Kirjoittaja Aihe: Kuivashampoo  (Luettu 357249 kertaa)

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
Vs: Kuivashampoo
« Vastaus #630 : 08.10.13 - klo:16:21 »
^Ihan mielenkiinnosta: Mikä siinä kuulassa/sen puutteessa on oleellista?
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #631 : 08.10.13 - klo:20:56 »
^ Tosi puuteriset tuotteet levittyy paljon huomaamattomammin, kun purkkia ravistaa niin, että kuula kilisee. Esim. Four reasonsin kuivashampoossa on ihan logiikkaa: pää on täynnä valkoisia länttejä, jos menee suihkauttamaan ilman ravistusta. Ravistaessa ensin ei tapahdu mitään, kunnes pikkuhiljaa kuula "irtoaa". Sitten on valmis käyttöön. Näin kampaaja mulle neuvoi, ja itse olen sen myös todennut. Tresemmen alkuperäisessä kuivashampoossa ei ole kuulaa, ja musta sillä ei saa hyvää tulosta, ei sitten millään. Johtuiskohan siitä, ettei jauhe sekoitu kunnolla, kun sitä kuulaa ei ole? Näin mä olen tämän asian järkeillyt.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Evakkosiili

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #632 : 08.10.13 - klo:22:16 »
^ Ihan loogista, aivan kuten jossain kynsilakkapulloissakin on metallikuula (jonka itse jopa otan talteen lakan loputtua laittaakseni sellaseen puteliin josta se puuttuu :D)

Jotkut kuivashampoota mukanaan kuljettavat ei sitten ilmeisesti pidä siitä helinästä ja kolinasta laukun pohjalla  ::)

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #633 : 27.10.13 - klo:12:04 »
Miksi ihmeessä mä oon ostanut Herbinan MarjaSpa-kuivashampoon. ::) Mulla ei ole koko tuotteesta mitään hyvää sanottavaa. Ensinnäkin haju on aivan kauhea. Tulee mieleen tosi esanssinen hedelmäkarkki josta tulee tosi paha olo. Ja tuntuu, että haju jää leijailemaan hiuksiin aika pahasti, joten ei oikein hajuvettäkään uskalla tähän päälle laittaa. Haju on kerrassaan kammottava.

Eikä se tehokaan mikään kehuttava ole. Volyymia tulee, mutta tukasta tulee tahmea, se on edelleen rasvaisen ja himmeän näköinen. Tästä ei ole edes kiinnilaitettavaan tukkaan käytettäväksi kuivashampooksi, puhumattakaan että tukkaa pitäisi auki. Ei ei ja ei. Tulos on jotenkin tosi epäluonnollinen; paksu, lötkö, tahmea ja kiilloton. Heitin pois, vaikkei pullo tullut aivan tyhjäksi vielä. Taidan testata tuota Tresemmen Translucentia. Se ilmeisesti ei tuo niin paljon volyymia, mutta eiköhän sitä voisi hiuspuuterin sitten tuuheutta tuomaan ostaa.
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Ellenia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #634 : 05.11.13 - klo:12:41 »
Onko Batisten kuivashampoo (vai onko se hiuspuuteri?) hartsiton? Mitä hartsittomia ja alumiinittomia kuiviksia markkinoilla olisi?
« Viimeksi muokattu: 05.11.13 - klo:14:21 kirjoittanut Ellenia »
Oman värin kasvatus ja leikkauslakko alkaneet 06/12
Mid back/1b/F/ii
Oma väri 4-tason ruskea (15 cm), pituudet blondattua
Suosikit: luonnonkosmetiikka, kookosöljy, Tangle Teezer

Poissa Evakkosiili

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #635 : 05.11.13 - klo:22:22 »
Hassahdin Helsingin reissulla Lushin No Droughtiin. Pidän tästä kovasti, käsien kautta päänahkaan hierottuna tekee mitä lupaa ja on huomaamatonta, mutta incin vilkaisu sai mut tuntemaan iitteni kevyesti brändäyksen uhriksi: ykkösenä maissijauhoa, sit magnesiumkarbonaattia, talkkia, hajustetta, sitrusöljyjä.

Josko sitä tarttuis vaan suosiolla Maizenaan seuraavalla kerralla :) Onko kellään kokemusta diy-sekotuksista?

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #636 : 07.11.13 - klo:17:12 »
Valtaosan tästä vuodesta olen ollut käyttämättä kuivashampoota, mutta Biozellin tummien hiusten versioon lankesin. Tosin olisinpa vilkaissut tätä ketjua ennen ostamista, koska ei tuo sitten minustakaan kovin hyvä ole ollutkaan...  

Tuoksu on sentään parempi kuin Tresemmen instant refreshissä jota olen viimeksi käyttänyt. Tumman värinsä takia jää myös Tresemmeä huomaamattomammaksi. Mutta siihen hyvät puolet loppuvatkin. Kuten jo aiemmin todettu, Biozell on tosi märkää ja kuivumista pitää odottaa. Sitten kun shampoo on kuivunut niin hiusten tyvi ei todellakaan tunnu puhtaammalta vaan päinvastoin, tunkkaiselta ja raskaalta.

Poissa jinna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #637 : 11.11.13 - klo:21:13 »
Mä oon täysin koukuttunut kuivashampooseen. Sitä menee lähes päivittäin hiustenpesupäivää lukuunottamatta. Parhaaksi olen kokenut Batisten ja Klippoteketin osin myös niiden muotoilevien ominaisuuksien takia. Ne antavat hyvin tuuheutta tukkaan ja ovat helpoti harjattavissa näkymättömäksi ainakin vaaleassa tukassa. Ja Batistelta löytyy monia ihania (tai no siedettäviä..) tuoksuvaihtoehtoja.
2a M ii. Iho kuiva, herkkä ja atooppinen.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #638 : 25.11.13 - klo:20:14 »
Hei minkänäköinen tuo Tresemmen Translucent on? Mistä sitä edes saa? Olen nähnyt Instant Freshiä, mutta se ilmeisesti on eri tuote, eikä niin hyvä?

Toisaalta, mistä Batisten kuivashampoita saa?
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Evakkosiili

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #639 : 26.11.13 - klo:01:09 »
^ Ihan samannäköinen kun tavallinen Instant Refresh, puteleita on hankala erottaa syynäämättä etiketin pientä pränttiä.

En osaa sanoa paremmuudesta kun en ole normiversiota testannut, incit ei tosiaan eronneet muuten kun pitoisuuksien puolesta. Pitäis varmaan testata seuraavaks.

Tresemmeä pitäis olla ainakin Prismoissa, löytyisköhän Sokkarilta myös? Batistea on näkyny Kickseissä ja muistaakseni Stockalla  :)

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #640 : 26.11.13 - klo:02:15 »
^^Sokoksista ja Emotioneista saa Batisteja nykyään myös, ovat tässä syksyn aikana rantautuneet.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
« Vastaus #641 : 26.11.13 - klo:17:11 »
Livboxissa tuli Batisten kuivashampoon pikkukoko (käsittääkseni normiversio). Testasin sitä lähmäiseen tukkaan ja sehän toimi valtavan hyvin! Rasvaisuus tipotiessään, ei liikaa rakennetta, vaan semmoinen sopivan luonnollisen tuuhea tyvi ja raikas tuoksu! Ainoa vaan, että jätti aivan hirveän valkoisen pinnan tummaan tukkaan. Ravistelin mielestäni aika kauan, mitään sekoituskuulaa ei pikkupullossa ollut. Onko tämä aina tämmöistä, vai oliko vaan kökköistä?

Tarvitsisin kuivashampoota erityisesti viemään rasvaisuutta hiuksesta (oma tyvi rasvoittuu niin järjettömän helposti), puuterimaista rakennetta en tarvitse, vain hieman kohotusta. Vinkkejä? Ja tosiaan tukka on tumma.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa jinna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #642 : 26.11.13 - klo:20:06 »
^Batistella on olemassa myös tummien hiusten versio, oon muistaakseni nähnyt sitä ainakin Kicksissä. Mulla on joskus ollut sitä vaaleille hiuksille tarkoitettua, mutta se oli aika keltaista, ei näyttänyt hyvältä viileän vaaleissa hiuksissa.
2a M ii. Iho kuiva, herkkä ja atooppinen.

Paa

• Vieras
« Vastaus #643 : 29.11.13 - klo:18:19 »
Vannon Klippotekin nimeen. Haju on toki voimakas, mutta mielestäni ihan hyvä silti. Hinta-laatusuhde hakkaa mennen tullen monet huippumerkkien mömmöt.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
« Vastaus #644 : 29.11.13 - klo:18:47 »
^Batistella on olemassa myös tummien hiusten versio, oon muistaakseni nähnyt sitä ainakin Kicksissä. Mulla on joskus ollut sitä vaaleille hiuksille tarkoitettua, mutta se oli aika keltaista, ei näyttänyt hyvältä viileän vaaleissa hiuksissa.

Tässä ketjussa olikin jo puhetta tosta. Ainoa pelko siinä on, että se tosiaan pölisee tummana. Käytän lähes ainoastaan vaaleita vaatteita ja tumma jauhepölinä hiuksista kuulostaa aika hurjalta. Tätä ketjua kahlailtuani taidan päätyä metsästämään Tresemmen uutta versiota tai Lorealin Freshiä. Ne kuulostaa turvallisimmilta!