Kirjoittaja Aihe: Kuivashampoo  (Luettu 330083 kertaa)

Poissa Jenni.

• Tukkaguru
Vs: Kuivashampoo
« Vastaus #615 : 06.09.13 - klo:23:58 »
Joo tosiaan kokemuksia kaipailisin siitä ruskeille hiuksille sopivasta tai siitä ihan tavallisesta kuivashampoosta :) Tampereen Sokoksella niitä katselin ja siellä oli montaa eri laatua.
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #616 : 07.09.13 - klo:00:08 »
Suurin osa niistä Batisten kuiviksista on sitä samaa tavaraa eri tuoksuilla. Itse olen käyttänyt lace, tropical, fresh mitä lie versioita ja kaikki toimii samalla tavalla eli loistavasti! Hiuksista saa rasvaisuuden helposti pois. Ainoastaan XXL volume-versio oli täysin erilainen. Takutti mulla ihan kamalasti, mikä oli varmaan sitä volyymia, muttei toiminut ihan toivotulla tavalla. Sitä versiota en aio enää toiste ostaa.
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #617 : 12.09.13 - klo:12:33 »
Mulla on pitkät, sileät ja suorat hiukset, jotka yleensä (ihan latvoja lukuun ottamatta) ovat suht hyväkuntoiset. Kuivashampoota on tullut kokeiltua silloin tällöin, mutta nyt heinäkuussa Livboxista tullutta Herbinan kuivashampoota käyttelin vähän säännöllisemmin kesällä, ja hiukset meni aivan karseaan kuntoon.  0_0 Takkuuntuivat jatkuvasti, tuntuivat ihan kuivilta ja näyttivät kiillottomilta. Pahinta oli, että hiusten peseminen oli ihan tuskaa, kun jo hyvin hellävaraisessa shampoopesussa (käytössä L'anzan Healing Moisturet) ne menivät niin solmuun, että niitä sai kyyneleet silmissä repiä auki takuista, mikään määrä mitään hoitoainetta ei auttanut. Ja tietty kaikella sillä repimisellä sitten lähtikin hiuksia hirmuinen määrä. Pistin kuivashampoon kaapin perukoille ja nyt n. kuukauden myöhemmin hiukset on jo suunnilleen normalisoituneet ja käyttäytyvät taas ihan kiltisti eivätkä takkuunnu pestessä. Ilmeisesti ei kaikille sovi nämä kuivashampoot.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #618 : 12.09.13 - klo:13:30 »
^ Kuulostaa vähän siltä, että sun shampoo ei riittävän hyvin puhdistanut kuivashampoon jäämiä, jolloin säännöllisesti käytettynä sitä kertyi hiuksiin niin, että niistä tuli sameat ja takkuuntuvat. Uskoisin, että voit jatkossakin käyttää kuivashampoota, kunhan muistat syväpuhdistaa hiukset vähän useammin. :)
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #619 : 12.09.13 - klo:22:58 »
Pesin syväpuhdistavalla shampoolla kyllä myös, se mulla on säännöllisessä käytössä. Ja kun pesin kuivashampoota pois, käytin aina kahden peräkkäisen shampoopesun menetelmää, sillä huomasin, että ekalla pesulla kuivashampoo ei kunnolla lähtenyt hiuksista. Mutta pakkohan sen on ollut jotenkin kuitenkin kertyä hiuksiin, kun niin pahasti kuivatti ja takutti. En tosin silloinkaan käyttänyt kuivashampoota kuin ehkä 1-2 kertaa viikossa ja hiukset pesen joka päivä tai joka toinen päivä riippuen siitä, paljon on hikoillut/liikkunut.

Nyt olen siis tehohoitanut muutaman viikon urakalla myös sen lisäksi, että olen jättänyt kuivashampoon pois, mikä on myös varmasti vaikuttanut hiusten palautumiseen vähän.

Poissa Evakkosiili

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #620 : 04.10.13 - klo:13:11 »
Haen kuivashampoolta sitä, että se saa hiukset tuntumaan ja näyttämään puhtailta ja kohottaa hieman, muttei takuta. Hiuspuuterit on imo erikseen.

Tähän mennessä kokeilemistani hands down paras koostumus on Tigi Catwalk Session Series-sarjan suihkeella, se on oikeasti läpinäkyvää nestettä joka tekee tasan sen mitä lupaa, imee päänahasta ylimääräsen öljyn. Ei takuta mutta tekee hiuksista mattaiset, huippu kampausten pohjalla. MUTTA se haju on aivan kamala. Hirveä. Tosi voimakas mummo-döfis :(

Päädyin sitten käyttämään Redkenin Powder Refreshiä, tämäkin on aikas kelpo tököttiä tummiin juuriin suihkittavaksi, pientä yliannostelun vaaraa havaittavissa muttei yhtä pahasti kun useimmilla kilpailijoilla. Ja pääsyy tän käyttöön on kevyesti maskuliininen yrttinen tuoksu <3 Mua ainakin häiritsee useissa hiustuotteissa se, että niiden tuoksu tuntuu huutavan "TYTTÖ! Kukkia! Kissanpentuja!" ;D

Eniveis opiskelijana ei oo mitään saumaa enää seivata huonoja hiuspäiviään 20-30e/puteli maksavilla aerosoleilla, joten oon käyny läpi Herbinat, Klippotekit, Cutrinit, Four Reasonsit ja kaverit. Yleensä kokemukset on ollu vähän ankeita, mutta kuukaus sitten löytämäni TRESemmen "translucent"-versio jäänee käyttöön jos en hyvää hippivaihtoehtoa löydä  :ts

Vertailin kaupassa tämän ja normiversion INCejä, eikä niissä kyllä eronnut kun parin-kolmen ekan aineen järjestys. En ole kokeillut normiversiota joten en osaa verrata sen käyttökokemukseen, mutta tämä tulee ulos nesteenä, ei puuterimaisena, mitä allekirjoittanut arvostaa. Kevyesti suihkittuna ei näy harmaina juurina, freesaa juuri sopivasti. Tosi rasvasia hiuksia tämä ei pelasta, ja jos joutuu urakalla laittamaan niin tuntuu ihan kuin olisi hilsettä, mutta toisaalta mun kokemuksen mukaan suurin osa kuivashampoista toimiikin parhaiten käytettynä jossain määrin ennaltaehkäisevästi.
« Viimeksi muokattu: 04.10.13 - klo:14:07 kirjoittanut Evakkosiili »
Hiusmäärittelyn mukaan 1b, M, iii. Tällä hetkellä värinä 7.43 ja pituutta hartiamitan verran.

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
« Vastaus #621 : 04.10.13 - klo:21:48 »
^Mä oon myös tykännyt tresemmestä, mutta jos tahtoo hiuksille vain freesausta ja kevyttä kohotusta ilman jauhoista ja tahmeaa tuntumaa niin Sunsilkin (jep, uskomatonta, mutta totta...) kuivashampoo on todellinen löytö, tuoksukin raikas mutta hyvin neutraali. Ikävä kyllä tuota löytää ainakin Turussa aika heikosti kaupoista kun itse bongasin tuon varmaan toissavuoden cosmopolitan beauty awards- hehkutuksista ja oon aina marketeissa pitänyt silmät auki tuon varalta ja vasta nyt tul Anttilassa vastaan...mutta jos sattuu silmiin jossain niin kannattaa hankkia kokeiluun :)
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa PollyJean

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #622 : 08.10.13 - klo:10:10 »
^ Mulla on sitä sinistä, joku re-fresh mikälie. Tykkään ettei se muotoile ollenkaan ja on samanoloista kuin lempparini Tresemme, vie vain rasvaisuuden pois. Ei myöskään jätä valkoista lopputulosta, kevyttä.

Onko tuossa Lorealin kuivashampoossa "kuulaa" sisällä eli koliseeko se kuin spraymaalipullo? Entä Tresemmessä?

Batiste-jemmani vetelevät viimeisiään, ja kun sitä ei Oulusta taida mistään saada, pitäisi löytää joku hyvä korvaaja. Joka ei aiheuta kolinallaan joka-aamuista hermoromahdusta sekä itselle että naapureille :)

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #623 : 08.10.13 - klo:11:02 »
^ Sattui olemaan Tresemmen pullo tuossa käden ulottuvilla, joten ravistelin kokeeksi, eikä siellä mikään kuula kilissyt. :)
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #624 : 08.10.13 - klo:12:09 »
Mulla ois hakusessa hajusteeton kuivashampoo, mutta netin maailmasta olen löytänyt ainoastaan Sim Sensitiven, mutta siitäkään ei löytynyt paljoa kokemuksia. Oisko kellään tästä kokemuksia tai tietoa muilta merkeiltä hajusteettomia? :) 

Tarvitsisin nimenomaan puhtaan tunteen antavan shampoon enkä niinkään rakennetta antavaa. Tietenkään pienissä määrin ei haittaa jos antaa rakennettakin.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #625 : 08.10.13 - klo:13:17 »
Lorkussa ei muistaakseni ole kuulaa...en oo satavarma.

Ostin Biozellin tummalle tarkoitetun ja en kyl tykkää nestemäisestä olomuodosta joka kuivuttuaan jättää tukan takkuiseksi, kauhea rokkipesä päässä  :D Ja sormetkin meni ruskeaksi, vaikka lopputuloksessa kuultaa harmaus, vai oliskohan mattaus.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #626 : 08.10.13 - klo:14:12 »
Aijai pakko päästä testaa tuota Tresemmen Translucent kuivashampoota, kun kuivashampoot on aina mustahiuksisen ongelma, kun näkyy mattaisena harmaana sitten ja joskus kun löytäis vielä hajusteettoman ihan normikaupasta. Pakko varmaan testata tuota Sim Sensitiveä, kun sattuu kohdalle! Löytyyhän tuota Tresemmen kuivashampootan näkymätöntä versiota ihan hyvin kaupoista?

Edit. Näköjään pretty.fi myy hajustamatonta kuivashampoota ja Biozellilla on tummien hiusten oma versio myös: http://www.pretty.fi/hiukset/kuivashampoot.html
« Viimeksi muokattu: 08.10.13 - klo:14:16 kirjoittanut Chaos »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Liz

• Haiven
  • *
« Vastaus #627 : 08.10.13 - klo:14:54 »
Ostin kans Biozellin tummien hiusten kuivashampoon, ja suurimmalta osalta tykkäsin, jää kiva ruskea sävy ja käy tyvikasvun peittämiseenkin, sekä pidentänyt pesuväliä. Huono puoli, minkä MerGirl jo ylempänä sanoikin, oli se takuttavuus, aikamoiset peikkohiukset saa jos ei ole tarkkana.

Poissa Evakkosiili

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #628 : 08.10.13 - klo:15:22 »
^^ Rollo nyt ei ole mikään varsinainen suurkaupunki, et jos meidän Prisma myy niin varmaan on ihan hyvät mahkut löytää lähikaupasta :))

Tarkennan sit vielä että Tresemmekään ei ole missään nimessä täysin läpinäkyvä, mutta katoaa tukkaan paremmin kun useimmat markettikilpailijat.
Hiusmäärittelyn mukaan 1b, M, iii. Tällä hetkellä värinä 7.43 ja pituutta hartiamitan verran.

Poissa PollyJean

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #629 : 08.10.13 - klo:15:37 »
^ Sattui olemaan Tresemmen pullo tuossa käden ulottuvilla, joten ravistelin kokeeksi, eikä siellä mikään kuula kilissyt. :)

Kiitos koeravistelusta  :) Ei muuta kuin Tresemme-ostoksille siis!