Kirjoittaja Aihe: Kuivashampoo  (Luettu 330268 kertaa)

Poissa peachvodka

• Hiushörhö
Vs: Kuivashampoo
« Vastaus #465 : 21.02.12 - klo:22:22 »
Mä en oo koskaan edes kokeillu kuivashampoota, ja tarvetta ehkä todellakin olisi, kun pesen tukkani vain 2 kertaa viikossa. Ja kyllähän sen huomaa itsekin kuinka hiukset valuu pitkin päätä :-[

Mulla siis on ihan pikimustat hiukset, mitä kuivashampoota suosittelisitte? Suihkittava kiinnostaisi erityisesti :)
Onko muuten kuivashampoissa alkoholia?:o Anteeksi tyhmä, tai sitten epätyhmä kysymys!  :D
1bMii mbl musta / l'o/p ccg 100.
hair <3 : joico IH, avalon organics syväpuhdistava sh, rekku, sheavoi

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #466 : 24.02.12 - klo:16:10 »
Tresemmen kuivashampoosta on tullut ihan suosikki! Sitä ennen käytin useamman putelin Biozellia, mutta tunkkainen tuoksu tympi eikä tuote tuntunut riittoisalta. Tresemmen tuoksu on sen sijaan kivan neutraali ja puhdistustehotkin tarpeeksi hyvät meikäläisen otsikseen ja takapiiskaan. :D
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Poissa babylissa

• Tukkaguru
« Vastaus #467 : 23.03.12 - klo:23:29 »
Olipa hyvä että katsoin Juurikasvusta etsiskellessäni suosituksia hyvästä kuivashampoosta, nimittäin kun tuli juttua perunajauhoista sun muista korvikkeista niin muistin, että minullahan on aika iso purkki vartalotalkkia ts sellaista vartalopuuteria jossa ei ole talkkia :). Joskus tilatessani pienistä amerikannettipuljuista erilaisia vartalovoiteita yksi valmistaja/myyjä lähetti mulle kokeeksi ison metallisen sirotinpurkin täynnä jonkinlaista peruna/maissitärkkelyspohjaista mitä lie vartalopuuteria. Näitä "luonnonmukaisia" juttuja..  Jäänyt käyttämättä mutta ei ole muuttunnut miksikään. Jauhe vielä tuoksuu erehdyttävästi Armanin Aqua di Giolle, siis sille ikivanhalle tuoksulle, mutta tuoksuu tosi raikkaalta tuossa muodossa.

Keksin äsken sitten kokeilla puuteria tukkaan ja vaalea kun olen, ravistelun jälkeen valkoinen jauhe ei pahasti jää näkymään. Kaikkein hienojakoisinta tuo ei ole mutta toisaalta raikastaa tukan jo tuoksullaan ja menettelee ihan-
ihan hyvä korvike Tigin jumalattoman kalliille Sugar Dustille (1g!! per purkki) ja ainakin arkiaamupöyhennyksiin. Tai ainakin kuvittelisin, huomenaamuna kokeilen sitten.

Töissä en kuitenkaan taida viitsiä jauhon kanssa leikkiä, ajattelin tuota Four Reasons -hiuspuuteria kun sitä saa kätevänä käsilaukkukokona suihkemuodossa.

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #468 : 24.03.12 - klo:00:50 »
Mulla siis on ihan pikimustat hiukset, mitä kuivashampoota suosittelisitte? Suihkittava kiinnostaisi erityisesti :)

Minullakin on mustat hiukset ja tykkään Tresemmen kuivashampoosta. Tekee hiuksista puhtaan näköiset ja raikkaan tuoksuiset, mutta ei harmaannuta tyveä. Ei erityisen tuuheuttava, mutta muuten erinomainen kuivashampoo.

Toinen hyvä on Tigin Catwalk Session Series Transforming Dry Shampoo. Lähes läpikuultava, eli sopii erittäin hyvin tummille hiuksille. Poistaa rasvan ja kuohkeuttaa. Voimakas, parfyymimainen tuoksu. Putelin kanssa kannattaa olla tarkkana, siinä on samaa vikaa kuin Rockaholicissa, eli saattaa tyhjentyä itsekseen.

Rockaholic on ehkä huonoin kokeilemani kuivashampoo. Karmea tuoksu, jättää hiusten tyveen harmahtavan kerroksen, eikä edes tuuheuta. Ei todellakaan hintansa arvoinen.
1b M ii

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #469 : 22.04.12 - klo:12:41 »
Biozellin kuivashampoo (pinkissä pullossa) toimii ainakin sinimustaan hiukseen hyvin! Ekaksi epäilin, koska kun tuota laittaa, niin se näkyy valkoisena hiuksessa, mutta kun hiuksia sivelee ja harjaa lopuksi, se jauhe katoaa hiuksiin täysin ja todellakin vie rasvaisuuden täysin ja oon pystynyt venyttämään pesuväliä kolmellakin päivällä. Tosin en mielelläni noin pitkää pesuväliä pidä, max. kaksi päivää. Tuossa sanotaan, että sisältää hypotuoksuja, jotka eivät aiheuta allergiaa. Tuoksuu omenalta. Mutta mä ainakin alan yskiä tuosta ihan hulluna ja silmät vuotaa :-\ Siitä suuri miinus. Siksi en viitsi usein käyttää. Vain joku pari kertaa kuussa. Kunpa tulisi markkinoille kuivashampoo, jossa oikeasti olisi niin mieto tuoksu, ettei henkeen ottaisi, kun astmaa, migreeniä ja tuoksuallergiaa on! Sitä todella toivoisin. Herbinan kuivashampoo on myös tehokas, vie rasvaisuuden hyvin, mutta jättää valkoisen harmaaksi hiukset ja tuoksu tässä vieläkin omenaisempi ja voimakkaampi, alkaa vinkua hengitys, kun tätä käytän, annoin siksi äidille. Biozellin kuivashampoota siis suosittelen tummakutrisille, toimii, jos vain tuoksun kestää :) Itse jatkan tuon käyttöä harvakseltaan ja yritän olla hengittämättä, kun laiatn tuota :D

Edit. Dinky-Di, osaatko kuvailla TRESemmen tuoksua? Miten voimakas on?
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa tsupp

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #470 : 23.04.12 - klo:11:05 »
Minäkin olen tykännyt Tresemmen kuivashampoosta. Raikastaa ihanasti ja vie rasvaisen kiiltelyn pois värjäämättä tyveä. Itsekään en kuitenkaan ole huomannut erityisen tuuheuttavaa vaikutusta.

^ Tätähän ei varsinaisesti multa kysytty, mutta omaan nenääni tuo tuoksuu aluksi vähän sellaiselta "hiuslakkamaiselta" ja juurikin omenaiselta. Ei mitenkään epämiellyttävä tuoksu mielestäni. :) Haju tuntuu suihkimisvaiheessa melkoisen voimakkaalta, mutta tasoittuu aika pian hennon omenaiseksi eikä mielestäni jää nokkaan koko päiväksi. Itse en tosin ole hajusteille herkkä, joten on vähän vaikea arvioida, miten tuo toimisi tuoksuallergian kanssa.

Poissa Heiku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #471 : 09.05.12 - klo:19:21 »
Olen tykännyt Klippoteketin kuivashamppoosta, mutta sitä ei omalla paikkakunnallani myydä. En niinkään tarvitse kuivashamppoota siihen, että pidentäisin pesuväliä vaan nimenomaa muotoilutarkoitukseen. Hiuspuuterit eivät ole tarpeeksi jämäköitä minun tukalle tähän tarkoitukseen, kokeiltu on.  Hiukseni ovat vaaleat, joten periaatteessa mikä tahansa kuivashamppoo varmaan käy, nyt kun Klippoteket vetelee viimeisiään, on uusi puteli hankittava kun Etelä-Suomeen ei ole nyt menotarvetta :D Oliskohan tuo Tresemmen kuivashamppoo sitten minkälainen tuohon Klippoteketin vastaavan verrattuna? :)

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #472 : 09.05.12 - klo:19:53 »
^ Poistaa ainoastaan rasvan, ei muotoile.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa Heiku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #473 : 09.05.12 - klo:20:29 »
Äh, niinpä tietysti. Oisko olemassa sitten jotain muuta kuivashampoota, jossa olis myös tuo muotoiluominaisuus :)?

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #474 : 09.05.12 - klo:20:43 »
^ Markettikuivashampoista ainakin Herbina tuo myös reilusti rakennetta hiuksiin, en muista kuinka paljon Klippoteketiin verrattuna.

Poissa Heiku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #475 : 09.05.12 - klo:20:50 »
^Kiitos :) Pitääpä seuraavaksi ostaa tuota testaukseen ja katsoa jos siitä olis korvaajaksi.

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #476 : 11.05.12 - klo:14:02 »
Oon käyttänyt nyt purkillisen Biozellin kuivashampoota, joka ei mielestäni ole ihan parasta mahdollista, mutta hinta-laatusuhde on hyvä. Itselläni ainakin kuivashampoiden kanssa ongelma on se, että ne tuppaa loppumaan niin nopeasti, ja siinä vaiheessa hinnat tulee vastaan kuin purkista riittää vaan muutamaan "kunnon" käsittelyyn. 300ml pullo maksaa Prismassa 4,90€ ja se on halvin hinta minkä olen kuivashampoolle nähnyt. Käytän kuivashampoota nimenomaan rasvaisuuden poistoon, en tuuheuttaakseni hiuksiani ja Biozell passaa siihen ihan hyvin. Omassa käytössäni kuivashampoo on pika-apuna, kun en jaksa/kerkeä pestä hiuksia, tai seuraavan päivän tuotteena jos hiukset ovat vain ihan hieman likaiset.

Suosittelen siis Biozellia niille, joille kuivashampoo on juuri nimensä mukaiseen tarkoitukseen, eli hiusten puhdistukseen kuivana. Mikään ihmetuote tää ei ole ja tuuheutta ei saa juurikaan, mutta edullinen ja ajaa asiansa ok hyvin.

Edit. Ja siis kun laitan kuivashampoota, laitan sitä kunnolla, enkä vaan paria suhausta. Mulla on vaaleat hiukset, joten harmaus ei näy.
« Viimeksi muokattu: 11.05.12 - klo:14:08 kirjoittanut Mindela »

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #477 : 11.05.12 - klo:14:37 »
^ Mun hiuksissani tuo Biozell ei tuntunut toimivan edes rasvan poistajana. Voi tosin olla, että sitä olisi sitten pitänyt suihkutella reippaammalla kädellä, jotta vaikutus olisi näkynyt. Toisaalta mulla nykyisin käytössä olevasta Klippoteketista riittää aika pienikin määrä, eli tuntuu huomattavasti Biozellia tehokkaammalta. Ja tosiaan Klippoteketilla saa myös mukavasti tuuheutta.

Edelleen toivoisin kyllä, että kuivashampoista tulisi omat versiot meille tummahiuksisille. Nuo vaaleat jauheet kun saa todella huolella harjailla hiuksista, ettei tule harmaa lopputulos.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #478 : 13.05.12 - klo:12:26 »
Oma suosikki kuivashampoista on Biozellin. Hiukset jää mukavan ilmaviksi, hinta-laatusuhde on ok, vaikka purkki voisi olla isompi. Rockaholic oli hyvä, mutta turhan kallis ja ongelmat pullon kanssa oli liikaa. Herbinan kuivashampoo ei sovi mulle ollenkaan: hiukset tuntuu ihan kamalilta tämän jälkeen ja haju on voimakkaampi kuin edellisissä.

Poissa Iiris

• Tukkaguru
« Vastaus #479 : 19.05.12 - klo:23:46 »
Hah, mun edellinen kuivashampookokemukseni on jostain lapsuudenkodin 80-luvun siroteltavasta pulverista, joka kyllä ihan ok poisti rasvaa, mutta en ole kokenut tarvetta kuivashampootuotteeseen, koska käytän niin paljon muotoilutuotteita, että mieluiten pesen hiukset kunnolla.

Mutta mutta! Kesällä luvassa lomareissu alkeellisissa oloissa ja sitä silmällä pitäen ostin ihan sokkona Fudgen kuivashampoon, jota testasin tänään ja olenkin aivan myyty! Nykyään muotoilen vähemmän kuontaloani, joten lauantaiaamun kunniaksi suihkuttelin tuota ja sain aikaiseksi freessin nutturan. Me likes! Täytyy ottaa tavaksi. Toivottavasti ei ole päänahalle yhtä tujua kuin hiuspuuterit.
# 1a F i #
Ohuet ja suorat, hyvin "pohjoismaiset" hiukset.
Lempimuotoilutuote: Label.m:n Texturizing Volume Spray + hiuspuuteri (Redken).