Kirjoittaja Aihe: Akne  (Luettu 62597 kertaa)

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
Vs: Akne
« Vastaus #195 : 21.02.16 - klo:21:01 »
^Vaihdoin Beceliin, kun työkaveri pelotteli sydän- ja verisuonitaudeilla. Viime vuonna söin Oivariinia ja kävin silloin työhöntulotarkastuksessa, jossa otettiin myös verikokeita. Kaikki veriarvot olivat suositusten mukaiset ja verenpainekin enemmän alarajoilla, vaikka käytän suolaa ruoassa. En kyllä yhtään tykkää Becelin mausta.
« Viimeksi muokattu: 21.02.16 - klo:21:10 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #196 : 21.02.16 - klo:21:25 »
^Työpaikalta määrättiin, että kaikkien piti syödä kuuri, olipa todettu tartunta tai ei.

No mutta tuohan on vain työnantajan näkökulmasta hyvä. Minusta toi on todella kyseenalaista vastuutonta määrätä kuuri. Sitä paitsi, kun kuuri on ohi, niin ihan yhtälailla se flunssa tai influenssa taas tarttuu. Influenssaa voi ennaltaehkäistä rokoitteella. Yksilön ja kansanterveydelle ei ole mitään perusteita syödä antibiootteja varulta.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #197 : 21.02.16 - klo:22:36 »
^Työpaikalta määrättiin, että kaikkien piti syödä kuuri, olipa todettu tartunta tai ei.

No mutta tuohan on vain työnantajan näkökulmasta hyvä. Minusta toi on todella kyseenalaista vastuutonta määrätä kuuri. Sitä paitsi, kun kuuri on ohi, niin ihan yhtälailla se flunssa tai influenssa taas tarttuu. Influenssaa voi ennaltaehkäistä rokoitteella. Yksilön ja kansanterveydelle ei ole mitään perusteita syödä antibiootteja varulta.

Meillä oli streptokokki A:ta, mutta yhdessäkään testissä sitä ei minulta löytynyt. Yleensä en ole syönyt antibiootteja, jos ei ole ollut todellista tarvetta syödä niitä.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #198 : 21.02.16 - klo:22:53 »
Mä kyllä ottaisin ehdottomasti työterveyshuoltoon yhteyttä asian suhteen. Antibiootin syöminen varuiksi on ihan pähkähullua ja erittäin kyseenalaista toimintaa esimieheltä. Ei sellaiseen voi velvoittaa.

Ihanko oikeasti työyhteisön jäsenet suostuivat tuohon?

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #199 : 22.02.16 - klo:20:01 »
Valitettavasti en voi kommentoida työhön liittyviä asioita kuin hyvin yleisellä tasolla, joten en voi vastata kysymykseen. Aika moni niitä antibiootteja kuitenkin tuntui silloin syövän.
« Viimeksi muokattu: 22.02.16 - klo:20:05 kirjoittanut Marie Corelli »

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #200 : 01.03.16 - klo:08:27 »
Kävin eilen ihotautilääkärillä, ja antibioottikuurin sijaan sain selkääni jotain Duopol (?) rasvaa ja humektania, ja naamariin vissiin 5% apteekissa sekoitettua salisyylihappo+humektan voidetta. Ainakin yhden yön jäljiltä naamari on ihan vau, huokoset on supistuneet olemattomiin  :l
Tuo varmaan saattaa kuivattaa kivasti, täytyy katsoa, kuinka usein sitä voi naamariin käyttää.

Lisäksi vain vielä jonkin salisyylihappo+kortisoni+liuoksen päänahkaan, se pitää vielä sekoituttaa apteekissa joten tullee loppuviikosta.
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #201 : 01.03.16 - klo:19:46 »
^Mielenkiintoista, mitä tuossa Duopolissa siis on. En ole kuullutkaan tuollaisesta.

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #202 : 03.03.16 - klo:08:22 »
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #203 : 03.03.16 - klo:19:35 »
Mä en varmaan ikinä saa helpotusta tähän akneeni, siis ihan näin on mulle ihotautilääkärikin sanonut.
Kymmenisen roaccutania takana, viimeiset vuodet olleet ihan ok, välillä tulee näppyjä sinne tänne muttei mitään suurempaa. Ajoittain edelleen tekisi mieli syödä yks roaccutan mutta koitan olla koskematta siihen myrkkyyn.
Olen kuitenkin löytänyt yhden mahtavan jutun joka näyttää oikeasti tehoavan, acnatac voide. Vaikuttavana aineena klindamysiini ja tretinoiini, eli antibiootit ja sama vaikuttava aine kun roaccutanissa. Syksyllä käytin 3kk joka ilta tuota, nyt ollut taukoa mutta naama taas ihan tukossa joten kävimpä hakemassa vielä yhden putkilon. Tää on tämmöinen ihan ohut, läpinäkyvä geeli. Ei kirvele, polttele tai kuivata ihoa niinku aknevoiteet yleensä.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #204 : 03.03.16 - klo:20:12 »
^^Itse asiassa tulikin mieleen sitten jälkikäteen, et oisko kuitenkin ollut Epiduo. Mutta toivoin niin paljon, että joku uusi mömmö olisi kehitetty. :D

Mulla on tuota Acnatacia myös, käytän sitä nykyään vaihdellen Avitcidin vahvemman version kanssa. Iho on välillä ihan ok, välillä ihan kamalassa kunnossa. Nyt on taas tukossa ja finneilee, vaikka mikään ei ole muuttunut ainakaan ihonhoidossa tai ruokavaliossa.  ::)

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #205 : 12.03.16 - klo:09:46 »
Onko joku saanut apua retinolista? Mun iho on äärimmäisen herkkä reagoimaan kaikenlaisiin kuorismis/hilseilyä aiheuttaviin tuotteisin, mutta retinolituotteita en ole ikinä kokeillut ja uusi aina kiinnostaa tietenkin ;) Nyt on ihan toimivat tuotteet, mutta mustapäihin olisi kiva saada apua  :(

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #206 : 14.03.16 - klo:09:08 »
Tuli mieleen muuten et ihotautitohtori varoittia mua, kun on finniä rinnuksissa ja selässä, että älä hanki hormonikierukkaa. Se ilmeisesti sitten altistaa nimenomaan rintakehän finneille, jos on siihen taipumusta? (tutkiessaan rintaani kysyi hän heti ekana, että käytänkö hormonikierukkaa...)

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #207 : 15.03.16 - klo:12:51 »
Oh, hyvä tietää Monty, mulla on myös tuota samaa ongelmaa. Kuvittelin että vaikutus olisi juuri päinvastainen.

Nyt on käytössä tetralysal kuuri, menossa kolmas kuukausi. Parin ensimmäisen kuukauden aikana vaikutus oli selkeä ja selän finnitkin muuttuivat enää väriksi iholla. Kun vaihdoin kesken kuuria lymecyclineen (missä on siis sama vaikuttava aine), niin finnit alkoivat palaamaan! Lääkärin mukaan ei kuitenkaan pitäisi liittyä siihen. Sain lisäksi Clindoxyl voiteen selkään ja rintaan ja kasvojen iholle on käytössä Elidel iltaisin ja rozasol aamuisin. Kasvojen iho on jo ok, joten ne voiteet jätin pois (en tosini tiedä olisiko saanut jättää). Rintakehän näpyt katosivat nopeasti clindoxyllä, mutta selkä voi hyvin ja kukkii edelleen.  :# No ab-kuuria jäljellä vielä pari kuukautta.
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #208 : 12.04.16 - klo:22:34 »
Akne ei ole juuri helpottanut tuon edellisen viestin jälkeen. Koko naamassa on näppyjä ja alkaa olla epätoivoinen olo, kun iho näyttää aivan kamalalta. Olen koettanut pitää ihonhoitorutiinit yksinkertaisina, mutta siitä ei ole ollut apua. Lääkäriin en halua mennä, sillä mitään e-pillereitä en voi käyttää. Minun iho muuttui huonoksi kuin taikaiskusta, eikä ole ollut parempana kuin ehkä viikon ajan. Laitan kohta pahvilaatikon päähän kotoa poistuessani.

En tidä, mitä minä tähän kokeilisin, että iho paranisi edes vähän. Kokeillako illa ilman aamupesua ja -voitelua, käyttääkö kevyempää vai tuhdimpaa voidetta? Eipä se auta, jos tämä on hormoniperäistä, kuten oletan.
« Viimeksi muokattu: 13.04.16 - klo:20:56 kirjoittanut Marie Corelli »

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #209 : 13.04.16 - klo:23:11 »
Täällä on alkanut ihon kunto vähitellen parantua! Vähensin kaikkien öljyjen käytön minimiin ja kuorin ihoa muutaman kerran viikossa BHA-lioksella. Joissain meikeissä on ilmeisesti vielä hieman joitain öljyjä, mutta määrät ovat todella pieniä. Tuntuu, että iho hengittää paremmin ja ihon alle tukkeutuneet möhnät ovat alkaneet työntyä pintaan. Tekisi mieli näprätä iho auki, mutta yritän hillitä itseni ja välttää tulehtuneen naaman. Hieman ärsyttävä välivaihe vain menossa, kun kasvoja kiristää, iho hilseilee ja samaan aikaan epäpuhtaudet työntyvät pintaan. Pitää kai vain malttaa ja katsoa mitä tässä seuraavaksi tapahtuu. Olen tosin iloinen, että edes jotain muutosta tapahtuu kasvojen iholla, sillä pitkään on naama tuntunut vain tukkeutuvan hiljalleen pahemmin ilman hyviä kausia.
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent