Kirjoittaja Aihe: Ihotyyppiketju  (Luettu 112027 kertaa)

Poissa Jonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Ihotyyppiketju
« Vastaus #135 : 30.12.06 - klo:18:51 »
Rasvoittuvahko epäpuhdas sekaiho jossa esiintyy talvella pintakuivuutta. Myös jonkunlaista lievää couperosa ongelmaakin löytyy eli posket punoittaa herkästi.

Tällä hetkellä käytän Erisanin puhdistusgeeliä, Cliniquen lotion 3:sta, päivävoiteena Herbinan Fresh Care Kevyt mattageelivoide ja yövoiteena Lumenen Vitamin+ Vita-Netar Uudistava yövoide sekä TBS E-vitamiini sarjan silmänympärysvoide.
Kuorintaan olen käyttänyt Herbinan Soft Care hellävaraista kuorintavoidetta sekä Lumenen puhdistavaa turvenaamiota.

Tarkoituksena on nyt alkaa panostamaan kosteutukseen vähän enemmän. Hankin juuri Nivean Refreshing Moisture Mask pusseja muutaman ja aion ensiviikolla selaista testata ensimmäistä kertaa.

Lulu

• Vieras
« Vastaus #136 : 03.01.07 - klo:18:43 »
melko normaali, mutta herkkä. ihoni ei kuivu eikä rasvoitu, epäpuhtauksiakaan ei ole juuri koskaan. sen sijaan reagoi punoittamalla kaikkeen mahdolliseen, kuten kuumaan, kylmään, hajusteisiin jne. kesällä ihoni on täydellinen, kun rusketus peittää punoituksen.

ihonhoidossa olen käyttänyt vaikka mitä apteekin tuotteista dioriin ja chaneliin, mutten ole löytänyt tarpeeksi hyviä aineita. seuraavaksi aion kokeilla korresia, toivottavasti siltä löytyisi hyvät tuotteet :)

Cerise

• Vieras
« Vastaus #137 : 10.01.07 - klo:18:39 »
Normaali/sekaiho. Talvisin joskus pintakuivuutta. T-alueella epäpuhtauksia, jotka tosin
ovat hävinneet kun aloitin juomaan enemmän vettä.

Poissa LaMaariah

• Hiushörhö
  • Et Dieu créa la femme.
« Vastaus #138 : 10.01.07 - klo:22:01 »
Kuivuuteen taipuva sekaiho eli epäpuhdas t-alue. Ihoni on tosi vaalea ja hyväkuntoinen, vaikka käytänkin marketti-tuotteita. Mulla on vaan luonnostaan iho.  :P
1CMii, mustanruskeat kevytvärjätyt vyötäröpituiset hiukset

Poissa Josi

• Hiushörhö
« Vastaus #139 : 11.01.07 - klo:14:11 »
Mulla on normaali/sekaiho. Talvella huomaa kuivuutta otsassa. Epäpuhtauksia lähinnä nenässä ja leuassa muutama. Kesäisin iho on aina todella hyvässä kunnossa, epäpuhtaudet ja kuivuus häviää. Ihosta tulee tasainen ja kuulas. Talvella joutuukin sitten vähän enemmän hoitelemaan ihoa. Veden juonnin lisäämisen olen kyllä huomannut vaikuttavan ihoni kuntoon.

Trillian

• Vieras
« Vastaus #140 : 12.01.07 - klo:11:57 »
Kuiva ja herkkä iho. Ei epäpuhtauksia, oikeaa finniä mulla ei varmaan ole ollut koskaan, ja muutenkin iho on kuulas ja hyväkuntoinen, talvella valitettavasti melko herkästi ärtyvä ja muutenkin vaatii rutosti kosteuttamista että näyttäisi hyvältä.

Poissa Kuuku

• Tukkaguru
« Vastaus #141 : 21.01.07 - klo:11:52 »
Ihoani voi hyvällä omallatunnolla sanoa tällähetkellä normaaliksi - se on samanlainen kuin josku ihoa parantavia e-pillereitä syödessä.  :) Eli tasaisen värinen, ei finnejä, ei kuivia kohtia, ei mustapäitä. Ihan vaan normaali ja heleä iho.

Kärsin ennen jonkinverran epäpuhtauksista, pienistä mustapääpilkuista nenässä, otsan keskellä kulmien välissä, ajoittaisista finneistä myöskin otsan tai posken seuduilla - ei aknea, mutta selkeästi epäpuhtaampi iho. Myöskin kuivalta tuntui silloin tällöin. Mitään suurta iho-ongelmaa/sairautta ei kuitenkaan ollut kuten aknea tai atooppisuutta.

Nykyään iho on täysin toipunut noista oireista kokonaan, siirryin n. 2kk sitten käyttämään pelkästään silikonittomia- ja mineraaliöljyttömiä ihonhoitotuotteita, sekä mineraalimeikkejä. Eron kävi huomaamaan n. kuukauden jälkeen. Ajattelin ennen ettei mun iholle voi tehdä mitään, koska se nyt oli lähestulkoon normaali - paitsi syödä pillereitä, jos haluaa että se on "täydellinen". Täältä näkee mitä tuotteita käytän ihon hoitamiseen, kaikki nuo on ollut hyviä. http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=1383.msg200499#msg200499

Ihoni on väriltään aika vaalea, lämpimän sävyinen. Keltapohjainen, mutta posket punastuvat helposti lämpimästä hieman.  Ihoni ruskettuu kellertävän ruskean sävyiseksi todella nopeasti kesältä - kaikkialta muualta paitsi naamasta, josta se ei onneksi myöskään pala, olen siis kesällä eriparisen näköinen... ::) Silmäni ovat tumman sinivihreät. 
    Värikosmetiikasta mulle sopii parhaiten syksyn -sävyt, kuten kupari, pronssi, kulta, lämmin ruskea, oliivin- ja limenvihreä, keltainen, oranssi, tiilen puna jne. Käytössä pohjat ja poskipunat Lily Lololta, silmämeikit Pure Luxelta. Kuvia ihosta ja sopivista meikkisävyistä/tyyleistä löytyy meikkikuvia-ketjusta ja mun omasta tutorialista.

Sparkling

• Vieras
« Vastaus #142 : 21.01.07 - klo:12:35 »
Mun iho on selkeästi erilainen vuodenajasta riippuen. Kesällä se saattaa tuntua jopa liiankin rasvaiselta, mutta heti ilman kylmetessä se alkaa kaivata paksumpia ja kosteuttavampia voiteita, muutoin ihoni hilseilee ja tuntuu kiristävältä. Aknea mulla ei oikeastaan koskaan ole ollut, mitä nyt pari hassua finniä siellä täällä, mutta ihon sävy saattaa usein olla väsynyt ja epätasainen :-[...

Olen perehtynyt jonkin verran eri mielipiteisiin silikoneista ja mineraaliöljyistä (kasvo)voiteissa. Olen kuitenkin tullut siihen tulokseen etteivät ne aiheuta iholleni mitään ongelmia, siispä en juuri himoitse esim. luonnonkosmetiikkaa. Paitsi että Korresin jugurttivoide kuulostaa mielenkiintoiselta ihan muuten vain :).

Poissa Haylie

• Hiushörhö
« Vastaus #143 : 21.01.07 - klo:23:44 »
T-alueelta rasvoittuvahko sekaiho, jossa talvella pintakuivuutta.epäpuhtautta on nenässä, otsassa, nenänvierustoilla ja leuassa on tiukassa olevia mustapäitä..Riesana olleet jo vuosia. Finnejä ei ole ollut pariin vuoteen, kiitos e-pillereiden. Muuten iho on tasainen ja pehmeä, ei ärry helposti.
En oo ikinä panostanut hirveesti ihonpuhdistukseen, siis hoitanut olen, mutten ns. laadukkammilla tuotteilla vaan halpisputsareita oon käyttänyt. Nyt pitäis ruvetakin metsästämään jotain hyvää sarjaa ja päästä eroon epäpuhtauksista.
1bMii

Piipe

• Vieras
« Vastaus #144 : 26.01.07 - klo:10:16 »
Herkästi reagoiva sekaiho jossa jonkin verran epäpuhtauksia, eivät tunnu koskaan kokonaan lähtevän, aina vähintään muutama naamassa. Talvisin hieman pintakuivuva. Kiiltelee hetkessä ja yleensä runsaasti. Poskilla hieman couperosan poikasta -> aina punertavat.

Suhkot vaalea iho, ei kuitenkaan vaaleimmasta päästä ja silmät on tumman ruskeat. Iho ei kovin herkästi rusketu muttei myöskään pala. Väritys kaikkiaan talven väripaletista, tumma ja viileä. Viileät sävyt siis parhaita, paitsi kasvoilla meikkipohjan pitää olla beigeen taittava neutraali.

Poissa Shine

• HAIRahtanut
« Vastaus #145 : 30.01.07 - klo:14:52 »
Rasvoittuva-/sekaiho ja hieman epäpuhdas, vaikka teini-ikä on jo kaukana takana ;D. Tämän lisäksi todella pintakuiva etenkin näin talvella.

Furtiva

• Vieras
« Vastaus #146 : 01.02.07 - klo:10:44 »
Ihotyyppini? Lyhyesti sanottuna hankala :( : Pintakuiva rasvainen sekaiho.

Ihoni pukkaa hyvin herkästi finnejä, näppyjä ja mustapäitä, mutta on samaan aikaan paikoittain erittäin pintakuiva.
Varsinkin nenäni on oikea murheenkryyni. Se on varhaisteiniajoista asti ollut aivan täynnä isoja mustapäitä, mutta kaikki muut kuin kuivan/herkän ihon tuotteet saavat sen kesimään ja hilseilemään heti aivan kauttaaltaan. Ei siis puhettakaan että voisin käyttää jotain rasvaisuutta hillitseviä tuotteita. Noh, lähipäivinä pitäisi tulla tilaus kreikasta, niin nähdään toimiiko Korresin Jogurttivoide. Jos samalla pääsisin eroon tästä hirveästä nenän ja otsan kiiltelystä, jota ei mikään meikki ole pysäyttänyt.

Leuka on yleensä täynnä valkopäitä ja yksittäisiä finnejä on muutamia ympäri naamaa. Kai se on se t-alue mullakin rasvaisin alue, vaikka finnejä muuallekin tulee.

Nyt olen kuukauden ajan pessyt kasvoni Erisanilla, ja se on kyllä tehnyt hyvää, sillä otsan pikkuruiset näpyt ja mustapäät ovat vähentyneet. Finnejäkään ei tule enää ihan niin paljoa. Pintakuivuutta puolestaan on huomattavasti vähentänyt apteekista saatava Favoran kosteuttava suihke. Tätä ennen olen kokeillut hauschkaa. Muita ei-markettituotteita en ole käyttänyt.

Poskille on alkanut tulla laajenneita ihohuokosia nyt ihan viimeisen vuoden sisällä. Aluksi niitä oli vain nenässä, mutta nyt ne ovat ikäänkuin levinneet laajemmalle. Tämä laajeneminen tapahtui Hauschkan käytön aikana, ja tuntuu, että huokoset ovat hieman supistuneet lopetettuani käytön.

Muuten en ihoani pidä mitenkään erityisen herkkänä, ja se on melko samanlainen niin kesällä kuin talvellakin.
E-pillerit eivät vaikuttaneet ihoni kuntoon lainkaan.

Sävy on melko vaalea ja ehdottomasti kylmä, mutta ei kuitenkaan valkoinen. Yleensä markettimeikeistä saan valita sen vaaleimman pohjoismaiselle iholle tarkoitetun sävyn, mutta mineraalimeikeissä vaalein olikin liian vaalea. Iloinen yllätys :) Nyt on Lily Lololta parhaaksi osoittautunut Candy Cane, eli kylmien sävyjen vaalein sävy.

Ai niin, ihoni oli vielä vuosi sitten huomattavasti huonommassa kunnossa. Sitten älysin jättää pois silikoniset meikkivoiteet ja vaihtaa kasvovoiteet silikonittomaan ja mineraaliöljyttömään. Tämä toimi heti! Ihoni paranee koko ajan, joten elän toivossa, että joskus minulla olisi hyvä iho :) Tosin tämä nenäni ei kyllä voi kovin hyväksi muuttua, mutta sen voi sentään meikillä peittää.

Poissa Lauris

• Hiushörhö
« Vastaus #147 : 01.02.07 - klo:11:28 »
Ihoni on pintakuiva, hieman sekaihoon päin. Poskien iho on ohutta ja herkästi punoittavaa, T-alueella iho on paksumpaa, leuassa on pieniä ihonalaisia tukkeumia sekä nenässä jonkin verran mustapäitä. Ylipäätään iho näyttää kuitenkin ihan hyväkuntoiselta. Varsinaisia finnejä saattaa tulla joku yksittäinen harvakseltaan, lähinnä leukaan. Ihoni on myös herkkä/herkistynyt?, useat ihonhoitotuotteet aiheuttavat kutinaa, punoitusta ja näppylöitä. Stressi saattaa aiheuttaa ihottumaa lähinnä otsaan. Silmänaluseni ovat aina tummat eikä niihin tunnu auttavan mikään.

Hoidan ihoani huolella, kuivan/normaalin ihon tuotteilla. Tällä hetkellä käytössä ovat pääasiassa Korresin tuotteet. Kuorin ihoni ja laitan kosteuttavan naamion kerran viikossa tai kahdessa. Poskien aluetta en tosin uskalla kuoria. Silikonittomiin ja mineraaliöljyttömiin tuotteisiin olen siirtynyt reilu puoli vuotta sitten ja ne ovat tuntuneet parantavan ihon kuntoa: tukkeumia tulee jonkin verran edelleen, mutta pahin pintakuivuus ja hilseily on poissa. Olen ajatellut vaihtaa myös meikkivoiteen silikonittomaan/mineraalimeikkiin; josko se vähentäisi epäpuhtauksia entisestään.     

asrin

• Vieras
« Vastaus #148 : 02.02.07 - klo:21:09 »
voiko mustapää hävitä vaa itsestään ilman mitään hoitoja?

Poissa Avena

• Tukkaguru
« Vastaus #149 : 02.02.07 - klo:21:20 »
Voi.
1bFi