Minulla on rasvoittuva, pintakuiva iho. Melkein hetkessä rasvoittuu jo meikin laiton jälkeen, mutta enää ei haittaa. Ennen olin aina puuteria laittamassa ja en tykännyt ollenkaan. Minulle on sanottu, että rasvainen iho ei vanhene niin helposti, totta tai ei, olen tyytyväinen että rasvaisuutta on.

Huiskulla laitan vain puuteria päivällä, jotta en ole ihan kiilto naama. Nyt kuorin ihoa enää nenän ja leuan kohdilta, koska kuorinta varmaan osittain kuivatti ihoani ja myös puhdistavat naamiot, nyt käytän vain kosteuttavia. Välillä on paikallisia kuivia kohtia, mutta saan ne kuriin. Epäpuhtauksia on otsassa, nenässä, leuassa ja poskilla on laajentuneita ihohuokosia. Enemmän on mustapäätä ja talitukkeumaa kuin varsinaista finniä. Iho on parempi yläaste ajoilta ja olen tyytyväinen tähänkin, tietysti täysin näpytön naama olisi ihanne! Veden juonnin olen huomannut pitäneen kasvojen kuivuutta kurissa, kun joskus ollut kuivuutta ja olen juonut pari lasia vettä, niin jo on parempi.

Olen myös huomannut, että kun en näprää näppyjä kasvot voi paremmin ja muutenkin koitan aika yksinkertaisesti hoitaa kasvojen ihoa.
Käytössä tällä hetkellä on Aqualan L (tykkään kovasti!) Erisanin puhdistusgeeli, Nivean kasvovesi. Kuorinnassa käytän Herbinan kuorintavoidetta ja sen jälkeen Nivean kosteuttavaa naamiota.