Kirjoittaja Aihe: Virallinen vaalennustopic  (Luettu 163695 kertaa)

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
Vs: Virallinen vaalennustopic
« Vastaus #165 : 16.01.15 - klo:12:45 »
^Oletko joskus värjännyt esim. sinisellä shokkivärillä joskus hiuksesi? Se voi olla, että väri on jämähtänyt sinne. Kun c-vitamiinivaalennus ja öljyhaalistelut eivät auta, kokeilisin suosiolla värinpoistoa uudelleen.

Poissa Liina

• Hiushörhö
« Vastaus #166 : 16.01.15 - klo:14:05 »
Kyllä sitten tarvitsee värinpoiston
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet

Poissa Maisie

• Haiven
  • *
« Vastaus #167 : 16.01.15 - klo:15:26 »
Kiitoksia vastauksista! Minulla on ollut turkoosia shokkiväriä päässä viimeeksi n. 15 vuotta sitten joten en usko että se vaikuttaa asiaan. ;D
Uskaltaakohan tuota värinpoistoa vielä koklata itse (oisiko suositella jotain joka merkkiä joka oisi hyvä?) vai marssinko salonkiin...... tällä hetkellä tuntuu et tää hius lähinnä hylkii kaikkea, kuivuminenkin tässä turkossissa osassa kestää muuta hiusta kauemmin.  :-[
Olen elvyttänyt tätä päätä risiiniöljymuhituksilla ja se on kyllä ollut hyväksi.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #168 : 16.01.15 - klo:15:38 »
Kiitoksia vastauksista! Minulla on ollut turkoosia shokkiväriä päässä viimeeksi n. 15 vuotta sitten joten en usko että se vaikuttaa asiaan. ;D
Uskaltaakohan tuota värinpoistoa vielä koklata itse (oisiko suositella jotain joka merkkiä joka oisi hyvä?) vai marssinko salonkiin...... tällä hetkellä tuntuu et tää hius lähinnä hylkii kaikkea, kuivuminenkin tässä turkossissa osassa kestää muuta hiusta kauemmin.  :-[
Olen elvyttänyt tätä päätä risiiniöljymuhituksilla ja se on kyllä ollut hyväksi.

Kyllä värinpoistoa voi kokeilla itse. Värinpoistoista esim. Garnierin ja L'orealin värinpoistot ovat hyviä. Enimmäkseen olen käyttänyt L'Orealin värinpoistoa. Jos ei ole kiire värinpoiston kanssa, niin pidä taukoa joitakin viikkoja, hoida hiusta kosteuttavilla tehohoidoilla (esim. XZ-tehohoito marketista ihan ok.) Vältä nyt hiusten muotoilua kaikilla lämpölaitteilla. Kookosöljy on myös oikein hyvä kosteuttamaan ja hieman rakennepaikkaamaankin hiusta (voi laittaa pyyhekuivaan tai kuivaan tukkaan, vaikutusaika jopa pari tuntia, pesu shampoolla.)

Poissa Maisie

• Haiven
  • *
« Vastaus #169 : 16.01.15 - klo:20:01 »
Kiitos taasen. Hmm. Vähän mietityttää uskaltaako tässä laittaa sen värinpoiston kun tuntuu että toi ei oo kovinkaan hyvässä kunnossa...hamppukasa  :-\. Noh, oma moka.
Sitä mietin et mistähän mahtaa johtua tuo tuollainen "hylkimisreaktio"?

Mukavaa viikonloppua  :)

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #170 : 17.01.15 - klo:08:46 »
Missä kohdissa tuota vihreää esiintyy, onko juuressa, latvassa tai jossain välissä pituuksia? Tämä on vain spekulaatiota, mutta kenties noilla alueilla on hiussuomut jääneet jotenkin tiukemmin kiinni. Jos päädyt laittamaan lisää värinpoistoa, niin laita ihmeessä vain niille alueille, johon sitä tarvitaan, niin ei tule turhaan raastettua koko hiuksistoa.
Cogito ergo doleo.

Poissa Maisie

• Haiven
  • *
« Vastaus #171 : 17.01.15 - klo:12:49 »
Missä kohdissa tuota vihreää esiintyy, onko juuressa, latvassa tai jossain välissä pituuksia? Tämä on vain spekulaatiota, mutta kenties noilla alueilla on hiussuomut jääneet jotenkin tiukemmin kiinni. Jos päädyt laittamaan lisää värinpoistoa, niin laita ihmeessä vain niille alueille, johon sitä tarvitaan, niin ei tule turhaan raastettua koko hiuksistoa.

Pääasiallisesti latvoissa. Värinpoistolle ei oikestaan ookkaan tarvetta muualle kuin tuohon vihreeseen osaan. Siksikin harmittaa jos tässä nyt täytyy värjätä päälle jollain tummemmalla kun muuten ois aika hyvä  :-\

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #172 : 17.01.15 - klo:13:04 »
^Kerran tuo on latvassa, niin hyvällä tuurilla tuo saattaa toistuvilla shampoomuhituksillakin haalistua, mikäli aika riittää sellaiseen kokeiluun. Onko sitä väriä pitkän matkan? Tämänhetkisestä tukkatavoitteestasi toki riippuen, voisit ehkä harkita sen poisleikkaamistakin, mikäli lyhyempi hiuksisto tuntuu paremmalta vaihtoehdolta kuin tumma. Mulla on itsellä monta kymmentä senttiä vihertävää hiusta, enkä millään vippaskonsteilla tuosta ole eroon päässyt tässä lähemmäs vuoden aikana. Punaisella suoravärillä toki voi saada hetkellistä apua kun sekoittelee vaikka hoitoaineeseen taittoväriksi, mutta mulla se ei ainakaan pysy montaa pesua, ja on jatkuvaa kikkailua, kun vähän väliä vetää sitten taas liian punaiseksi.
Cogito ergo doleo.

Poissa Maisie

• Haiven
  • *
« Vastaus #173 : 17.01.15 - klo:14:07 »
^Kerran tuo on latvassa, niin hyvällä tuurilla tuo saattaa toistuvilla shampoomuhituksillakin haalistua, mikäli aika riittää sellaiseen kokeiluun. Onko sitä väriä pitkän matkan? Tämänhetkisestä tukkatavoitteestasi toki riippuen, voisit ehkä harkita sen poisleikkaamistakin, mikäli lyhyempi hiuksisto tuntuu paremmalta vaihtoehdolta kuin tumma. Mulla on itsellä monta kymmentä senttiä vihertävää hiusta, enkä millään vippaskonsteilla tuosta ole eroon päässyt tässä lähemmäs vuoden aikana. Punaisella suoravärillä toki voi saada hetkellistä apua kun sekoittelee vaikka hoitoaineeseen taittoväriksi, mutta mulla se ei ainakaan pysy montaa pesua, ja on jatkuvaa kikkailua, kun vähän väliä vetää sitten taas liian punaiseksi.

Muhiteltu on eikä se juuri ole tuottanut tuloksia.  >:( Latvojakin on leikelty jo sen verran etten enää voi kun en poikatukkaa halua :D Kait se on otettava plan b käyttöön....

Poissa feiticera

• Haiven
  • *
« Vastaus #174 : 28.01.15 - klo:22:32 »
^ Anteeksi, en osaa lukea enkä etsiä kunnolla onko tätä jo ehdotettu, mutta tuli mieleeni että onko teillä kuparipitoinen vesi? Meiltä irtoaa putkista käyttöveteen sitä jonkin verran ja joskus tukka on saattanut näyttää etenkin vaalennuksen jälkeen hieman vihertävältä... Kuulin tuossa hopeaiselta ystävältä, että KC:n se Color Mask Pearl-sävyisenä taittaa vihreetä. :0

Ja sitten mulla ois kysymys teille hiusjumalille, auttakaa alottelijaa! Kertyyhän nuo hopeashampoot tukkaan myös ajan kanssa? Oon elänyt tässä uskossa, mutta en sitten löytänyt vahvistusta asialle mistään. En päässyt vaalennuksen jälkeen puusta pidemmälle colorglossin harmaan kanssa, ja veikkaan et tää hius on vähän gfdhggjhg-järkyttynyt tuosta operoinnista. Hauduttelin monta tuntia, mutta eiiiii millään. Ajattelin, että jos (kärsivällisenä persoonana) nyt vaan rauhassa pesisin hopeashampoolla ja hoitsikalla ja välillä maskeeraisin ja vaahdottelisin, niin tulisikohan tuosta harmaampi ajan kuluessa..? Tuntuu, että nokka menee tukkoon nimenomaan noista hapetteellisista väreistä, niin en haluaisi niitä nyt käyttää.

edit: näytti tähtiä yhdessä sanassa, enhän minä kiroile. :L
« Viimeksi muokattu: 29.01.15 - klo:21:41 kirjoittanut feiticera »
Float like a butterfly, sting like a poes klap!

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #175 : 29.01.15 - klo:13:49 »
^Ei kerry, peseytyy pois. Jos taittoteho ei riitä, niin vaihda pigmenttisempään shampooseen/hoitsikkaan. Kylmä sävy vaatii jatkuvaa ylläpitoa.
Cogito ergo doleo.

Poissa Feles

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #176 : 29.01.15 - klo:18:48 »
Heippa!

Ajattelin jakaa tänne vaalennuskokemuksen, punaisesta vaalempaan askorbiinihapolla (c-vitamiini).

Eli vaalennetun hiuksen päälle olin laittanut ensin mansikkablondin hiusvärin joka näytti hiuksissani vaalean violetilta. Sen päälle laitoin punakuparin joka veti aika tummaksi viileän punaiseksi.. Koitin saada siihen kuparisuutta ja lämpöä Color Mask Currylla (ei juuri lämmittänyt, kirkkaan punaiseksi veti). Käytin tuota Currya paristi, kunnes sain tarpeekseni punaisesta.

Muutamasti pesin syväpuhdistavalla joka hieman haalisti väriä. Sitten tein askorbiinihappokäsittelyn (jauhe + tavallinen shampoo) ja punainen lähti tosi hyvin, joskin epätasaisesti! Vielä vaatii käsittelyn kunnes voin laittaa päälle jonkun tumman vaalean sävyn. :) Ja hiukset ovat kunnossa, hieman kuivakat, mutta eivät vaikuta vaurioituneilta.

Tässä hiukset ennen askorbiinihappoa:

Tässä hiukset käsittelyn jälkeen:

edit. kuvat muokattu näkyviksi, kiitos enna. :)
« Viimeksi muokattu: 29.01.15 - klo:20:26 kirjoittanut Feles »

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #177 : 29.01.15 - klo:20:05 »
^Saat kuvan suoraan viestiin esimerkiksi niin, että menet tuohon linkkaamallesi sivulle ja kuvasi päällä painat hiiren kakkosnappia > Avaa kuva uudessa välilehdessä. Kopioit sen avautuneen välilehden linkin, ja laitat sen näiden tägien sisään:

Koodia: [Valitse]
[img]kuvan www-osoite tähän[/img]
Jos kuva on liian iso (niinkuin nuo sinun ovat), voit muuttaa sen täällä näkyvää kokoa käskyillä width (leveys) ja height (korkeus), esimerkiksi näin:

Koodia: [Valitse]
[img width=300]kuvan www-osoite tähän[/img]
Lukua vaihtamalla ja esikatselun avulla kokeilet mielestäsi sopivan koon kuvalle.

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #178 : 31.01.15 - klo:13:59 »
Onko missään marketin vaalennusvärissä uudelleen suljettavat purkit, joita voisi käyttää siis useampaan kertaan?
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa ongelma

• Haiven
  • *
« Vastaus #179 : 01.02.15 - klo:20:25 »
Onko missään marketin vaalennusvärissä uudelleen suljettavat purkit, joita voisi käyttää siis useampaan kertaan?
Biozellilla on ainakin.. :)