Kirjoittaja Aihe: Virallinen vaalennustopic  (Luettu 163472 kertaa)

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
Vs: Virallinen vaalennustopic
« Vastaus #135 : 09.09.14 - klo:09:43 »
^Vaalensin joskus 7-asteiset hiukseni. Se onnistui ihan hyvin Lorealin 10-asteisella kestovärillä. Tulos oli juurikin se 9 tai 10-asteinen luonnollinen vaalea väri.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #136 : 15.09.14 - klo:21:07 »
Olen aiemmin blondaillut lorkun recital preference 10:llä ainakin, myös varmaan jollain helmiäiseen tms taittavalla hieman viileällä samantyyppisellä (10.1 ja 10.21). Olen nyt kahden vaiheilla, uskallanko iskeä värin päähän. Haluaisin melko puhtaan ja kirkkaanvaalean, ei täysin platinaa.

Ottaen huomioon mitä siellä on pohjalla, niin todennäköisesti pelkkä 10.0 riittäisi kirkkaanvaaleaan, jos vaan vaalennusteho riittää, jos platinavivahdetta ei toivota. Ja saahan sitä mahdollista keltaisuutta sitten helposti taitettua hopeatuotteella tai sävytteellä.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #137 : 22.09.14 - klo:11:58 »
Mua huvittais kovasti taas olla pitkästä aikaa kullanvaaleehiuksinen.

Onks täällä kukaan lähteny blondaamaan/blondauttamaan Elumenilla värjättyjä hiuksiaan ? Itse, kampaajalla, raidotuksella ?

Kuinka vaikeeta on - vai kannattaako vaan suosiolla odotella ens kevääseen ja antaa oman värin kasvaa niin pitkälle että sitte lyhyempään tukkaan vois ottaa raidat tai mitä vaan ?
Vai uskaltaako ihan tästä moneen kertaa ellulla värjätystä tummanruskeeta lähtee vaalentamaan ?
Tiedän kyllä että ei ihan helppoa - mutta muistan vuos sitten joku täällä selitti siinä onnistuneensa.

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #138 : 22.09.14 - klo:13:28 »
^Itsellä oli n. 5krt värjätty kasitason Ellulla, ja sävyt lähti pois Colour B4:llä kun halusin palata platinan vaaleaan. Sitten laitoin vaalennusaineen päähän ja oli ihan vaalea taas. Kovin kerrostuneesta väristä en mene vannomaan.

Toimiiko Ellun oma Remover?
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #139 : 22.09.14 - klo:18:05 »
^Mun kokemuksen mukaan tuo Remover toimii osittain.. Itsellä siis vaalennetut hiukset ja parisen vuotta sitten laitettiin ellulla muutama tumman violetti ja pinkki raita joista sitten halusin parin viikon päästä jo eroon :D Removerilla käsittelin muutamaan kertaan ja väriä irtosi paljon, vaikkei kokonaan lähtenytkään.. Muutaman Remover -käsittelyn jälkeen laitoin normaalin värinpoiston ja ellusta ei näkynyt enää jälkeäkään :)
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #140 : 22.09.14 - klo:20:07 »
Lock toimii yleensä Removeria paremmin :D Mutta kyllä ellu lähtee normeilla vaalennuksillakin, tummimpien kanssa on toisinaan joutunut tosissaan työskentelemään 12 prossan hapetteella muutaman kerran, mutta kuitenkin.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #141 : 28.09.14 - klo:15:39 »
Mua kiinnostaisi tietää, että kuinka paljon hellävaraisempi vaihtoehto vaalentava kestoväri (esim. pakkauksen mukaan max neljä sävyä vaalentava Schwarzkopf Live 02 Atomic Blonde) on verrattuna ihan värinpoistoihin, joissa on se vaalennusjauhe voiteen ja nesteen lisäksi? Tekeekö se jauhe aineesta aina pahemman pommin hiuksille, vai voiko esim. värinpoisto jauheella mutta miedolla hapetteella olla hellävaraisempi kuin joku vaalennusväri ilman jauhetta? Toivottavasti joku edes tajusi, mitä ajan takaa. :D

Mulla on siis sellainen tilanne, että saan vaalentavilla kestoväreillä (just tuo Live ja Poly Colorin vaalein vaalea) hiusten kruunuosan tyvikasvun tarpeeksi vaaleaksi punaista suoraväriä varten, mutta niskahiukset jäävät pikkaisen liian tummiksi. Tosin yritän kasvattaa hiuksia ja minimoida kaikki värjäysdamaget, joten jos nämä mun käyttämät tuotteet ovat huomattavasti miedompaa kamaa kuin varsinaiset värinpoistot, en ala niiden kanssa säätämään. Mulle hiusten kunto on tärkempi asia kuin supertäydellinen väri, koska tämä nykyinenkin lopputulos on ihan tarpeeksi hyvä mulle. Kunhan vain pohdin!
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa morgaise

• Haiven
  • *
« Vastaus #142 : 17.10.14 - klo:20:28 »
Kysytäänpäs neuvoa vaihteeksi tätäkin kautta.
Eli lähtötilanteena on seiskan tasoinen pronssinvärinen tukka (niskavilloissa vähän kuutosta), johon on alkanut tulla harmaita tihenevällä tahdilla (34v). Tai mitä harmaita, pigmentittömiä jääkarhuhaituvia ne on. Sinänsä varsin somia, mutta yhdistettynä vaaleanruskeaan tukkaan ja kullansävyisiin, auringon vaalentamiin raitoihin lopputulos on sellainen sekametallisoppa, että päätin siirtyä kokonaan hopeahiuksiseksi. Hiukseni eivät laadultaan kestä kovin hyvin vaalennusta, hiuslaatu samoin kuin päänahka ovat hyvin kuivat. Väriä tai muuta käsittelyä hiuksissani ei ole, eli ihan neitsytpehkosta lähdetään.
Tavoite olisi tämä

Eli luonnollinen vanhan ihmisen hiusväri. Ei valkoinen (vaikkei paha sekään) eikä animehopea.

Mitä kaupasta saatavaa väriä suosittelisitte toivotun lopputuloksen saamiseksi. Sellainen, joka on tarpeeksi vahva valkaisemaan ilman keltaisuutta, muttei käräytä päätäni hiutaleiksi.

Hopeisen sävyn saamista varten osti Crazy Colorin silverin, sekä saman sarjan valkoisen taittamaan tiskipöydänsävyä pehmeämmäksi.
1cFii kaulukseen asti ulottuva neitsythius. Oma väri pronssi, aurinko vaalentanut kultaisia raitoja, ja ikä tuo tihenevästi hopeaa. Toiveissa siintää hopeanharmaa palmikko, jonka päällä voin istua.

Poissa ÄiskäVärjääTaas

• Haiven
  • *
« Vastaus #143 : 18.10.14 - klo:09:30 »
Mitä kaupasta saatavaa väriä suosittelisitte toivotun lopputuloksen saamiseksi. Sellainen, joka on tarpeeksi vahva valkaisemaan ilman keltaisuutta, muttei käräytä päätäni hiutaleiksi.

Huuui kuinka ihana väri, nam  :T Jos joku osaa vastata em. kysymykseen, niin muakin kiinnostaisi kyllä kovasti kuulla vastaus. Ihan tuommoista sävyä en ole kokeiluilla saanut aikaan, lopputulokset ovat olleet lähinnä joko huomaamattomia aavistuksen omaisia sävyjä tai sitten sinisiä/violetteja (ja varsin usein läikikkäitä.

Poissa Heitu

• Haiven
  • *
« Vastaus #144 : 20.10.14 - klo:13:07 »
Eipä taida saada muuten kuin blondaamalla tukan aivan valkoiseksi, sitten tuhkaista sävytettä päälle. Riippuu omasta hiuksestasi kuinka kova rääkki tuleva vaalennus tulee olemaan, toisilla vaalenee helposti, toisilla keltaisuus on hyvinkin tiukassa. Itse suosittelisin kampaajalle menoa, itse maksan paljon mieluummin siitä, että joku asiantuntija blondaa hiukseni, kuin teen itse ja itken katkeilevia latvoja. Kokemusta on! :D
1cMii, vyötärömittaa lähenevä omaa väriä tavoitteleva mutta aikoinaan puhkiblondattu tukka

Poissa Heiku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #145 : 20.10.14 - klo:17:25 »
L'orealin Récital Préférencen sävy 10.21 (Stockholm) vaalentaa kyllä ainakin mun kokemuksen mukaan lähes valkoiseksi, tai ainakin mun noin seiska-asteinen 3 cm juurikasvu sillä vaaleni. Myrkkyähän tuo väri kyllä on ja mulla ainakin "paloi" päänahka muutamasta kohdasta mukavasti eli mikään hellävarainen väri tuo ei ole. Muutama kaveri on myös kehunut Garnierin Luonnolliset sävyt- sarjan vaaleinta väriä (sävy tais olla 11. jotain) mutta nimeä siitä en sen tarkemmin muista.

Poissa Jenn

• Haiven
  • *
« Vastaus #146 : 25.10.14 - klo:15:58 »
L'orealin Récital Préférencen sävy 10.21 (Stockholm) vaalentaa kyllä ainakin mun kokemuksen mukaan lähes valkoiseksi, tai ainakin mun noin seiska-asteinen 3 cm juurikasvu sillä vaaleni. Myrkkyähän tuo väri kyllä on ja mulla ainakin "paloi" päänahka muutamasta kohdasta mukavasti eli mikään hellävarainen väri tuo ei ole. Muutama kaveri on myös kehunut Garnierin Luonnolliset sävyt- sarjan vaaleinta väriä (sävy tais olla 11. jotain) mutta nimeä siitä en sen tarkemmin muista.

Ajattelin just kokeilla tuota Stockholmia... Mutta mun päänahka ei kyllä varmaan kestä sitten sitä  :-\

Olen yleensä käyttänyt Schwarzkopfin Silver Blondea mutta muutin just Britanniaan eikä sitä löydy mistään. Täällä Schwarzkopfilta löytyy lähinnä jotain Blonde Ultime -merkkiä. Ei kenelläkään olisi kokemusta?

Kokeilin tässä välissä halpaa Superdrugin vaalennusta, josta kyllä tiesin ettei se ole hyvä mutta piti kokeilla kuitenkin, ja nyt on oranssi juurikasvu vaikka mulla on oma tukka vaalean hiirenharmaa ja yleensä vaalenee ihan helposti.  >:(

Poissa vadelma

• Haiven
  • *
« Vastaus #147 : 25.10.14 - klo:23:36 »
Nuo Preferencet on myös minun kokemuksen mukaan aika vahvaa ainetta. Niin vahvaa, että tähän asti hyvin vaalennusta kestänyt tukkani katkeili ja muuttui ratisevan kuivaksi kun kokeilin Preferencen vaalennusta.  :'( Lisäksi vaalennuksen aikaan oli just tuota päänahkan polttelua yms.
Ei koskaan enää, enkä suosittele välttämättä muillekaan hennon hiuslaadun omaaville.
Hennot hiukset, vaalennettu, kasvatusta ja tehohoitoa.

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #148 : 26.10.14 - klo:11:55 »
^^ Kirjoitin kesällä Blonde Ultime 12-1 sävystä:

Luottotuotteeni on Schwarzkopfin 10.2 helmenvaalea, mutta tarjouksesta tarttui tällä kertaa mukaan saman merkin uutuus Blonde Ultime 12-1xtra light cool blond. Nuohan on samantyyppisiä tuotteita siinä mielessä, että kummassakaan ei ole vaalennusjauhetta. Tämä uutuus vaalensi ehkä ihan hiukkasen voimakkaammin, mutta taittoa oli heikommin ja lopputulos jäi vähän keltaiseksi. Se hoituu kyllä hopeashampoolla tai suoravärillä, mutta taidan silti jatkossa palata vanhaan tuttuun helmenvaaleaan luottosävyyn.

Olen itse asiassa käyttänyt sitä uudelleenkin, koska on ollut tarjouksessa. Vaalentaa hyvin, mutta viileää taittoa ei kyllä tule ollenkaan. Tuo väri ei missään vaiheessa muutu violetiksi vaan on koko vaikutusajan valkoista. Hopeashampoon kanssa tulee kuitenkin hyvä lopputulos. Päänahka ei minulla ärsyyntynyt, kun taas L'orealin värit aina ärsyttää.
1bMii, vaalennettu.

Poissa Jenn

• Haiven
  • *
« Vastaus #149 : 27.10.14 - klo:17:24 »
Ooo, kiitoksia! Olin just katselemassa mutta vain vähän pienemmässä kaupassa eikä siellä ollut edes tuota Ultimea. Jos ei ei huomenna löydy sitä, on pakko ostaa jotain muuta, en kestä enää oranssina  ;D

//No voi saateri :D En löytänyt sitä Ultimea kun edellispäivänä kävin vielä isommassa kaupassa katsomassa (tänään tietenkin näkyi olevan taas) joten lankesin ja ostin L'orealin Prodigyn, kun en ollut ennen nähnyt, sävyssä 10.0 Porcelain. Huolestutti vähän kun olen tottunut Schwarzkopfin aineisiin ja L'orealilla on vähän huono maine päänahkanriipijänä mutta kun allergiatesti ei tuntunut miltään niin kokeilin tänään. Ei kirvellyt kuin ihan hitusen alussa, vielä vähemmän kuin Schwarzkopf, ei haissut yhtää pahalta (ammoniakiton) mutta jäi oranssihtavaksi. Ei tehyt paljon mitään tuolle olemassaolevalle oranssille juurikasvulle, vaalensi ihan vähän, mutta värjäsin sen kahden viikon uuden, tummemman kasvun ihan samanlaiseksi :D Olisi pitänyt vain ostaa tänään se Schwarzkopf, nyt pitää taas odottaa ennen kuin uskaltaa uudestaan.
« Viimeksi muokattu: 29.10.14 - klo:18:20 kirjoittanut Jenn »