Kirjoittaja Aihe: Ihotyyppiketju  (Luettu 113184 kertaa)

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
Vs: Ihotyyppiketju
« Vastaus #15 : 21.01.06 - klo:14:14 »
Mulla on varmaan taas rasvoittuva sekaiho. Jätin e-pillerit pois ja sen jälkeen iho on ollut taas vaihteeksi vähän rasvoittuvampi. Pillereiden aikaan iho oli näin talvisin tosi pintakuiva ja hilseilevä, joten tämä muutos on nyt vain positiivinen. Mulla on muuten tyypillinen rasvoittuva iho: paksu iho ja suuret ihohuokoset. Teini-iän aknesta on jäljellä punertavat arvet ja muutenkin iho on epätasainen, mutta vauvanpeppua näistä poskista ei saa koskaan. Osaan siis olla tyytyväinen, että iho on kuitenkin terve!

Finnit on lähinnä hormonaalisia ja ne tulee leukaan, jos ovat tullakseen. Mulla on kyllä pitkiäkin jaksoja, ettei finnejä tule. Iho on muuten epäpuhdas ja tosi herkkä tukkeutumaan. Nenä on pahinta aluetta eikä siihen talimäärään auta mikään tuote eikä puristelukaan kuin ihan vain hetkeksi... Toisaalta nenä on sitten aina myös ensimmäisenä hilseilemässä!

Ihotautilääkäri on joskus epäillyt ruusufinniä, kosmetologit taas ovat muistuttaneet herkkyydestä ja pintakuivuudesta.
« Viimeksi muokattu: 02.04.06 - klo:17:25 kirjoittanut Tuikkuli »

Poissa Metku

• HAIRahtanut
  • En ole tarpeeksi nuori tietääkseni kaikkea. -OW-
« Vastaus #16 : 21.01.06 - klo:14:27 »
Mulla on pintakuiva sekaiho. Ihohuokoset isohkot, mutta vielä normaalin rajoissa. Kuukautiskierron mukaan tulee hormonifinnejä ajoittain.

Parhaiten sopivat tuotemerkit: Clinique ja Nivea
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm
Hiuskuvia löytyy Hiuslaatuketjusta (s. 2)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #17 : 21.01.06 - klo:14:44 »
Aaargh. Näillä pakkasilla mun iho muuttuu kyllä aivan kamalan kuivaksi :/ Ja nenän sivuista ja alta on ihan rohtunut! Voisinko käyttää yövoidetta nyt päivälläkin? Tuo on tuollaista hoitavempaa ja paksumpaa? Tuntui ainakin hyvältä, kun äsken laitoin.

Yves Rocherin vitamiinipäivävoide ei sopinutkaan mun iholle yhtään. Jotain muuta seuraavaksi. Varmaan Garnieria.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #18 : 21.01.06 - klo:14:57 »
Ihoni on pintakuiva sekaiho. Poskissa on punaisuutta, miliumeja ja pieniä näppyjä. Ihon väri on poskissa epätasainen, mutta muuten iho on normaali. Iho on siis herkkä tukkeutumaan ja välillä on aikoja jolloin iho on tosi kamalassa kunnossa ja välillä taas näppyjä ei tule yhtään. Tällä hetkellä käytössä on aknevoiteita poskiin, eli Skinorenia ja Brevoxylia kuuriluontoisesti. Iholla käytän päivisin Humektania, Hydrolania tai Herbalifen Normaalista kuivalle iholle tarkoitettua voidetta. Yövoiteena Lumenen Tender drops - naamio tai No7 Positive Action yövoide.

The Body shopin Tea tree tuotteet ovat puhdistuksen vakiokamaa.
« Viimeksi muokattu: 25.01.06 - klo:20:28 kirjoittanut Twinkley »
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

nicky

• Vieras
« Vastaus #19 : 21.01.06 - klo:15:58 »
Kuiva iho, parhaimmillaan kesällä jolloin pärjään kevyellä kosteusvoiteella, erittäin kuiva ja herkkä talvisin.
Kesällä tosin jatkuva aurinkorasvaus saattaa vaikuttaa ;) Oon himoauringonottaja, mutta se tekee mun iholle vain hyvää (tosin jos ei ajatella näitä UV juttuja ) mutta muuten kyllä. Ja rakastan oikeaa rusketusta!

Poissa Tiukunen

• HAIRahtanut
  • She that chooses her own path needs no map.
« Vastaus #20 : 21.01.06 - klo:19:42 »
Minulla on kosmetologin mukaan kuiva sekaiho. Nenä ja leuka kiiltelevät päivän mittaan ja niissä on vähän mustapäitä. Finnejä tulee harvoin. Kuivuus on suurin ongelma, varsinkin näin talvella. Erityisesti poskipäät ovat kuivat. Ihoni myös punoittaa helposti, mikä on lievästi sanottuna ärsyttävää...

Hiukset: puolipitkät,tummanruskeat,värjätyt,melko hyväkuntoiset, luonnonkiharat, hennot ja kuivat. 2c-3bFi/ii.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #21 : 21.01.06 - klo:20:12 »
Mulla on sekaiho ja ihotautilääkäri on dignostisoinut akneen.

Tällä hetkellä posket ovat suhteellisen normaalit, mutta ns. T-alue on rasvainen. Sen lisäksi on niitä eriskummallisia näppylöitä, jotka siis ovat jotain aknen "alatyyppiä".

Nyt syön antibioottia ja se hetkellisesti tekee ihosta paremman.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #22 : 21.01.06 - klo:20:23 »
Sekaihohan mullakin, pintakuivuuteen taipuvainen. Posket kuivuu talvella herkästi. Nuorempana on hoidettu akneakin ja aika ajoin tulee finnejä vieläkin. Nyt on iho suht rauhallinen, vaikkakin pakkanen kuivattaa.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Siru

• Vieras
« Vastaus #23 : 21.01.06 - klo:20:26 »
Olen sekaiholainen, mutta nyt talvella (ja varsinkin näillä pakkasilla) iho on tosi kuiva. Tällä hetkellä käytän hieman rasvaisempia voiteita ja tehonaamiota (yön yli) aina kerran parissa viikossa. Kesällä taas tuntuu, että iho rasvoittuu helpommin, ja silloin käytän kevyempiä (esim. geelimäisiä) voiteita/tuotteita. Ns. normaaliolosuhteissa sekaihoisuus tulee ehkä parhaiten esille.

Nala

• Vieras
« Vastaus #24 : 21.01.06 - klo:22:11 »
Mulla on tosi kuiva iho. Talvella erittäin kuiva, kesällä siedettävä. Näppyjä tms. ei ole lähes koskaan.

Käytän lähinnä Dr. Hauschkaa (Kasvoille vaan, vartalolle saa kelvata halvemmat  :) ).

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #25 : 21.01.06 - klo:22:30 »
Mulla on todellinen ongelma iho. paljon couperosaa jota ei blascollakaan saa täysin piiloon. Isot ihohuokoset poskilla. Nenä, silmät, leuka, otsa ja posket rasvoittuvat nopeasti, mutta nuo posket hilseilevät varsinkin talviaikaan ikävästi ja saavat meikin näyttämään kamalalta. Poskien alaosa leukalinjassa on taas kuivaa. Silmät on pakko olla meikattuna, koska muutoin luomilta rasvaa kulkeutuu ripsiin ja ripset osuvat silmälaseihin ja näin ollen saa olla laseja pesemässä parin tunnin välein kun on räpsyjälkiä. Aurinko ei tartu kasvoihin vaikka kuinka yrittäis, muualle tarttuu kyllä jonkin verran. Finnejä tulee helposti.

Tigru

• Vieras
« Vastaus #26 : 21.01.06 - klo:23:14 »
Mulla on aika tylsä normaali-iho. Tykkään tosi paljon kosmetiikasta ja erilaisia mömmöjä löytyy pahvilaatikoittain (marketti- apteekki- ja selektiivisiä tuotteita), mutta välillä tuntuu, ettei tuolla ihon hoitamisella ole niin vaikutusta mun naamaan. Tai niillä aineilla, joita naamaani laitan - aina se näyttää samalta  :-\ Melkein toivois, että ihossa olis jotain ongelma-alueita, joita sitte pääsis kunnolla hoitamaan (outo, minäkö?)  :)

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #27 : 22.01.06 - klo:15:47 »
Ihoni on atooppinen, kuiva ja herkkä. Tällä hetkellä on meneillään parempi kausi, voisin kutsua ihoani jo melkein normaaliksi. Rasvaus on kuitenkin ihan pakollista pesun tai kastelun jälkeen. Finnejä ei ole.

Ennen mulle sopivat vain apteekin tuotteet, nyt voin käyttää muitakin harkitusti. Tällä hetkellä käytössä Dermalogican putsari ja voiteet, lisäksi joitain naamioita. Bepanthen on pakko olla aina mukana huulirasvaksi!
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

rebecca

• Vieras
« Vastaus #28 : 22.01.06 - klo:16:32 »
Pintakuiva sekaiho minullakin. T-alueelle tulee (mielestäni hyvästä hoidosta huolimatta) helposti mustapäitä, joku satunnainen finnikin ilmaantuu joskus erityisesti leukaan. (Ja mä olen yli 30!) Otsa välillä kiiltelee, vaikka posket huutavat kosteutta. Varsinkin saunan jälkeen on tunne, että iho on paria numeroa pienempi, kuin pää.

Poissa Avril

• Hiushörhö
« Vastaus #29 : 22.01.06 - klo:16:45 »
Ihoni parani lievästä aknesta e- pillereiden avulla. :)  Ihotyyppi nykyisellään on jotain sekaihon ja rasvoittuvan väliltä, mustapäitä on jonkin verran etenkin nenässä ja leuassa, finnejä satunnaisesti. Tuotesuosikit löytyvät BiONilta, Korresilta ja apteekista.
« Viimeksi muokattu: 20.04.08 - klo:17:43 kirjoittanut Avril »
"Just because you've got the emotional range of a teaspoon doesn't mean we all have."