Mä kokeilin jonkin aikaa sitten ensimmäistä kertaa kookosöljymuhitusta. Laitoin kuiviin hiuksiin suunnilleen tunnin ajaksi ennen suihkua. Hieroin myös päänahkaan, kun halusin sitä vähän tehopuhdistaa. Mutta siis... Se ei vain millään peseytynyt pois. Pesin suihkussa kahdella eri shampoolla yhteensä viisi tai kuusi kertaa, ja öljy ei juuri hievahtanut. En enää kestänyt pestä useampaa kertaa, ja luovutin, ajattelin että ehkä se vielä vain tuntuu öljyiseltä mutta sitten kuivuu puhtaaksi. No ei. Hiusten kuivuessa huomasin niistä yhä lähtevän öljyä, ja menin uudestaan suihkuun. Kaivoin kätköistä pesevimmän shampoon, jonka löysin, ja jyystin vielä pari kertaa sillä. Kyllä se öljyisyys siitä sitten väheni, mutta tukka oli tietenkin paljon paskemmassa kunnossa kuin ennen koko hommaa.
Ehkä tein jotain väärin, en ole hirveästi perehtynyt tähän öljyhommaan, mutta ajattelin sitten, että ei tämä tällä tapaa ole muutenkaan mun juttu - tällaiset muhittelut siis. Löysinkin sitten itselleni sopivamman kookosöljyfiksin Faith In Naturen Coconut-shampoosta ja -hoitoaineesta. Myös Lushin Shine So Bright -latvahoidosta olen tykännyt, siinäkin on kookosöljyä, mutta sitä mulla ei just nyt kyllä ole. Kaikkiaan halusin kokeilla kookosta siksi, kun rasvoittuvan päänahan ja latistuvien hiusten kanssa en halua mitään pinnalle jäävää ja silottavaa, ja kookosöljyn kyky imeytyä houkutteli, kun hiukseni kuitenkin ovat kuivat ja kaipaavat hoitoa.