Kirjoittaja Aihe: Ihotyyppiketju  (Luettu 67341 kertaa)

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
Vs: Ihotyyppiketju
« Vastaus #180 : 15.06.07 - klo:11:44 »
Pintakuiva sekaiho. Hieman kiristelevä, mustapäät todella tiukassa, lähinnä nenän alueella. Otsassa pientä näppyä, posket aika reilustikkin couperoottiset. Iho on kuitenkin ihan ok, kun katselee metrin-parin päästä :D ei selkeitä finnejä.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Annelina

• HAIRahtanut
    • Designin'Eyes
« Vastaus #181 : 21.06.07 - klo:20:57 »
Talvella hyvin kuiva, poskista punoittava, orastavaa couperosaa. Herkistyy kylmästä/kuumasta.

Kesällä selvä sekaiho, kiiltelee t-alueelta helposti. Näppyjä tulee silloin tällöin, mutta ne ovat yksittäisiä ja pieniä.
Nenän iho on aina ongelmallinen, nenänpielet kuivaa, mutta muuten on mustapäitä.

Olen perusvaalea, palan helposti, rusketun kohtalaisesti mutta hitaasti.
Kosmetiikkapurkautumista osoitteessa http://designineyes.blogspot.fi

Poissa Nienna

• Tukkaguru
« Vastaus #182 : 01.07.07 - klo:12:27 »
Kesät talvet pientä ihossa on pientä pintakuivuutta, jonka huomaa lähinnä puuteria laittaessa. Mulla on myös feikki rasvainen T-alue, otsa on otsatukan takia aina rasvainen, ja nenä paloi 6 vuotta sitten auringossa pahasti, joten sitä täytyy rasvailla aika jatkuvasti. Ei tule finnejä pahemmin, mustapäitä em. rasva-alueille sitäkin enemmän.

Kalpea iho, ja verisuonet paistavat etenkin sääristä helposti. Silmänympärysiho on ikitumma. Rusketun kuitenkin paljon, ennenkuin alkaa palamaan.

Lempituotteet ovat Urtekramin saippuat sekä Orion-perussalvat, etenkin Humektan.

Ihoni ei ilmeisesti kauheasti reagoi omiin stresseihini saati suklaansyömiseen, vedenjuonti on varmaan ainut positiivisesti vaikuttava.

Edit: en ole myöskään herkkä hajusteille tms. tai pahemmin muillekaan ainesosille.

Poissa Husky

• Tukkaguru
  • It takes a fool to remain sane
« Vastaus #183 : 01.07.07 - klo:12:36 »
Tähän en ole tainnut vielä kirjoitellakaan. Ehkä siksi, että mun ihotyyppi on aika lailla hakusassa. Kirjoittelenkin siis pääasiassa omien havaintojen pohjalta.

Iho on ilmeisesti jonkinlainen sekaiho. Otsa ja poskipäät ovat joskus hyvinkin kuivat mutta leuka ja leukaperät sekä nenä rasvoittuvat helposti. Finnejä on alkanut e-pillereiden lopettamisen jälkeen ilmestyä ihoon erityisesti juuri suun ympäristöön ja leukaan. Iho on perusvaalea, en rusketu enkä juurikaan pala helposti.

Tuotteista suosin apteekin perusvoiteita ja puhdistukseen käytän sekalaisesti geelejä ja vaahtoja. Puhdistusmaidot ja muut tuntuvat tukkivan ihoa pahasti eivätkä puhdista kunnolla.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.

Poissa veera

• HAIRahtanut
« Vastaus #184 : 01.07.07 - klo:23:20 »
kävin eilen kosmetologilla ja hän teki mulle sellaisen laitteen avulla analyysin ihosta. mulla on pääosin normaali iho, mutta hieman pintakuivuutta esiintyy. poskilla, nenässä ja otsassa on tukkeutuneita ihohuokosia, mutta mitään näkyviä finnejä ei ole. tukkeumat johtuvat todennäköisesti tuosta pintakuivuudesta, koska ihoni ei ole rasvoittuva. ihoni on myös herkkä. olen talvisin tosi vaaleaihoinen, mutta rusketun helposti enkä pala ikinä.
Il mondo è come un libro e quelli che non viaggiano ne leggono solo una pagina.

Tristy

• Vieras
« Vastaus #185 : 02.07.07 - klo:13:14 »
Poistin edellisen viestini, koska siinä oli niin paljon vanhentunutta tietoa. Ihoni on kuiva, herkkä ja ohut. Iho punoittaa helposti (ja melko kauan) esim. kasvopesun, suihkun ja saunan jälkeen. Ihoa kiristää helposti vesipesunkin jälkeen ja poskista saattaa iho hilseillä kesälläkin pesun jälkeen. Epäpuhtauksia on vähän nenässä, otsassa ja poskilla, mutta näkyviä finnejä ei ole. Silmänympärysiho kuivuu myös helposti. Nenänvarressa ja poskipäillä on pisamia, joita tosin tulee reippaasti lisää kesällä. Ihoni ruskettuu ihan hyvin, mutta en saa koskaan tummaa rusketusta.

Puhdistusaineissa suosin puhdistusmaitoja ja emulsioita, nyt uusimpana tuttavuutena L'orealin puhdistusvaahto, joka on osoittautunut hyväksi. Geelejä en voi käyttää, myös Erisanin hoitava puhdistusgeeli sai ihoni kiristäväksi ja hilseileväksi. Suosikkeja rasvojen parista en ole vielä löytänyt, mutta tällä hetkellä käytössä ovat Korresilta Evening primrose, Wild rose sekä Wheat & honey, mutta talveksi täytyy mitä todennäköisimmin ostaa jotkut muut.

Poissa elisaveta

• Tukkaguru
  • Bambi
« Vastaus #186 : 08.07.07 - klo:15:05 »
Oma ihoni on jotakin normaalin ja kuivan ihon väliltä... Ei epäpuhtauksia ollenkaan (tai no ehkö viis näppyä/vuosi, harvoin menkka-ahdistusten aikaan), ihoni on sellainen aika ohut ja heleä. Kuulas, nuori ja puhdas. Joskus on pientä pintakuivuutta, etenkin talvella. Ihoni ruskettuu todella hyvin, ei oikeastaan pala. Mutta hassua on nuo miun ihon värimuutokset vuodenajan mukaan: talvella olen ihan totaalisen maidonvalkea, kesällä taas ruskettunut. Toinen minkä olen huomannut niin ihoni on luultavimmin suth ohuehko, esim. urheilessa/saunoessa "punastun" aika herkästi.

Tykkään hoitaa ihoani :) Kaikenlaiset kotihemmotteluhetket ovat suosikkejani, en niinkään käy kosmetologilla. Puhdistuksessa suosin geeli/vaahto/emulsio- tuotteita, tällähetkellä jo pitkään ollut käytössä Lancomen Gel Clarte. Kasvovetenä Clarinsin Lotion Tonique. Näitä olen käyttänyt iät ja ajat, vaihtelua ehkä joskus kaipaisin... Kasvovoiteita vaihtelen aikalailla vuodeajan ja ihan yleisen fiiliksenkin mukaan, suosikkeina mm. Chanelin Hydramax+, Lancomen Hydrazen, Clarinsin se nuoren ihon kostettava tuote... Kesäisin pidän Diorin HydrActionista sen kevyen koostumuksen takia sekä Estee Lauderin Daywear plussasta koska siinä on aurinkosuoja mukana valmiiksi ja muutenkin mukava tuote :) Muita suosikkejani ovat yöksi Hydrazen nuit ja Elisabeth Ardenin Good night`s sleep(tämä on ihana) ja talvisin myös Lancomen Primodiale Optimumia... Viimeisimmän löysin viime talvena ja oli ihana, käytin aina hetken kuuriluontoisesti ja tykkäsin! :) Silmänympärysvoiteina Guerlainin Superaqua-eye ja Chanelin Precision... Tuosta jälkimmäisestä en oikein tiedä onko ihan oikea tuote miulle... Naamioissa suosin Dioria ja Guerlainia. Sillointällöin syväpuhdistutan huokoset ihan varmuuden vuoksi esim. TBS naamion avuin, vaikka tiedänkin että miun tulisi keskittyä tuohon kosteuttamispuoleen puhdistamisen sijasta...

Ää tulipas tästä ihan roomaani sepostus...  Uutena foorumilaisena innostuin hieman lörpöttelemään, mutta toivottavasti se ei haittaa  :D
Vaaleat, pitkät, suhteellisen hyväkuntoiset hiukset.

The world belong to those, who believe in the beauty of their dreams...

Vain kesyt linnut kaipaavat, villit lentävät.

MissSpookiness

• Vieras
« Vastaus #187 : 09.07.07 - klo:14:17 »
Hyvin vaalea iho. Rusketun kyllä mutta palan muutamassa minuutissa ilman suojavoiteita. Iho on aika normaali. Leukaan ilmestyy joskus finni ja nenän pielissä on mustapäitä mutta joskus posket saattavat kiristellä. Punastun helposti esim. saunassa ja urheillessa.
Vartalon iholla enemmän ongelmia lähinnä allergisten reaktioiden ja kutinan takia. Varsinkin sääret ovat tällä hetkellä varsin kurjassa kunnossa.

Poissa Kuririn

• HAIRahtanut
« Vastaus #188 : 16.07.07 - klo:15:30 »
Ihoni on sekaiho (kai?) ja minulla on taipumusta atopiaan. Poskien iho on normaali ja niiden kanssa ei ole mitään ongelmia. Leuka on todellinen katastrofialue, valtavasti ihonalaisia tukkeumia. Myös otsan iho on todella paksu ja tukkoinen. Mustapäitä ei ole, vaan kaikki tukkeumat ovat ihon alla. Kosmetologikin ihmetteli sitä, kuinka paksu ihoni on. Kaikki hoidot tehoavat tämän vuoksi aika huonosti.  Ihon pinta on normaali tai kuivahko. Finnejä ei yleensä ole paljon, mutta kun jotain tulee, se ei parane millään. Useimmiten finnit ovat ihonalaisia. Saan kaikista luonnonvesistä ja ulkomailla hanavedestä atooppisen reaktion, josta toipuminen vie viikkokausia. Todella helppo iho siis.  ;)

Poissa Enkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #189 : 19.07.07 - klo:09:52 »
Mä en enää tiedä mikä on ihotyyppini. Lakkasin joskun pari vuotta sitten meikkaamasta säännöllisesti ja ihonhoitokin jäi retuperälle. Nahkaa kiristää aina pesun jälkeen, mutta se myös alkaa kiiltää helposti. Iho tuntuu aina epäpuhtaalta ja alkaa hilseillä. Liian ohut rasva ei kosteuta ja liian paku tekee ihosta lähes limaisen. En enää tiedä mitä kokeilla. Pintakuivana sekaihona olen nahkaani pitänyt.

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #190 : 20.07.07 - klo:21:36 »
Heippa,

esittäydyn täälläkin uutena jäsenenä tuon hiuslaatuketjun lisäksi :)

Ihoni on hyvin hankala tapaus: pintakuiva, epäpuhtauksiin ja jopa akneen taipuvainen, T-alueelta rasvoittuva. Koko ajan parempaan suuntaan ollaan kyllä (onneksi!) menossa, en sitten tiedä johtuuko parempien tuotteiden löytymisestä vai iän karttumisesta  ;) Finnejä silti löytyy muutamia jatkuvasti :( Myös aknearpia löytyy, mutta onneksi (?) ne ovat vain värimuutoksia eli punaisia pilkkuja, jostain syystä mulla ei kuoppia tai muhkuroita juuri ole.

Kaikenlaisia tuotteita vuosien varrella olen kokeillut, mutta tällä hetkellä useamman purnukan verran olen käyttänyt Biothermin vaaleanpunaista kuivan ihon sarjaa (Biosourcen puhdistusvaahto & kasvovesi, Aquasource cream -kosteusvoide). Täydellisiä nekään eivät ole tietenkään olleet, ja Korresin tuotteita kovasti tekisi mieli kokeilla seuraavaksi juureksien innoittamana :) , sillä luulen että silikonien & mineraaliöljyjen aiheuttamalla tukkimisella on oma osansa tähän iki-ihanaan ihooni ollut.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa Katariina

• Tukkaguru
« Vastaus #191 : 09.08.07 - klo:11:10 »
Hmm...pitäisiköhän tyrkyttäytyä tännekin  ;D

Mulla on ärsyttävä sekaiho. Hyvin kalpea, pisamia ja punertaa. En rusketu juur lainkaan. Talvella ihoni on epäpuhdas t-alueelta, mutta hirveän pintakuiva, posket ja leuka hilseilee. Kesäisin pintakuivuus rauhoittuu ja kunnon kiilto astuu tilalle. Herkän ihon tuotteen on liian "mietoja", sekaihon tuotteen tuntuu aika tujuilta.

Tällä hetkellä paivittäiskäytössä on Lorealin Happyderm-vaahtoputsari ja kosteusvoide normi/sekaiholle. On tuntunut parantavan jonkun verran ihon kuntoa. Kerran viikossa kuorin Dermosilin kuorijalla, ja joskus iltaisin putsaan ihoa vielä saman sarjan kuorivalla geeliputsarilla, joka on tarkoitettu "teini-iholle". Se toimii jos ei käytä koko ajan (muuten kuivattaa). Talvella käytän kosteusvoiteena TBSn hamppuvoidetta, joka on aivan bueno pintakuivuudelle.

Lähinnä olen pähkäillyt miten päästä eroon t-alueen epäpuhtauksista. Nämä silikooni/mineraalihommat pitäisi ottaa haltuun, en ole vielä jaksanut perehtyä sen enempää kuin että ne on pahasta.
We need to slow down- so I can catch you
We need to slow down- so you can catch me

Poissa wendy

• Hiushörhö
« Vastaus #192 : 13.08.07 - klo:21:46 »
Ihotyyppini on normaali, ihohuokoset pienet, oikeestaan huomaamattomat. Pintakuivuutta esiintyy helposti. käytän kuitenkin usein kuivan ihon tuotteita, sillä ne on tuntunut pitävän ihon parhaassa kunnossa...

Biothermilta: hydradetox kuivan ihon voide, naamio, ja kasvovesi käytössä. ja jemmassa oleo source eliksiiriä (jemmasin, koska tykästyin tähän tuotteeseen ja sain alennuksesta kun poistui...)

Kanebolta: Tällä hetkellä suosin Kaneboa ihonhoidossa, eli nuo Biothermin tuotteet jääneet vähemmälle käytölle, vaikkakin nekin oikein toimivia. Kanebon tuotteita, jotka sopii tälle nassulle: silk peeling powder,10minutes relaxing mask, moisture polish essence,soothing cream, kaksivaiheinen puhdistus: 1.cleansing milk ja 2.milky soap ja intensive eye mask and essence. Nämä ovat vaikuttaneet ihoni kuntoon merkittävästi. Mitään suurempia ongelmia minulla ei ole ihon kanssa ollutkaan, mutta nuo ovat tasoittaneet huomattavasti ihon väriä,pintakuivuus jäänyt historiaan-> mustapäät vähentyneet ja iho tuntuu ihanan pehmoisalta. :-*

sothysilta: oxyliance cream, oxyliance mask  ja desquacrem: näistä pidän edelleen myös

edit. vähän päivitystä...
« Viimeksi muokattu: 05.03.08 - klo:20:18 kirjoittanut wendy »
Maailma on niinkun peili niin se heijastaa
Takasin sun oma asenteesi aina vastaan
Niinkun huutaa, niin se metsä vastaa
Hyvä hyvää ja paha pahaa vastaan

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #193 : 18.08.07 - klo:20:27 »

Olen seuraillut tätä keskustelupalstaa taustalla ehkä puolisen vuotta, ja nyt uskaltaudun vihdoinkin esittäytymään...

Kasvojeni iho on normaali/sekaiho. Talvisin kuitenkin melko kuiva ja kiristävä, kesällä taas normaalimpi. T-alueella on jonkin verran mustapäitä ja iho rasvoittuu sieltä helpommin. Minulla on myös couperosaa, enimmäkseen kuumaa sellaista (en edes tiennyt, että couperosaa on kahta tyyppiä, ennenkuin viisastuin täältä lukemastani!). Vartalon iho taas on rutikuiva! En pärjäisi ilman päivittäistä rasvausta. Käsivarsissa on keratosis pilarista, jonka olen saanut suhteellisen hyvään kuntoon kuorimalla ja rasvaamalla ihoa säännöllisesti.

Olen ihonhoidon suhteen hyvin kokeilunhaluinen eli etsin ja kokeilen jatkuvasti uusia tuotteita. Käytän puhdistuksessa herkän ihon tuotteita, koska ne tuntuvat sopivan iholleni parhaiten. Kosteus- ja meikkivoiteet voivat sitten olla vaihtelevasti joko herkän tai normaalin/sekaihon tuotteita.

Pakko vielä kehua tähän loppuun tätä Juurikasvua: olen seurannut joitain netin vastaavia keskustelupalstoja aiemmin ja tämä vaikuttaa niihin verrattuna ylivertaiselta. Olen hämmästynyt tästä tuotetietouden määrästä, mikä täällä vallitsee! Myös se, että palstan keskustelu tapahtuu hyvässä hengessä, on poikkeuksellista. Tätä on siis ilo seurata!!!
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

peppilotta

• Vieras
« Vastaus #194 : 18.08.07 - klo:20:57 »
Minäkin uutena jäsenenä uskaltaudun avaamaan suuni  ;D Elikkä itse aiheeseen, ihoni on pintakuiva sekoiho. Selkeitä finnejä ei edes usein ole,mutta paljon jonkinnäköisiä ihonalaisia epäpuhtauksia ja sellasta pientä näppyröpelöä. :-\ Ennen hoidin ihoani ehkä liiankin tujuilla aineella,nyt esim siirryin käyttämään nanoelin kuivan ihon kasvovettä. Jos tämä tästä helpottaisi,olen tullut siihen tulokseen että kosteutta tämä nassu kaipaa!