Kirjoittaja Aihe: Ihotyyppiketju  (Luettu 113089 kertaa)

Tepsu

• Vieras
Vs: Ihotyyppiketju
« Vastaus #120 : 05.11.06 - klo:21:46 »
Atooppinen iho, naama täynnä mustapäitä  :P

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #121 : 10.11.06 - klo:13:45 »
Kosmetologin sanat vielä muistaen... Mulla on sekaiho joka vaatii tuhottomasti kosteutusta, ja kuulemma couperosaa saattaisi alkaa ilmaantumaan kun toinen poskipää vähän vaikutti siltä. En kehdannut sanoa että sain jokin aika sitten sitten kaverin koiran kuonosta osuman ja koko poski turposi... ;D Tiedä sitten pääsikö se isku jättämään lopullisen punertavan jäljen tähän pärstään.. Epäpuhtauksia oikeastaan vain nenällä, mitä nyt joskus stressifinneistä kärsin. Kesällä iho pääsi vähän hautumaan otsatukan alla, mutta ei kumma kyllä ruvennut oireilemaan mitenkään.

Puhdistan kasvot iltaisin herbinan soft care emulsiolla ja kasvovedellä, aamuisin sipaisen vichyn thermal fix 2 voidetta kosteuttamaan. Anopille kiitos tuostakin voiteesta, muuten porskuttelisin vielä kesätuotteellani erisanilla ja naama vain ropisisi tiehensä. :) Pitikin vielä mainostaa että apteekista tuon vichy tuotteen ostaja sai kaupanpäällisiksi lähdevesisumutepullon.. en ole vielä huomannut että tuo mitenkään erityisemmin auttaisi kosteutuksessa vaikka apteekin kosmetologi sitä niin mainosti.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Sushi

• Vieras
« Vastaus #122 : 14.11.06 - klo:22:20 »
Sanoisin, että mulla on sekaiho. Mulla t-alue on aika kuiva, mutta sit taas poskien iho on oikein siloinen ja normaali  ;).

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #123 : 15.11.06 - klo:00:29 »
Ihoni taitaa olla pintakuiva ja herkkä (herkistynyt on ilmeisesti oikeampi termi) sekaiho. T-alueella on paljon epäpuhtauksia ja ihohuokoset ovat laajentuneet, iho käy myös päivän aikana kiiltelemään ja rasvoittuu. T-alue kärsii myös pintakuivuudesta ja talvisin hilseilystä ja nenän sekä poskien alue myös usein punoituksesta. Poskien iho on kesäisin normaali, talvisin kuivan oloinen. Iho reagoi kuumuuteen, kylmyyteen ja muihin vastaaviin ulkoisiin ärsykkeisiin. Ihonhoidossa käytän  enimmäkseen kuivan ja herkän ihon tuotteita, sekaihon puhdistusaineet tuntuvat olevan liian tujuja eivätkä sekaihon rasvat kosteuta ihoa tarpeeksi. T-alueella käytän pari kertaa viikossa puhdistavaa savinaamiota tms.

edit. Tällä hetkellä pintakuivuusongelma ei ole paha, hilseilyä ei ole tms. Tosin jos ei suihkun jälkeen rasvaa heti ihoa niin käy ikävästi kiristelemään. Muuten iho on sangen hyvässä kunnossa, jee! :)
« Viimeksi muokattu: 01.12.06 - klo:15:59 kirjoittanut Hunajapupu »
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #124 : 29.11.06 - klo:21:18 »
Ajoittain pintakuiva sekaiho. Varsinkin saunan ja pesun jälkeen ihoa kiristelee, rasvaa pitää lisätä heti (käytän vain apteekin perusvoiteita, Aqualan L tällä hetkellä suosikki). Iho on hyvässä kunnossa, t-alue rasvoittuva ja sille tulee usein epäpuhtauksia. Ei pisamia, muutama luomi. En ota aurinkoa joten erittäin vaalea nassu.
« Viimeksi muokattu: 21.07.07 - klo:20:55 kirjoittanut Ilyasviel »

Pinja

• Vieras
« Vastaus #125 : 06.12.06 - klo:15:43 »
Täältä löytyy pintakuiva ja herkkä sekaiho, ja lisänä soppaan vielä rosacea eli ruusufinni. Teini-ikäisenä kärsin pitkään suht vaikeasta aknesta, joka saatiin lopulta kuriin parilla Roaccutan-kuurilla. Aknen jälkeen kuvaan astuikin sitten rosacea...

Ihoni on tällä hetkellä onneksi (koputtaa puuta) paremmassa kunnossa kuin aikoihin, kiitos herkän ihon tuotteiden sekä  säännöllisen hoidon. Tukkeutumia ja mustapäitä löytyy jonkun verran lähinnä nenän ja leuan alueella, ne kun saisi vielä häviämään niin olisin jo hyvin tyytyväinen!

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #126 : 06.12.06 - klo:18:43 »
Mulla on normaali iho,paukkupakkasilla pintakuiva.Vielä viime talvena ihon määritelmä oli kuiva,mutta nyt ennemminkin normaali.En valita,ehkei sitä kuivu ja rypistykkään iän myötä. ;D

Ongelmaksi on nyt tullut satunnaiset megalomaaniset finnit,joita yleensä kerrallaan max. kolme,mutta ovat tosi kipeitä ja isoja.Kun on vuosikaudet hoitanut kuivaa ihoa,oon ihan hakusessa vielä omalle nassulleni sopivista tuotteista.Couperosaa on vähän nenän pielissä,muttei onneksi paljon.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Winnie

• HAIRahtanut
« Vastaus #127 : 07.12.06 - klo:10:02 »

Minulla on sekaiho, jonka pahin ongelma on myös epäpuhtaudet T-alueella. Poskissa on myös hieman couperosaa ja nenän ympärys kärsii punoituksesta. Varsinaisia finnejä ei onneksi tule enään niin runsaasti, mutta mustapäät ja ihon alaiset tukkeumat ovat riesana. Ikä ei ole tuonut mitään helpotusta asiaan vaan naama näyttää epäpuhtauksien osalta samalta kuin teinivuosina :(
2aMii

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #128 : 17.12.06 - klo:13:56 »
Mikä avuksi kun ihoni on nyt todella pintakuiva? Ihoni on siis sekaiho, melko herkkä ja pintakuiva. Naamaa ihan kiristelee ja kutittaa, kun esim. hymyilee tai ottaa hämmästyneen ilmeen. Se myös hilseilee pinnasta. Humektan on kosteusvoiteena. Mitään paksumpaa en oikeen uskalla laittaa, kun pelkään että tukkii. Mun iho ei oikeen tykkää kuorinnasta... Mikä olis hyvä kosteuttava naamio, joka olis alkoholiton, silikoniton, mineraaliöljytön ja muutenkin tukkimaton? Hajusteettomuus ja väriaineettomuus olis plussaa, mutta niistä voi naamion kohdalla joustaa... Joskus olen käyttänyt Lumenen Hunaja-Koivu -kosteuttavaa naamiota. Kai se ihan ok oli, mutta se taisi sisältää silikonia mikäli oikein muistan...?

Poissa Laureen

• HAIRahtanut
« Vastaus #129 : 19.12.06 - klo:11:11 »
Mun iho on todella pintakuiva ja lisäksi rasvainen. Tämä on todettu sellaissa ihon kosteus- ja rasvatasapainon mittauksessa (sen mukaan ihoni kosteus on 12/99 eli tosi matala, rasvaisuus taas 64/99 eli turhan korkea). Pintakuivuuteen ei tunnu auttavan sitten yhtään mikään, ikään kuin ihoni ei ottaisi vastaan kosteutta (tosin nyt ihan viime aikoina ihoni ei ole ollut ihan niin kuiva kuin esim. kesällä, mikä on sinänsä hassua).

Suurin ongelma ovat mustapäät, joita tulee jatkuvalla syötöllä lisää sitä mukaa, kun vanhoista pääsee eroon. Finnejäkin on joskus, muttei mitään kovin pahoja. Lisäksi ihohuokoset ovat aivan valtavat etenkin otsassa ja nenässä  :-\

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #130 : 19.12.06 - klo:11:47 »
Tuollainen ihon kosteus- ja rasvatasapaino mittaus voisi olla ihan hyödyllinen. Missä niitä tehdään ja mitä mahtaa maskaa?

Poissa Laureen

• HAIRahtanut
« Vastaus #131 : 19.12.06 - klo:12:11 »
Tuollainen ihon kosteus- ja rasvatasapaino mittaus voisi olla ihan hyödyllinen. Missä niitä tehdään ja mitä mahtaa maskaa?

Oon käynyt kahdesti sellaisessa, ensimmäisen kerran joitakin vuosia sitten Helsingin Stockalla Helena Rubinsteinin pisteessä (niillä on vissiin edelleenkin se laite) ja toisen kerran nyt marraskuussa Muoti ja kauneus -messuilla Oriflamen myyntikojussa. Lumenellakin oli tuollainen viime vuoden messuilla. Ei maksanut mitään  :)

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #132 : 19.12.06 - klo:12:22 »
Minulla on rasvoittuva, pintakuiva iho. Melkein hetkessä rasvoittuu jo meikin laiton jälkeen, mutta enää ei haittaa. Ennen olin aina puuteria laittamassa ja en tykännyt ollenkaan. Minulle on sanottu, että rasvainen iho ei vanhene niin helposti, totta tai ei, olen tyytyväinen että rasvaisuutta on.  :D Huiskulla laitan vain puuteria päivällä, jotta en ole ihan kiilto naama. Nyt  kuorin ihoa enää nenän ja leuan kohdilta, koska kuorinta varmaan osittain kuivatti ihoani ja myös puhdistavat naamiot, nyt käytän vain kosteuttavia. Välillä on paikallisia kuivia kohtia, mutta saan ne kuriin. Epäpuhtauksia on otsassa, nenässä, leuassa ja poskilla on laajentuneita ihohuokosia. Enemmän on mustapäätä ja talitukkeumaa kuin varsinaista finniä. Iho on parempi yläaste ajoilta ja olen tyytyväinen tähänkin, tietysti täysin näpytön naama olisi ihanne! Veden juonnin olen huomannut pitäneen kasvojen kuivuutta kurissa, kun joskus ollut kuivuutta ja olen juonut pari lasia vettä, niin jo on parempi.  :) Olen myös huomannut, että kun en näprää näppyjä kasvot voi paremmin ja muutenkin koitan aika yksinkertaisesti hoitaa kasvojen ihoa.

Käytössä tällä hetkellä on Aqualan L (tykkään kovasti!) Erisanin puhdistusgeeli, Nivean kasvovesi. Kuorinnassa käytän Herbinan kuorintavoidetta ja sen jälkeen Nivean kosteuttavaa naamiota.
« Viimeksi muokattu: 19.12.06 - klo:12:26 kirjoittanut purppura »

Poissa Mintti

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #133 : 21.12.06 - klo:18:06 »
Ihoni on todella vaativa, enkä tiedä mitä sen kanssa pitäisi tehdä. Se on niin kuiva ettei sitä voi pestä lainkaan vedellä, joten käytän vanulla pyyhittäviä puhdistusemulsioita. Silti T-alueelle syntyy helposti mustapäitä ja epäpuhtauksia. En voi käyttää mitään tujumpia tuotteita, sillä ihoni on myös hyvin herkkä ja couperoottinen (katkenneita verisuonia nenänpielissä, muualla punoitusta). Ja koska ihoni on kuiva ja erittäin ohut, ilmejuonteeni ovat yhtä pahoja kuin minua kymmenen vuotta vanhemmilla. Käytän kyllä silmänympärysvoidetta, mutta otsaryppynikin häiritsevät. Suurin ongelmani ei kuitenkaan ole nuo loppujen lopuksi pienet epäpuhtaudet, vaan lähinnä ihon kuivuus, elottomuus ja juonteet...
Olen ihan hukassa tässä valtavassa ihonhoitotuotteiden viidakossa, joten osaisiko kukaan antaa vinkkejä mitä kannattaisi kokeilla? Tällä hetkellä käytän Garnierin kuivan ja herkän ihon puhdistustuotteita ja Lumenen herkän ihon voiteita, mutta en ole kuitenkaan täysin tyytyväinen...
Luonnonmukaiseen kosmetiikkaan hairahtanut kotikemisti.
3b F ii
iHerb -alennuskoodi: OPI742

Poissa Bella

• HAIRahtanut
« Vastaus #134 : 29.12.06 - klo:15:40 »
Pintakuiva sekaiho täälläkin. Talvisin iho kiristelee suihkun jälkeen jos ei heti lisää kosteusvoidetta ja mahdolliset näpyt tulevat aina T-alueelle. Kesäisin iho voi jopa T-alueelta hieman kiiltää, mikä onneksi melko harvinaista. Ihoni vaatii paljon kosteutta ja nenänseudulle special treatmentteja ja anti-spotteja ettei näpyt pääsee iskemään.
Suosikkituotteita puhdistuksessa Biothermin, Estee Lauderin ja Lancomen kuivan ihon sarjat. Biothermin oleo source kosteusvoide tehokasta, TBS:n c-vitamiini sarja myöskin toimiva.
"Ihmiset eivät lopeta leikkimistä, koska he vanhenevat. He vanhenevat, koska he lopettavat leikkimisen." – Oliver Wendell Holmes