Kirjoittaja Aihe: Ihotyyppiketju  (Luettu 113183 kertaa)

Emma

• Vieras
Vs: Ihotyyppiketju
« Vastaus #210 : 10.10.07 - klo:21:49 »
Minulla taitaa olla sekaiho. Aiemmin oli helposti rasvoittuva, nyt ei enää niin suuressa määrin.
T-alueella on rasvaisuutta, nenässä ja leuassa mustapäitä. Finnejä tulee ikävän usein vaikka teini-ikä takanapäin. Ihonpuhdustukseen olen kovasti menossa toivottavasti pian.
Posket on ns. normaalia ihoa, vaikka nyt iho tuntuukin jotenkin veltolta.

Lisäksi ihoni on ohut, verisuonet näkyy helposti. Punastun heti, kun liikun tai juon alkoholia.

Nyt on haussa uudet ja minun iholleni sopivat tuotteet, joihin vinkkiä olen käynyt täältäkin sivustolta hakemassa.  :)

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #211 : 19.10.07 - klo:13:37 »
Ihoni on aika herkkä punastumaan. Vaikka olenkin jo melkein 26-vuotias kärsin edelleen epäpuhtaasta ihosta. :-\  Iho kiristää aina pesun jälkeen ja olenkin opetellut kosteuttamaan sitä etenkin iltaisin. Nuorena minulla oli paha akne. Söin kolme kuuria aknelääkkeitä, en muista enää lääkkeen nimeä. Olen huono juomaan vettä. Sitäkin olisi opeteltava, että ihon sävy pysyisi kirkkaana.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa annah0j

• HAIRahtanut
  • Mikä on lailallinen ja sanoo mulmul?
« Vastaus #212 : 24.10.07 - klo:20:16 »
Face mappingista tuli juuri semmoinen kuin kuvittelinkin ihoni olevan. Eli laajentuneita verisuonia poskilla, leukaperissä ja leuassa, mustapäitä vain hieman nenässä ja leuassa, otsa ihan täydellisessä kunnossa. Ihoni on pehmeä ja pienihuokoinen (nenän seudulla vähän isompia ihohuokosia), reagoi helposti ja epäpuhtauksia ei löytynyt muuta kuin yksi hormonaalinen finni ohimosta. ;D Ihoni olisi siis miltei täydellinen ilman tuota pirun couperosaa.

Kuiva tämä ihoni on, ja varsinkin tuolla 'korvien edessä' se jopa vähän hilseilee. Vain t-alueelta hyvin hieman rasvoittuva.

adriana

• Vieras
« Vastaus #213 : 30.10.07 - klo:14:07 »
Olen aika epätoivoinen ihoni kanssa, olen aina hoitanut sitä sekaihon tuotteilla, tosin ihan alussa murrosikäisenä tein sen virheen, että käytin liian voimakkaita tuotteita, jotka oli tarkoitettu todella rasvaiselle iholle.

Kosmetologin mukaan ihoni on tyypillinen pintakuiva sekaiho. Kesäisin erityisesti otsa kiiltelee rasvaisen näköisesti, hieman myös leuka. Huokoset näkyvät välilä todella rumasti, mikrohionnastakaan ei merkittävimmin apua ollut, kun en halua käydä jatkuvasti. Jostain syystä nenänpielet punoittavat jatkuvasti, vaikken niitä erityisemmin hinkkaa. Talvisin sama ongelma, mutta posket kuivuu. Grr. Olen täältäkin saanut vinkkejä että mikäli ihoa ei kosteuta tarpeeksi, oma rasvantuotanto senkun kiihtyy ja naama kiiltää.

Olen kokeillut valtavat määrät eri merkkien puhdistus- ja kosteustuotteita alkaen ihan markettituotteista kalleimpiin merkkeihin. Apteekkituotteita en ole kokeillut, joten niihin ajattelin siirtyä seuraavaksi. Ystäväni vannoo Humektanin nimeen ja täällä on kehuttu esim. Favoran kasvovettä. Kosmetologini käyttää minulle Etre Belleä, josta ihoni tuntui tykkäävän. Tuntuu tosin turhalta maksaa kalliista sarjasta, jos muutaman euron tuotteillakin saa ihon kuntoon.

Valentine

• Vieras
« Vastaus #214 : 05.11.07 - klo:23:03 »
Pintakuiva iho, johon saan suht helposi esiintymään pieniä epäpuhtaksia. Posket punaiset ja kuivuvat todella helposti. iho on myös lievästi atooppinen.  Yleensä pesen  apteekin sarjoilla ( esim. favora ja välttelen kaikkea geelimäistä, sillä ne polttelevat lähes aina. Rasva on itselläni vielä vähän hakusessa, toisaalta sen pitäisi olla todella kosteuttava, toisaalta kevyt meikin alle. Vaikka kasvoni ovat todella vaaleat talvella, ruskettuvat ne kuitenkin helposti kesällä. Nää en keksi lisää , siinä kai sitten kaikki ;D
« Viimeksi muokattu: 22.04.08 - klo:11:09 kirjoittanut Valentine »

Poissa chiliad

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #215 : 06.11.07 - klo:13:50 »
Iho rasvainen ja finnejä ja mustapäitä tulee helposti, tosin nyt oon saanu ton ongelman rauhottumaan oikeilla tuotteilla :) Punottaa myös tosi herkästi ja välis tuntuu, et ihonväri on lähinnä punanen :D kosmetologilla käyn suunnillee kerra kuukaudes ja käytän tuotteina noita BiONin tuotteita :)

Poissa MiuMiu

• Haiven
  • *
« Vastaus #216 : 16.11.07 - klo:13:52 »
Minulla on herkka sekaiho. Nenanpielissa on kylmaa couperosaa, ja posket ja nena punoittavat muuten vaan. Nenassa ja poskissa on suuret ihohuokoset jotka nakyvat arsyttavan selvasti. Nenassa naihin keraantyy myos epamaaraista tohnaa. Leuassa vahan mustapaita, mutta muualta iho on aika puhdas. Finneja tulee aika harvoin.
Tuntuu etta iho ei ole koskaa tasavarinen luonnontilassa! Aina punoittaa jostain. Kesalla tilanne on yleensa vahan parempi rusketuksen ansiosta.

Poissa jensQ

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #217 : 16.11.07 - klo:15:45 »
Poistan nyt kokonaan tuon vanhan viestin ja kirjoitan uuden tilalle, kun suurin osa edellisistä jutuista ei enää pidä paikkaansa.

Talvella ihoni on suomalaiseen tapaan pintakuiva sekaiho, mutta näin kesäisin suht normaali. Osaltaan ihoni tasapainoittumiseen on vaikuttanut e-pillerit, joita olen syönyt kohta puoli vuotta. Mustapäitä löytyy edelleen otsan ja nenän seudulta, leuassa ei ole yhtään epäpuhtautta tällä hetkellä. Rasvoittuu eniten nenän ja otsan seudulta, mutta sekin on aika vähäistä. Finnejä tulee nykyään harvakseltaan. Otsassa pientä röpelöä, naaman väri hiukan epätasainen.

Puhdistustuotteet ovat mahdollisimman hellävaraisia, käytössä Erisanin puhdistusemulsio ja puhdistusgeeli. Kasvovetenä Nivean vaaleanpunainen putilo herkälle ja kuivalle iholle sekä kosteusvoiteena Humektan. Tosin näin kesällä iho tarvitsee aniharvoin kosteutusta. Aamurutiineihin kuuluu kasvovedellä pyyhkäisy ja illalla sama. Jos on meikkiä, niin ne puhdistan puhdistusemulsiolla ja kasvovettä perään. Tällä rutiinilla en rasita ihoa liiaksi, mutta se tulee kuitenkin puhdistettua liasta ja meikistä.

Olenkin nyt aika tyytyväinen ihoni kuntoon ja toivon sen pysyvän samanlaisena, vaikka vuodenajat vaihtuisivatkin :)
« Viimeksi muokattu: 04.07.08 - klo:12:04 kirjoittanut jensQ »

Miyu

• Vieras
« Vastaus #218 : 18.11.07 - klo:04:35 »
Lievästi atooppinen kuivahko sekaiho, t-alueelta jokseenkin rasvoittuva ja poskista rutikuiva. Epäpuhtauksia on myös kausittain, enimmäkseen jotain hormonifinnejä. Olen saanut pidettyä ihon suht hyvässä kunnossa jatkuvalla kosteutuksella, mutta ylivoimaisen hyvä ihonhoitotuote on vielä haussa.

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #219 : 18.11.07 - klo:16:24 »
Ihoni on sekaiho, t-alueelta (etenkin otsasta) rasvoittuva ja toisaalta myös pintakuivakin. Ihoni laatu on huomattavasti parantunut löydettyäni Dr. Hauschkan tuotteet. Aiemmin "hoidin" ihoani aivan liian raaoilla tuotteilla, iho tuotti vain enemmän rasvaa ja minä taas yhä kovemmilla aineilla sitä yritin hillitä. Mikä kierre... :o Sitten löysin Hauchkan kasvoöljyn ja sitä kautta muutkin tuotteet. Enää ei ole ongelmaa tuon otsankaan kanssa, varsinkin kun olen hyväksynyt, että terve iho saa vähän kiiltääkin. :P

En useinkaan arkena jaksa laittaa kunnon meikkikerrosta naamaani ja olenkin siihen tyytyväinen, että voin olla ilman meikkivoidetta tarvittaessa (eli yleensä aina). Ihoni on tasavärinen ja suurempia näppyongelmia tms. ei ole. Päivävoiteet saavat hoitaa tuon ihon suojauksen. En vaan tiedä kuinka pahasta tämä on loppujen lopuksi vai onko se sitä ollenkaan... Peitevoidetta käytän jos tulee joku näppy tms. Juhlatilaisuuksiin ja muutenkin vähän enemmän panostusta vaativiin hetkiin kyllä meikkaan pitkän kaavan kautta. Ja arkena meikkaan kyllä myöskin, mutta skippaan tuon meikkivoideosuuden.

Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa Sylvia

• HAIRahtanut
« Vastaus #220 : 18.11.07 - klo:16:35 »
Ihoni on muuttunut teini-iän jälkeen erittäin pintakuivaksi ja huonolla kosteutuksella se hilseilee herkästi etenkin silmienvälistä, nenästä ja otsasta ja kiristelee kamalasti. Epäpuhtauksia on hieman, muttei mitenkään häiritsevästi. Nenässä ihohuokoset ovat hieman laajentuneet, mutta muuten ihohuokoset ovat aika näkymättömissä. Mustapäitä minulla ei ole koskaan ja varsinaisia finnejäkin erittäin harvoin.

Tosin nyt mutaman kuukauden ajan otsaan on ilmestynyt pientä ikävää näppyä. Ei varsinaisesti finnejä, mutta iho on epätasainen. Olen yrittänyt panostaa puhdistukseen ja silikonittomiin ja mineraaliöljyttömiin voiteisiin ja otsa alkaa pikkuhiljaa näyttää jo paremmalta. Kestoärsytyksen aihe on myös perussairauden aiheuttama ihon punoitus poskista ja nenästä, jota ei tosin taida huomata kukaan muu kuin minä. ;D Tämän vuoksi en kuitenkaan kamalan mielellään lähde ulos ilman pohjameikkiä, kun omassa päässään jotenkin kuvittelee sen punoituksen isommaksi ongelmaksi kuin mitä se oikeasti onkaan.
1c M ii

Poissa pipsu

• Hiushörhö
« Vastaus #221 : 20.11.07 - klo:14:57 »
Ihoni on pintakuiva sekaiho. Aknea löytyy myös hieman, joskus ärsyyntyy pahemmin. Takana antibiootit ja roaccutanit, nyt diane novat. Iho kuivuu talvella, mutta ei se pahemmin häiritse. Käytän Biothermin biosource puhdistusvaahtoa ja kasvovettä, aquasourcen kuivan ihon rasvaa (joo- se paketti hulluilta päiviltä  ;D). Odotan sitä päivää, kun iho on persikkainen ja näpytön...
Feel the burn.

kissaolento

• Vieras
« Vastaus #222 : 21.11.07 - klo:09:44 »
Kasvojeni iho on sekaihoa ja pintakuivuuttakin on. Leuassa ja nenässä on mustapäitä joista ei tunnu pääsevän eroon millään. Vielä noin vuosi sitten ihoni oli todella rasvaisen oloinen, mutta oikeiden tuotteiden käyttäminen on saanut hieman hillitsemään kiiltoa. Ilman kosteutusta kuivuus kyllä tuntuu ja näkyy. Finnit, joita on viime aikoina ollut aivan tarpeeksi, ovat isoja ja kipeitä. Tulehtuvat helposti ja "pakkaantuntuvat" ihon alle eivätkä parane millään vaikka pidän huolta puhtaudesta. Täsmähoito tuotteet auttavat onneksi joskus, mutta pahentaakin ne osaavat.. Täälläkin odotetaan sitä päivää milloin herää iho persinkan pehmeänä ja sileänä.

Poissa Supsutin

• Haiven
  • *
« Vastaus #223 : 02.01.08 - klo:09:06 »
Kasvojeni iho on sekaihoa ja pintakuivuuttakin on. Leuassa ja nenässä on mustapäitä joista ei tunnu pääsevän eroon millään. Vielä noin vuosi sitten ihoni oli todella rasvaisen oloinen, mutta oikeiden tuotteiden käyttäminen on saanut hieman hillitsemään kiiltoa. Ilman kosteutusta kuivuus kyllä tuntuu ja näkyy. Finnit, joita on viime aikoina ollut aivan tarpeeksi, ovat isoja ja kipeitä. Tulehtuvat helposti ja "pakkaantuntuvat" ihon alle eivätkä parane millään vaikka pidän huolta puhtaudesta. Täsmähoito tuotteet auttavat onneksi joskus, mutta pahentaakin ne osaavat.. Täälläkin odotetaan sitä päivää milloin herää iho persinkan pehmeänä ja sileänä.

Hmm tässä mietin kun on itselläni sama ongelma kuin sinulla. Olen kuullut jostain että ihoa pitäisi kosteuttaa ja ravita todella paljon. Siis oljyttömillä ja "rasvattomilla" tuotteilla. Kuten Erisanin kosteuttava kasvovoide ja sitten on vielä suht uusi Ravitseva 24h kasvovoide mikä sisältää iholle tarvittavia vitamiineja mm. A, B5 ja E. Olen nyt käyttänyt Erisanin kasvovettä ja semmoisen merkin kun NUAGE puhdistusgeeliä joka on saippuaton. Puhdistaa ihon ja meikin tehokkaasti, on hellävarainen ja hajusteeton.
Nuagella on myös kuorinta aine jossa on juuri niitä "hierontapaakkuja" joka ei ole niin hyvää, koska ainakin minulla saa ihon punoittamaan ja araksi :(  Kuitenkin olen nyt käyttänyt noita Erisanin tuotteita ja Nuagen puhdistus geeliä noin kuukauden ja ihon epäpuhtaudet on hävinnyt aikas tehokkaasti. Suosittelen tuota yhdistelmää myös sinulle. Voisin vinkata että Tarjoustalosta pääsee halvalla ja tuon Nuagen puhdistus geelin hinta menee noin 2€ ;) muistaakseni siinä on 250ml eli aika riittävästi. Hintakin niin halpa että kannattaa vaikka vain kokeilla :)
"Mustikat ovat hyviä koska niissä on sisällä hilloa!"

Verna

• Vieras
« Vastaus #224 : 03.01.08 - klo:16:35 »
Iho on ainakin kosmetologin mukaan normaali, vain talven kovien pakkasten jälkeen hieman pintakuiva. Finnejä ei ole ollut oikeastaan koskaan, ei edes murrosiässä. Kiitos äidin perintötekijöiden mitään iho-ongelmia tuskin koskaan tuleekaan.
Ihon väri on hyvin vaalea, sävyltään harmahtava. Rusketun hitaasti, mutta en onneksi pala kovin helposti.
Ihonhoito on epäsäännöllisen säännöllistä :) Koitan juoda paljon vettä ja urheilla. Kasvot pesen puhdistusmaidolla päivittäin meikin puhdistamiseksi  ja kuorin n. kerran viikossa. Kosteusvoidetta käytän aamuisin meikin alla ja kuorinnan jälkeen laitan kosteuttavannaamion yöksi. Häpeäkseni täytyy tunnustaa, että olen vasta viime viikolla hankkinut ensimmäisen silmänympärysvoiteeni vaikka ikää on jo 24v. Saunoessa käytän silloin tällöin kasvoilla saunahunajaa.