sopivasti hedelmiä. Mitä lyhyempi "inci-lista" tuotteessa on, sen parempi. :)

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #102 : 08.10.08 - klo:16:48 »
Onko muuten jotain haittaa jos sellua hieroo oikeen kunnolla? Olen ymmärtänyt että sellu olisi tulehtunutta kudosta, ja mietin että eihän tulehtunutta aluettakaan saa lähteä sörkkimään ettei tulehdus leviä? Onko mun päätelmät nyt ihan hölmöjä?  ???

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #103 : 08.10.08 - klo:20:22 »
Ostin kaksi sellaista "suihkuhanskaa" eli sellaista kuorivaa ja tuon body shopin kaksi puolisen hieroma läpyskän. Toisella puolella siinä on isot nystyrät ja toisella pienet, vähän kuin harja. Minusta tuo oli ihan kelpo ostos vaikka kallis olikin :) sitä on tosi helppo käyttää ja liukuu hyvin iholla kun hieroo esim. sellu voiteen kanssa. Yritän nyt tehdä käsittelyä joka päivä, kuivaharjaus, läpystä + selluvoide hieronta. Raportoin sitten tuloksista :)

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #104 : 09.10.08 - klo:22:02 »
"Kiva" että täällä on joku toinenkin keliaakikko :) Ja sitten asiaan: nystyrämalli tosiaan tekee työtä syvemmällä, mutta ihonkuorinta lisää verenkiertoa sekin, joten on aika lailla makukysymys mistä pitää ja mikä toimii itsellä parhaiten. Itselläni on sellainen puinen vastaava kuin tuo bodyshopin valkoinen kuvassa. En muista mistä sen aikanaan hankin, jostain isommasta tavaratalosta kuitenkin.

Selluliitti on tosiaan oikeammin ihonalaisen sidekudoksen tulehdus, mutta se mitä puhekielessä puhutaan selluliittina ei ole tulehdustilaa nähnytkään. Se on sangen harvinainen ongelma verrattuna appelsiini-ihoon. Enpä tiedä miksi puhekieleen on juurtunut tämä selluliitti-sanan väärinkäyttö, mutta ei siis syytä huoleen: jos on muhkuraa niin sitä pitää nimenomaan hieroa että saa aineenvaihduntaa liikkeelle. Vedenjuonti, liikunta ja ruokavalio ovat tärkeimmässä asemassa. Ulkoiset menetelmät yllä tukevat, mutta yksistään käytettynä ei tuota tulosta. Toki yksilökohtaista.

Sitten ruokavaliosta. Lihominen liitetään edelleen liian rasvaiseen ruokaan. Nainen nimenomaan tarvitsee rasvaa, mutta luonnollisesti mieluummin vaikka pähkinöistä saatavaa hyvänlaatuista rasvaa kuin vaikkapa pizzassa olevaa tyydyttynyttä transrasvaa.
Ihmisen elimistö toimii - melkein voisi yleistäen sanoa - hormonien toiminnan perusteella. Eli niinkuin tuolla aiemmin oli mainintaa niin valkoisten jauhohen ja sokerin käytön vähentämisellä on suurempi merkitys kuin rasvan vähentämisellä. Runsas hiilihydraattien nauttiminen nostaa verensokeria minkä seurauksena insuliini-hormionia erittyy siirtämään sokeria kudoksiin -> muuttuu "läskiksi" kudoksissa koska ylimääräinen tarpeeton sokeri pitää johonkin tunkea (huom. kaikki hiilari muuttuu glukoosiksi). Proteiinien nauttiminen sen sijaan lisää insuliinin vastavaikuttajahormonin glukakonin määrää veressä ja pitää sokeria tasaisempana; ei tule sokeripiikkejä jotka pitää nopeasti saada pois verestä.
Kasviksissä on runsaasti hiilareita, mutta suuri osa on liukenematonta kuitua joka taas on erittäin tärkeää susoliston toiminnalle. Lisäksi kasviksissa on niitä terveyttä ylläpitäviä suoja-aineita (vitamiinit, hivenaineet jne).

Eli erittäin karkea nyrkkisääntönä on syödä n.puoli kiloa kasviksia ja puoli kiloa proteiinia päivässä. Protua saa siis maitotuotteista, kalasta, kanasta, lihasta, pavuista, pähkinöistä, linsseistä, tofusta jne jne.

Toivottavasti tästä sai jotain käsitystä, meni vähän ehkä sekavaksi. Ja ketjukin taitaa olla loppupeleissä ihan väärä tähän.. Vaan halusinpahan vain tarkentaa joitain seikkoja.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.