Kirjoittaja Aihe: Ihotyyppiketju  (Luettu 112952 kertaa)

Poissa Carietta

• HAIRahtanut
Vs: Ihotyyppiketju
« Vastaus #165 : 09.03.07 - klo:15:58 »
Ihoni on aikalailla pintakuiva sekaiho. Isot ihohuokoset varsinkin nenässä ja otsassa, punoittavia finniarpia jonkun verran ja nenänpielissä couperosaa. Pintakuivuutta on oikeastaan vain nenässä :P
« Viimeksi muokattu: 19.10.07 - klo:19:15 kirjoittanut carietta »

Lilian

• Vieras
« Vastaus #166 : 21.03.07 - klo:17:38 »
Ihoni on hermoja raastava aika ajoin. Kasvojen iho on erityisen herkkä : kylmä ilma, kuuma ilma, liika vesipesu ja voimakkaat tuotteet saavat posket herkästi helottamaan kirkkaanpunaisina. Tänä talvena kasvoihin on myös iskenyt jokin myöhäinen murrosikä, koska otsaan on alkanut neljän vuoden tauon jälkeen ilmestyä ihonalaisia hormonipahkuroita ja paljon muita epäpuhtauksia - ja mikä pahinta, nyt tuntuu, että ne ovat leviämässä myös poskiin.  :-[ Mustapäitä taas on ollut 10 vuotta samoissa paikoissa (leuka, nenä), joten en edes unelmoi niiden poislähtemisestä. Kaiken lisäksi ihoni on vielä pintakuiva, ja sitä saa koko ajan olla rasvaamassa. En oikein tiedä mikä tähän pärstään auttaisi, muun kropan iho on kyllä ihan normaalia, eikä kaipaa edes voiteita.

Tällä hetkellä pyrin hoitamaan kasvojeni ihoa hellävaraisesti ja mineraaliöljyttömällä & silikonittomalla linjalla. Vannon siis syvästi Erisanin puhdistusgeelin, Humektanin ja rypsiöljyn nimeen.  ;D Meikkauksessa olen siirtymässä mineraalimeikkeihin ainakin kasvomeikkien osalta (Lily Lolo).

addaa

• Vieras
« Vastaus #167 : 02.04.07 - klo:23:21 »
Pintakuiva iho, vähän taipuvainen epäpuhtauksiin T-alueella.

Olin käyttänyt aika pitkään ihan vääriä tuotteita ja kosmetologi passitti kipinkapin vaihtamaan kuivan / herkän ihon tuotteisiin. Mekaaninen puhdistuskaan ei onnistunut oikeen kun iho oli niin pintakuiva, uutta kosmetologikäyntiä odotellessa joka on parin viikon päästä! Olen kovasti koittanut kosteuttaa ihoa mutta silti tuppaa vähän kuivumaan  :-\

Poissa Chloe

• HAIRahtanut
« Vastaus #168 : 22.04.07 - klo:11:47 »
Mulla on pintakuiva sekaiho. Epäpuhtauksia löytyy pääasiassa t-alueelta ja nenä täynnä mustapäitä. Nyt vasta Juurikasvun löydyttyä, olen herännyt siihen, että käytän/käytin liian vahvoja tuotteita. Nyt siis miedompien tuotteiden testaus ja metsästys kausi.

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #169 : 29.04.07 - klo:09:26 »
Mulla on pintakuiva normaali tai sekaiho. En ole ihan varma tuosta sekaihosta kun nykyisin ihoni ei enää pahemmin rasvoitu mistään kohtaa.. Silti tuo nenä/otsa alue tuppaa kiiltämään ilman puuterointia. Finnejä nykyään nolla  :) Pieniä naururyppyjä alkanut ilmaantumaan poskiin, KÄÄK!  Kun ikää tulee vuoden päästä muhkeat 30  ;D Tällä hetkellä siis vielä KAKSKYTyhdeksän..

Lempikosteusvoiteitani ovat Lumenen lakkavoide, Vichyn Myokine normaalille iholle. Lorealin kuivan ihon happyderm -vaahtoputsari on ihanaa, kuin kermavaahtoa eikä kuivata. NIvean vaaleanpunainen kasvovesi on mun kestosuosikki. Uusi yllättävän hyvä -ja halpa- löyty on Dailyn silmänympärysvoide, alle 3 euroa, sisältää mm.Q10, kosteuttaa tosi hyvin eikä ärsytä mun herkkiä simmuja.

Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa Vera

• Hiushörhö
« Vastaus #170 : 09.05.07 - klo:14:01 »
Ihoni on pintakuiva ja epäpuhtauksiin taipuva. Ihon väri on samea ja finniarpia sekä punoitusta löytyy.  Epäpuhtaudet olen kuitenkin saanut kokonaan kuriin Exuviance-kasvohoidoilla ja -kotihoitotuotteilla, ja ihon värikin näyttää jo huomattavasti paremmalta. Elän toivossa, että ihoni olisi vielä joskus niin hyvä, että kehtaisi hyvin kulkea ihmisten ilmoilla ilman meikkiä ;)

Poissa LadyRaven

• HAIRahtanut
« Vastaus #171 : 21.05.07 - klo:11:08 »
Mustapäitä riittää T- alueella vaikka muille jakaa. Poskilta kuiva, kiristelee usein suihkun jälkeen.

Humektanilla ihosta tulee mukavan pehmeä ja tuntuu hyvälle, mutta ihon sävy on kirjava ja mustapäiden vuoksi näyttää aina likaiselle. Luulisin, että ruokavaliolla voisi vaikuttaa tuohon, kun jaksaisi kokeilla.
Only death is real.

Poissa jeppu

• HAIRahtanut
« Vastaus #172 : 27.05.07 - klo:18:33 »
Sekaiho jossa mustapäitä nenän alueella. Tällä hetkellä iho on ihan hyvässä kunnossa, ei ole finnejä eikä rasvaisuutta, mutta nenän mustapäät eivät sitten lähde, eivät millään. Mun iholla tuntuu olevan hyviä ja huonoja jaksoja. Juuri nyt on hyvä jakso meneillään, sillä iho on tosiaan normalisoitunut ja rauhoittunut ja tasaisen värinen. Huonot jaksot taas ovat sellaisia, että finnejä saattaa puskea ihan päivässä ja ihon kunto huononee ihan hetkessä. Iän myötä vähän rauhoittunut tämä ailahtelu, mutta silti edelleen todella ärsyttävää.
1c M ii BSL

Annukka

• Vieras
« Vastaus #173 : 28.05.07 - klo:14:32 »
Mulla on paikoitellen ja aika ajoittain tosi kuiva iho. Aiemmin atopia vaivasi siinä määrin, että olin yltä päältä ihottumainen, kasvot hilseili, nahka halkeili, punotti ja kutisi jumalattomasti. Nykyään onneksi tilanne on todella paljon parempi. Tällä hetkellä otsassa ja poskissa normaali iho. Leuassa, nenässä ja nenänpielissä mustapäitä ja niille alueille tuppaa joskus "hormonifinnikin" nousemaan. Suupielet on kaikkein kuivimmat ja ne vielä nykyäänkin ne tuppaa halkeilemaan.
Ihoni on myös herkkä ja joistakin tuotteista olen saanut suoranaisia allergisia reaktioita. Ihoni on herkkä myös pakkaselle, tuulelle ja muille ulkoisille rasitteille. Joten aika hankala tapaus tämä minun ainoa nahkani ::)

Poissa Nuevo

• HAIRahtanut
« Vastaus #174 : 28.05.07 - klo:22:03 »
Mulla on pintakuiva sekaiho. Luulin ennen omaavani kuivan ihon ja käytin ihan vääriä tuotteita. Välillä iho ärtyy jostain kumman syystä ja tulee sellaisia kuivia punaisia alueita varsinkin poskipäihin. Sitten ne laikut taas katoavat yhtä mystisesti kuin ovat tulleetkin. Sama juttu kipeiden leukafinnien suhteen eli tulevat ja menevät miten sattuu, vaikka tuotteet pysyisivät täysin samoina. Kummia juttuja.  ???
Kun Mustanaamio liikkuu, on salamakin hidas kuin etana.

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #175 : 31.05.07 - klo:20:53 »
Kosmetologi määritteli edelliskäynnillä ihotyyppini normaaliksi. Omasta mielestäni kyseessä on herkänpuoleinen pintakuiva iho. T-alueella erityisesti nenässä mustapäitä, tosin näppylöitä äärimmäisen harvoin. Nenän vieressä poskilla hieman laajentuneita ihohuokosia. Lievää couperosaa poskilla. Ihonvärini on hyvin vaalea, palan helposti ( ennätys on jalkapohjien polttaminen Kuopion leveysasteilla )

Ihoni kiiltää nopeasti, tuntuu rasvaiselle kesäisin ja kaipaa rutkasti suojaa ja kosteutta talvella. Silmänympärystöissä jotain harakanvarpaita, sy-voiteet olleet käytössä ainakin parikymppisestä asti. Kohta kai otettava antiageing tuotteet kehiin.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa pippuri

• Hiushörhö
« Vastaus #176 : 01.06.07 - klo:11:02 »
Mulla on herkkä, helposti punoittava, pintakuiva iho.
Kasvoilla en pysty käyttämään mitään hajustettuja tuotteita, myös raaka-aineiden tuoksut herkistää ihoana.
Couperoosaa esiintyy myös hieman poskissa ja aika ajoin, rasvaisempien voiteiden käytön jälkeen ruusufinni muistuttaa olemassaolostaan, onneksi suht lievästi vain.

Käytin aikoinaan vuosia Cliniquen tuotteita, mutta nykyisin kasvoni herkistyvät kaikista sellaisista tuotteista joissa
on käytetty mykerökukkaisia kasveja tai joissa on kasvien aromaattisia tuoksuja.

Cliniquen jälkeen käytin apteekin Eucerin Karbamid-kasvovoidetta pari vuotta, muuten ok, mutta epäilen, että mineraaliöljy ja silikoni mahdollisesti  pahenti ruusufinniä.

Sitten löysin Dr.Baumann SkinIdent Keramid-voiteen joka on hyvä moniongelmaiselle iholleni, mutta
kun pikku purkki maksaa 129 euroa olisi pakko löytää edullisempi voide herkälle iholleni.

Nyt testailussa Erisanin hajustamaton kasvovoide.Ei herkistä ihoani laisinkaan, mutta saa nähdä riittääkö kosteutustehot.
2aFii

Poissa Tuppu_

• Haiven
  • *
« Vastaus #177 : 04.06.07 - klo:08:50 »
Minulla on herkkä sekaiho. Nuorempana todella rasvoittuva iho, mutta nyt poskilta kuiva ja t-alueelta hieman rasvoittuva. Pieniä mustapäitä vain leuassa ja nenässä, muuten melko näpytön iho. Finniarvet muistoina poskilla nuoruudesta. Onneksi nekin näyttää vaalenevan ajan myötä. Atooppista ihottumaa löytyy myös, kasvojen alueella silmäluomilla. Ihoni ei kestä hajusteita eikä väriaineita ja muutenkin allergiaa erilaisista lisäaineista ym.

Poissa plaza

• Hiushörhö
« Vastaus #178 : 04.06.07 - klo:21:24 »
pintakuiva iho T-alueen epäpuhtauksilla. Otsa hyvässä kunnossa silloin kun ei ole stressiä - muutoin tulee pientä ryhelmää.

Fiammetta

• Vieras
« Vastaus #179 : 12.06.07 - klo:20:33 »
Rasvoittuva iho, kärsin nuorena useita vuosia aknesta ja vieläkin pukkaa finnejä, jos on stressiä. Olen syönyt Roaccuttan-kuurin ja tuhlannut pienen omaisuuden erilaisiin voiteisiin ja hoitoihin.

Rasvoittuvasa ihossa on se hyvä puoli, että muualta kropasta ihotyyppi on tosi hyvä, pysyy aina pehmeänä ilman minkäänlaisia vartalo- tai kosteusvoiteita.