Kirjoittaja Aihe: Ihotyyppiketju  (Luettu 113182 kertaa)

Minla

• Vieras
Vs: Ihotyyppiketju
« Vastaus #195 : 24.08.07 - klo:23:11 »
Mullon kyllä niin raivostuttava iho että huhhei, en tykkää yhtään.
En oikeen ole onnistunut löytämään itselleni kunnollista kosteusvoidetta, sillä ihoni on ihan hirmuisen kuiva, hilseilevä, herkkä ja tukkeutuu todella helposti mineraaliöljyistä ja silikoneista. Pesun jälkeen iho on pakko rasvata mahdollisimman nopeasti, tai muuten alkaa kiristämään ihan pirusti. Kuivuudesta huolimatta naama alkaa kiiltelemään todella nopeasti.
Koko naama on yleensä enemmän tai vähemmän punainen ja reagoi todella helposti lämpötiloihin. Syksyllä ulosmennessä alan punoittamaan jo paljon ennen pakkasia ja mitä kylmempää tulee, sen punaisempi olen. Sama pätee kuumaan ilmaan ja saunomisen olenkin sen takia jättänyt aika vähälle.  En oikeen tiedä, onko tämä couperosaa vai jotain muuta, mutta näkyviä punaisia verisuonia on vain ihan nenänpielissä.

Olen kärsinyt aknesta viimeiset 11 vuotta, tällähetkellä se pysyy vähän parempana e-pillereiden ansiosta. Pahimpana ihoni on aina leukapielistä, erityisesti vasen puoli saattaa joskus olla täynnä punaisia tulehtuneita näppyjä. Muualla on vaihtelevasti enemmän tai vähemmän pienempää epätasaisuutta ja poskissa on isot huokoset jotka yleensä ovat tukossa. Punaisia arpia on kamalasti juurikin leukapielissä ja kasvojen sivuilla, niitä on ollut ties kuinka pitkään ja alan olla jo aika epätoivoinen niitten kanssa, ei saa piiloon niin sitten millään, paitti hiuksilla.

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
« Vastaus #196 : 29.08.07 - klo:17:49 »
Niin, mullahan on heti alkajaisikseen atooppinen iho. Onneksi en ole silleen kauhean allergista tyyppiä, kosmetiikkaa siedän aika hyvin.

Posket on nykyään ns. "normaalit" eli tahtoo sanoa ettei ne oireile muuta kuin TOSI kovilla pakkasilla. Silloin ne on kuivat ja hilseilee silmän alta. Thank God mun silmänympärysiho on oikeasti normaali, eli ei hilseile koskaan. T-alue ja kaula onkin sitten ne hupaisat alueet. Otsa kiiltää ympäri vuoden, tosin vähemmän ns. välikausilämpötilojen aikaan. Nenä kerää mustapäitä, muttei hilseile, toisin kuin otsa talvisin. Leuka on hirveän rasvainen, mutta hilseilee koko talven ja pitkälle kevääseen. Couperosaa mulla ei ole, mutta koko naama heittää punaiseksi heti kun lämpötila nousee yli +24c, eli en siis oo mikään tropiikkifani. Kaula on kuiva ja herkkä, sinne ei voi laittaa samaa voidetta kuin naamaan  ???.

Mulla on armoton rutiini naamani hoidossa. Pesu aamulla ja illalla, kosteuttava kasvovesi ja kosteusvoide + silmänympärysvoide. Talvella seerumi tai öljy voiteen alle. Kuorin 2 kertaa viikossa, kerran micropeeling ja kerran entsymaattinen. Kuorinnan jälkeen superkosteuttava naamio, suosikki on Decleorin Masque Nutri-Delice.

Mulla finnit tulee epäsäännöllisin väliajoin joko hiusrajaan tai leukaan. Niitä sitten hoitelen vahvoilla liemillä pois. Joskus toimii nopeasti, joskus ei... Tykkään myös puhdistavista naamioista, joissa on savea, niillä saa yleensä nuo finnit rauhoittumaan, vaikka ne kyllä kuivattaakin.
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)

Poissa Jaade

• Haiven
  • *
« Vastaus #197 : 29.08.07 - klo:20:36 »
Määrittelen oman ihotyyppini pintakuivaksi sekaihoksi. Talvella etenkin on melko kuiva iho. Kosmetiikassa melkein kaikki käy, mutta jos iholle jätettävässä tuotteessa on panthenolia, räjähtää iho muutamassa tunnissa punaiseksi ja näppyiseksi.

Käytin pitkään Bodyshopin tea tree kasvopesua ja kasvovettä. Nyt on pieni tauko meneillään, mutta varmaan siirryn takaisin taas jossain välissä. Apteekeissa myytävä Ceralan on erinomainen perusvoide etenkin talviaikaan.

murunen

• Vieras
« Vastaus #198 : 30.08.07 - klo:18:09 »
Minun eka viesti lähtee tästä... :)

Mun ihotyyppi on varmaankin sekaiho, melko herkkä sellainen. Punoittaa suht. helposti (esim. kosketuksesta, saunan jälkeen jne.), heman epäpuhtauksia löytyy ja varsinkin talvella iho kuivuu paikoitellen. Harrastan yövoiteettomuutta ja se kyllä sopii mulle hyvin. Käytin Dr. Hauschkan tuotteita varmaan vuoden putkeen, mutta oikeastaan ainoa juttu, joka jäi siitä filosofiasta käyttöön on tuo, etten rasvaile ihoa yöksi. Enkä sitäkään aina niin orjallisesti noudata. Parhaiten mulle sopii simppelit ihonhoitotuotteet kuten Lactoline ja Humektan.

Olen yksi malliesimerkki siitä mitä vääränlainen ihonhoito voi saada aikaan. Joskus ihoni oli tosi pintakuiva, mutta silti rasvoittuva. Ja syy oli tietysti liian voimakkaissa aineissa. Onneksi olen sittemmin viisastunut. Hyvä iho, parempi mieli  ;)

Poissa Lingon

• HAIRahtanut
« Vastaus #199 : 12.09.07 - klo:14:41 »
Pintakuiva ja herkkä, melkein mikä tahansa ärsytys saa ihon punaiseksi.   :-\  Talvella kuivempi ja kesäisin rasvaisempi ja helposti kiiltelevä. Puhdistan ihoni nykyisin Avenen Extremely gentle cleanserilla ja kosteutan Hauschkan kasvoöljyllä ja TBS:n vehnänalkioöljyllä.

Poissa Tiitunen

• HAIRahtanut
« Vastaus #200 : 14.09.07 - klo:03:33 »
Herkkä ja kuiva iho, hyvin vaalea ja ohut. Ihoni ei koskaan kiillä eikä finnejäkään ole. Ongelmia ovat lähinnä kasvojen reuna-alueen atooppinen ihottuma, joka joskus on lähes näkymätön ja välillä esimerkiksi stressin seurauksena häiritsevä, nenänpielien couperosa ja kroonisen tummat silmänaluset.
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009

Poissa SpicyApple

• HAIRahtanut
« Vastaus #201 : 20.09.07 - klo:11:41 »
Mulla on tosi epämääräinen iho. Lähinnä se on erittäin herkkä, mutta ei lainkaan kuiva, vaan pikemminkin rasvaisuuteen taipuva. Finnejä ja muita näppylöitä tulee todella herkästi. Ongelma on myös äärettömän epätasainen väri sekä se, että iho punoittaa todella herkästi mistä tahansa syystä. "Pohjaväri" on hyvin hailakka, lähes läpikuultava. Oikean meikkivoiteen löytäminen on lähes mahdotonta, koska näppylöiden ja epätasaisuuden vuoksi tarvitsisin hyvän peittävyyden, mutta peittävästä väristä harvoin taas saa luonnollista näin läpikuultavalla iholla.  :(

Ihonhoidossa ongelmana on finnien ehkäisy ilman että iho punoittaa tai muuten kärsii liian ärhäköistä tuotteista. Herkän ihon tuotteen on useimmiten samalla myös kuivan ihon tuotteita, ja finniongelmaisille tarjotaan lähinnä hyvinkin vahvoja tehotuotteita, joita mun naama ei siedä yhtään. Ratkaisuna olen yrittänyt tasapainotella herkän/normaalin ihon tuotteilla, mutta ei nekään ihan parasta tulosta taida tarjota. HG-tuotteet on siis edelleen hakusessa. Vaikeinta on löytää hyvää kosteusvoidetta, joka sekä kosteuttaisi ja jopa rauhoittaisi, mutta kuitenkin myös imeytyisi ihoon eikä jättäisi limaista kalvoa naamaan tai pahimmassa tapauksessa jopa rullautuisi siitä pois viimeistään meikkivoiteen laiton yhteydessä.

Orange

• Vieras
« Vastaus #202 : 20.09.07 - klo:12:51 »
Ihoni on kosteusköyhä läpi vuoden. Talvella käytän rasvaisempia ja paksumpia voiteita.
Finnejä ei ole ollut sitten teini-iän, näppylöitäkin harvoin. Ihoni on tasainen. Liikaa kiiltelyyn ja rasvaisuuteen taipuvainen t-alueelta. Kalpea, pisamia läpi vuoden, kesällä enemmän. Verisuonet kuultavat läpi.
"Punastun" helposti kylmässä tai kuumassa. 
Käytän pääasiassa apteekin tuotteita. Yritän vältellä tukkivia aineosia mutta en ole fanaattinen asian suhteen.
Kuorin ihoa viikoittain, joskus jopa useamman kerran viikossa, ja noin kerran viikossa/kahdessa viikossa laitan savinaamion vaikuttamaan.
Tärkein asia ihonhoidossani on kosteutus.
« Viimeksi muokattu: 17.11.08 - klo:15:15 kirjoittanut Orange »

Poissa Angie

• HAIRahtanut
« Vastaus #203 : 20.09.07 - klo:17:16 »
Ihoni on vaalea, ohut, pintakuiva sekaiho. T-alueella on epäpuhtauksia: etenkin nenä on täynnä mustapäitä, otsassa lisäksi pientä näppyä vaihtelevasti. Finnejä ei tule juuri koskaan. Posket ovat tasaiset, mutta lehahtavat punaiseksi melkeinpä kaikesta (esim. liikunta, tunneperäiset ilmiöt, kylmä ja kuuma). Couperosaa löytyy poskien lisäksi myös nenänpielistä.

Syksyllä/talvella iho hilseilee ja tarvitsee paljon kosteutusta. Kesällä iho voi huomattavasti paremmin, mutta etenkin nenä kiiltelee. Vähäisestäkin auringonvalosta poskipäille ilmestyy pisamia.

Muita ongelmia on todella tummat silmänaluset tai oikeastaan silmänympärykset, jotka ovat perinnölliset (ja lyhyet yöunet eivät ainakaan helpota asiaa). Myös silmäpussit löytyvät ainakin mahallaan nukutun yön jälkeen.
"Expose yourself to your deepest fear; after that, fear has no power, and the fear of freedom shrinks and vanishes. You are free."
-Jim Morrison

Poissa Eleonora

• Tukkaguru
  • Fashion addict!
« Vastaus #204 : 25.09.07 - klo:22:46 »
Ihoni on normaali ja erittäin helppohoitoinen. Periaatteessa sille riittäisi meikin puhdistus ja perusvoide.
Ihooni tulee epäpuhtauksia hyvin harvoin, eikä se punoita. Iho ei myöskään kiristä.

Hoidan ihoani kausittain enemmän, joskus taas vähemmän. Yritän aina joka ilta puhdistaa kasvot, laittaa naamarasvaa ja sy-voidetta. Naamiota ja kuorintaa jaksan laittaa aika harvoin, ehkäpä kerran kuussa. Mikäpä siinä kun ei iho tästä kärsi ;)
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.  Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.

sidkitty

• Vieras
« Vastaus #205 : 26.09.07 - klo:21:01 »
Meikäläisen iho on aikalailla normaali, ei suurempia ongelmia kiiltävyyden, epäpuhtauksien tai kuivuuden suhteen. Kylmää couperosaa kyllä löytyy perinteisen nenänpielien lisäksi myös lisääntyvässä määrin suun ympäriltä ???. Lisäksi ajoittain huomattavissa hienoista sameutta/harmautta, koska minä tuhma tupakoin. (Mikä on aika humoristista, koska kaikki ihonhoito on aikamoista haaskausta, +/- 0..)

Ihoa hoidan ahkerasti, naamio 1-2 kertaa viikossa, kuorinta kerran viikossa. Ja sy-voide päivittäin. Suosikkeja ei hirveästi ole, vaihtelen aika tiuhaan hoitotuotteita, enpä ole koskaan käyttänyt samaa tavaraa yhtä purkillista enempää. Mutta Yon-kan Phyto 58 on kyllä yksi lemppareista, kirkastaa ja raikastaa ihoa, sekä on erittäin tehokkaasti poistanut miliumeja kasvoilta (niistä ole kärsinyt joskus enemmänkin). 

Vielä ihoni on siis ollut hyvin helppohoitoinen ja suht hyväkuntoinen. Katotaan 10 vuoden päästä (nyt ikää siis 24) jos en ymmärrä tätä sauhuttelua lopettaa  :-[

Poissa Vince

• HAIRahtanut
« Vastaus #206 : 01.10.07 - klo:16:48 »
Pintakuiva sekaiho, etenkin talvella poskipäät ovat koetuksella. nenä on täynnä mustapäitä, joita koitan epätoivoisesti vähentää.  ;D Finnejä tulee välillä muutamia ja myös muutama arpi löytyy aknen jäljiltä. Otsa ja etenkin nenä rasvoittuvat ja kiiltävät. Posket punoittaa herkästi ja ihohuokoset ovat isot.  :(
Mitään suosikkituotteita ei ole vielä eteen tullut, mutta Yves Rocherin joku ihohuokosia supistava kosteusvoide on hieman auttanut. Ei kuitenkaan ole tarpeeksi kosteuttavaa, joten tuota käytän lähinnä kesällä ja silloin kun ei ole mitään suurempia ongelmia ihon kuivuuden kanssa.
You spin me right round, baby
Right round like a record, baby

Poissa Radish

• Hiushörhö
« Vastaus #207 : 01.10.07 - klo:19:31 »
Ehkäpä minäkin laitan rastin ruutuun kohtaan "pintakuiva sekaiho". Talvella luonnollisesti kuivuus on selkeämmin havaittavissa kuin kesällä. Punapäälle tyypilliseen tapaan en pahemmin rusketu ja ihoni on vaalea (persikansävyinen). Posket punastuu heti ensimmäisen siiderihörpyn jälkeen, tunnetilojen ja lämpötilan vaikutuksesta sekä kosketuksesta. Talvella nenäni on punainen 24/7. Epäpuhtauksia esiintyy satunnaisesti ja useimmiten leuassa tai sitten ylähuulen jommassa kummassa nurkassa (ja aina vain yksi pieni näppy). Tummat ja kuivat silmänaluset ovat mulle ikuinen murheenkryyni joista en saa niskalenkkiotetta millään.
2c M ii luonnonkiharat, asteittainen siirtyminen omaan väriin käynnissä.The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie about your age.

MissWorld

• Vieras
« Vastaus #208 : 04.10.07 - klo:12:28 »
Sekaiho varmaan mullakin. Jos en muista rasvata niin yleensä ihoni kyllä menee kuivaksi aika äkkiä. Tuntuu myös että nenä rasvottuu aika helposti, se on tosi rasittavaa.  ::)

Poissa Livia

• Tukkaguru
« Vastaus #209 : 06.10.07 - klo:19:31 »
Posket punastuu heti ensimmäisen siiderihörpyn jälkeen, tunnetilojen ja lämpötilan vaikutuksesta sekä kosketuksesta. Talvella nenäni on punainen 24/7.
Onko tähän oikeasti olemassa jotain apua? Itsellä on sama homma, kasvot menevät tosi helposti punaiseksi. Ei kestä tulla yhtään kuuma tai hengästyä, niin naama on ihan punainen. Sitten jos alkaa nolostuttaan niin muututaan paloauton väriseksi. Talvella posket ja nenä on aina punaiset. Turhauttavaa...