Kirjoittaja Aihe: Ihotyyppiketju  (Luettu 112028 kertaa)

Poissa Selena

• HAIRahtanut
Vs: Ihotyyppiketju
« Vastaus #105 : 26.08.06 - klo:19:37 »
Ihoni on pintakuiva sekaiho. Hyvällä hoidolla saan sen pidettyä lähes virheettömänä, mutta en kieltämättä hoida ihoani aina tarpeeksi hyvin...  ::)

"Hyvään hoitoon" kohdallani kuuluu:
-"pika"OCM aamuisin: eli hieron ihooni öljyä 2-3 minuutin ajan (sekoitus 1:1:1 oliiviöljy, risiiniöljy, avocadoöljy sekä muutama tippa teepuuöljyä isohkossa satsissa sekaisin). Huuhtelu vedellä ja liian öljyn irroitus Lumenen Milky Touch-puhdistusmaidolla
-iltaisin silmämeikin huolellinen puhdistus (Anytimen puhdistusgeeli poistaa mulla loistavasti vesiliukoiset silmämeikit!) sekä kasvojen puhdistus paljon kehumallani Nivean 2 in 1 -puhdistusmaidolla, jota ei Suomesta valitettavasti saa
-ei yövoidetta, päivisin joko Humektan tai loistava Lumenen 24 h vitamiinivoide A+E
-satunnainen kuorinta, joskus puhistava/kosteuttava naamio tarpeen mukaan
-"puhdas" ruokavalio, 2 litraa vettä ja riittävä uni ja ulkoilu.

Tässä mun resepti täydelliseen ihoon, mutta valitettavan huonosti tätä reseptiä noudatan... Hiukan on couperosaa poskissa, mutta ei mitään sellaista, mit ei meikkivoide peittäisi.

Oli muuten ~vail~, joka tuon OCM-keskustelun täällä aloitti. Oln siitä hänelle ikuisesti kiitollinen, että opin tuon ihanan metodin salat!  :-*
Make it a great day

*sade*

• Vieras
« Vastaus #106 : 29.08.06 - klo:09:38 »
Sekaiho löytyy täältäkin. Näppylöitä tulee nykyään harvemmin, mutta suurehkot ihohuokoset ja mustapäät vaivaavat. Kosmetologille mennessäni parisen viikkoa sitten, kosmetologin ensimmäinen reaktio oli:" Onpa sulla upea iho!", mutta syväpuhdistusta tehtäessä selvisi, että se onkin erittäin rasvoittuva pinnan alta.  :-\

Pyrin lähinnä pitämään kosteustasapainon kunnossa, ettei iho vaan pääse kuivumaan ja sitä kautta finnejä syntyisi. Yritän nyt myös välttää niitä pahimpia mineraaliöljypommeja, mutta suosikeistani en silti aio luopua. Sen sijaan olen pyrkinyt käyttämään mahd. vähän meikkivoiteita näin kesällä ja syksymmällä aion ostaa jonkun mineraaliöljyttömän. Eiköhän tässä ole kompromissia enough.

Suosikkeja:
Puhdistus: ACO:n puhdistusvaahto normaalille ja kuivalla iholle, Lancomen puhdistusmaito seka-ja normaali-iholle sekä Ella Bachen lait exotique -puhdistusmaito. Myös Herbina on koettu hyväksi tiukan budjetin aikoina. Aion seuraavaksi kokeilla Korresin Orange Blossomia.
Kasvovesi: Tällä hetkellä ehdoton suosikki löytyy Lancomelta, sellaista sinistä. Nimeä en nyt kuollakseni muista.
Kosteusvoiteet: Ella Bachen lurophase, Korresin jugurttivoide, ACO sekä perus Humektan. Pieni vinkki muuten: Apteekista saa 100% teepuuöljyä, jota aina silloin tällöin sekoitan Humektaniin. Desinfioi ja kosteuttaa samalla! Aamulla ihoni on tosi pehmeä ja hyvässä kunnossa. Suosittelen! (Ajattelin pitää nyt viikon tehokuurin). Ella Bachen creme intex 2 on käytössäni ns. finnipastana.
Maskit ja kuorintavoiteet: Lumenen turvenaamio on ollut käytössä epäsäännöllisesti jo useamman vuoden. Body Shopin basilikanaamio on iki-ihana! Seuraavaksi kokeilussa Korresin jugurttinaamio ja uskomattoman paljon houkuttelisi myös Ella Bachen intex 2 mask.

Poissa Miua

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #107 : 07.09.06 - klo:21:29 »
Oma ihoni on aina ollut rasvoittuva sekaiho. T-alueella on mustapäitä, mutta oikeita finnejä tulee harvemmin nykyään. Talvella iho on paremmassa kunnossa kuin kesällä. Kuumuus saa varsinkin otsani kasvamaan pieniä hikinäppyjä, jotka juuri tähän aikaa vuodesta pystyy sit puristelemaan mustapäinä pois. Jospa vielä joskus pääsisin noista kesänäpyistä eroon! >:( Iho reagoi herkästi kosketukseen tai hankaukseen punoittamalla. Kuivuuksia ei pahemmin löydy, ehkä ajoittain.

Tällä hetkellä käytössä pääasiassa Aqualan L naaman pesuun ja meikkien puhdistukseen, joskus harvemmin Nivean sininen kasvovesi ja kosteuttajana Humektan. Hyvä terveellinen ravinto on mun valtti, se parantaa ihoa eniten!
"Kaikki salaisuudet taivaasta pudottaa sateen täyttämä pisara, sinäkin sen nähdä saat jos vain avaat mieles, katso vaan. Hiekanjyvä rannan aalloille kuiskailee, avaa mieles, tarkkaile! Tarinoita ajan alusta kertoilee jos kuuntelee."-Emma Salokoski

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #108 : 13.09.06 - klo:23:41 »
Minullakin on sekaiho. T-alue rasvoittuu päivän mittaan jonkin verran ja saan melko helposti mustapäitä ja joskus finnejäkin. Toisaalta ihoni on myös kuiva ja atooppinen. Talvisin ainainen kosteusvoiderumba välillä kyllästyttää, onneksi kesäisin on helpompaa.

Hoitotuotteita vaihtelen kaiken aikaa. Iltaisin teen kasvoille vesipesun ja aamuisin käytän vain kasvovettä. Poishuuhdeltavat tuotteet ovat iholleni selvästi parempia kuin puhdistusmaidot. Samaa kasvo- tai vartalovoidetta en koskaan käytä kahta tuubia / purkkia peräkkäin.
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #109 : 03.10.06 - klo:20:48 »
Tämän hetkinen tilanne kosmetologin mukaan: tosi herkkä, kosteusköyhä, T-alueelta rasvoittuva iho (näin siis kesällä). Nenässä ja leuassa tiukkoja tukkeumia, otsassa myös hieman. Poskissa silloin tällöin finnejä. Löytyy orastavaaa couperosaa nenänpielistä sekä poskista. Talvella iho rutisee kuivuuttaan.

Ihon sävy on suht vaalea, punertava. Paljon luomia ja palaa herkästi. Kropan iho lievästi atooppinen.

Dermalogican tuotteet käytössä tällä hetkellä.

edit: päivitystä
« Viimeksi muokattu: 15.08.07 - klo:21:59 kirjoittanut funky_chicken »

Poissa olivia

• HAIRahtanut
« Vastaus #110 : 07.10.06 - klo:17:49 »
Pintakuiva sekaiho taitaa olla, vaihtelee vuodenajan mukaan. Iho punoittaa talvisin helposti ja kuivuu. Näppylöitä ei ole, mitä nyt mustapäitä vähän nenässä.

Mitään ylitse muiden tuotteita ei ole vielä löytynyt, Erisanin putsarilla pesen kasvot aamuisin ja iltaisin jos olen meikannut. Lumenen kasvovesi on kivan hellävarainen. Voiteista yritän vielä etsiä sitä itselle sopivaa, tähänasti paras ollut Lorealin Triple active koska kirkastaa ihoa.
« Viimeksi muokattu: 07.10.06 - klo:17:52 kirjoittanut Latz »
Breathe me.

Poissa Bamboo

• Tukkaguru
  • In the cold November rain
« Vastaus #111 : 17.10.06 - klo:11:34 »
Mun iho on rasvoittuva, silti helposti kuivuva. Oikeita tuotteita en ole löytänyt vieläkään. Vaikka kuinka hellävaraisesti puhdistan ihon, pitää äkkiä laittaa kosteusvoide ennen kuin ihoa alkaa kiristämään. Epäpuhtauksia löytyy hiukan.
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini

Poissa Chili

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #112 : 17.10.06 - klo:23:06 »
Ihoni on sekaiho, eli reunoilta kuivuu ja t-alueelta rasvoittuu herkästi. Vaikka couperosa ei paljoakaan näy, myös sitä löytyy hiukan iholtani (nenänpielistä ja toisesta poskipäästä). Ihoni myös 'kuoriutuu' todella usein, eli suihkun jälkeen kuollutta ihoa rullautuu pois (toivon ettei tämä ole haitallista...). Tällä hetkellä puhdistan ihoa Cliniquen kuivan ihon kasvosaippualla, joka tuntuu olevan jo liiankin kuivattava. Dermalogican active moist ja skin soothing cream hoitavat kosteutuksen. Silmänympärysvoiteena Cliniquen all about eyes ja Avenen soothing eye contour cream. Tuo Cliniquen saippua tuntuu todellakin kasvoilleni hiukan liiankin kuivattavalta, joten olen käyttänyt sitä myös selän pesuun, missä se toimii hyvin. Ihon kuorintaan käytän Lancomen fresh exfoliating clarifying gel-kuorintageeliä.

kukkaistuuli

• Vieras
« Vastaus #113 : 19.10.06 - klo:17:58 »
Ainakin mulla on melko suuret ihohuokoset ja couperosa on aika pahana. Iho kuivuu helposti. Pahimmasta kuivumisesta olen tosin päässyt nyt eroon, kun olen yksinkertaisesti antanut ihon rauhoittua ja olla melkeinpä omillaan.

Epäpuhtauksia on vain satunnaisesti, mutta silloin harvoin kun finni tulee, niin se on sellainen syvällä oleva koteloitunut finni, joka muodostaa lähes sarven otsaan ja kestää ikuisuuden.

Olen monesti luullut löytäväni "ne oikeat" ihonhoitotuotteet. Useimmiten onnistumisen tunnetta kestääkin jopa muutaman kuukauden, mutta sitten ei yhtäkkii mikään toimikaan.

Poissa Sheppa

• Tukkaguru
« Vastaus #114 : 22.10.06 - klo:00:08 »
Sekaiho tää mun pärstäkerroin kai on. Huokoset on isoimpia t-alueella ja iho tuntuu siinä myös paksulta. Verisuonet kuultaa läpi etenkin silmien alueella, nenä ja posket ovat punertavia. Aamuisin lähes koko kasvojen alueella (keskellä) on rasvakerros ja iho rasvoittuu päivän mittaan. Etenkin talvisin on hilseilyä ja kiristelyä pesun jälkeen, lievästi myös kesäaikaan.

Tuntuu tosin helpottaneen jostain syystä...? Ehkä nyt iltaisin käyttämäni maitomainen puhdistusaine (Lancome Galateis Clarté, normaalille ja sekaiholle) on auttanut ihoa säilyttämään oman luonnollisen rasvakerroksensa eikä pesun jälkeen siksi kiristä niin kamalasti (tuntuu puhdistuksen jälkeen että naama jää rasvaiseksi, alussa inhotti se tunne mutta taitaakin olla vain hyväksi!).
Tiedä sitten, syyn ja seurauksen yhdistäminen on vaikeaa jos ei ole ilmennyt merkittäviä muutoksia. Sitten vielä e-pillerit ja hormonien heilahtelut, stressi, väsymys, lämpötila ym. vaikuttaa siihen kuinka rasvaiselta tai kuivalta mun iho vaikuttaa. Täytyy vaan aina tunnustella mikä on tilanne ja kokeilla rohkeasti uutta kuten mä tota puhd.maitoa. :) Oli muuten tarkoitus ostaa puhdistusvaahtoa ja huomasin kotona että oli maitoa ;D
« Viimeksi muokattu: 22.10.06 - klo:00:10 kirjoittanut Sheppa »
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.

Poissa FairyTale

• Tukkaguru
« Vastaus #115 : 26.10.06 - klo:14:45 »
Mulla on ollut aina tosi rasvainen iho, helposti tulee epäpuhtauksia vaikka kuinka hyvin oon hoitanut. Teinistä asti käynyt säännöllisesti kosmetologilla ihonpuhdistuksissa, ja aina ollut yhtä toivotonta. Ikinä en ole mennyt nukkumaan meikit naamassa, ja silti etenkin baari-illan jälkeen iho kukkii. Kateellisiena kuunnellut aina miten leväperäisesti kaverit ihoaan "hoitavat " ja silti ihot niillä pysyy siisteinä :(.

Pari vuotta sitten löysin Dermalogican tuotteet, ja pikkuhiljaa olenkin siirtynyt käyttämään pelkästään niitä. Ja kyllä huomaa ihosta! Harvoin enää tulee finnejä, ja peitettävääkin on paljon vähemmän.

Ikää alkaa olla jo sen verran, että ikätovereilla alkaa olla ryppyjä, itseäni luullaan vielä teinitytöksi! Jotain hyvää rasvaisesta ihostakin siis on, vaikka ei paljon nuorena etenkään lohduttanut. Mummollani on sama ihotyyppi, on nyt yli 80-vuotias, eikä vielä isompia ryppyjä naamassaan ole!
1b M ii

Poissa Mella

• Tukkaguru
  • Butterfly effect
« Vastaus #116 : 29.10.06 - klo:17:44 »
Ihotyyppi: ihoni on muuttunut viimekertaisesta niin paljon, että pakko päivittää! Ihoni on nykyään tasavärinen, finnitön, mustapäillä ja laajentuneilla ihohuokosilla. Ihoni ei myöskään ole enää kovin pintakuiva, kiitos uusien ihonhoitorutiinieni. Ihoni on edelleen sekaiho, mutta nyt kasvojen iho on suht normaali, eikä t-alue enää rasvoitu yhtä plajon kuin ennen.

Tällä hetkellä käytössä: sekalaisesti aasialaisia ihonhoitosarjoja, Korresia, dermalogicaa ja LUSHia

Suosikkituotteet: dermalogican ja Iodin ihonhoitotuotteet.

Jos nyt omaksi huviksi luettelisi vielä kaikki käyttämäni ihonhoitosarjat: Dior Iod (suosikki), Biotherm Acnopur, Biotherm Aquasource, Biotherm Biopur, Biotherm Biovitamin, Clearasil, Garnier Pure, Herbina, Lumene, Nivea, Yves Rocherin sarjoja, Oriflamen sarjoja, No7, dermalogica, Vichy Normaderm... Nuo ainakin muistan.
« Viimeksi muokattu: 06.04.08 - klo:14:17 kirjoittanut Mella »
( ^^)_且~~ Green tea, Anyone?

Ensin opettele tuntemaan itsesi: ja sen jälkeen kaunistaudu sen mukaisesta -Epiktetos-

Poissa Babooshka

• Hiushörhö
« Vastaus #117 : 31.10.06 - klo:09:18 »
Sekaiho täällä myös! Mulla pahin ongelma on epäpuhtaudet, joita ilmestyy nenän ja huulten väliselle alueelle sekä otsaan kulmakarvojen väliin. Finnejä siis, argh!!!  >:(  Tukkeumia löytyy kyllä muualtakin ihosta, mutta eivät ole niin näkyviä että pahemmin häiritsisivät...kivahan noistakin olisi eroon päästä. Lisäksi mun iho kiiltelee aika lailla. Aika jännää, mutta minkäänlaista pintakuivuutta/ kosteutuksen tarvetta en ole huomannut. Iho on tismalleen samassa kunnossa riippumatta siitä, kosteutanko vaiko en.

Tällä hetkellä olen siirtymässä Dr. Hauschkan tuotteisiin, jospa noista löytyisi apu. Aiemmin käytössä on ollut lähinnä Korres, white tea putsari ja hamamelis-kasvovesi. Ihan jees tuotteita, mutta eipä noilla mitään kummempia vaikutuksia ollut.

Taistelussa finnejä vastaan mulla on aseena nyt myös mineraalimeikit. Vielä ei näkyviä vaikutuksia, saa nähdä tuleeko niitä lainkaan...

Mä olen niin skeptinen kosmetiikan suhteen!

Mikset nauttisi elämästäsi heti? -Jane Austen

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #118 : 03.11.06 - klo:15:43 »
Mun iho oli ennen rasvainen ja pintakuiva sekaiho, mutta nyt se on kuivahtanut ehkä ihan kuivaksi ihoksi. Näppyjä ei tule ja huokoset ei mene tukkoon juurikaan. Talvisin varsinkin kuivuus on todellinen ongelma, kesälläkään normaalin ihon tuotteet ei riitä.

Mikäs tässä on vanhetessa, kuivuessa ja rypistyessä  :(
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #119 : 03.11.06 - klo:19:46 »
Päivittelin tämän vastaamaan nykyistä tilannetta.

Ihoni on pintakuiva ja herkkä. Lähinnä ihoni tarvitsee hyvin kosteuttavia tuotteita, mutta varsinkin talvisin iho janoaa kosteuden lisäksi rasvaa. Hyvillä tuotteilla iho pysyy kuitenkin pehmeänä ja kosteutettuna, joten kuivuus ei sinänsä ole ongelma.

Ihoni punoittaa melko helposti ja ärsyyntyy tai kuivaa liian voimakkaiden tuotteiden käytöstä. Ei kuitenkaan ole ongelmallisen herkkä, vaan aika huoletta voin kokeilla uusia tuotteita. Yleensä parhaiksi tuotteiksi iholleni on osoittautunut mahdollisimman yksinkertaiset ja hellävaraiset tuotteet. Suuntaakin ostoksille useammin apteekkiin kuin markettiin.

Epäpuhtauksia ihossani on hyvin vähän. Sekin on pitkälti hyvien tuotteiden ansiota, sillä ihoni on herkästi tukkeutuva. Varsinkin silikonit vaikuttavat tukkivan ihon aika tehokkaasti, ja osa öljyistä tukkii myös. Oikeanlaisilla tuotteita ihoni kuitenkin pysyy sileänä ja näpyttömänä.
« Viimeksi muokattu: 11.09.08 - klo:14:37 kirjoittanut Beatrix »
2c F ii