Kirjoittaja Aihe: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava  (Luettu 56052 kertaa)

höpönasu

• Vieras
Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava
« Vastaus #75 : 03.10.14 - klo:13:08 »
Mulla ei ole mikään ravintolisä tehnyt huonoa oloa _paitsi_ jos otan tyhjään mahaan. Tosin nykyään olen varmaan sen verran jo tottunut että mun ei tarvitse ottaa aamulla kuin yksi suupala jotain ja pahaa oloa ei tule. Yritä syödä päivän mittaan eri aikoihin noita ravintolisiä jos helpottaisi tai niin kuin enna neuvoi. Tai sitten ota vain yhtä ravintolisää kerralla (jos syöt useampaa) ja syö sitä pari viikkoa yksinään ja lisää sitten vasta uusi ravintolisä.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #76 : 03.10.14 - klo:13:57 »
Mulla silloin, kun ekaa kertaa käytin MSM:a, niin vatsa meni löysälle. Googlettelin kokemuksia, enkä ollut todellakaan ainoa. Pienestä määrästä piti totutella ja sitten lisätä pikkuhiljaa. Taisin aloitella alle puolikkaalla teelusikallisella kerralla.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa helmikuu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #77 : 03.10.14 - klo:18:15 »
Kiitos kommenteista. Oon tosiaan tainnut aloittaa vähän liian suurella annoksella, kun oon sellasen reilun teelusikallisen laittanut mukilliseen mehua. Ja varmaan oon liian tyhjään vatsaankin ottanut. Pitää siis tehdä korjausliike :) Kuinka nopeasti ootte huomanneet MSM:n vaikuttaneen hiusten lähtöön, kasvuun tai muuten vain hiusten kuntoon?

Poissa helmikuu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #78 : 04.10.14 - klo:10:38 »
Mä syön Biotiini strongia eli 5mg, ei oo finnejä tullut. Yksilöllistähän tää tietenkin on. Noissa pillereissä on muuten myös 15mg sinkkiä.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #79 : 04.10.14 - klo:14:47 »
^^ Joo noilla biotiinin määrillä on ihan valtava ero. Tuskin moni on monivitamiinien tai vastaavien sekoitusten sisältämillä määrillä saanut ihoaan kukkimaan. Mulla Biotiini Strong sekoitti pakkaa (kipeät, tulehtuneet paiseet...), mutta esim. tuota Piimax C + Biotiinia voin ottaa kyllä aivan huoletta.
1cFii, oma väri.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #80 : 04.10.14 - klo:15:33 »
^ Kyseessä on siis tämä valmiste: http://www.vitabalans.com/biotiinistrong/tietoa.html. Tabletit ovat pieniä, ohuita ja pyöreitä. Kyllä niissä toisella puolella on ura, joten kaipa sen tosiaan halkaista voisi. Itse en varmaankaan uskalla enää kokeilla edes puolikkaana, koska en mitenkään enää jaksa elämää kipeän, tulehtuneen aknen kanssa, mutta rohkeammat voivat kyllä varmasti testata tällä tapaa! :)
1cFii, oma väri.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #81 : 04.10.14 - klo:19:55 »
Mä syön suht säännöllisesti Piimaxia ja biotiinia lisäksi vähän satunnaisemmin. Piimaxissa ei tosiaan paljon biotiinia ole, mutta siinä se varsinainen vaikuttava aine onkin pii eli silika. Biotiinin oheen tosiaan kannattaa popsia sinkkiä, joka ehkäisee iho-ongelmia.

Mä en itse ole huomannut isommillakaan biotiiniannoksilla vaikutusta ihon kuntoon, mutta yksilöllistähän tuollainen on.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #82 : 04.10.14 - klo:20:19 »
Minäkin aloitin 5mg biotiinin syönnin about 4 päivää sitten. Otan yhden pillerin päivässä. Noita ei kauheasti enää mulla olekaan, ehkä kuukaudeksi. Toistaiseksi ei vielä ole räjähtänyt naama ilman sinkkiä.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #83 : 04.10.14 - klo:20:33 »
Multa jäi aiemmin sanomatta, että mäkin kyllä siis otin Biotiini Strongin ohessa vielä lisäksi Kelasin Sinkkiä (sinkkiä 15 mg/tabu), ja Biotiini Strongissa itsessäänkin on mukana sinkkiä, mutta silti iho räjähti. Näin ei tietenkään käy kaikille, mutta ottaen huomioon, että biotiinin päivittäiseksi tarpeeksi sanotaan 30-100 mikrog/vrk, nämä biotiinivalmisteiden sisältämät määrät ovat aika hurjia. Suurillakaan määrillä ei ilmeisesti ole kuitenkaan havaittu vaarallisia haittavaikutuksia, joten kyllä sitä varmasti siinä mielessä uskaltaa ottaa. On kuitenkin varmaan selvää, että osalla ihmisistä näin poikkeukselliset määrät tuntuvat vähän sekoittavan hommaa ja näkyvät ihossa.
1cFii, oma väri.

grace

• Vieras
« Vastaus #84 : 08.10.14 - klo:21:29 »
Höh, mulla taitaa joku noista hiustenkasvatusnapeista aiheuttaa nyt naamaan ongelmia. On nimittäin poskia myöten naama täynnä epänormaaleja, isoja, tulehtuvia patteja.  :-\ Aloitin samassa syssyssä biotiinin 10 mg, MSM 3.000 mg ja vehnänalkioöljykapselit, kaikkia olen ennenkin syönyt, tosin MSM:mää vain 1.500 mg:n annostuksella, eikä aikaisemmin ole ollut mitään ongelmia. Luin täältä, että sekä MSM että biotiini ovat aiheuttaneet vastaavia ongelmia, nyt mietinkin, että kokeilisinkohan jättää toisen/molemmat pois, vai pudottaisinko MSM:n annostuksen yhteen tablettiin/päivä...  :P

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #85 : 08.10.14 - klo:21:47 »
^^  Suosittelen samaa kuin enna. :) Vaikka joskus onkin niitä popsinut niin naama saattaa silti räjäyttää. Rauhoita tilanne ja koita pienemmillä määrillä, ehkä vielä erikseen msm:ää ja biotiinia. Siihen kylkeen voit miettiä myös isompaa annosta sinkkiä.

grace

• Vieras
« Vastaus #86 : 08.10.14 - klo:22:22 »
Olen syönyt aiemminkin tuolla annostuksella, mutta epäilen kyllä itsekin siitä huolimatta biotiinia pääsyylliseksi. Ensimmäinen ajatus mulla oikeastaan olikin jättää biotiini ekana pois, sitten huomasin, että myös MSM oli aiheuttanut muilla ongelmia. Sinkkiä mulla tulee otettua vaihtelevasti 15-30 mg / päivä, riippuen siitä, muistanko ottaa monivitamiinit. Taidan kyllä aloittaa biotiinin poistamisella ja toivon, että se auttaa, kiitos teille. :)

Poissa hullukissanainen

• Haiven
  • *
« Vastaus #87 : 08.10.14 - klo:23:45 »
Olen nyt viikon syönyt 1000mg MSM:ää ja 5000mcg biotiinia päivässä. Rinnalla sinkkiä, omega3 kalaöljyä, magnesiumia, d- ja b-vitamiinia sekä foolihappoa. Olikohan tuossa nyt kaikki?  ;D

Ainakaan vielä MSM tai biotiini ei ole vaikuttanut ihooni millään tavalla. En kyllä edes tiedä, voisiko ne vaikuttaa noin nopeasti. Olen kyllä huolehtinut riittävästä vedensaannista ja juonut myös paljon vihreää teetä, jotta iho puhdistuisi. Ihohistoriani on sellainen, että nuorempana kärsin sairaalloisesta aknesta, mutta se saatiin e-pillereillä kuriin. Nykyisin iho pysyy ihan hyvässä kunnossa, mutta jos syön paljon roskaruokaa, stressaan, käytän liian paksua meikkipohjaa tai muuta vastaavaa, niin iho kettuuntuu siitä herkästi ja pukkaa finnejä naamaan.

Vähän jännittää tämä iho, mutta ehkä sinkki auttaa.
1b M ii. BSL, tavoitteena vyötärömitta.

Poissa Liina

• Hiushörhö
« Vastaus #88 : 09.10.14 - klo:11:47 »
Mulla Biotin strong 5mg (sis. sinkkiä) aiheutti hirveet iho-ongelmat kasvoihin, selkään ja päänahkaan: rasvoittumista, ihon paksuuntumista, kutinaa ja isoita finnimäisiä patteja. Neljä viikkoa ehdin syödä ennen kuin tajusin yhteyden, ihon kunto alkoi vähitellen huonontumaan noin kahden viikon jälkeen. Mulla ehti hiivatulehduskin iskeä ongelma-alueille  >:( Mulla on muutenkin iho-ongelmia, joten ei ois pitäny olla yllätys, mutta rajuus yllätti. Joskus kokeilin jotain öljykapseleita ja nekin sai ihon rasvoittumaan pahasti.

Plus puolena oli ripsien tuuheutuminen ja piteneminen, mikä ei ole toukokuisen kuurin jälkeen muuttunu! Ja kulmakarvat tuuheutui myös (luonnostaan tosi harvat), mutta se vaikutus hävisi jo kesän aikana. Jos kokeilis Piimax-kapseleita, niissä kun on ihan vähän biotiiniä...
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet

Poissa haarapääsky

• Haiven
  • *
« Vastaus #89 : 09.10.14 - klo:11:48 »
Moi! Mä ostin muutama viikko sitten MSM-jauheen ja samalla ostosreissulla löysin sen kaveriksi hyvältä kuulostavan Piimax Pro-Vita purnukan! Pillerit sisältävät siis pii, sinkki, seleeni, kromi sekä A-, B-, C- ja E- vitamiinejä. Purkissa lukeekin "vitaaliaineista hiuksille elinvoimaa" ja lisäksi näiden tabujen pitäis olla hyviä iholle ja kynsille.  ;) En ole koskaan aiemmin huomannut tällaista Piimax purnukkaa, aiemmin olen käyttänyt juurikin saman merkin Piimax C+biotiiniä. Toivotaan et tästä combosta ois apua mun epätoivoselle hiustenkasvatukselle!

Toistaiseksi näiden käytöstä ei oo tullu mulle mitään iho-ongelmia. Olen käyttänyt MSM:ää kerran aikaisemminkin, eikä siitä tullut mitään extranäppylöitä. Ainoat tabletit, joista oon saanu iho-ongelmia on Biotin Strong 5mg -tabletit. Niistä tuli minullekkin aivan kauheita kutiavia märkäpaiseita poskiin. Kohtuudella käytettynä biotiini ei ole taas saanut naamaa kukkimaan.