Kirjoittaja Aihe: Akne  (Luettu 66283 kertaa)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
Vs: Akne
« Vastaus #180 : 19.08.15 - klo:13:04 »
^Voi harmi, eikö BHA tai muut kuorinnat ole tuoneet mitään apua? Kannattaa kokeilla aivan kaikki keinot, C-vitamiiniseerumia myöten ennen roaan turvaamista, se on aika rankka kuuri..
Kiva, että olet edes väliaikaisesti saanut nauttia tasaisemmasta ihosta, toivotaan sen jatkuvan!
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #181 : 08.02.16 - klo:18:10 »
Laitanpa tänne kuulumisiä viimeisimmistä kokeiluista. Mulla on siis ollut teinistä asti hormonaalista aknea leuan ympäristössä ja iän myötä inhakkeet levinneet myös vaihtelevasti otsalle kun se on alkanut rasvoittumaan. Muuten iho on kuiva. Olen nyt pidemmän aikaa käyttänyt LRP:n Effaclar-sarjan uudempia hoitovoiteita ja näyttäisivät olevan ihan toimivia.

Päivällä otsalla Effaclar K+ ja iltaisin koko naamalle Effaclar Duo+, jonka jälkeen leualle sekä poskille vielä Cicaplast baume B5-voidetta. Alkutalvesta oli taas enemmän hormonaalisia patteja, mutta näiden voiteiden myötä nuo ovat jääneet pois. Nyt ei edes menkkojen tienoilla oikein ollut mitään kummempaa. Muutenkin ne finnit mitä on tullut, ovat muuttuneet helposti puristettaviksi eli ennemminkin sellaisiksi valmiiksi, heti puristettaviksi paketeiksi kun aiemmin olivat enemmän pelkästään ihonalaisia hormonifinnejä ja hitaasti paranevia. Eli vissiin jotain nuo voiteet kuitenkin tekevät. Effaclar K:n pitäisi myötä pitää öljyä 8 tuntia, mutta siihen ei kyllä ihan tuo voide yllä.

Kannattaa siis ehdottomasti tilata esim. Kokeilukokoja jos ranskalaisista nettiapteekeista löytää ( onnistuin tosin hankkimaan yhden matkapakkauksen apteekista Hesasta).

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #182 : 20.02.16 - klo:14:56 »
Ihoni räjähti n. 3 vuotta sitten lopetettuani e-pillerit ja epäpuhtauksia esiintyy ihan ympäri kasvoja. Ongelmana on herkkä ja kuiva iho, joka ärsyyntyy helposti. Esim. Reviva Labs, 5% Glycolic Acid Creamiin kasvoni eivät tottuneet missään vaiheessa vaan kirvely oli lähes sietämätöntä. Lisäksi iho vain kuivui järkyttävävästi ja punoitti käytön jälkeen. Ei siis onnistunein kokeilu  ;D Nyt olen yrittänyt käyttää mietoja tuotteita: meikit pois öljyllä, Estelle & Thild BioCleanse Cleansing Gel puhdistusgeelillä kasvojen putsaus, Everyday Coconut Coconut Water kasvovetenä ja Lumenen Arctic Aqua sarjan kosteusvoiteet. Lisäksi kuorin ihon kerran viikossa. Iho on muuten hyvässä kunnossa, mutta todella tukossa. Pieniä finnejä on ihan ympäri kasvoja. Syön todella puhdasta ruokaa, nukun paljon ja treenaan säännöllisesti. Alkaa vähitellen ideat loppumaan. Pitäisiköhän siirtyä vain takaisin pillereihin, kun tuntuu ettei odottelullakaan enää ole mitään vaikutusta..? Pillereiden aikaan ihoni oli todella helppo ja pysyi täysin ilman epäpuhtauksia vuosia. Ärsyttävää.
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #183 : 20.02.16 - klo:16:58 »
Katsoin Arctic Aquan päivä- ja yövoiteiden incit ja kummassakin löytämässäni incissä sheavoi on kolmantena ainesosana. Yövoiteessa heti neljäntenä ainesosana tuli kasviöljyä.. Veikkaisin, että nämä tukkii ihoa. Lisäksi meikkien poisto öljyllä harvoin sopii akneen taipuvalle iholle.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #184 : 20.02.16 - klo:18:02 »
Kiitos! Mun pitääkin kokeilla luopua öljyistä. Ei ole tullut edes mieleen, että vika voisi olla siinä  :)
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #185 : 21.02.16 - klo:10:07 »
Minulla on ollut kaksien viimeisimpien kuukautisten aikana paljon finnejä. Yleensä kasvojeni iho on ollut aika hyvässä kunnossa, mutta nyt naama on räjähtänyt. En ymmärrä, mikä tämän on saanut aikaan. Stressiä on ollut vähän tavallista enemmän ja ihonhoitotuotteita olen hieman vaihdellut, että saisin vanhoja tuotteuta käytettyä pois. Yleensä aknea on vain kuukautisten aikaan ja se menee nopeasti ohi. Mikähän tähän auttaisi? E-pillereitä en voi käyttää.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #186 : 21.02.16 - klo:12:08 »
^mie veikkaan stressiä aiheuttajaksi. Oletko muuttanut ruokavaliota tai herkutellut enemmän kuin normaalisti? Itsellä esim. vuodenaikojen vaihtelut laittaa hormonit heittelehtimään. Valon lisääntyminen/väheneminen saa miulla aika ihan kaikenlaisia oireita ahdistuksesta finneihin (lisää siis varmasti stressihormoneja). Mutta itse odottelisin hetken, lisäisin liikutaan tai muuta rentouttavaa tekemistä, katsoisin juonko tarpeeksi vettä ja panostaisi terveelliseen ruokaan jos syöminen on lipsunut herkutteluun. Jos vaiva pahenee eikä poistu voisi ihotautilääkärillä käynti olla paikallaan.
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #187 : 21.02.16 - klo:14:44 »
^Olen kokeillut gluteenitonta ruokavaliota, mutten ole noudattanut sitä kovin tarkasti. Pelkäsin muutama viikko sitten olleiden vatsakipujen johtuneen gluteenista, mutta nyt olen syönyt gluteeniviljoja ilman kipuja, joten siitä ei varmaan ole kyse. Olen herkutellut enemmän ja syönyt huonosti, koska on tuntunut, etten voi syödä oikein mitään. Liikuntaakaan en ole jaksanut tai ennättänyt harrastaa tarpeeksi, sillä olen ollut töiden jälkeen aivan poikki. Nyt on stressi vähän hellittänyt, mutta naama vain kukkii  :(.

Muokkaus:
Söinhän minä myös kaksi antibioottikuuria joulu-tammikuussa.
« Viimeksi muokattu: 21.02.16 - klo:19:07 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #188 : 21.02.16 - klo:19:03 »
Yleensähän stressin oireet tulee viiveellä ja myös lähtevät pois viiveellä. Itse odottaisi kuukauden ja katsoisin mihi tilanne etenee. Toivottavasti vaivasi paranee pian! Etkä joudu turvautumaan lääkäriin.
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #189 : 21.02.16 - klo:20:06 »
Minulla on ollut kaksien viimeisimpien kuukautisten aikana paljon finnejä. Yleensä kasvojeni iho on ollut aika hyvässä kunnossa, mutta nyt naama on räjähtänyt. En ymmärrä, mikä tämän on saanut aikaan. Stressiä on ollut vähän tavallista enemmän ja ihonhoitotuotteita olen hieman vaihdellut, että saisin vanhoja tuotteuta käytettyä pois. Yleensä aknea on vain kuukautisten aikaan ja se menee nopeasti ohi. Mikähän tähän auttaisi? E-pillereitä en voi käyttää.

Puhdistappa ruokavaliostasi (valkoinen) sokeri, maitotuotteet ja lihatuotteet ja syö vain kohtuullisia määriä kasviperäisiä rasvoja, niin lähes varmasti iho paranee tai parantuu paremmaksi kuin mitä se on koskaan ollut.  Sopiva kokeilukausi voi olla esim. 1-3kk. Ei tarvitse ostaa kalliita tuotteita, ei tarvitse syödä antibioottikuureja etc. Helppoa, halpaa ja aivan varmasti auttaa ainakin jonkin verran, ellei jopa todella paljon.
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #190 : 21.02.16 - klo:20:15 »

Puhdistappa ruokavaliostasi (valkoinen) sokeri, maitotuotteet ja lihatuotteet ja syö vain kohtuullisia määriä kasviperäisiä rasvoja, niin lähes varmasti iho paranee tai parantuu paremmaksi kuin mitä se on koskaan ollut.  Sopiva kokeilukausi voi olla esim. 1-3kk. Ei tarvitse ostaa kalliita tuotteita, ei tarvitse syödä antibioottikuureja etc. Helppoa, halpaa ja aivan varmasti auttaa ainakin jonkin verran, ellei jopa todella paljon.

Maitotuotteista käytän vain raejuustoa ja kovaa juustoa leivälle, joskus rahkaa tai jogurttia. Enkä noitakaan mielestäni kovin runsaita määriä. Lihaa en syö, mutta kalaa syön silloin tällöin. Jo nyt olen vaihtanut Oivariinin Beceliin ja syön pähkinöitä sekä siemeniä. Noin olen syönyt jo pitemmän aikaa, joten en ymmärrä, mistä naama on nyt suuttunut. Ehkä makeita herkkuja on tullut syötyä normaalia enemmän, koska niitä on töissäkin usein tarjolla ja olen aina ollut karkkihiiri. Mainitsemani antibioottikuurit söin poskiontelotulehdukseen sekä toisen varmuuden vuoksi, koska töissä oli tautiepidemia.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #191 : 21.02.16 - klo:20:18 »
^Antibiootteja ei sais koskaan syödä varmuuden vuoksi. Nyt on muutenkin ollut viruksen aiheuttamaa epidemiaa liikkeellä, mihin ei antibiootit tehoa. Itsellä muuten antibiootit pukkaa rasvaa ihosta ihan mielettömästi ja kuurien jälkeen tulee aina pahenemisvaihe akneen ja ekseemaan.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #192 : 21.02.16 - klo:20:23 »
^Työpaikalta määrättiin, että kaikkien piti syödä kuuri, olipa todettu tartunta tai ei.

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #193 : 21.02.16 - klo:20:26 »

Maitotuotteista käytän vain raejuustoa ja kovaa juustoa leivälle, joskus rahkaa tai jogurttia. Enkä noitakaan mielestäni kovin runsaita määriä. Lihaa en syö, mutta kalaa syön silloin tällöin. Jo nyt olen vaihtanut Oivariinin Beceliin ja syön pähkinöitä sekä siemeniä. Noin olen syönyt jo pitemmän aikaa, joten en ymmärrä, mistä naama on nyt suuttunut. Ehkä makeita herkkuja on tullut syötyä normaalia enemmän, koska niitä on töissäkin usein tarjolla ja olen aina ollut karkkihiiri. Mainitsemani antibioottikuurit söin poskiontelotulehdukseen sekä toisen varmuuden vuoksi, koska töissä oli tautiepidemia.

On mahdoton sanoa mikä vaikutus tuollakin määrällä on omaan kehoon ja ihoon, jos ei koskaan testaa ilman. Se vaikutus voi olla yllättävänkin suuri. Se voi itselle tuntua siltä, että ei juurikaan syö (varsinkin verrattuna muihin ihmisiin), mutta jos jättää ne tuotteet kokonaan pois ja on sen verran kauan ilman että keho alkaa puhdistua noista maitojäämistä, niin vaikutus voi olla yllättävänkin suuri. Toisten keho ei siedä maitoa oikeasti ollenkaan ja menee tukkoon hyvin herkästi. Jos mitään muuta ei jätä pois niin juusto kannattaa erityisesti jättää pois - niissä on paljon kovaa tyydyttynyttä rasvaa ja paljon epäpuhtauksia. Kaikki muut asiat kuten ihonhoitotuotteet, pillerit etc. ovat vain pintaa jolla ei saa suuria muutoksia aikaiseksi.
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #194 : 21.02.16 - klo:20:57 »

On mahdoton sanoa mikä vaikutus tuollakin määrällä on omaan kehoon ja ihoon, jos ei koskaan testaa ilman. Se vaikutus voi olla yllättävänkin suuri. Se voi itselle tuntua siltä, että ei juurikaan syö (varsinkin verrattuna muihin ihmisiin), mutta jos jättää ne tuotteet kokonaan pois ja on sen verran kauan ilman että keho alkaa puhdistua noista maitojäämistä, niin vaikutus voi olla yllättävänkin suuri. Toisten keho ei siedä maitoa oikeasti ollenkaan ja menee tukkoon hyvin herkästi. Jos mitään muuta ei jätä pois niin juusto kannattaa erityisesti jättää pois - niissä on paljon kovaa tyydyttynyttä rasvaa ja paljon epäpuhtauksia. Kaikki muut asiat kuten ihonhoitotuotteet, pillerit etc. ovat vain pintaa jolla ei saa suuria muutoksia aikaiseksi.

Juustossa ei ole mitään erityisiä 'epäpuhtauksia', jos on kunnolla valmistettuja... Suomessa myytävissä juustoissa ei pääsääntöisesti ole mitään ongelmaa (haitallisia mikrobeja jne..). Kovan rasvan pahuus on tulkinta- ja mielipidekysymys, missään nimessä se maitorasvan vaarallisuus ei ole selkeästi todistettavissa. Sensijaan, toisen laidan tutkimustuloksiakin on oelmassa: maitorasva niemnomaan suojaa tulehduksilta ja mm. ylipainolta.
Eri asia on, että kaikkien keholle maitotuotteet eivät sovi, mutta se ei suoraan tarkoita maitotuotteiden laukaisevan aknea.

Becel ym. keinolevitteet saattavat pikemminkin ylläpitää kehon tulehdustilaa... ja siitähän aknessa on kyse. Ulkoisesta ja/tai sisäisestä tulehduksesta.
Muistan vuosia sitten jo kuulleeni erään valveutuneen  israelilaislääkärin antamat ohjeet eräälle aknepotilaalle: pois kasviöljyt, sokeri ja keinoruoat, tilalle kunnon ruokaa (mukaan lukien eläinkunnan tuotteet), kasviksia, hedelmiä jne...
ja rasvoista oliiviöljy & aito voi. Nykyäänhän tuo on meilläkin monen funktionaalisen lääkärin hoito-ohje.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii