Kirjoittaja Aihe: Virallinen vaalennustopic  (Luettu 163534 kertaa)

Poissa miolla

• HAIRahtanut
Vs: Virallinen vaalennustopic
« Vastaus #105 : 16.05.14 - klo:22:44 »
^ Varmaan kannattaa kokeilla Four Reasonsia sävyssä 9.13 Vanilla Sky. On mieto, eikä lainkaan liian vahvasävyinen.

Itse kokeilin aikanani taittaa raita-aineblondattua päätäni tuolla vaalennusta seuraavana päivänä, eikä se ollut tarpeeksi sävyttävä, mutta haittaa ei tehnyt ollenkaan. Tosi hyvä sellainen varman päälle väri.

Poissa SC

• HAIRahtanut
« Vastaus #106 : 20.05.14 - klo:14:52 »
Nyt ihmetyttää. Tein eilen hiuksiin 2 värinpoistoa (Elea, yksi paketti jaettu puoliksi) joista ensimmäisestä ei ollut mitään hyötyä. Laitoin pestyihin hiuksiin kookosöljyä tunniksi kuten olen aina ennenkin tehnyt, laitoin värinpoiston päähän eikä väri/hiusten kunto muuttunut mihinkään suuntaan. Hämmentyneenä tein seuraavan värinpoiston ilman kookosöljyä ja se  toimi normaaliin tapaan.

Ensimmäisillä kerroilla kookosöljy auttoi, mutta sen jälkeen se on heikentänyt värinpoiston tuloksia. Onko mahdollista, että öljy on mennyt pilalle? Olen pitänyt sitä pois auringonvalosta, mutta huoneenlämmössä se on ollut.

Jos ensimmäinen värinpoisto olisi myös onnistunut olisin jo melkein omassa värissäni  >:(.
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy

Poissa Liselle

• HAIRahtanut
« Vastaus #107 : 21.05.14 - klo:09:31 »
Toimiskohan tuo kookosöljy myös vaalennuspesussa? Onko kukaa kokeillu?
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/

Poissa nuhainen

• Haiven
  • *
« Vastaus #108 : 02.06.14 - klo:00:22 »
Anteeksi lärvikuva, mutta onkohan olemassa mitään, millä tätä kelta-oranssia saisi taitettua pois? Värinpoistoa en enää uskalla käyttää, niin monesti tuossa latvassa jo ollut. Pohjalla tietenkin tuhat kerrosta hennaa, kuinkas muutenkaan...

054 by Teeitseparemmin, on Flickr

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #109 : 02.06.14 - klo:01:10 »
^ Mulla ei taida vinkkejä olla, mutta pakko sanoa että oletpas kaunis  :o Jos nyt kuitenkin aiheesta jotain, niin veikkaan että jonkun värin tuo vaatii päälle jos oranssista haluat eroon. Mikä väri on tavoitteena? Minä tykkään kyllä tuosta oranssistakin  :D

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #110 : 05.06.14 - klo:12:23 »
^^Jos on tavoitteena vaaleampi neutraalisävy niin tuollaisen oranssin taittaminen ei onnistu, vaan tarvitaan vaalennus. Joku ruskea värihän tuo peittäisi, mutta silloinkin varmaan kuultaisi läpi.

Nestehukka

• Vieras
« Vastaus #111 : 18.06.14 - klo:19:37 »
Apua en tiedä mihin tän laittaisi, mutta kai se tänne kuuluu  ;D

Eli siis värjäsin viikko sitten Garnier nutrisse 3.0 Ebonyllä, eli siis ihan tummanruskealla blondattujen hiuksien päälle. Lopputulos aluksi lähes musta, mutta nyt viikon kuluttua väri on haalistunut ihan kamalaksi  :o Omistan siis nyt mustanvihreänharmaanruskeat hiukset.. Veikkauksia miten helpolla yhdestä tummanruskeasta kerroksesta palataan blondiin? Annan hiusten levätä noin kuukauden ja sitten aattelin vaalentaa.

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #112 : 18.06.14 - klo:22:06 »
Luottotuotteeni on Schwarzkopfin 10.2 helmenvaalea, mutta tarjouksesta tarttui tällä kertaa mukaan saman merkin uutuus Blonde Ultime 12-1xtra light cool blond. Nuohan on samantyyppisiä tuotteita siinä mielessä, että kummassakaan ei ole vaalennusjauhetta. Tämä uutuus vaalensi ehkä ihan hiukkasen voimakkaammin, mutta taittoa oli heikommin ja lopputulos jäi vähän keltaiseksi. Se hoituu kyllä hopeashampoolla tai suoravärillä, mutta taidan silti jatkossa palata vanhaan tuttuun helmenvaaleaan luottosävyyn.
1bMii, vaalennettu.

Poissa Lullah

• Haiven
  • *
« Vastaus #113 : 24.06.14 - klo:12:19 »
Mulla on hiuksissa sellainen (hieman haalistunut) musta kaistale molemmin puolin ja siitä pitäisi tässä päästä jotenkin eroon. Siitä tarvisi saada ehkä about 7 asteinen tai 6, jotta sais vähän tasasemman tästä päästä. Rial ei tehnyt yhtään mitään kun vaalensin muuten muita hiuksia (enkä erityisemmin odottanukaan sitä). Nyt vähän mietin että kannattaisiko siihen laittaa laimennettu värinpoisto pitkällä vaikutusajalla vai täysillä tehoilla oleva lyhyellä vaikutusajalla.
Mid-back mittaiset, Elumen värjätyt noin 6-7 asteiset punaiset hiukset matkalla kohti luumuista pinkkiä tai pinkkiin taittavaa luumua. Toivottavasti.

Poissa Heiku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #114 : 24.06.14 - klo:15:45 »
^Mun oman kokemuksen mukaan musta on ihan hemmetin vaikea saada vaalenemaan, mutta kunhan sen prosessin saa käyntiin niin kyllä se siitä vaalenee. Toisaalta mulla on tukassa kaikki värit aina tosi tiukassa. Mulla on sen verran kärsimätön luonne että en alkais mitään laimentamaan ja pitäisin täyden vaikutusajan, mutta voithan aluksi kokeilla sillä laimennetulla versiolla ja tehdä tarvittaessa toisen poiston jos ei vaalene tarpeeksi :) Omasta päästä kun olen tummanruskeaa värinpoistolla vaalentanut niin kutosasteeseen on tarvittu aina vähintään kaksi värinpoistoa ja silti monesti on jäänyt vielä tummia kohtia. Sun tapauksessa ei onneksi puhuta koko pään vaalentamisesta, joten varmasti helpommalla pääset :)

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #115 : 24.06.14 - klo:20:15 »
Mä sanoisin, että riippuu paljonko mustaa on kerrostettu. Kerran tai muutaman kerran mustaksi värjätty saattaa yhdellä kunnon värinpoistolla vaaleta jo oranssiksi. Mutta samaa mieltä olen kyllä Heikun kanssa siitä, että laimentamaton seos ja vaikutusaika täysi pitkä (ellei näytä vaalenevan ihan julmetusti sinä aikana). Parempi tehdä yksi kunnollinen värinpoisto kuin toistuvia heikkoja, minun kokemukseni mukaan.
Cogito ergo doleo.

Poissa Lullah

• Haiven
  • *
« Vastaus #116 : 24.06.14 - klo:20:53 »
Siinä on tasan yksi musta kerros, eikä alla yhtään hapete väriä, pelkkää punaista Elumenia. Aa okei, olin saanut käsityksen että vähän hiljalleen on parempi, kuin kerralla kärtsääminen. Pitänee kokeilla tuossa parin viikon kuluttua, kunhan on ohi sellaiset menot, joissa hiusten pitää näyttää hyvältä. Kiitos vastauksista!
Mid-back mittaiset, Elumen värjätyt noin 6-7 asteiset punaiset hiukset matkalla kohti luumuista pinkkiä tai pinkkiin taittavaa luumua. Toivottavasti.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #117 : 24.06.14 - klo:21:25 »
Joko on kokemuksia Casting Sunkiss Jellyistä?

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #118 : 25.06.14 - klo:07:15 »
Aa okei, olin saanut käsityksen että vähän hiljalleen on parempi, kuin kerralla kärtsääminen.

Joo, näin mäkin olen kuullut, mutten tiedä mihin se perustuu eikä se omalla kohdalla ainakaan toiminut niin. Riippuu varmaan hiustyypistä, toki jos on sellainen hius että väri lähtee helleminkin niin tottakai kannatan sitä. Ainakin omalla kohdalla hiukset kuitenkin toipuu paremmin kertaräjäytyksestä kuin toistuvasta, hellemästä käsittelystä.

Mutta lähinnä sun tilanteessa täysimittaisella käsittelyllä on se etu, että näkee sitten heti, tuleeko onnistumaan vai ei. Jos pikkuhiljaa vaalentelee, niin saattaa jäädä projektin laajuus vähän hämärään, kun väriä ei kuitenkaan samanvahvuisista käsittelyistä lähde joka kerta yhtä paljon jne.
Cogito ergo doleo.

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #119 : 26.06.14 - klo:22:21 »
Youtubessa oli aika mielenkiintoinen video siitä kun aasialaisen täysin musta (mutta luonnontilassa) oleva tyvi vaalennettiin ihan kirkkaanvaaleaksi yhdessä illassa. Tämän kampaajan tekniikka oli hiljaa hyvä tulee. Hiljaa hyvä tulee saman illan aikana kuitenkin. Hän käytti kehitettä/ hapatetta joka oli 20 VOL eli 6 % ja piti sitä asiakkaansa päässä tunteja. Sen jälkeen vielä taittosävy päälle ja siinäpä se.

Toimisikohan sama periaate myös värjättyyn hiukseen? Eli ei enää yksi todella tuju vs monta laimeampaa vaan yksi pidempiaikainen, miedolla hapatteella tehty värjäys.

Tässä vielä se video: https://www.youtube.com/watch?v=Jl65f_YX3T4 HUOM! Kampaaja on todella ärsyttävä, mutta tulos kieltämättä loistava :D