Kirjoittaja Aihe: Ihotyyppiketju  (Luettu 112287 kertaa)

Ladyc

• Vieras
Vs: Ihotyyppiketju
« Vastaus #225 : 04.01.08 - klo:23:05 »
Heippa! Pari viikkoa olen foorumia lueskellut yötä päivää ja päätin nyt vihdoin rekisteröityä..  :)

Minulla on aina ollut pintakuivuuteen taipuvainen herkkä sekaiho ja ilokseni huomasin etten ole todellakaan ainoa joka tällaisen kanssa painiskelee.. Olen kokeillut vaikka mitä tuotteita mutta nyt vaihdoin kaikki hellävaraisiin ja tehokosteuttaviin tuotteisiin jospa olisi apua vähän pidemmäksi aikaa. Olen sortunut aikaisemmin käyttämään mustapäiden lähdön toivossa liian tujuja aineita ja eipä se iho siitä ole parantunut yhtään. Mustapäitä on nenässä, otsassa ja leuassa ollut varmaan aina, ihmeainetta niihin odotellessa  ::)

Yksi hyvä tuote mitä käytin koko viime syksyn ja talven oli Oriflamen sinisessä purnukassa oleva "tehokosteuttava" voide, mikä todellakin auttoi tuohon pintakuivuuteen uskomattoman hyvin..harmi vaan että kaveri jolta tilasin noita, lähti Ameriikkoihin ja en ole saanut aikaiseksi tiedustella keneltä muulta niitä saisi...

Poissa sonj

• Hiushörhö
« Vastaus #226 : 09.01.08 - klo:21:27 »
Pintakuiva sekaiho täälläkin, tosin lähinnä foorumin vinkeillä olen pärjännyt tämän- ja viime talven yli, kesäisin riittää useimmiten Humektan. Nykyään poistan meikit öljypuhdistuksella, johon käytän jojobaöljyä. Kasvoveden olen korvannut talveksi glyseriini-vesisekoituksella, joka on mielestäni toiminut erinomaisesti. Kosteusvoiteena käytän yleensä Nivean Pampering honey mask -naamiota, tuo kun on yksi harvoista tuotteista, jotka eivät ole tukkineet ihoani, ja tuo kosteuttaakin tarpeeksi. Hankalaahan tuo on, kun tuote on yksittäispakattu, mutta minkäs teet.. Humektania käytän joskus myös talvisin kun iho tuntuu kaipaavan juuri kosteutta, lisään aina voidetta edellisen kerroksen imeydyttyä.

Iho on paljon tasaisemman värinen ja heleämpi nykyäään. Myös pienistä tukkaumanyheröistä otsassa olen päässyt eroon mineraalimeikkien avulla. Mineraalimeikkeihin siirtymisen syynä tosin oli enemmänkin se, etten kyennyt löytämään tarpeeksi vaaleata meikkivoidetta, vaikka kaikki sarjat kävin läpi - Meowilta löysin sopivan mineraalimeikkivoiteen. Hormonifinnejä tulee joskus poskiin aina samalle alueelle, kauan sitten tapahtuneista puristeluista on jäänyt ikävät läikät, joita joskus olen sinkkivoiteella yrittänyt häivytellä. Mustapäitä on jonkin verran, ja kosmetologilla tulee käytyä aivan liian harvoin.
on satua, että morsiamet punastelevat
tosiasiassa he hehkuvat voitonriemusta

Poissa latte

• Haiven
  • *
« Vastaus #227 : 14.01.08 - klo:08:19 »
Hieman pintakuiva sekaiho. Epäpuhtauksia löytyy ihan liikaakin, eli finnejä ei juurikaan ole (korkeintaan pieniä sellaisia), mutta mustapäitä niidenkin edestä. Sen lisäksi mulla on melko laajentuneet ihohuokoset. Nyt olen ruennut käyttämään lumenen matt touch tasapainottavaa puhdistusgeeliä putsarina, joka on kyllä ruennut vähentämään noita epäpuhtauksia.

Iholla on myös taiputusta punoitukseen, johon olen tähän mennessä käyttänyt vain Avenen diroseal rasvaa.. Haluaisin kyllä löytää jonkun paremman, kun tuo ei oikein tunnu tehoavan Vinkkejä? :)

Kosteutukseen käytän meikin alle (eli aamuisin) Lumenen artic aqua tasapainottavaa kosteusemulsiota ja iltaisin saman merkin kosteuttavampaa tai sitten dermosilin bodyred rasvaa.

Pesen kasvoni aamulla ja illalla tuolla puhdistusgeelillä, sen jälkeen käytän kasvovettä ja laitan kosteusvoiteen. Kerran viikossa kuorin kasvojen ihon. Välillä teen lumenen "mustapääturvehoidon", se vaan tuntuu kuivattavan ihoani melko paljon, kun on sen verran ytyä ainetta.

Ursula

• Vieras
« Vastaus #228 : 14.01.08 - klo:15:53 »
Mulla on kunnon sekaiho: pesun jälkeen iho on tosi kuiva, sitä jopa kiristää, mutta päivän mittaan saattaa rasvoittua oikein kunnolla ja joskus naama kiiltää. Sopivia ihonhoitotuotteita etsin edelleen. Mulle on myyty niin seka- kuin rasvaisen ihon tuotteita, ehkä nuo sekaiholle tarkoitetut toimivat mulla paremmin. Silmämeikkeissä kuitenkin joudun pidättäytymään voidemaisista luomiväreistä, koska ne eivät kestä luomissani ja liukuvat aika nopeasti pois. Mulle tulee herkästi myös näppylöitä ja ihohuokosetkin ovat aika isot. En silti tykkää käyttää ihohuokosia supistavia tuotteita, koska niissä taitaa usein olla alkoholia. Haluan kuitenkin käyttää aika hellävaraisia tuotteita.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #229 : 20.01.08 - klo:12:53 »
Mulla on pintakuiva sekaiho. Ennen ihossani oli lähinnä sisäisiä tukkeumia. Mustapäitä on paljon nenässä ja nenän sivulla. Leuassa on eniten valkopäitä. Otsassa on sisäisiä tukkeumia ja aika suuret ihohuokoset. Vasen poski on täysin sileä, oikeassa on epäpuhtauksia.

Nykyisin ei ole enää vain mustapäitä, vaan myös isoja finnejä. Näitä on eniten leuassa ja nenän alla. Tätä kukkimista on jatkunut noin 3 viikkoa. Aloitin e-pillerit ja omega-3-kalaöljykapselit, niin johan kukkii.  ::) Normaalisti olisin varmaan aivan paniikissa tästä finnimäärästä, mutta tällä kertaa tajuan odottaa tasoittumista. Täytyyhän sen mömmön tulla ulos ennen kuin iho voi tasoittua.

Tuotteina minulla on Erisan- emulsio aamuisin ja Erisan-puhdistusgeeli iltaisin. Lisäksi käytän Erisanin kasvovettä ja Humektan-kosteusvoidetta. Tätä systeemiä olen noudattanut noin 3 kk. Ennen ongelmani olivat malttamattomuus ja liian tujut aineet. Nyt olen vain päättänyt rauhoittaa ihoa.

Kaksi kertaa viikossa käytän vielä Bio Rich-aprikoosikuorintaa ja TBS-kasvonaamiota (savi). Joskus käytän Tea Tree-mustapääkuorintaa, mutta se kuivattaa aika paljon.
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Apolline

• Haiven
  • *
« Vastaus #230 : 20.01.08 - klo:16:43 »
Minun ihotyyppini on ihan selkeästi rasvoittuva. Toivon, että se vanhetessa asettuisi edes sekaihoksi. Olen 23-vuotias ja kärsin edelleen teinifinneistä.  :( Niitä sitten parhaani mukaan olen hoitanut sekä sisäisillä että ulkoisilla lääkkeillä, kosmetiikalla ja hoidoilla.

Poissa ansq

• Hiushörhö
« Vastaus #231 : 20.01.08 - klo:20:21 »
atooppinen, huonoimmillaan iho hilseilee, kiristää, jne, pahimmillaan on ihottumaa naamassa.

meriucha

• Vieras
« Vastaus #232 : 21.01.08 - klo:20:50 »
Ihoni on kauttaaltaan kuiva. Syön kalaöljyn lisäksi helokkiöljyä päivittäin ja siitä ei ainakaan ole mainittavaa apua löytynyt. Iho kuivuu vaikka pesisin ilman pesuainettakin, ja välillä aamulla saa laittaa rasvaa jos on nukkunut karhealla tyynyliinalla.

Finnejä saan yhden tai pari otsaan jos oikein syön kaikkea hyväskää, mutta vaan harva niistä kehittyy finniksi asti, yleensä kuivuvat itsellään.

Poissa marketta

• HAIRahtanut
  • I like turtles
« Vastaus #233 : 11.02.08 - klo:11:46 »
Mulla on pintakuiva iho, jossa pieniä epäpuhtauksia nenässä ja sen ympärillä, leuassa sekä kulmakarvojen välissä. Joskus epäpuhtauksia on myös vasemmassa leukapielessä, luultavasti sen takia kun nojaan naamalla yleensä vasempaan käteeni ja räplään muutenkin sitä puolta naamaa miettiessäni  :-X Finnejä mulla on todella harvoin, yleensä epäpuhtaudet ovat mustapäitä. Minulla on myös couperosaa ja naama punoittaa todella herkästi melkein mistä tahansa (aurinko, tuuli, kylmyys, kuumuus, alkoholi, jännitys... lista on loputon).

Tällä hetkellä ongelmana on myös viikkoja kestänyt suunympärysihottuma (tmv), todella pahaksi tämä ei ole äitynyt mutta on silti jokseenkin ärsyttävä vaiva.

Tuotteina Lactolinen pesuneste, Erisanin kosteuttava päivävoide ja Aqualan L kuivempiin kohtiin.

Edit. Lisään vielä, että ihoni on punasävyinen ja viileä/neutraali.
« Viimeksi muokattu: 11.02.08 - klo:11:53 kirjoittanut marketta »

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #234 : 20.02.08 - klo:12:21 »
Rasvoittuva iho johon tulee herkästi epäpuhtauksia. Ikä ei ole auttanut asiaan. Ainoastaan Diane Novat toi iho-ongelmiin apua, mutta muuten hormonit ei sovi,  joten nyt mennään omilla hormoneilla ja iho kukkii aika ajoin kovastikin.  :(

hintsane

• Vieras
« Vastaus #235 : 24.02.08 - klo:18:27 »
Minun täytyy tunnustaa että en tiedä millä yksittäisellä termillä ihoani luonnehtisin. Päivän mittaan se rasvoittuu todella paljon, tuntuu että tunnin välein saa olla imeyttämässä pahimpia kiiltoja pois. Tosiaalta en kuitenkaan voi käyttää rasvaiselle iholle tarkoitettuja ihonhoitotuotteita, tuolloin rasvoittuminen vaan pahenee ja muutenkin iho  ärtyy entisestään. Iho ei mainittavammin kiristä pesunkaan jälkeen jollen nyt ihan käsienpesusaippualla innostu naamaa kuuraamaan. Yleensä iho punoittaa ja näyttää ikävän karkealta ja ärtyneeltä. Lapsena ja nuorena minulla oli hirvittävää atoopista ihottumaa, lapsena ensin taipeissa ja sitten murrosikäisenä kasvoissa, vieläkin saan kauhunväristyksiä kun muistelen sitä. Nyt onneksi ihottumat on pysyneet poissa jo lähes viisitoista vuotta. Kasvojen alueelle tulee joskus yksi tai kaksi finniä, niistä en kauheasti stressaa. Paljon ikävämmäksi koen hormonifinnit joita nousee sankoin joukoin säännöllisin välliajoin kaulan ja leuan välimaastoon. Yök :(

Olen kokeillut likimain kaikki mieleen tulevat ihonhoitosarjat läpi ilman suurempaa menestystä. Yleensä iho näyttää aluksi paranevan pariksi viikoksi jonka jälkeen tilanne palaa entiselleen. Oikeastaan ainoa tuotesarja joka on oikeasti auttanut oli jokin jonka nimeä en enää (tietenkään) muista, ostin niitä parikymppisenä kosmetologilta (vihreitä purnukoita joissa tummemman vihreä kansi) ja ne selvästi rauhoittivat ihoani. Harmittaa ihan vietävästi kun en muista mikä merkki oli kyseessä. Toisaalta tuosta on aikaa kulunut jo yli kymmenen vuotta, ehkei ne enää edes toimisi... Koko viime syksyn käytin öljypuhdistusta, sekään ei vähentänyt rasvoittumista mutta sen vaatimaa kuuma vesi ja mekaaninen hankaus ärsyttivät ihoa ja pahensivat couperosaa.

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #236 : 27.02.08 - klo:09:53 »

Mulla on pintakuiva iho ja oikeastaan sen takia löysin tämän foorumin kun etsin netistä tietoa sopivasta putsarista. Aiemmin iho kiristeli pesun jälkeen käytin sitten puhdistusainetta tai en ja iho vaati päälle paksumman voiteen, josta taas aiheutui kiiltämistä iltapäivästä sekä kukkiva leuka. Musta/valkopäitä on nenän seudulla ja leuassa. Aiemmin kuivuus vaivasi vain talvisin, mutta muutama vuosi sitten olen säästynyt ongelmalta vain kesäisin. Ihossani on muutenkin suuri ero kesän ja talven välillä, rusketun helposti ja saan ison läjän pisamia kesäisin, mutta heti syksyllä iho kalpenee koko kylmäksi kaudeksi.

Juuresten rohkaisemana aloitin ensin miedomman öljypuhdistuksen eli hieroin kasvoihin kevyesti oliiviöljyä ja huuhtelin lämpimällä vedellä. Meikit lähti tosiaan ihmeen hyvin, mutta vaikka iholle jäi pesun jälkeen öljyä kosteuttamaan, ei se kuitenkaan riittänyt kuivempiin kohtiin ja jouduin kuitenkin käyttämään kasvovoidetta päälle. Nyt olen siirtynyt käyttämään öljyä kasvoilla saunareissuilla ja se tuntuu toimivan paremmin tuon lämpökäsittelyn jälkeen eikä iho pyydä enää kosteusvoidetta päälle.

Arkirutiineihin ostin Aqualan L-tuubin ja Erisan-meikinpoistoaineen. Meikittömän tai vähämeikkisen ihon puhdistan pelkällä voiteella ja kunnon ehostuksen Aqualan-Erisan-sekoituksella. Lisäksi olen luopunut aamupesusta ellen sitten treenaa aamulla. Levitän nykyisin joka suihkukäynnillä Aqualan-kerroksen kasvoille eikä iho kiristele. Tähän päälle sitten kosteusvoide. Finnejä mulle ei kauheasti enää tule, mutta nyt näyttää tulleen vakipaikka leukaan mihin (hormoni?)finni ilmestyy säännöllisin väliajoin. Mustapäiden määrässä en ole huomannut ainakaan vielä eroa, mutta ei ne niin näkyviä ole tähänkään asti olleet.

Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #237 : 01.03.08 - klo:00:51 »
Minulla on atooppinen kuiva iho/kuiva sekaiho (jos sellaista onkaan). Iho kiristää, kutisee ja hilseilee, couperosaa on hieman poskissa ja finnejä tai mustapäitä ei esiinny, ainoastaan nenänpielissä on näitä ns. valkopäitä ja nenänpielissä ja nenän alla ja hieman poskissa joitakin laajentuneita ihohuokosia, ei kuitenkaan kovin selvästi näkyviä saati häiritseviä. Ihottumaläiskiä tulee toisinaan. Allergiset reaktiot näkyvät kasvoilla helposti, ts. jos syö vaikka sopimatonta tuotetta naamaan ilmestyy punaisia läiskiä jne. Finnejä tulee harvoin, yleensä jos kuukautiset alkaa saattaa tulla tai on kova stressi. Kosmetologi aikanaan sanoi että ne epäpuhtaudet kasvoilleni ilmestyy sen takia että iholta puuttuu sekä kosteutta että rasvaa ja iho joutuu itse työntämään sitä rasvaa alta pysyäkseen edes vähän kunnossa.. tiedä sitten kuinka todenperäinen tämä väite on, sellaisella laitteella myöskin  mitattu kosteus-ja rasvapitoisuus ja molemmat oli tosi alhaisia. Kosmetologia siis jos on uskominen ihoni on atoppinen ja hyvin kuiva. Itse vaan en uskalla kuivaksi määritellä juurikin noiden pienten epäpuhtauksien takia. Iho ei kiillä juuri koskaan.

Käytän joka tapauksessa kuivan/erittäin kuivan ihon tuotteita, tarvittaessa kortisonia ja mahdollisimman paksuja voiteita. En vaan pidä rasvoista joissa kestää liian kauan imeytyä joten ehkä en käytä aivan oikeita tuotteita. Rasvaisetkaan voiteet ei aiheuta lisää epäpuhtauksia. Iho tykkää auringosta ja kesällä on yleensä parhaimmillaan. Pahimpina aikoina talvella/keväällä käyn solariumissa koska se helpottaa ihottumia ja kutinaa. Vaikka ihoni reagoi helposti, tuoksuja kestän hyvin mutta mitään kasvisaineosia/mineraaliöljyjä ei. Luulisi luonnontuotteiden olevan sopivampia mutta ei ::)

Miten muut atoopikot on selviytyneet tästä talvesta? mulle tämä talvi on ollut aivan kauhea, vartalo on ihan täynnä ihottumaa ja älytön kutina päällä, mitkään rasvat ei tunnu auttavan ja toiset aiheuttaa jopa lisää kutinaa ja kirvelyä/saa koko vartalon muuttumaan punaiseksi.. Ja kasvoilla kans tätä. Syön nokkosrokon takia allergialääkkeitä ympäri vuoden mutta ne sekä kortisoni on olleet nyt tehottomia ja nyt vaihdettiin johonkin varsinaiseen kutinalääkkeeseen joka on onneksi vähän helpottanut. Katsotaan jos ehtisi sinne solkkuunkin taas jossain vaiheessa.. :-\
« Viimeksi muokattu: 01.03.08 - klo:00:54 kirjoittanut Auringonkukka »
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

Chiri

• Vieras
« Vastaus #238 : 07.03.08 - klo:11:25 »
Miten muut atoopikot on selviytyneet tästä talvesta? mulle tämä talvi on ollut aivan kauhea, vartalo on ihan täynnä ihottumaa ja älytön kutina päällä, mitkään rasvat ei tunnu auttavan ja toiset aiheuttaa jopa lisää kutinaa ja kirvelyä/saa koko vartalon muuttumaan punaiseksi.. Ja kasvoilla kans tätä. Syön nokkosrokon takia allergialääkkeitä ympäri vuoden mutta ne sekä kortisoni on olleet nyt tehottomia ja nyt vaihdettiin johonkin varsinaiseen kutinalääkkeeseen joka on onneksi vähän helpottanut. Katsotaan jos ehtisi sinne solkkuunkin taas jossain vaiheessa.. :-\

Mulla on ainakin ollut tosi vaikeeta ihon kanssa (myös atoopikko), tuntuu että tää ilmojen vaihtelu on vaikuttanu tosi paljon tähän tilanteeseen. Nytku tuli vähän pakkasta, niin iho on ihan verillä jatkuvasti (raavin unissani) mutta jos on vähän lauhempaa niin ei kutise niin paljon.. Onneks tää kutina ei ole kuitenkaan levinnyt kasvoihin..

Niin, eli ihosta voisi kertoa vähän.. Naaman iho on tosi kuiva, mutta rasvottuu helposti. Tosin olen siirtynyt nyt mineraalien käyttöön eikä oo ollu sitä ongelmaa enää :) Naamaa pesen ihan perusvoiteella ja välillä jollain puhdistusaineella mutta yleensä saan niistä vaan allergisen reaktion. Näitä reaktioita tulee aika usein, yhtäkkiä ilmestyy nyrkin kokoinen punainen läikkä keskelle naamaa, ihanaa :D Eikä mikään meikki peitä niitä. Mutta näihin on jo tottunut, koska koko elämän on joutunut kamppailemaan ihon kanssa..

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #239 : 08.03.08 - klo:18:40 »
En ole tainnutkaan kertoa tänne ihostani.
Mulla on siis pintakuiva. Finnejä ei enää juurikaan tule, mutta aknen jäljiltä on arpia. Iho tukkeutuu herkästi. Mustapäitä on aika paljon, vaikka tilanne onkin viimeaikoina vähän helpottanut (Humektan pelastaa). Poskipäissä ja nenässä on myös laajentuneita ihohuokosia. Iho ei ole yleensä erityisen herkkä, on kestänyt rankkojakin hoitoja. Olen myös aika kalpea ja rusketun vain ruman kellertäväksi.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977