Kirjoittaja Aihe: Ihotyyppiketju  (Luettu 112034 kertaa)

Poissa Viivi

• HAIRahtanut
Vs: Ihotyyppiketju
« Vastaus #150 : 04.02.07 - klo:13:56 »
Mulla on kans pintakuiva sekaiho. Poskien ja ohimoiden alueet on todella kuivat, mutta T-alue saattaa välillä rasvoittua. Otsassa, leuassa ja erityisesti nenässä on mustapäitä ja tukkeutuneita ihohuokosia  >:(, mutta muuten iho on suht koht puhdas. Finnejä tulee äärimmäisen harvoin. Ihotyypilleni sopivaa ja "sitä oikeaa" kosteusvoidetta en ole 15 vuoden etsinnän jälkeen vieläkään löytänyt  :-\. Täytyy tsekata seuraavaksi Korresin valkoimaa. Veden juomistakin mun täytyisi ihan selkeästi lisätä.
Hiukset: 1cMii, pitkät ja kevyesti latvoista kerrostetut. Väri: tummanvaaleat+paljon kirkkaan vaaleita raitoja.

Poissa Sandaali

• HAIRahtanut
« Vastaus #151 : 04.02.07 - klo:17:11 »
Mä oon aina hoitanut (ennen) ihoani kuivan ihon tuotteilla, koska naama on ollut tosi kiristävä ja pintakuiva. Pientä kuivaa näppylää on ollut lähinnä otsassa ja poskipäissä, ei mitään kunnollista finniä vaan niinku ihottumaa.
Nyt sit kuitenkin mulla todettiin akne kun patteja alkoi tulla lisää ja lisää. Roaccutan kuuri menossa.

Tää on jotenkin outo tää mun iho! Oon luullut että jos on akne niin iho on nimenomaan rasvainen. Mulla on pintakuiva ja vaikka iho vähän kiiltää välillä, niin ei se kovin rasvainen ole. Finnejä tms. on lähes joka paikassa nenää lukuunottamatta. Ohimot ja leuka on pahin tällä hetkellä  Iho myös punoittaa helposti.

Tällä hetkellä putsaan kasvot iltaisin Acon Clean 1:llä ja alkoholittomalla kasvovedellä, aamuisin Lumenen puhdistusemulsiolla ettei kuivuisi liikaa. Kosteusvoiteeksi oon käyttänyt pitkän aikaa Humektania. Nyt kun tuli pakkasia niin oon laittanut yöksi Humektania monta kerrosta ja päiväksi M120 Hydrasunia kun se kosteuttaa enempi.
Kosteuttavaa ja puhdistavaa naamiota oon käyttänyt molempia kerran viikossa suunnilleen.

Poissa pinkfrank

• HAIRahtanut
« Vastaus #152 : 04.02.07 - klo:18:17 »
Mullakin on aika hankala iho. Oon atoopikko, eli iho on kuiva ja todella herkkä. Kasvot kuitenkin rupee helposti kiiltelemään päivän mittaan ja epäpuhtauksia tulee suunnilleen kaikesta muusta paitsi Sebamedin hoitavasta pesunesteestä, Humektanista ja Aqualan L:stä.

Nyt oon siirtymässä käyttämään Korresia ja mineraalimeikkejä, jotka eivät vielä ainakaan ole aiheuttaneet ärsytystä tai finnejä. Korresin lisäksi aion kyllä kasvoilla jatkaa myös Humektanin ja Aqualan L:n käyttämistä, koska ne vaan on niin hyviä.

Vartalon iholla käytän apteekin perusvoiteita (Ceralan, Aqualan L, Eucerinin joku super kosteuttava rasvainen voide joka on aivan ihanaa ja jonka nimeä en nyt muista...). Ja tietysti ihottumiin on omat myrkkynsä ;)

Poissa Eleonora

• Tukkaguru
  • Fashion addict!
« Vastaus #153 : 06.02.07 - klo:22:15 »
Nuorempana mulla oli ihan kamala iho. Punoitti, finnejä tuli ja kutisi. Nyt , 20- vuotiaana, ihossa ei ole mitään ongelmia. Jännä, että ne niin poistuu. Silloin teininä olin ihan varma, että ihotyyppini on rasvainen( ja huono , hi :)) mutta eipä taida ollakaan. Normaali, kuivuuteen taipuvainen tämä taitaa aika lailla olla, joskus on kuivempia kausia, joskus rasvoittuvaisempia.
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.  Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.

Poissa Klaara

• Hiushörhö
« Vastaus #154 : 12.02.07 - klo:09:28 »
Minulla on pintakuiva rasvoittuva iho, joka on erittäin herkkä. Couperosa löytyy, samoin ruusufinni.

Nuorempana ihon kanssa ei ollut suurempia ongelmia. Finneistä en muista kärsineeni, ainoa murhe oli atopia ja sen aiheuttama kuivuus ja ajoittaiset ihottumat. Raskauksien ja synnytyksien jälkeen ihon kunto kuitenkin huononi, kunnes viime keväänä vihdoin marssin ihotautilääkärille. Kuvittelin kärsiväni jonkinasteisesta aknesta, mutta diagnoosiksi tuli tosiaan tuo ruusufinni.

Oikeanlaisten ihonhoitotuotteiden löytäminen onkin ikuisuusprojekti, jolle ei loppua näy.
Pitkät, karheat ja raidoitetut luonnonkiharahkot hiukset

Poissa kerttuli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #155 : 17.02.07 - klo:19:08 »
Kasvojen ihossa mulla on varmaan kaikki ongelmat, mitä voi olla, joskin nykyisin aika lailla hallinnassa. Eli erittäin herkkä, pintakuiva, epäpuhtauksiin taipuvainen sekaiho. Punottaa herkästi. Oon aikoinaan syönyt kaksi Roa-kuuria, joista molemmat auttoivat, mutta ei ne nyt ihotyyppiä muuttaneet. Yasmin-pillereiden aikaan iho oli kauneimmillaan, mutta persoonallisuus ei. ;)

Vartalon iho onkin sitten tosi kuiva ja kutiseva. Joutuu rasvaamaan paljon. Atooppista taipumusta tulee sekä isän että äidin puolelta, joten oisko siitä johtuvaa sitten...

Edit. Yksi iho-ongelma unohtui eli aurinko. Mun iho ei siis kestä aurinkoa juuri ollenkaan. En ole koskaan ruskettunut yhtään. Toisaalta osaan nykyisin suojata ihoni, joten en juuri palakaan.
« Viimeksi muokattu: 17.02.07 - klo:19:18 kirjoittanut kerttuli »
"Elo on tanssia ruusuilla ja amarylliksillä."

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #156 : 22.02.07 - klo:17:08 »
En oikein tiedä. Herkkä akneiho. Rasvainen, mutta kuiva, eli sekaiho? Palan heti ulkona. 60 täytyy olla suojakertoimen  ::)
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa Iina-

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #157 : 22.02.07 - klo:17:45 »
Minulla taitaa olla pintakuiva sekaiho. Erityisesti otsasta ja nenänvarresta iho on kuiva ja hilseilevä talvella. Nenän sivuilla ihohuokoset ovat laajentuneet. Käytän Bio Specific kosteusvoidetta, joka jättää mattamaisen pinnan. Nyt pakkasaikaan olen käyttänyt myös rasvaisempia voiteita. Kesäisin iho on taas huomattavasti paremmassa kunnossa. Silloin ohuimmatkin kosteusvoiteet tuntuvat liian rasvaisilta.

Poissa Satine

• HAIRahtanut
« Vastaus #158 : 25.02.07 - klo:17:50 »
Mulla taitaa olla pintakuiva rasvoittuva iho. nenässä on laajentuneita ihohuokosia, muttei kai oikein mustapäitä. Suurinpia finnejä ei ole vähään aikaan näkynyt (*koputtaa puuta*) mutta otsassa on jonkinlaista näppylää. Poskissa on enemmänkin arpia, mutta myös jonkin verra epätasaisuutta.
Only a vampire can love you forever

Poissa naanna

• Tukkaguru
  • 3B M ii
« Vastaus #159 : 26.02.07 - klo:21:05 »
Mulla on pintakuiva seka-/rasvoittuva iho (vuodenajoista riippuen). Nyt kovien pakkasten aikaan posket on alkanu jopa hieman hilseilemään, kun tas kesällä iho ei ole koskaan kuiva. Nenässä on laajentuneita huokosia ja leuassa välillä pieniä epäpuhtauksia. Juuresten suosituksesta uudistin ihonhoitotuotteeni ja nyt on käytössä Erisanin putsari, Garnier Fresh kasvovesi, Erisanin kasvovoide yövoiteena ja Humektan päivällä. Kerran viikossa sekottelen putsariin TBS:n Tea Tree Oilia ja kuorin Freemanin apricot & wild cherry kuorinnalla. Tällä kaavalla sain isot hormonifinnit katoamaan kokonaan ja iho on muutenkin paljon paremmassa kunnossa.

Poissa Magritte

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • ent. lilia bella
« Vastaus #160 : 27.02.07 - klo:10:57 »
Ihoni on herkkä ja kuiva, ennenkaikkea kosteusköyhä. Talvisaikaan uhkaa hilseillä ja kutista, kesällä voi suht hyvin. Leukaan pukkaa satunnaisesti näppylää ja siinä seudulla on myös paljon tukkeumia minipillerien aloitusajoilta. Mulla on ollut oikeastaan aina posliini-iho, edes teininä ei ollut finniongelmaa. Nyt ihon kunto on vielä parantunut huomattavasti, kun olen siirtynyt käyttämään pelkästään Avenen ja Vichyn tuotteita. Edes saunan tai pakkasen jälkeen iho ei enää punoita niin kirkuvana tai punoitus kestää vain hetken. Vartalolle käyttelen aina suihkun jälkeen apteekin perusvoiteita (Aqualan L & Plus, Essex hydrogeeli & plus) kevyempää ja tuhdimpaa vaihdellen. 

Poissa Säde

• HAIRahtanut
« Vastaus #161 : 05.03.07 - klo:21:41 »
Minulla on herkkä ja kuiva iho, joka reagoi helposti punoittamalla esimerkiksi kosketukseen ja lämpötilanvaihteluihin. Vesipesu jättää yleensä kiristävän tunteen riippumatta käytössä olevasta puhdistusaineesta. Talvisin iho toisinaan hilseilee kuivuuttaan paikoitellen. Finnejä minulla ei ole oikeastaan ikinä ollut mutta nenällä on mustapäitä.
Iho on myös todella vaalea ja palaa herkästi auringossa.

cinzie

• Vieras
« Vastaus #162 : 06.03.07 - klo:19:17 »
Mulla on pintakuiva sekaiho, jossa ei useinkaan ole finnejä. Nenässä ja leuassa on kyllä mustapäitä. Ihoni on myös hyvin herkkä, punoittaa lähes aina. Varsinkaan näin pakkasella ei voi mennä ilman meikkiä ulkoilmaan kun nenästä tulee kirkkaanpunainen. ::)

Olen myös hyvin vaalea ja pisamainen, enkä juuri rusketu.

Poissa Eufonia

• Hiushörhö
« Vastaus #163 : 06.03.07 - klo:22:10 »
Minullakin pintakuiva sekaiho, joka on talvisin myös aika herkkä. Tukkeutuu helposti eli mustapäitä löytyy. Finnejä ei juuri ole (tosin leukaperät kukkivat aina ja ikuisesti näköjään, enkä mahda sille mitään). Päivän mittaan kiiltelevä t-alue ja laajentuneet ihohuokoset ovat ongelmia tässä nassussa.
1b M i

Poissa Keltainen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #164 : 09.03.07 - klo:15:55 »
Sekaiho. Mustapäät ovat suurin ongelma, jotka on nyt vähän häipyneet, kun jätin iltarasvauksen ja tyjyt puhdistusaineet pois. Finnejä tulee silloin tällöin, mutta nekin lähtee pois nopeasti. Kylmillä ilmoilla pintakuivuutta.

Ihoni oli kauan hyvin epäpuhdas, vaikkakaan ei rasvainen. Lievää aknea oli yläasteella ja siihen kokeilin kaikki apteekin aineet. Ensimmäisen lapsen synnyttyä iho oli täydellinen. Mustapäät hävisivät lähes kokonaan, eikä finnejäkään ilmestynyt enää pitkään aikaan. Nyt toisen lapsen jälkeen iho välillä huononi, mutta nyt taas alkaa parantua. :)