Kirjoittaja Aihe: CC-voiteet  (Luettu 10679 kertaa)

Poissa SH

• Tukkaguru
CC-voiteet
« : 11.05.13 - klo:11:30 »
CC-voiteista on keskustellut BB cream -ketjussa ja mm. Lumenen kosmetiikkatuotteet -ketjussa, mutta tämä lienee osuvampi. Varsinkin, kun kokemuksia alkaa kertyä myös mm. aasialaisista CC-voiteista. Myös Cliniquella on jo omansa.

Tänne siis kaikki CC-voiteista  :)

Poissa Jenje

• Tukkaguru
Vs: CC-voiteet
« Vastaus #1 : 11.05.13 - klo:14:40 »
Mä voisinkin sitten heti kysellä, onko joku löytänyt CC-voidetta, josta löytyisi oikeasti vaalea, mieluiten keltaiseen taittava, sävy? Lumenen vaalein oli testatessa liian tumma.

Erityisesti mua kiinnostaisivat ihan länsimaiset markettimerkit, mutta toki suosituksia selektiivisistä ja aasialaisista CC-voiteista otetaan myös vastaan. :)
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Rosilda

• HAIRahtanut
« Vastaus #2 : 11.05.13 - klo:23:10 »
Mulle puolestaan saisi suositella vaaleaa ja ennemminkin punaiseen taittavaa CC-voidetta! Liian tumma oli minullekin Lumenen versio, ja muista CC-voiteista en ole oikeastaan kuullutkaan.  :D

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
« Vastaus #3 : 12.05.13 - klo:15:26 »
Miten nää CCvoiteet eroo normaalaista meikkivoiteista?

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #4 : 12.05.13 - klo:17:00 »
^Lähinnä kai siten, että CC-voiteissa on enemmän värivirheitä (esim. couperosa) peittäviä / neutraloivia pigmenttejä (Complete Coverage) eikä peitevoiteita tai colour correctoreja tarvita samalla tavalla kuin tavallisen meikkivoiteen kanssa.

Poissa Angora

• HAIRahtanut
« Vastaus #5 : 12.05.13 - klo:21:19 »
^^Cosmetic-Loven sivuilla oli musta aika hyvä sepostus bb-voiteen ja cc-voiteen eroista. Jos BB on siis tuttu niin tämä saattaa auttaa:

"What is CC Cream?

CC cream, also known as Color Control cream, is an improved and refined blemish balm cream or Beauty Balm created and developed in Korea. BB (Blemish Balm) cream was originally formulated in Germany and has in recent years gained a huge following in Asia and is quickly making its way to Europe and the USA for its skin-regenerating properties. CC cream is now also widely used in Asia to provide natural-looking skin coverage.

While BB creamwas manufactured primarily as a skincare product, CC cream was developed to retain all the skincare benefits of BB cream with added nourishing ingredients and the additional aim to provide more effective skin coverage. CC cream is the newest miracle beauty product available and was formulated with technology originating in industry-leader Japan and further developed in Korea.

The benefits of CC cream is said to include high SPF rating to ensure protection from damaging UVA and UVB rays. It also treats and covers uneven skin tones more effectively and blends with skin tone better than BB creams that sometimes appear too light on certain skin tones. A lighter texture than that of BB cream also allows for smoother application with a less oily finish, while remaining extremely nourishing to the skin."
Sometimes I'm terrified of my heart; of its constant hunger for whatever it is it wants. The way it stops and starts. -Edgar Allan Poe

Poissa Iiris

• Tukkaguru
« Vastaus #6 : 26.05.13 - klo:14:11 »
Olen harvoin kokeillut Lumenen tuotteita ja jotenkin aina pettynyt, mutta nyt annoin mahdollisuuden tuolle CC-voiteelle, kun kiinnosti punaista neutraloiva ominaisuus. Kokonaisvaikutelma on aika tasasävyinen iho, mutta couperosaposkeni kyllä paistoivat mielestäni enemmän käpi kuin tavallisessa meikkivoiteessa (esim Diorin Nude tai Lancômen Teint Idole Ultra 24h).
Helppo levittää ja sävy sulautui hyvin ihooni (joka on hyvin vaalea, mutta nyt hitusen päivettynyt, light-sävy oli ok.)
Jatkan kyllä käyttöä ja kokeilua, ei missään nimessä hutiostos, muttei mikään maailmaa järisyttävä kokemus myöskään.

Muoks:
Ja nyt täytyy parin päivän kokemusella hieman valittaa, että kuivattaa ainakin poskista ihoa kovasti eikä niihin jää tasaisesti. Äh!
« Viimeksi muokattu: 28.05.13 - klo:22:05 kirjoittanut Iiris »
# 1a F i #
Ohuet ja suorat, hyvin "pohjoismaiset" hiukset.
Lempimuotoilutuote: Label.m:n Texturizing Volume Spray + hiuspuuteri (Redken).

Poissa imaria

• HAIRahtanut
« Vastaus #7 : 29.05.13 - klo:22:38 »
Mä oon tykännyt Lumenen CC-voiteesta ihan älypaljon. Toimii juuri niin kuin haluankin, eli antaa kuulaan mutta kestävän pohjan, tasoittaa, peittää sopivasti, levittyy ihanasti jne. Ei kerta kaikkiaan mitään pahaa sanottavaa. <3
1cMiii / vaaleat / tavoittelevat olkapäitä

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #8 : 31.05.13 - klo:19:56 »
Muakin alkoi kiinnostamaan Lumene cc voide sekä Lumenen touch of radiance seerumi meikkivoide. Mitähän eroa noilla on?
Haen sellaista tasoittavaa, kuulasta heleää ihoa ja voisin kokeilla jompaa kumpaa noista? Seerumi meikkivoide olisi nyt tarjouksessa Emotinissa, onko kukaan kokeillut sitä?
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #9 : 31.05.13 - klo:21:08 »
Itselleni Lumenen CC käy hyvin, sekaiho ei kuivahda, vaikka poskipäissä kuivuustaipumusta onkin..
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #10 : 31.05.13 - klo:21:58 »
Kiitos NarnianQueen :).

Suosiota tuntuu riittävän kyllä cc-voiteelle ja värisävytkin näytti ihan hyvältä. Yleensä käytän light versiota, mutta näin kesällä medium voisi ehkä olla parempi. Pitää käydä kaupassa testailemassa.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #11 : 01.06.13 - klo:14:30 »
Kävin sitten jo testailemassa ja vaikutti tosi ihanalta voiteelta tuo cc.
Myyjä sanoi, että mulle kävisi se tummin, deep 0_0. Kokeili vielä kasvoihin ja kyllä se vakuutti minutkin. On tullut sen verran oltua auringossa, että kasvot ovat jo aika ruskettuneet. Harmi vain, että sävyt olivat loppu, ainoastaan light versiota oli jäljellä. Lupasivat sitten ilmoittaa, kun noita tulee taas Emotioniin. En olisi ikinä uskonut, että mulle kävisi se tummin, mutta kyllä se oli parempi kuin medium. Taidan samalla ostaa äidillekin.

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #12 : 02.06.13 - klo:17:55 »
Mä myös tykkään Lumenen CC:stä, vaikkei kumpikaan niistä vaaleammista sävyistä ihan nappi mun iholla olekaan. Light on vähän lähempänä oikeaa. Kunnon häivytyksellä ja irtopuuterilla tilannetta voi vähän parantaa. Onneksi se levittyy niin hyvin, ettei haittaa, vaikka vähän joutuukin käyttämään aikaa puuterointiin. :) Lopputulos on luonnollisen näköinen ja kestävä, ihon kiiltelyä mulla ei kyllä taida ikinä tulla peittämään mikään ihonhoitotuote ja/tai meikkipohjasetti.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa billabong

• Hiushörhö
« Vastaus #13 : 03.06.13 - klo:14:29 »
Mulla on myös ollut lumenen cc parisen viikkoa käytössä ja on se ihan kiva. Mutta vain ihan kiva.

Pahimmaksi ongelmaksi itselleni muodostuu pakkelimainen lopputulos, yksinkertaisesti tuo peittää liikaa ja näyttää vähän epäluonnolliselta. Mulla ei todellakaan ole kovin hyvä iho, mutta huomattavasti nätimpi lopputulos tulee vähemmän peittävällä voiteella ja yksittäisten finnien/epätasaisuuksien peitto peiteaineella. Jos tätä laittaa on pakko myös levittää kaulalle ja/tai decolteelle riippuen kuinka paljon ihoa on näkyvissä, muuten naama näyttää 'irtonaiselle' ts. liian tasaisen värittömälle verrattuna muuhun ihoon. Ihon tekstuuri ei tule tuosta läpi, ehkä siitä se luonnottomuuskin tulee?
Toinen ongelma on kiiltelevyys, vaikka kuinka puuteroisi iho kiiltää kuin peili hetken päästä! Minkään voiteen kanssa ei ole ikinä ollut näin pahaa ongelmaa vaikka mulla on sekaiho.

Veikkaisin että talvella tämä toimisi paljon paremmin kun iho on kuivempi ja silloin joskus tykkään myös enemmästä peittävyydestä. Väri (light) on mulle erinomainen ja jopa talvikäyttöön tarpeeksi vaalea.
Käytän tätä lähinnä peitevoiteen tapaan isommilla alueilla (leuka, poskipäät) ja silmänalusiin, joihin sopii muuten loistavasti! En pidä kuitenkaan siis hutiostoksena  :) Harkitsen jopa tummemman sävyn ostoa kesäksi.
« Viimeksi muokattu: 03.06.13 - klo:21:03 kirjoittanut billabong »
The difference between who you are and who you want to be, is what you do

Hiukset: 1b M ii. Vaaleat ja itsepäiset

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #14 : 03.06.13 - klo:14:42 »
Miten tuo Lumenen CC toimii herkälle iholle, ärsyttääkö? Voisin harkita kokeilevani, vaikka meikkivoiteet ei oikein tahdo sopia tosi herkälle sekaiholleni, joka on poskista tosi pintakuiva ja t-alue taas tykkää rasvoittua, ja vaikkei tosi rasvainen olekaan, pelkään liejuuntumista.
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.