Kirjoittaja Aihe: Akne  (Luettu 61749 kertaa)

Poissa vaahtera3

• Haiven
  • *
Vs: Akne
« Vastaus #150 : 06.03.15 - klo:14:17 »
Silloin, kun vielä hoidin hormonaalisia ja allergioihin liittyviä iho-ongelmiani ulkoapäin niin huomasin, että löytäessäni sopivan ihon epäpuhtaudet kurissapitävän tuotteen niin muutaman viikon/kuukauden päästä iho tottui tuotteeseen ja palasi pikku hiljaa samaksi entiseksi ongelmaiseksi itsekseen. Sama kaava toistui lukuisia kertoja. Nyt pyrin vaan pitämään perushoitorutiinin mahdollisimman samanlaisena ja hellävaraisena ja olen vihdoin saanut iho-ongelmat kuriin elintavoilla (liikunta, ruokavalio, jaksottainen paasto).  

Muoks. Tämä oli vain oma kokemukseni, jos iho-ongelma johtuu jostain sisäisestä, niin sen ulkoinen hoitaminen ei auta lopulta tai paranna tilannetta. Vuosien kokeilun ja erehdyksen kautta on vasta löytynyt sopivat elintavat ja jonkun mielestä varmaan ihme kikkailut, joilla paketti pysyy nykyisin koossa. Jossain vaiheessa vaan tuli omalla kohdalla se piste, että ei jaksa enää kokeilla tuotteita ja toivoa, kun lopputulos on vaan rahan menetys. 
« Viimeksi muokattu: 06.03.15 - klo:16:11 kirjoittanut vaahtera3 »

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #151 : 06.03.15 - klo:15:36 »
Syön todella terveellisesti, liikun ja nukun hyvin, joten ei pitäisi elintavoista minulla olla kiinni, enkä oikein edes tiedä, miten sieltä voisin parantaa. Ihonhoito on pääosin Paula's Choicea, joten on hellävaraista ja laadukasta ja tuotteetkin aika lailla pysyneet samoina nyt viime ajat, mitä nyt tässä olen sieltäkin karsinut pois kaikkea. Elän toivossa, että Clindoxylin lisääminen rutiiniin nyt joksikin aikaa auttaisi tässä finnipuuskassa, mutta saa nähdä. Selkeästi tämä on jotain hormonaalista, koska mulla oli tuossa kahden viikon kuukautiset ja siihen heti perään toiset tavalliset menkat.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #152 : 06.03.15 - klo:16:38 »
^ Maitotuotteet voivat vaikuttaa myös. Mä en itse enää syö maitotuotteita, mutta jos joskus tulee vahingossa vedettyä vaikka juustoa, niin heti tulee kraatereita naamaan. Moni ilmeisesti sanoo samaa maitotuotteita koskien. Jotkut sanoo päässensä aknesta eroon laittamalla kaikki maitotuotteet pannaan.
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #153 : 06.03.15 - klo:16:58 »
Tutkimuksissa on havaittu, että maitovalmisteet sekä maidosta valmistetut muut oheistuotteet, esim. hera, pahentavat erityisesti hormoniperäistä aknea. Itse en ole pystynyt jättämään maitotuotteita pois ruokavaliostani, mutta kovasti kyllä houkuttaisi kokeilla onko siitä oikeasti apua ihon kuntoon.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #154 : 07.04.15 - klo:20:55 »
Olen käyttänyt nyt pitkään tehoaineista pelkästään PC:n BHA 2%, mutta ihan samaan malliin tuntuisi olevan sellaisia epäfinnimäisiä näppylöitä. Harmi, että maidottomaan kokonaan siirtyminen olisi hankala vaihtoehto, kun ruokavalion vähänkään suuremmat muutokset ovat hankala toteuttaa. Välillä iskee se epätoivo ja tekisi mieli mennä lääkärille, mutta samaa antibioottikuuria se kuitenkin syöttäisi. Yritän tosin olla ajattelematta asiaa, sillä aknen vatvominen vain masentaa ja hälläväliä-asenteella pärjää paremmin.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #155 : 08.04.15 - klo:07:19 »
Kaikkein paras finnintappoaine tähän mennessä kokeilemistani tuotteista on kyllä ehdottomasti Mentholatumin acnes sealing jell. Tätä saa ainakin Ebaysta, omani ostin Thaimaasta ihan Bootsista tai siitä toisesta samanlaisesta kosmetiikka/apteekkituoteliikkeestä jonka nimeä en nyt muista. Tällä olen saanut kuivahtamaan alkavat isotkin paiseet ärsyttämättä ihoa. :ts

Iltaisin suihkun jälkeen pyyhin hartiat vielä kasvovedellä tai PC:n 2% BHA-litkulla ja kosteutan Xylidermillä, ja laitan tuleviin / parhaillaan oleviin näppyihin tuota Mentholatumia. Näin olen saanut ongelmaihon pysymään jotakuinkin kunnossa (toki Diane Novat jeesaa myös).
Oricyclin-kuurista ei ollut silloin syksyllä mitään apua ja tujummat aineet kuten Basiron wash ja Skinoren vain ärsyttivät ihoa lisää. Kokeilin syksyllä myös maidotonta ruokavaliota mutta en huomannut mitään eroa.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #156 : 08.04.15 - klo:11:16 »
^Kiva kuulla, ettei maidoton ole aina ratkaisu kaikille. Mulla ei kuitenkaan sen suurempaa paiseongelmaa ole kuin pienissä määrin satunnaisesti, vaan tosiaan enemmän ihonvärisiä näppyjä ohimolla, leuassa tai vähän miasä milloinkin ja epätasainen iho otsassa, jonka perimmäistä ongelmaa en edes tiedä.

Käytin eilen pitkästä aikaa Avitcidia, mutta aamulla iho näytti vain valjummalta kuin tavallisesti BHA:n käytön jälkeen. Perinteisiä finnejä mulla ei onneksi nykyään kauheasti ole.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #157 : 08.04.15 - klo:11:44 »
^Oletko enna käytellyt AHA:ta? Periaatteessa kai AHA on ennemmin kuivaa ja kovaa ihoa kuorivaa, mutta mulle siitä näyttäisi olevan hyötyä juuri tuollaiseen pieneen ja kuivaan röpelöön. Tulin joitakin viikkoja sitten hankkineeksi Paulan 10% AHA:n, ja se on mielestäni jälleen loistava löydös. :-* Tällä pysyy iho pehmeänä ja sileämpänä, käytän sitä 2 kertaa viikossa.
Cogito ergo doleo.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #158 : 08.04.15 - klo:11:59 »
^En ole AHA:ta käyttänyt, vaikka mielessä se onkin käynyt. En vain ole ollut varma olisiko siitä itselleni hyötyä, kun tämän foorumin keskusteluista olen ymmärtänyt että nimenomaan BHA:sta olisi epäpuhtaalle ja akneilevalle iholle enemmän hyötyä. Mutta kiitos vinkistä, täytyy varmaan alkaa vertailemaan eri vaihtoehtoja! Kokeilen mielelläni jotain uuttakin.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #159 : 08.04.15 - klo:13:16 »
^Joo, mäkin pitkään ajattelin sen olevan vähän turhanpuoleinen mulle, mutta nyt en pärjäisi enää ilman. :D Kokeilin pitkän tauon jälkeen aikoinaan käyttämääni iHerbistä tilattua Reviva Labsin 10% glykoolihappoa, mutta se oli jotain ihan karseeta tuohon Paulan AHA:n verrattuna. Sinäänsä ei yllätyksenä tullut, kun tuo RL:n voide on täynnä öljyjä, jotka ei mulle sovi. Mutta se ei kyllä ollut järin tehokaskaan. Ilmeisesti noidenkin välillä on jotain eroja.
Cogito ergo doleo.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #160 : 08.04.15 - klo:13:27 »
Kehuja vain täältäkin sille Paulan 10% AHA:lle, koostumus toimii loistavasti rasvaisella ja tukkeutuvallakin iholla. Itse saan AHA:lla paukamia aikaan silloin, jos huokoset ovat valmiiksi pahasti tukkeutuneet, enkä ole käyttänyt säännöllisesti BHA:ta, mutta paremmassa vaiheessa tai vuorotellen BHA:n kanssa ei ole saanut ihoa näppyilemään. Tukkeutumistahan ei aiheuta pelkästään tali, vaan myös kaikki se kuollut iho ja muu moska, jota AHA kyllä hävittää. Siitäkin voi siis kyllä olla apua, etenkin niihin pieniin, pinnallisiin epätasaisuuksiin. :)
1cFii, oma väri.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #161 : 08.04.15 - klo:13:53 »
Kiitos vastauksista! Taidan tosiaan kokeilla AHA:ta josko sillä saisi apua varsinkin otsaan - ja ilmeisesti sen pitäisi myös tehota "brown spotseihin", mitä minun kasvoista kyllä löytyy paljon. Täytyykin alkaa tutkailemaan vaikka juuri Paulan tarjontaa :)

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #162 : 25.04.15 - klo:14:07 »
Mun iho on pysynyt jokseenkin hyvässä kunnossa AHA:n ja BHA:n käytöllä. Välillä tulee silti niitä finnirykelmiä kuitenkin. Olen yrittänyt niiden vaan antaa olla rauhassa, mutta ne eivät meinaa parantua millään. Kamalat punaiset jäljetkin jää, vaikka en olisi koskenutkaan. Otin nyt sitten Basironin takaisin käyttöön, ja kappas, finnit paranet nopeammin. Parasta tuossa on se, että pahoja punaisia ei jälki jää, vaan Basiron haalentaa niitä samalla kun finnit parantuu. Jee! Kokemuksesta en uskalla käyttää Basironia kovin usein, koska iho tuntuu tottuvan siihen nopeasti. Jätän siis Basironin niille hetkille, kun tilanne on tosi paha. Muuten yritän selvitä AHA:n ja BHA:n voimin.

Tuli myös testattua Basiron Washia. Aika miellyttävä käyttää!

hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #163 : 25.04.15 - klo:16:02 »
Mä en kyllä oikein ymmärrä, mutta mun ihoni tuntuu olevan jotenkin immuuni bentsoyyliperoksidille. ??? Mulla ei varsinaista aknea ole, mutta välillä leuan ja kaulan alueelle ilmestyy sellaisia hormonaalisia paiseita. Olen sitkeästi yrittänyt hoitaa niitä Basironilla, mutta sillä ei tunnu olevan minkäänlaista vaikutusta. Mun ihoni ei myöskään reagoi millään tavalla, vaikka levittäisin Basironia isommillekin ihoalueille päivittäin. Sama nollavaikutus oli Clindoxylilla, jota sain samaan vaivaan joskus aiemmin.

Meinasin nyt pyytää lääkäriltä reseptin Avitcidiin, josko siitä vaikka olisi jotain apua. Mulla kun on tässä lähiaikoina räjähtänyt tuo leuan iho tosi huonoksi, ja tälläkin hetkellä leuassa on sellainen sormenpään kokoinen pahkura. :-\
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #164 : 25.04.15 - klo:16:13 »
^Oletko kokeillut säännöllistä käyttöä? Mulla Basiron ei auttanut kystiseen akneen täsmähoitona ollenkaan. Jatkuvasti käytettynä auttoi, mutta akne tuppasi työntymään sitten poskista ulos, kun leuan alueelta ei päässyt. Lopulta herkistyinkin koko aineelle. Toisaalta, en ole kokenut minkään täsmähoidon auttavan jos finni on päässyt tulehtumaan. Ennaltaehkäisy noihin on paras ratkaisu.