Kirjoittaja Aihe: Kuivashampoo  (Luettu 348059 kertaa)

Poissa hampputukka

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Kuivashampoo
« Vastaus #480 : 13.06.12 - klo:00:39 »
Mikä kuivashampoo olisi kaikkein tuoksuttomin? Tällä hetkellä on käytössä Herbinan kuivashampoo ja inhoan sen hajua. Sekoittaa hajuveden tuoksua ja kauhean tymäkkä haju. Poikaystävä huomautti samaa että mun hiukset haisee kamalalle.

Tähän asti kokeilluista Tresemme taitaa olla paras tuoksunsa puolesta ja muutenkin, se taitaa olla lemppari.
Hiuslaatuni 1bMii. Kasvatan kohti vyötäröä, tällä hetkellä ollaan bsl:ssä!
http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=4.msg848478#msg848478 Kuvia hiuksistani sivulla 24.

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #481 : 13.06.12 - klo:12:23 »
^ Mullakin on vähän ongelmia kuivashampoiden tuoksujen kanssa, Klippoteket ois muuten niin hyvä mutta tukehdun siihen hajuun :-X Mulla on yleensä käytön jälkeen paha olo koko päivän koska haistan sen hiuksissa vielä illallakin.

Testasin jokin aika sitten todella neutraalin tuoksuisen Klorane-kuivashampoon, alla vähän arviota. Ei ollut läheskään yhtä hyvä kuin Klippoteket mutta tuota pystyn sentään käyttämään.

http://pufbehaviour.blogspot.fi/2012/06/dry-shampoo.html

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #482 : 30.06.12 - klo:15:08 »
Tuli ostettua Klippoteketin kuivashampoo kokeiluun. Aika hyvä, mutta vähän turhan raskas minun hiuksille. Plussaa siitä, että aineen saa harjattua näkymättömiin helposti (Rockaholic meinasi jättää pään valkoiseksi/harmaaksi vaikka yritin suihkuttaa kevyesti ja kampasin kunnolla). Klippoteket ei taida voittaa Biozellin vastaavaa. Kun Klippoteket loppuu, ostan Biozellia 300 millin pakkauksen.

Säihke

• Vieras
« Vastaus #483 : 14.07.12 - klo:08:56 »
Oon kokeillut Vivalin, Rockaholicin, Klippoteketin, Tresemmen, Herbinan ja Four Reasonsin kuivashampoita ja nyt testissä SunSilk. Paras noista on ollut Herbina, tykkään että kuivashampoo kuohkeuttaa samalla. Myös Four Reasons oli ok. Tuo SunSilk puhdistaa noista kaikista huonoiten, saa suihkutella reilusti ja silti tukkaan jää lähmäinen tuntuma. Biozellia ostan seuraavaksi, näytti olevan Prismassa iso pullo edullisesti.

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
« Vastaus #484 : 14.07.12 - klo:11:20 »
Käytän kuivashampoota silloin tällöin kun tukka on vähän likainen, mutta ei ole aikaa pestä tavalliseen tapaan.

Klippoteket puhdisti hyvin, ja toi rakennettakin, mutta heitin menemään aivan kamalan tuoksun vuoksi.

Nyt käytössä on Got2ben Rockin' It -kuivashampoo, jonka tuoksu on voimakas, mutta miellyttävämpi, vähän sitruksinen. Tämä ei ole yhtä puhdistavaa kuin Klippoteketin kuivashampoo, mutta menettelee. Ohjeen mukaan tätä ei suihkuteta yhtäjaksoisesti, vaan pienissä töräyksissä, mikä vähän hankaloittaa myös käyttöä. En osta uudelleen, vaan tuon loputtua ostanen TreSemmen tuotteen.

Mua ärsyttää (tai siis kurkkua :) ) kun nuo aineet jäävät leijailemaan kylppäriin, ja niitä menee suuhun/nenään.

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #485 : 14.07.12 - klo:11:30 »
Mua ärsyttää (tai siis kurkkua :) ) kun nuo aineet jäävät leijailemaan kylppäriin, ja niitä menee suuhun/nenään.

Sama  :-X pitää olla aika tarkkana ettei hengitä siinä kuivashampoopilvessä. Käytän kuivasampoota tosi usein, joten on pitänyt oppia varomaan.

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #486 : 24.07.12 - klo:05:36 »
Olen tykästynyt Lushin kuivashampooseen pitkien kuivashampookokeilujen jälkeen. Lushissa on todella raikas tuoksu ja se enemmän todella toimii kuivashampoona kuin muotoilutuotteena - ei takkupalloa tyvessä! Pullo on myös todella riittoisa (ponnekaasullisten kuivashampoiden aiheuttama jätemääräni oli hirvittävä) eikä tarvitse pelätä yksinään tyhjenemistä mikä tuntuu olevan kaasullisten ongelma. Lushilla tuloksena on raikas, puhdistettu tukka eikä Lush harmaannuta/mattaa hennapunaista tukkaani. Ainoa miinus on se, että puuteria on hieman vaikea sirotella pään sivuille.
So it goes.

Säihke

• Vieras
« Vastaus #487 : 24.07.12 - klo:09:48 »
Olen tykästynyt Lushin kuivashampooseen pitkien kuivashampookokeilujen jälkeen...

Kiiiiiiiitos vinkistä!!!  :l Mulla on ollut Vivalin kuivashampoo ja sen pysty ottamaan lentokoneeseen käsimatkatavaroihin mukaan eikä siinä ollut alkoholia hiuksia kuivattamassa. Harmittelin kun nykyisin kaikki kuivashampoot on noita suihkuteltavia (alkoholillisia) mutta eipäs!  :ts Meenki elokuussa Lushiin, täällä meillä ei oo kyseistä kauppaa niin ei voi jo heti tänään mennä...  ::)

-EDIT- Olivatkin näköjään lopettaneet Lushin Lahdesta, joten pistin tilauksen nettikauppaan. Suomen nettikaupassa hinnat vaan oli paljon kalliimmat joten tilasin briteistä. En malta odottaa!  :l

-EDIT2- Paketti saapui jo! Tosi nopea toimitus, hyvä hyvä. Kuivashampoon tuoksu on hyvin "lushimainen", ei paha mutta ei kovin hyväkään. Koostumus jauheessa on selkeästi öljymäinen, incissä on sitrusöljyjä. Saas nähdä miten tuo toimii tositilanteessa noiden öljyjen takia. Ei kuitenkaan luulisi kuivattavan päänahkaa... Jatkossa tarkempaa testailua. :)
« Viimeksi muokattu: 27.07.12 - klo:14:56 kirjoittanut Säihke »

Poissa Villis

• HAIRahtanut
« Vastaus #488 : 29.07.12 - klo:20:47 »
Jos joku tahtoo testata apteekeissa myytävää Klorane-kuivashampoota, niin se on Yliopiston apteekissa heinäkuun aletuotteena Uniikki-kortilla. Tuo on minun vakkarini. Mut olen siis vaaleahiuksinen, herkkäihoinen ja tyydyn siihen, että shampoo puhdistaa ja raikastaa, ei tarvitse muotoilla. Yksi reilun kympin maksava puteli kestää minun käytössäni puolisen vuotta, käytän varmaan viikoittain.
Perfektionistinen väkertäjä, jolla on keskivaikea atopia.

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #489 : 29.07.12 - klo:22:21 »
Oon tässä testaillut Sunsilkin kuivashampoota ja täytyy todeta, että se on ihan kauheaa kuraa. Se ei tee yhtään mitään mun tukalle, tukka on ihan yhtä rasvainen kuin ennen "kuivashampoon" laittoa. Ei sitä voi edes kuivashampooksi sanoa, kun se ei tee muuta kuin hajustaa. Laiton jälkeen päähän tulee vielä ihan kauhea lähmäolo, eli hiukset ja päänahka on pahemmassa kuosissa kuin ennen shampoon laittoa. Eka tuote ikinä, josta tuntuu, että vois heittää vaan roskiin eikä käyttää väkisin loppuun. Tosi harmi, että asun täällä missä ei ole Kicksiä lähimaillakaan, Batisten kuivashampoo on vaan niin parasta, tyhmää ettei sitä saa muualta.

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #490 : 29.07.12 - klo:22:40 »
^ Samat kokemukset Sunsilkista. Ei poista rasvaisuutta ja haisee jotenkin vähän oksennukselta.  :-X

Vaikka joku Pirkka tai Rainbow voisi mun puolestani tuoda markkinoille kohtuuhintaisen ja miedon tuoksuisen markettikuivashampoon. Sellaisen joka ei kauheasti muotoilisi vaan lähinnä poistaisi rasvaisuutta ja raikastaisi ilman järkyttävää lemupilveä.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #491 : 29.07.12 - klo:22:47 »
Voi Rainbown kuivashampoota ostaisin heti kyllä :D

Mikä olisi marketin kuivashampoista lähimpänä tota Batistea? Biozellin olen kokeillut, enkä tykännyt kauheasti, putsasi ihan ok, mutta hajusta en välitä ja koko purkki jää jotenkin mitäänsanomattomaksi. Klippoteket ottaa henkeen tosi pahasti ja mitäs muita mä oonkaan kokeillut, Lee Staffordin ainakin ja sekin otti henkeen ja se haju oli ihan järkyttävä. Jonkun muunkin pinkin purkin oon muistaakseni Kicksistä kokeillut, eikä mikään pese Batistea.

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #492 : 29.07.12 - klo:22:55 »
^ Batistea saa muuten Asokselta :) Ainakin mä olen joskus saanut ostettua ihan ongelmitta sieltä, vaikka nykyään useimmat kaupat eivät toimita enää aerosoleja ulkomaille.
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #493 : 29.07.12 - klo:23:25 »
Ai niin saakin, olin jo unohtanut! Tosin harvemmin asokselta tulee enää tilattua, enkä ehkä pelkän kuivashampoon takia viitsi, mutta ens kerralla sitä mukaan, kun tilaan. Täytyy vissiin ens kerralla Kicksistä hamstrata vuoden kuivashampoot mukaan, mikäli siis näistä marketin ei löydy samansuuntaista vaihtoehtoa. Varmaan Herbinaa tai Tresemmeä kokeilen sitten seuraavaksi, mikäli kukaan ei ole löytänyt jotain muuta Batisten veroista :)

SSpiegel

• Vieras
« Vastaus #494 : 29.07.12 - klo:23:31 »
Kiinnostaisi kokeilla kuivahampoota, mutta olen luonnonkiharainen ja tiedän, että harjaamalla tästä tukasta ei tule kuin silkkaa söheröä. Onko siis olemassakaan kuivashampoota, jonka saisi työstettyä hiuksiin ihan älyttömästi harjaamatta? Vai onnistuuko harjaaminen niin, ettei harjaa tarvitse viedä koko hiuksiston läpi? Hiusten päälliosan harjaaminen vielä onnistuu, mutta latvoihin koskeminen on ihan no-no.