Kirjoittaja Aihe: Virallinen vaalennustopic  (Luettu 164352 kertaa)

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
Vs: Virallinen vaalennustopic
« Vastaus #120 : 27.06.14 - klo:06:53 »
^Itseltä jäikin mainitsematta, että viittasin sillä tujummalla tuohon 6% -- sillä olen aina tehnyt värinpoistot. Tarkemmin ajateltunahan tuo on varsin laimeaa värinpoistoon, vaikka aika ytyä onkin. En siis ajattele, että mitä voimakkaampi hapete sen parempi, mutta marketin valmiita värinpoistoja joita itse olen käyttänyt (Loreal ja Garnier), en menisi enää laimentamaan, ja laittaisin molemmat jauhepussukat sekoitukseen.

Kannatan siis itsekin tuollaista, että mahdollisimman harva käsittely ja vaikka sitten pidempi vaikutusaika. Useista tunneista en tiedä, ehkä sen mukaan mitä päänahka kestää. :D Mulla tunti on kyllä ihan täys maks.
Cogito ergo doleo.

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #121 : 27.06.14 - klo:08:15 »
Joko on kokemuksia Casting Sunkiss Jellyistä?

Muakin kiinnostaa noi :).
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa Angora

• HAIRahtanut
« Vastaus #122 : 30.06.14 - klo:13:22 »
Auttakee kömpelöä keltanokkakotivärjääjää! Mulla on vaaleat sinettipidennykset ja nyt juuri alkaa kasvaa turhan tummana alta. Nää on tarkotuksella "raidotetut" tummempaan pohjaan (vrt. brunettiblondi), mutta pikkaisen raitaa vois silti laittaa noihin päällimmäisiin omiin haituviin niin tasoittuisi yleislooki taas. Kampaajaltani kyselin niin saisin pulittaa moisesta lystistä 80e. Ei kiitti. :/ Osaisiko joku suositella jotakin hellävaraista ja hennosti vaalentavaa raitaväriä? Entäs tekniikkaa tähän toimenpiteeseen?

Tyyli siis tämän kaltainen eli mitään platinatasoa en hae:

Edit. Modet siirtäkööt, jos tämä tuli väärään ketjuun. Sori. :)
Sometimes I'm terrified of my heart; of its constant hunger for whatever it is it wants. The way it stops and starts. -Edgar Allan Poe

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #123 : 07.07.14 - klo:22:48 »
^Hapetteen säilyvyydestä avaamisen jälkeen en osaa sanoa muuta kuin, että aika pitkään säilyy.. Ainakin sen 2-3 viikkoa on mulla säilynyt muistaakseni, koska useinkin olen tehnyt siten, että suljen hapetepullon tiiviisti ja värjäilen juurikasvua näin myöhemmin. Tärkeintähän on, että sulkee hyvin hapetepullon ja säilyttää sitä vaikka jossain pimeässä ja viileässä paikassa?

Poissa Morphine

• Haiven
  • *
« Vastaus #124 : 31.07.14 - klo:22:29 »
Millä ihmeellä mustista latvoista saa oranssit? Käytetty rialia kerran (ilmeisesti ei ees sovi tähän tarkotukseen... ja 2 kertaa elean 0.00:aa.. nyt nää on ees hieman rusehtavat. Latvojen kunto ei oo myöskään heikentyny. Pitäiskö mun nyt koittaa sitä lorealin värinpoistoa? Vai toimiiko garnierin L+++? Jostain syystä lorealin värinpoisto pelottaa. Mainittakoon vielä se, etten oo pahemmin latvoja värjäilly, useimmiten vaan juurikasvun. 9.8 pitäis olla hiukset kunnossa, meinaa hieman jännittää kuinka käy. 

Mikäli meni väärään ketjuun, niin pahoittelen! Yhä uusi täällä.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #125 : 01.08.14 - klo:10:44 »
^Värinpoistolla. Mun käsittääkseni sekä rial että elea on vain vaalennusaineita (korjatkaa tietämätöntä), eli ei pure kummemmin värjättyyn hiukseen. En ole varma tuosta Garnieristä, onko L+++:kin värinpoisto, ainakin L+ on.
Cogito ergo doleo.

Poissa Morphine

• Haiven
  • *
« Vastaus #126 : 01.08.14 - klo:12:03 »
No Elean paketissa mainittiin, että sopii myös värjätyille hiuksille. Toki siinä on sekin, että ei se mitään kovin tujua ainetta ollut. Noh, onko muita hyviä värinpoistoja kuin loreal? Ja toimiiko sen kanssa kookosöljy? Ehkä olis pitäny pysyä mustassa, ja hankkia väriä hiuksiin lisäkkeillä..  ::)

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #127 : 01.08.14 - klo:14:07 »
^Elean värinpoisto on ihan hyvä. Loreal on myös hyvä, Garnier on hieman tehottomampi mun mielestä.

Edit. Kyllä, värinpoiston kanssa toimii kookosöljy.

Poissa ÄiskäVärjääTaas

• Haiven
  • *
« Vastaus #128 : 04.08.14 - klo:07:23 »
Dreamhairilla on kanssa jo jonkin aikaa ollut myynnissä vaalennusta varten tarvittavat mömmöt... Onko kellään niistä kokemusta? Tuskin tulee sokkona tilailtua mitään joten ihan uteliaisuudesta kyselen. Jos dreamhairin aineista on jo täällä puhetta ollut, niin kertokaa toki, missä kohtaa k.o. aineita koskevan keskustelun löytää  :D

Ja jos nyt kotikemisti-linjalle lähtee, uskaltaako eri merkkien aineita sotkea keskenään? Eli esim tehdä coctail biozellin hapatteesta+dreamhairin vaalennusaineesta (tai vastaavista, nuo nyt vain esimerkkinä) vai onko vaan yksinkertaisesti ja yksiselitteisesti parempi hankkia kaikki tykötarpeet samalta valmistajalta?

Kyseleepi noobi joka jonkun aikaa jo anonyymisti taustalla hääräillyt, mutta jolla ei ole vielä ollut mitään erityisen oleellista kirjoiteltavaa   :3

Miu82

• Vieras
« Vastaus #129 : 04.08.14 - klo:13:45 »
Nyt tarvitaan apua :)
En ole ennen kirjoitellut tänne ja haluaisin säästää hieman hiustani kidutukselta. Kun vihdoin olen saanut hiukset suht sen värisiksi mitä haenkin (helmenvaalea/platina/hopea), ongelmakseni on muodostunut juurikasvu. Pissaa kasvaa päästä ;)

Normaali hiusvärini on se perustympeä maantieharmaa, joo kiva juurikasvuna johonkin pointtiin asti, mutta ei enää kivaa sitten, kun sen värjää vaalennusaineella. Viimeksi sorruin Poly Blonden L101 väriin muiden hehkutusten mukaan ja nyt on sitä itseään päässä. Tilanne pitäisi korjata. Onko mikään värinpoisto tai vaalennus tarpeeksi stydiä juureen tekemään siitä platinaa suoraan tai edes sen verran vaaleaa keltaista, että saisin sitten Syossin Pearl Blondella sen taitettua pois?

Myös vinkit paremmista helmiäis / hopeaväreistä otan mielelläni vastaan. Käytössä Lorealin hopeashampoo.

Kiitos kiitos kiitos avusta.

Hakusessa jotain näiden kolmen väliltä :
http://cdnpix.com/show/imgs/f490aa6e46db9720e2e271652470160f.jpg

http://stylenoted.com/wp-content/uploads/2013/07/a80a5a69047403e718d4c3ce5f20c4be.jpg

http://www.stylehaircare.com/297-778-large/hair-color-permanent-hair-cream-dye-punk-emo-goth-cosplay-silver-titanium-blonde.jpg

« Viimeksi muokattu: 04.08.14 - klo:13:56 kirjoittanut Miu82 »

Poissa Lullah

• Haiven
  • *
« Vastaus #130 : 04.08.14 - klo:14:52 »
Lähtötilanne minulla oli Elumen RR@all, joissa oli pari mustaa raitaa. Vaalensin ensin mustat raidat ja sitten koko pään. Mustien raitojen kohdalata on nyt oranssin vaaleat ja muualta punaiset, mutta aika vaaleay. Uskoisin toisen värinpoiston irrottavan tuota punaista lisää, mutta mietityttää nyt miten voimakasta ainetta tarvin. Aiemmin vaalensin hiukseni Schwarzkopfin L1++ värinpoistolla ja nyt mietin, riittäisikö joku vähän kevympi, esim 4-6 astetta vaalentava. Mietin irrottaako se sitä punaista.. Olisiko suosituksia?
Mid-back mittaiset, Elumen värjätyt noin 6-7 asteiset punaiset hiukset matkalla kohti luumuista pinkkiä tai pinkkiin taittavaa luumua. Toivottavasti.

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #131 : 13.08.14 - klo:17:54 »
^ Varmaan kannattaa kokeilla Four Reasonsia sävyssä 9.13 Vanilla Sky. On mieto, eikä lainkaan liian vahvasävyinen.

Itse kokeilin aikanani taittaa raita-aineblondattua päätäni tuolla vaalennusta seuraavana päivänä, eikä se ollut tarpeeksi sävyttävä, mutta haittaa ei tehnyt ollenkaan. Tosi hyvä sellainen varman päälle väri.

Mua alkoi myös kiinnostamaan tämä kestosävyte Vanilla sky.
Olen vaalentanut näitä hiuksia ja aina huomaan, et lopulta päädyn Crestolin vaalea beige sävytteeseen, joka kyllä vie keltaisuuden pois ja hiukset ovat luonnollisen sävyiset.
 Mulla alkaa aina niin helposti kellertämään, et sitä tosi vaaleeta on vaikea ylläpitää ja liian tuhkainen sävy ei sovi mulle.
Tämä voisi vaikuttaa ihan ok sävyltä.
Kertokaa vielä lisää tästä :D
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa jeppu

• HAIRahtanut
« Vastaus #132 : 20.08.14 - klo:12:34 »
Joko on kokemuksia Casting Sunkiss Jellyistä?

Muakin kiinnostaa noi :).

Muakin kiinnostaisi! Uskaltaakohan tätä kokeilla vaalennettuihin hiuksiin?
1c M ii BSL

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #133 : 23.08.14 - klo:14:06 »
Ohhoh, täällä sitä ollaan. Päätin vaalentaa hiuksista latvat, vaikka se jo vähän ohimennyt juttu onkin. Mutta oikein muutenkaan pitkän tukan kanssa ei värivaihtelua saa, sitoutumatta puuhaan varsin pitkäaikaisesti. Mutta nyt värinpoistoa latvassa, kampailen sitä muutaman kerran ylös päin tässä vaalennuksen aikana, ettei tule ihan tiukkaa rajaa. Jos tulee kovin keltainen, niin tuhkanvaalea sävyte odottaa vielä.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

iinavil

• Vieras
« Vastaus #134 : 08.09.14 - klo:20:54 »
Moi!

Oli pakko rekisteröityä, kun täällä käyn niin usein hiuskriisin iskiessä lukemassa vinkkejä :)

Tällä hetkellä tilanne on se, etten ole YLI VUOTEEN laittanut päähäni mitään väriä. Olen antanut hyvin kärsivällisesti vaalennetun tukan kasvaa pois, ja nyt kesän jälkeen pätkäisin lapaluihin saakka ulottuvan, puolentoista vuoden takaisesta värinpoisto-blondaus-sessiosta kulahtaneen tukan hauraat latvat pitkään polkkamittaan. Ihana fiilis kun on napakka terve latva (ainakin siihen entiseen verrattuna)!

Yleisilme on kuitenkin nyt aika pitkälti ei-minkäänvärinen, eli se perus kiilloton maantienväri, mihin oman twistinsä tuo pörheä luonnonkihara. Hieman kesän vaalentamaa raitaa päällisosioissa ja latvassa rippeet vanhasta vaalennuksesta. Ei mikään älyttömän paha, mutta jotain piristystä tähän polkkaan nyt kaipaisin kun rusketuskin on jo haalistunut kasvoista. Eli haluaisin olla blondi taas :D En vain tiedä (tai muista) että miten esim. kaupan blondivärit suhtautuvat luonnolliseen väriini, etenkin kun sitä on jo käytännössä koko tukan matkalta. Olen aiemmin blondaillut lorkun recital preference 10:llä ainakin, myös varmaan jollain helmiäiseen tms taittavalla hieman viileällä samantyyppisellä (10.1 ja 10.21). Olen nyt kahden vaiheilla, uskallanko iskeä värin päähän. Haluaisin melko puhtaan ja kirkkaanvaalean, ei täysin platinaa.

PS. Jotkut kyseli L'Oréal Sunkiss Jellysta: kokeilin kesällä muutaman kerran, luonnonväriseen tukkaani, jossa vaalennetut latvat. Vaalensi hieman, tuli tosiaan auringonvaalentama luonnollinen look. Ei tehnyt mitään latvoille. En kylläkään käyttänyt edes koko tuubia, siitä riitti muutamaan käsittelykertaan kun laittoi maltillisesti.
« Viimeksi muokattu: 09.09.14 - klo:11:41 kirjoittanut iinavil »