Kirjoittaja Aihe: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava  (Luettu 54966 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava
« Vastaus #45 : 07.03.14 - klo:11:00 »
Löytyykö sinkin popsijoita?

Olen ottanut viime ajat sinkkiä, en tosin varsinaisesti hiusten takia, mutta kuitenkin. Vanha purkki alkaa olla lopuillaan, ja olisi kiva vaihtaa valmistetta - nykyiset tabletit (Kelasin) ovat tuskallisen paksuja ja jauhoisia ja jäävät jatkuvasti nieluun kiinni. Mahtaako kukaan tietää mukavassa (= helposti nieltävässä) tablettimallissa tulevaa sinkkivalmistetta? Kyse on siis pelkistä sinkkitableteista, ei muita ravintoaineita sisältävistä yhdistelmistä.

Tämä sinkki olisi ehkä enemmän ihonhoitopuolen juttuja, mutta en tähän hätään nähnyt siellä lisäravinneketjua, niin menee kai se tässäkin...
1cFii, oma väri.

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #46 : 07.03.14 - klo:14:46 »
^ Täällä! Itse syön näitä kapseleitä iHerbistä: http://www.iherb.com/Nature-s-Way-Zinc-Chelate-30-mg-100-Capsules/2050. Ovat noin Buranan kokoisia.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #47 : 07.03.14 - klo:14:53 »
^ Ääh, niin... En tajunnut sanoa, että esim. iHerbistä tilaaminen ei ole vaihtoehto... Pitäisi siis saada ihan real-life-kaupasta tai apteekista. Kiitos vinkistä kuitenkin.  :)  Kelasin-tabut ovat kyllä paljon pienempiä kuin Burana, mutta tabletti on paksu pinta-alaansa nähden, mikä tekee siitä ainakin mulle hankalan.
1cFii, oma väri.

Poissa nima

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #48 : 07.03.14 - klo:15:29 »
Mulla on ollu jo jonkin aikaa käytössä Life -myymälästä saatavia lifen omia sinkkitabuja. Ne tuntuu toimivan oikeesti ja suht helppo niellä. On ollut käytössä huomattavasti hankalampiakin tabuja!
1b M ii, punainen hurjasti ohentunut kuontalo, ikuisuuskasvattaja(ko).

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #49 : 11.03.14 - klo:20:15 »
^ Kelasin-tabut ovat kyllä paljon pienempiä kuin Burana, mutta tabletti on paksu pinta-alaansa nähden, mikä tekee siitä ainakin mulle hankalan.
Ostin nyt itsekin Kelasin-sinkkiä ja ovat tosiaan ikävän paksuja, vaikka joten kuten menevät alas. Aiemmin oon syönyt Zinkosania. Nuo menee mulla paremmin alas, vaikka ovat leveämpiä, mutta taas selvästi ohuempia. Ostin omani Anttilasta eli pitäisi löytyä aika helposti.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #50 : 11.03.14 - klo:20:21 »
^ Kiitos vertailusta, pitääpä katsastaa kaupoilla seuraavan kerran tuo Zinkosan.  :)
1cFii, oma väri.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #51 : 15.03.14 - klo:11:04 »
^ Zinkosanissa on lisäksi C-vitamiinia, ei saanut vissiin olla mukana muuta kuin sinkkiä? Mutta ei kai lisä C pahaa tee  :D. Itselläkin käytössä toi ja siinä purkissa mainitaan, että ei ärsytä vatsaa ja ei kyllä ole edes tyhjään vatsaan otettaessa aiheuttanut mitään tuntemuksia. Muutenkin hyvä tuote.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #52 : 15.03.14 - klo:11:10 »
Olen syönyt Omega kalaöljy 3&6 kapseleita ja mielestäni ne auttavat hiuksiin, ihoon ja mielialaan. Vaikutus näkyy ihossa eniten. Hiukset ovat paremman tuntuiset (ei niin kuivat). Tähän ravintolisään luotan; pitäisi ostaa taas lisää, iHerbistä tällä kertaa. Juuresten suositukset mielessä. Tietenkään kalaöljy-ravintolisän syöminen ei ehkä niin kovin ekologista ole, kalastetaan kuiviin meret sen takia, että syödään tätä kalaöljyä.. vai?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #53 : 15.03.14 - klo:17:01 »
^^ Aah, no en mä ehkä sitten Zinkosaniin kallistu. Otan c-vitamiinia jo Piimaxin mukana, ja kun muun kuin d-vitamiinin syönti lisäravinteena on kaikkien virallisten neuvojen mukaan joko tarpeetonta tai jopa haitallista, niin pidän määrät mielellään pieninä. Vanhassa sinkkipurkissa on vielä muutama tabeltti jäljellä, ja täytyy sanoa että vaikka ainakaan vielä ei ole mahdollistakaan nähdä vaikutuksia hiuksissa tai kynsissä, niin iho on kyllä kiittänyt kovasti. Huulet eivät repeile enää juuri ollenkaan, ja ihon rasvaisuus ja paukamaherkkyys ovat laskeneet radikaalisti. Mun sinkkivalmisteessa on suhteellisen vaatimaton perusmäärä sinkkiä, enkä sen vahvempiin koskisikaan, koska siitä on pitkällä aikavälillä todennäköisesti vain haittaa. Eikä enemmälle liene tarvettakaan, kun tämäkin jo näyttää tehoavan.
1cFii, oma väri.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #54 : 16.03.14 - klo:00:01 »
Olispa valmiina sellainen pilleri jossa olisi biotiinia, sinkkiä, silicaa ja msm:ää samassa, ja kaikkia sen verran reilusti ettei tarvisi popsia montaa pilleriä päivässä :D Oon syönyt taas purkin Biotin Fortea ja sitä (tai vastaavaa) aion jatkaa, mutta ajattelin hommata lisäksi ainakin msm:ää. Tai sitten erikseen biotiini, sinkki ja msm. Pitää varmaan alkaa laatia tilausta iHerbiin... Onko näillä millaisia hintaeroja eri paikoissa? Haluaisin tietenkin mahdollisimman edullisesti, mieluiten tablettimuodossa ja sen verran vahvaa ettei tarvi kourallista pillereitä niellä päivässä.

Edit. Tilasin iHerbistä biotiinia, sinkkiä, msm:ää ja silicaa, niillä jättipurkeilla pitäs hetki pärjätä! Jos sitä msm:ää kauan meinaa syödä niin sit pitää ostaa/tilata vielä sitä molybdeeniä, mutta muuten noita voi syödä kai pitkäänkin ja kaikkia yhdessä?
« Viimeksi muokattu: 18.03.14 - klo:14:47 kirjoittanut Jewely »

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #55 : 16.03.14 - klo:21:33 »
^^ Niin tosiaan, Zinkosanissa olikin C-vitamiinia myös, enpäs enää muistanutkaan.

Poissa Tunturikarpalo

• HAIRahtanut
« Vastaus #56 : 18.03.14 - klo:11:43 »
Söin joitakin vuosia sitten hyvinkin tunnollisesti mm. monivitamiinia, sinkkiä, kalkkia yms. ihan vaan hiusten, kynsien ja ihon hyvinvointia ajatellen. Viimeiseen kahteen vuoteen on kuitenkin mahtunut niin älyttömästi kaikkea minun henkilökohtaisessa elämässäni, että hiusten hyvinvoinnista huolehtiminen jäi aikalailla sinne taka-alalle... Nyt olen kuitenkin taas about viimeisen puolen vuoden sisällä aloittanut syömään uudelleen esim. monivitamiinia, kalaöljyä ja kalkkia ja kappas vain, tulin juuri kampaajalta, joka sanoi että eron huomaa aivan selvästi! :) Itse en ole juurikaan kiinnittäny huomiota ennen ja jälkeen eroihin eikä sitä edes itse tietenkään samalla tavalla huomaa, mutta tulipa hyvä mieli tuosta että ei ole ihan hukkaan tämä pilereiden popsiminen mennyt. :D Voisi taas jonkun ajan päästä syödä biotiinikuurinkin.
1a F ii

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #57 : 05.04.14 - klo:14:10 »
Viime kuukausina en ole kauheasti jaksanut kiinnittää  huomiota hiusten kunnosta huolehtimiseen, mutta nyt sain vihdoin aikaiseksi tilata msm:ää ja silicaa. Tällä kertaa msm on jauhemuodossa ja silica geelinä, jotta imeytyisi mahdollisimman hyvin. Niin kuin jo täällä aiemmin valittelin, niin minulla on tällä hetkellä aivan kauheasti vauvahiuksia ympäri päätä, kiitos biotiinin. Sellaisia enintään 10 sentin mittaisia hiuksia, jotka itsepintaisesti tököttövät pystyssä. Jospa msm:llä ja silicalla saisi noitakin hiuksia kasvamaan vähän pidemmiksi.

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #58 : 05.04.14 - klo:17:06 »
^Mullakin on! Biotiinin myötä sain otsaan kamalasti uusia vavvahiuksia. Ihanankamalaa :D
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #59 : 01.05.14 - klo:16:54 »
Mulla on naama nyt räjähtänyt aika ihanasti.   :-\  Siis pientä finniä aika paljon ja muutenkin epätasainen väritys ja ennestään suuret ihohuokoset näkyy vielä selvemmin kuin ennen. Mutta luulenpa tietäväni, että aiheuttajana on MSM, sehän puhdistaa kehoa, mikä aiheuttaa esim. naaman kukkimista. Sama juttu oli, kun aikanaan aloin juoda säännöllisesti vihreää teetä. Nyt teen juominen on jäänyt vähemmälle ja kuona-aineita on varmasti päässyt kertymään. Onko täällä muita, joilla MSM on aiheuttanut finnejä ja kuinkahan pitkään jouduitte kärsimään niistä ennen kuin tilanne helpotti? Olen nyt ottanut MSM-jauhetta kohta kolmen viikon ajan.