Heippa. Mun edellisestä värikriisistä ei oo vielä kauheen pitkä aika, mut täällä taas.

Värjäsin tossa lokakuussa platinanvaaleat hiukseni kirkkaanpunaisiksi. Eka väri laitettiin kampaajan toimesta, mihin ite laitoin kaks punasta kestoväriä päälle ja lisäks _paljon_ punasia suoravärejä. En tiedä vaikuttaako se, että hiuksessa ei lähtökohtasesti ollu oikeen ollenkaan pigmenttiä, vai oliko kyse vaan siitä et tukka oli niin huonossa kunnossa, mut väri ei vaan millään pysynyt latvassa. Ja tää oli siis kolmas kerta ku mun piti todeta asia käytännössä, silläkin uhalla et sitä vaaleeta ei saa takas sormia napsauttamalla. Voi olla et punasta kerrostamalla se joskus olis alkanu pysymään, mut eihän mulla oo kärsivällisyyttä sellaseen.
Eniveis, pari viikkoa sit aloin haalistelemaan sitä punasta c-vitamiinilla ja tiskiaineella ja sitruunamehulla ja syväputsarilla. Latva oli näiden jälkeen käytännössä vaalee, mut tyveen väri oli jämähtäny ihan kunnolla. Heitin päähän Lorealin värinpoiston, kookosöljyt tietty alla, ja lopputulos oli tosi haalea persikka latva ja vaaleenpunanen/neonpinkki tyvi. Aattelin odottaa viikon ennen seuraavaa vaalennusta, mut jotta kehtaisin mennä ulos, sävtin tukkaa hoitoainesekotuksella, missä oli liilaa ja mustaa color maskia, sitä kuuluisaa Wella Color fresh 7/19 (nyt ois muuten tullu harmaata, koklasin pelkästään

) ja Crestol Color glossin hopeenharmaata. Sain sen pinkin tyven kans aivan sairaan makeen My Little Pony -tukan!

No enhän mä sit kuitenkaan malttanut sitä viikkoa, ku inhoon jättää asioita kesken, ni tänään sitte koitin vaalennella niitä vaaleenpunasia osioita. Toi kookosöljy on muuten aivan huippu juttu, mun tukka tuntuu ihan yhtä hyvälle ku ennen vaalennuksia. Se oli aivan kauheessa kunnossa vuos sitte ni siks vähän jännitti tää homma, mut ei mitään hätää. Kuitenki, sain vaalennettua tukan muuten ihan haaleen keltaseks, mutta ne vaaleenpunaset kohdat on nyt haaleen persikanvärisiä, aika neon silti. Mulla ois tossa Igora Vibrance 9.5-1, eli tuhkasävy kyseessä. Mahtaiskohan toi taittaa vaaleeta oranssia vai meneekö hukkaan? Onks joku saanu haaleeta oranssia taitettua tuhkasävyllä? Ei kellään ois kokemusta just tosta Igorasta?
EDIT No melkkest kaikki oranssisuus lähti, mut kun muu tukka on tosi tuhkanen ni mun silmään sieltä paistaa persikka läpi. Ja niskassa on pari sitkeetä paikkaa, mitkä pitää vaalentaa vielä kertaalleen. Huoh. No jos mä ny annan olla, jos pysyis vaik tukka päässä.