Kirjoittaja Aihe: Kuivashampoo  (Luettu 330491 kertaa)

Kunis

• Vieras
Vs: Kuivashampoo
« Vastaus #390 : 10.09.11 - klo:12:35 »
Onko kukaan kokeillut pelkkää vauvapuuteria tukkaan? Katselin esim. tällaista, osaisiko joku sanoa noista aineista jotakin? Hiuspuuterit tuntuvat ihan liian kalliilta pikkuista pakettiaan vasten.

Mä käytän toista purkkia tätä: http://www.iherb.com/Country-Comfort-Baby-Powder-3-oz-81-g/11670?at=1

Kiva kuulla, ehkäpä saan itsekin rohkaistuttua kokeilemaan. Kiitos!

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #391 : 12.09.11 - klo:12:35 »
Olenko jopa ensimmäinen Herbinan Kuivashampoon löytänyt ja siitä ilmoittava tässä ketjussa?!  :D
Löysin siis Anttilasta ja huomenna kokeilen. Näin pintapuolisesti ainakin tuoksu on todella ihanan kirpakka omena!

Mä ostin tuota jo elokuun puolella, mutta en tiennyt että se on uutuus joten en ole tullut kommentoimaan. :D Herbinahan alkaa olla jo ihan mahti tuotemerkki, kun kuivashampookin löytyy. Pitää tulla kirjoittamaan joku arvio tuosta, kunhan testailen sitä tositoimissa.

Edit: Sinne alas: :D
« Viimeksi muokattu: 12.09.11 - klo:16:48 kirjoittanut armi »
So it goes.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #392 : 12.09.11 - klo:14:48 »
^Sitäpaite pakko nyt huomauttaa, että minä kirjoitin tuon löytämisestä jo pari viestiä purppuraa ennen. Nii! <3

Retro

• Vieras
« Vastaus #393 : 12.09.11 - klo:17:17 »
Tänään löytyi lähi-Citymarketin hyllystäkin jo Herbinan kuivashampoo, normaalihinnalla 4,95 €, eli ei paha. Vähän tuota äsken testasin, hiukset on melko puhtaat, eli rasvanpoisto-ominaisuuteen en osaa ottaa kantaa, mutta ihan mukavasti tuuheutti ja tuoksu oli juurikin kirpakka. Tukka jäi hiukan sameaksi ja harmaaksi, mutta saatoin suihkia liian läheltä. Täytyy täydentää kokemuksia, kun joku päivä pääsee "tositoimiin" tuon kanssa.  :)
« Viimeksi muokattu: 12.09.11 - klo:18:48 kirjoittanut May »

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #394 : 13.09.11 - klo:07:52 »
Nyt kun vielä muistan niin jaetaan tätä infoa muillekin, jos joku tästä hyötyy: Tresemmeä, Got2Be:tä ja Herbinaa saa Jumbon Anttilasta. Sunsilkia en bongannut. Tresemmellä oli hintaa 8,90e, Got2Ben hintaa en muista ja Herbina oli 5e normihinta, 4e tarjoushinta (ja mä vein vikan Herbinan mutta eiköhän niitä tule niille lisää ::)). Löytyi myös Biozellin kuivashampoota noin 4,90e hintaan. Kannelmäen Prismassa ei ollut kuin Biozellia.

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #395 : 14.09.11 - klo:00:27 »
Nyt on Herbinaa testattu todella lähmäiseen rasvatukkaan, ja toimii! Ja kun puhun lähmäisestä rasvatukasta, tarkoitan todella rasvaista: sellaista, että tukka menee kiiltävinä puikkoina päätä pitkin (ihanaa ;D). Herbinaa ei tarvinnut edes suihkutella paljon, vaan yksi suhaus per jakaus riitti hyvin. Tein yhteensä päähän ehkä viisi jakausta, joihin laitoin Herbinaa. Sitten annoin sen vähän aikaa vaikuttaa, hieroin kevyesti ja harjasin+muotoilin. Tukka toki jäi hieman sameaksi, mutta ei sentään harmaaksi. Tuuheutta tuli reilusti ja rasvaisuus hävisi koko päiväksi. Ja tuoksu oli se ihana omena. :-* Tykkään, ehdottomasti suosikkini tähän mennessä kokeilemistani (Biozell, Proffs, Klippoteket).
So it goes.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #396 : 15.09.11 - klo:17:13 »
Kuivashampoo pääsi loppumaan ja pika-avuksi kokeilin maissitärkkelystä. Tykkäsin tuloksesta aika paljonkin, sillä ei tee hiuksista karheita, ei tuoksu millekään ja poistaa lähmäletin. Tärkkelys antoi myös hiukan paksuutta/tukeakin ja tuntui 10 kertaa luonnollisemmalta kuin kuivashampoo. Maissitärkkelys on tosiaan vähän tee-se-itse henkinen juttu, sillä levitys ei ole yhtä helppoa kuin pullosta suihkauttaminen. Puuterisiveltimellä saa kätevimmin isompia alueita käsiteltyä, mutta meikkisienellä levitys on kaikkein siisteintä. Maissitärkkelys ei myöskään tunnu varisevan hiuksista kuten esim. Got 2 Be-kuivashampoo, jolla saa aikaan mukavan lumisateen vaatteille kun vähänkin erehtyy haromaan hiuksia.

En tiedä miten toimii tummassa tukassa, mutta omassa tummanvaaleassa hiuksessa valkoinen tärkkelys ei harjauksen jälkeen näy ollenkaan ellei sitä ole jäänyt iholle. Ihosta sen saa helposti pois kostuttamalla. En tiedä viitsinkö ollenkaan hankkia uutta kuivashampooputelia kun tämä näyttää antavan kivemman ja luonnollisemman tuloksen ilman karheutta.

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #397 : 22.09.11 - klo:01:27 »
Olen kuivashampoo-addikti. Päivä on oikeasti pilalla, jos kuivashampoo sattuu loppumaan tai unohtumaan kotiin. Biozell oli ensimmäinen kokeilemani kuivashampoo ja ihan hyvä sellainen, ainoastaan tuoksusta en tykkää. Ennen kuin löysin Biozellin, käytin ihan tavallista vauvatalkkia, joka ajoi saman asian. Talkki ei toki tuuheuta, eikä tuo hiuksiin mitään hyvää tuoksua, mutta poistaa rasvaisuuden ja tekee hiuksista puhtaan näköiset. Biozellin jälkeen löytyi Klippoteket, joka oli pitkän aikaa lempparini söötin purkkinsa ja paremman tuoksunsa takia. Viimeksi ostin kuitenkin Herbinan kuivashampoota, johon ihastuin heti ensimmäisellä käyttökerralla. Tuuheuttaa kunnolla, tekee hiuksista ihanan raikkaat ja tuoksu on parempi kuin odotin. Jos Klippoteketiä ja Herbinaa verrataan, niin molemmat tekevät puhdasta jälkeä, mutta Herbina tuuheuttaa paljon paremmin.

Kaapissa on yksi korkkaamaton Tresemme, jonka aion käyttää seuraavaksi. Sen jälkeen uskon palaavani Herbinaan, sillä en usko löytäväni mitään parempaa. Erityisesti ilahduttaa, että kyseessä on kotimainen tuote.
1b M ii

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #398 : 22.09.11 - klo:15:34 »
No joopa joo, olen tähän asti kokeillut näitä kuivashampoita:

- Biozell
- Got2b rockin' it
- Klorane (apteekista)
- Klippoteket

...ja mikään noista ei ole toiminut. :( Kaikki on vaan entistä enemmän rasvoittanut hiuksia ja tehnyt niistä tahmeat. Blaahh!
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #399 : 22.09.11 - klo:22:06 »
Mun pahanhajuinen Fudgen kuivashampoo loppui, ja tänään aamulla oli lähmäinen otsis... Nokkelana tyttönä päätin testata vaihteeksi jotain muuta kuin jauhoja, ja tuputtelin kielon tuoksuista talkkia puolihuolimattomasti otsiksen tyveen ja jakauksen tietämille. Annoin olla hetken, hieroin vähän ja ravistelin hiuksia pää alaspäin. Rasvaisuus hävisi, tukka näytti yhtä kuohkealta kuin puhtaanakin, eikä hiuksista tullut yhtään mattaiset. Ei tarvinnut edes harjata! :o Tuuheutta voisi varmaan saada ronskimmalla tupsuttelulla. ;D Ei tuntunut yhtään niin kökköiseltä päänahassa kuin jauhot tai tuo ainut kokeilemani kuivashampoo...
Täytyy kokeilla uudemmankin kerran.
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #400 : 24.09.11 - klo:14:29 »
Mä testasin nyt myös tota Herbinaa. Tuuheutti ja puhdistikin kyllä paremmin kuin Biozell, mutta jättää vähän harmahtavan samean pinnan vaikka harjasin ihan kunnolla suihkimisen jälkeen. Jännä että tuo Biozell ei jätä mulla sameaa pintaa hiuksiin, mutta Klippoteket ja Herbina jättää. Herbina kyllä tuoksuu parhaimmalta noista, sellainen raikas hieman omenamainen tuoksu. :) Käytän kyllä varmasti tuon Herbinan loppuun, mutta voi olla etten osta enää uudelleen.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #401 : 24.09.11 - klo:18:32 »
Vakuuttakaa minut siitä että Herbina kuivashampoo on oikeasti ostamisen arvoinen tuote.

Hiukseni ovat nyt keskiruskeahkot eli en halua "harmaata pölyä" tyveen. En myöskään kaipaa mitään muotoiluominaisuuksia. Kunhan taikoo tyven puhtaan näköiseksi eli saan yhden välipäivän lisää hiusten pesuun. Ja kunhan tuoksu on miellyttävä ja suutinmekanismi toimiva.

Hintahan tuolla olisi kohdallaan. Mutta niin oli biozellin vastaavallakin ja se ei putsannut yhtään ja haju oli hirveä eli ihan hukkaostos. Lahjoitin kaverille.

Vähemmällä taitaisi päästä kun sekoittaisi kaakaojauheesta ja vauvatalkista jutun ja laittaisi sen sirotepurkkiin...
this too shall pass.

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #402 : 24.09.11 - klo:19:01 »
^ Tresemme on mulla ainut joka ei ole jättänyt yhtään valkoista pölyä, jopa runsaasti käytettynä. Klippo, Biotzell, Got2be, Herbina ja Swiss-O-Paria olen kokeillut ja Tresemme (varmaan siksi kun on kalleinta) jättää kaikista luonnollisimman lopputuloksen.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #403 : 24.09.11 - klo:19:16 »
^ kiitos tiedosta!

Mutta mikä on tresemmen tuoksu? Ja sen pysyvyys? Ihan hevon hailee jos tuoksu on paha mutta häviää heti. Mutta jos se jää vähääkään hiuksiin niin se on jo tärkeä seikka. Minä en pysty käyttämään pahantuoksuisia hiustuotteita...

(tuoksuherkkä)
this too shall pass.

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #404 : 24.09.11 - klo:21:46 »
^ Tuoksu on hyvin mieto, ei mikään hedelmäinen tai kukkainen, mieto kemikaalin tuoksu. Pysyvyys on hyvä (ei ole valittamista ollu muillakaan merkeillä), laitan sitä aamulla ennen kuutta ja illalla joskus seitsemän jälkeen on tukan pesu, että ainakin sen aikaa.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”