Kirjoittaja Aihe: Virallinen vaalennustopic  (Luettu 164097 kertaa)

Poissa Heitu

• Haiven
  • *
Vs: Virallinen vaalennustopic
« Vastaus #150 : 06.11.14 - klo:10:36 »
Wohou! Ensimmäiset kokeilut askorbiinihapon kanssa tapana ja I'm impressed! Itselläni siis suht platina tukka, joka viime kampaajakäynnillä sävyttyi hieman liian tuhkaiseksi, eli toisinsanoen näyttää liian tummalta omaan makuuni. Päätin kokeilla miä askorbiinihappo+syväpuhdistava shampoo tekee..ja tekihän se! Tukka on nyt aivan valkoinen :D eli tosiaankin lähti kevytvärillä tehty taitto, ja väri on muutenkin paljon kirkkaampi kuin ennen taittoa! En pitänyt sekoitusta päässä kuin ehkä 5min, ja oli kyllä aivan riittävä aika. Sen jälkeen n.30min Wella SP Hydrate mask, ja voi taivas kun on pehmoinen tukka <3 Eli tämä käytäntö jäänee käyttöön aina kun väri on kirkastuksen tarpeessa :)
1cMii, vyötärömittaa lähenevä omaa väriä tavoitteleva mutta aikoinaan puhkiblondattu tukka

Poissa 9745lenttu

• Haiven
  • *
« Vastaus #151 : 08.12.14 - klo:10:39 »
Apua kaivataan. Kattelin äsken Tarjoustalon vaalennusvalikoimaa, ja oon nyt ihan solmussa siitä, mitä sieltä pitäis ostaa. On värinpoistoa, vaalennusainetta valmiina paketteina, moussena ja Biozellin hapete + jauhe. Ja pitäiskö siihen lyödä minkälainen väri sitten päälle?  ???

Mulla on ehkä joku seiska nyt, värjätyt hiukset siis. Ja paljon punaista pigmenttiä, koska mulla on ollut kuparinpunaiset hiukset pitkään. Oon vaalennellut niitä pari kertaa askorbiinilla. Nyt siis tavoitteena vaaleat hiukset, ei mikään platina, mutta reilusti vaaleammat kuitenkin.

Mikä neuvoksi? En viittis turhaan piinata hiuksia, joten neuvoista ois suuri apu.

Poissa Heitu

• Haiven
  • *
« Vastaus #152 : 10.12.14 - klo:14:06 »
^Värihän ei vaalenna väriä, joten itse lähtisin värinpoistolla.. Tai no, itse menisin kyllä kampaajalle enkä tappaisi tukkaa kaupan liian voimakkailla aineilla, mutta jos se ei ole vaihtoehto, niin värinpoisto sitten. Kaupan aineissahan on siis se ero kampaajan tuotteisiin, että hapete on yleensä liian vahva ja vaikutusaika liian lyhyt. Keltaisuus tarvitsee pitkän vaikutusajan poistuakseen, mutta jos tämän tekee liian vahvalla hapetteella niin tukka kärähtää. Kaupan värinpoiston jälkeen jää kyllä varmaan keltaiseksi/oranssiksi vielä, mutta sitten vaan sitä askorbiinihappoa ja taittosävytettä.. Ja ennen kaikkea kärsivällisyyttä! :)
1cMii, vyötärömittaa lähenevä omaa väriä tavoitteleva mutta aikoinaan puhkiblondattu tukka

Poissa sv1

• Haiven
  • *
« Vastaus #153 : 18.12.14 - klo:09:43 »
Tääl ois tää perinteinen kotivärjääjän painajainen.. Kiireellistä apua kaivaten! ??? Riittääkö joku 10/11 tason väri kera kookosöljyn vaalentamaan tota takaraivolle jäänyttä huomioväriä? -> http://i57.tinypic.com/mkjgc6.jpg (liian iso kuva, siks linkkinä)

Latvassahan tietenkin on se täydellinen sävy, etupuolen hiuksissa kans ihan ok. http://i61.tinypic.com/2r7wrk5.jpg http://i62.tinypic.com/dd3jr.jpg Mutta toi takaraivo näkyy liikaa tuolta muiden hiusten seasta, että tekis mieli saada se edes samalle vaaleustasolle muun kanssa.. Hjälp!

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #154 : 18.12.14 - klo:19:28 »
^Ei riitä. Tarvitsee värinpoiston.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #155 : 19.12.14 - klo:17:55 »
Hei, mulla on tyhmä kysymys. Mun pitäis vaalentaa / poistaa väriä (siis omaa, värjäämätöntä väriä) yhdestä suortuvasta niskasta. Päälle tulis suoravärjäilyä. Riittääkö tollainen perusvärinpoisto jonka saa marketista, vai pitäiskö mun ostaa jotain ytympää kamaa? En oikein osaa, viimeksi Kuuku vaalensi ton. :P Mun oma väri on siis tuolta niskasta sellainen tummahko/keskiruskea, joten aika huomattava ero pitäisi saada aikaan, että turkoosi suoraväri erottuu. Aiemmin ollaan saatu se sellaiseksi aavistuksen punertavaksi oljenvaaleaksi, eli ihan platinaksi ei ole tarvinnut saada, vaan turkoosi on näkynyt oikein hyvin. Aion säästää päänahkaani sillä, etten vaalenna suortuvaa juureen asti, eli aine ei pääse kosketuksiin päänahan kanssa.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa sv1

• Haiven
  • *
« Vastaus #156 : 20.12.14 - klo:10:05 »

Riittäisikö värinpoisto laimennetulla hapetteella (esim. 50/50) + kookosöljy? Ei viitsisi ihan täydellä teholla täräyttää värinpoistoa tuohon oranssiin ;D

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #157 : 20.12.14 - klo:18:08 »
^Hmm, kannattaa ainakin kokeilla ensin tuolla laimeammalla hapetteella. Ja tee sitten toisen kerran, vaikka sillä samalla pienemmällä hapetteella, jos tarvitsee.

Poissa Saranna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #158 : 20.12.14 - klo:22:28 »

Riittäisikö värinpoisto laimennetulla hapetteella (esim. 50/50) + kookosöljy? Ei viitsisi ihan täydellä teholla täräyttää värinpoistoa tuohon oranssiin ;D

Joo missään nimessä en lähtisi vahvalla hapetteella vaalentelemaan, eli voit huoleti lantrata. Lopputulokseen se ei niin paljoa kuitenkaan vaikuta, mutta happivaurioita vähentää.
Parturi-kampaajaopiskelija, jolla puolipitkät, taipuisat 9,01 hiukset 8.13 raidoilla. Suosikit Elumen, Igora Royal, SIM system 4, Kc Luxima, Forme.

bombasa

• Vieras
« Vastaus #159 : 06.01.15 - klo:15:53 »
Aloitin hiuksieni vaalentamisen n. 3kk sitten. Lähtökohtana oli musta jota värjätty useita kerroksia päällekkäin ja tavoitteena on kylmä(?) vaaleanruskea/tummanvaalea, tälläinen; http://2.bp.blogspot.com/-t3yTIcrmz8E/USHy1GdLhbI/AAAAAAAAAVk/zsEIOPszExk/s1600/Brown-blonde-Hair-Color.jpg

Kävin aluksi parturissa jossa mulla laitettiin koko pää täyteen ohutta raitaa, tuloksena kupariin vivahtavat tummanruskeat raidat. Tämän jälkeen oon raidoittanut tukkaa 3 kertaa kotona raidoitushupulla ja kerran folion avulla. Folion avulla tein paksumpia raitoja niihin kohtiin mistä raidoitushupun avulla ei ollut vielä vaalentunut.
Nyt tukkani on tämän värinen; http://aijaa.com/SsWjLj
Täynnä vaaleanoranssia, tummemman oranssia, ihan blondia ja ehkä hieman ruskeaakin.

En voi sietää tätä oranssisuutta koska se ei sovi ollenkaan ihoni väriin :(  Miten saan piilotettua tuota oranssisuutta, onko olemassa mitään värinaamiota tms joka auttaisi? Missä vaiheessa laitan päähäni sen kylmän vaaleanruskean värin, pitääkö pohjan olla kuinka vaalea? Tekisittekö te mun tukkaan vielä enemmän raitoja vai laittaisitteko värinpoiston koko päähän?

en tiedä enää yhtään miten tästä pitäisi jatkaa jotta saisin tuon haluamani värin, joten ajattelin että ehkäpä täältä löytyisi vähän osaavampaa porukkaa jolla olisi jotain neuvoja :) kiitos!

Poissa funkylala

• Hiushörhö
« Vastaus #160 : 07.01.15 - klo:13:43 »
Paljon Rial the mummovaalennus maksaa nykyään kaupassa? Viimeksi kun ostin, hintaa oli alle 4 e.

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #161 : 14.01.15 - klo:20:10 »
Laitoin vaalennettuihin kellertäviin hiuksiin Loreal 8.1, tulos täysin harmaat/tummanharmaat. Mitäköhän nyt kannattaisi tehdä, näyttää kamalalta. Lämmin vaalea väri päälle vai voisinko käyttää tuon jo kaapista löytyvän Loreal Extreme Platinum "lightens up to 8 shades", mitenköhän se vaalentaisi?

Ja tavoitesävy olisi joku 9.1
« Viimeksi muokattu: 14.01.15 - klo:20:12 kirjoittanut kuku »
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #162 : 14.01.15 - klo:20:58 »
^Tuo taitaa olla se kuuluisa mummonharmaa väri... Suosittelen odottamaan n. kymmenen pesun verran, tuon pitäisi haalistua aika tehokkaasti. Shampoomuhittelujakin voi harrastaa haalistumisen nopeuttamiseksi.
Cogito ergo doleo.

Poissa Liina

• Hiushörhö
« Vastaus #163 : 15.01.15 - klo:13:02 »
^^mulla lähti joskus kauan sitten harmaa vaalennetuista hiuksista muhittamalla ensin XZ öljyhoitoa puoli tuntia ja sitten syväpuhdistavaa shampoota puoli tuntia. Toistin kahtena päivänä niin lopputulos oli jo aika neutraali. Väri myös vaalenee käsittelyllä.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet

Poissa Maisie

• Haiven
  • *
« Vastaus #164 : 15.01.15 - klo:20:31 »
Heissan kaikille! Uutena täällä....tarttisin neuvoja, voi olla että täällä on asiasta ollut jo puhe, ihan kaikkia viestiketjuja en jaksanut kahlata läpi... ;)
Eli tein sitten semmoisen tempun että tein joulunaikoihin kaksi värinpoistoa. Tarkoitus oli siis siirtyä tummasta vaaleaksi. Eka oli Cybershopin aineella, sitten viikko väliä ja Garnierin mönjällä toinen. Ekan jälkeen näytti ihan lupaavalta, kun ottaa huomioon että lähtötilanne oli musta/tummanruskea kuontalo. Toisen sitten....osa hiuksistani on nyt sitten kulahtaneen homeisen turkoosin sävyä.  :-\
Tuntuu että tuo on jämähtänyt tosi tiukasti koska mitään ei tunnu tapahtuvan. Oon koklannu c-vitamiinipoistoa ja öljy+syväputsaripoistoa, ei mitään.
Kyselisin täältä neuvoja kun en ole vielä varma kuinka tässä toimisin. Onko tuota hometta mahdollista saada jotenkin pois vai onko pakko värjätä tummemmaksi? Duunit alkaa vasta helmikuussa, siihen mennessä pää pitäs saada kuntoon,nyt  pystyn pipoilemaan kyllä.... ;D

Ja tiiän että oli tyhmä temppu alkaa itse säätämään, pöhkö olin.