Kirjoittaja Aihe: Ihotyyppiketju  (Luettu 112037 kertaa)

Poissa Caroliina

• Hiushörhö
Vs: Ihotyyppiketju
« Vastaus #255 : 25.06.08 - klo:23:33 »
Sanoisin, että pintakuiva sekaiho. Pesun jälkeen kyllä kiristää, mutta viimeistään parin tunnin kuluttua kiiltää öljyisenä. Talvisin myöskin ihon pinta helposti hilseilee ja meikkipohja näyttää rumalta, mutta jos laitan tuhdimpaa voidetta, niin kiiltää kahta kauheammin. Varsinainen murheenkryyninaama siis.  :P

Poissa Pampula

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #256 : 27.06.08 - klo:15:30 »
Ihoni on sekaiho, varsinkin talvisin poskipäistä kuiva ja kiristävä. Poskipäissä on myös couperosaa. Otsa, nenä ja leuka kiiltelevät. Leuassa ja nenänpielissä on vähän punoitusta.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #257 : 05.07.08 - klo:15:40 »
Ihoni on todella vaalea ja kylmäpohjainen (ei rusketu, jonkin verran pisamia), ohut (punoittaa herkästi kuumassa ja kylmässä) ja kuiva. Epäpuhtauksia oli enemmän ennen, mutta maitotuotteiden käytön lopettamisen jälkeen ei juurikaan paitsi jos retkahdan kuurista tai tulee käytettyä paljon mineraaliöljyjä sisältäviä tuotteita. Pieniä epäpuhtauksia on, mutta yleensä älyän pysyä niistä erossa sillä eivät näy kovin pahasti, jos en rupea räpläämään. Eniten ärsyttaa se, että pieninkin väsymys tai virhe näkyy tosi selkeästi naamassa. Talvella ärsyttaa myös kovassa pakkasessa olla petteri punakuono  ::) Sekä tietenkin ikuinen tarpeeksi vaalean meikkivoiteen, peitevoiteen ja puuterin metsästys, nyt tosin on sopivat tuotteet kaapissa.

Puhdistan joka ilta meikit pois, parhaita ovat tuotteet, joilla saa kaikki meikit pois samalla kertaa. Yritän aina loytää mahdollisimman halvan ja yksinkertaisen mineraaliöljyttömän puhdistustuotteen, sillä mielestäni ne toimivta yleensä parhaiten. Puhdistustuotetta kuluu paljon, joten turha ostaa kallista. Yleensä käytän Erisanin puhdistusgeeliä. Rasvaan naaman aamuin ja illoin sekä käytän aurinkosuojallista meikinpohjustusvoidetta.
« Viimeksi muokattu: 05.07.08 - klo:15:47 kirjoittanut Lalla »

Luriana

• Vieras
« Vastaus #258 : 05.07.08 - klo:15:53 »
Vastaanpas minäkin:

Ihoni on herkkä sekaiho, joka rasvoittuu helposti T-alueelta. Finnejä on satunnaisesti, ja  mustapäitä ja laajentuneita huokosia nenässä, leuassa, sekä otsassa. Tämä onkin ihoni ongelmakohta. Koska olen hyvin vaalea, kaikki mustapäät ja epäpuhtaudet erottuvat ihostani hyvin selvästi. Kesä tuo hieman helpotusta, sillä päivetys tasoittaa ihoni sävyä huomattavasti. Tosin en voi ottaa aurinkoa mielin määrin, sillä palan hyvin nopeasti.

Ihon sävy on hyvin vaalea ja neutraali, ei missään nimessä punertavaan taittuva. Minulla on ollut suuria ongelmia löytää oikean sävyisiä ja tarpeeksi vaaleita kasvomeikkejä.

Teini-iässä kärsin keskivaikeasta aknesta, joka on kuitenkin vuosien saatossa rauhoittunut. Ihon kunto on koko ajan parempaan päin menossa.

Jos pääsisin eroon nenän isoista mustapäistä, olisin ihooni todella tyytyväinen!  ;D

Mile

• Vieras
« Vastaus #259 : 15.07.08 - klo:19:29 »
Ihoni on rasvainen. Rasvoittuu melko nopeasti kaikkialta, ehkä nopeiten T-alueelta. Otsassa pieniä näppylöitä, ja hieman muuallakin, eli aika helposti tulee epäpuhtauksia. Ihohuokoset on hieman laajentuneet poskilla. Välillä myös pientä punoitusta.
Pesen aamuin illoin ihon L'oreal pure zone puhdistusgeelillä (rasvaiselle iholle tarkoitettu) ja sen jälkeen rasvaan Humektanin perusvoiteella. Iltaisin käytän puhdistusgeelin jälkeen kasvovettä (Herbina Fresh Care). Sitten kerran tai kaks viikossa kuorin ihon kuorintavoiteella. Kerran viikossa myös kasvonaamio.

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #260 : 21.07.08 - klo:19:13 »
Aivan sairaan rasvainen iho teinistä asti, eikä ihotyyppi ole niistä ajoista muuttunut (ikää 31). Tämä on seborrea-iho, johon kuuluu rasvaisuus silmäluomia myöten. Kaikkein rasvaisin se on, yllätys yllätys, otsasta ja nenästä, mutta ei siinä kyllä voi sanoa olevan yhtään kuivaa tai edes normaalia kohtaa. Jos en painele ihoa kauttaaltaan päivän mittaan lasvopaperilla tai hätätapauksessa vessapaperilla (joka todellakin tulee rasvaiseksi  :o), niin rasva alkaa valua viimeistään 7-8 tunnin kuluttua silmiin ja kirvellä niissä. Olen joskus ottanut aikaa ja todennut, että otsasta ja nenästä alkaa pukata näkyvää rasvapisaraa jo puolen tunnin kuluessa puhdistuksesta. Huokoset ovat tietysti isot.

Meikatessa iho pysyy jollain lailla hallinnassa niin, että pohjustan silmämeikin jollain rasvaisuutta sitovalla tärkkelyksellä. Käytössä on ollut niin Ohrakas kuin Maizenakin ja jopa perunajauho toimii. Jos käytän meikkivoidetta, tärkkelystä meikkivoiteen päälle ja sitten vasta puuteria. Parin tunnin välein painellaan rasvaa pois paperilla. En tosin viitsi yleensä arkisin laittaa meikkivoidetta, vaan pelkästään puuteria, mutta silmäluomet on pakko pohjustaa paremmin. Edes hiukan kuivempi iho olisi tosi rok, mutta ei voi mitään. Hyvä puoli lienee se, että rasvainen iho ei ehkä rypisty niin nopeasti kuin kuiva.   
« Viimeksi muokattu: 21.07.08 - klo:19:16 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

muru

• Vieras
« Vastaus #261 : 27.07.08 - klo:18:07 »
Vähän pintakuiva, tasainen, finnejä ja epäpuhtauksia vain harvoin. Helposti ruskettuva iho.

Copper

• Vieras
« Vastaus #262 : 27.07.08 - klo:18:47 »
Minulla on sekaiho. Talvella se on enemmän tai vähemmän pintakuiva, kesällä rasvoittuu enemmän. Epäpuhtauksia ei ole mitenkään ihmeen paljoa. Kaiken kaikkiaan olen ihoon tyytyväinen, vaikka olisi kuitenkin kiva, jos se rasvoittuisi pikkuisen vähemmän.

Poissa Liina

• Hiushörhö
« Vastaus #263 : 31.07.08 - klo:16:17 »
Mun iho on myös sekaiho. Kesällä se on rasvottuva, erityisesti t-alueelta ja silmäluomista. Kevällä ja syksyllä se on melkein normaali ja talvella kuiva. Tarviin siis kolmenlaiset tuotteet kasvoille vuodessa.  ::) Finnejä mulla tulee eniten outoihin paikkoihin: poskiin, kulmakarvojen alapuolelle ja ohimoihin. Mun iho ei ole kovinkaan herkkä, paitsi kovilla pakkasilla tai jos sitä kuorii vähänkään liian usein. Eniten mua harmittaa se, että mun kasvojen iho on suun ympäriltä vähän tummempaa ja kellertävämpää, mikä on tosi ruma (huomaako sitä edes muut?). Lisäksi mun iho on väriltään harmahtavan kellertävä (=neutraali?) ja ehkä toi sävy just saa mut näyttämään talvella sairaan kalpeelta.

Kasvojen ihoa saa siis koko ajan tarkkailla, koska jos käyttää liian rasvasia tuotteita -> tulee finnejä ja jos käyttää liian kevyitä tuotteita -> tulee finnejä. Vartalon ihon hoito on helppoa: rasvaa, rasvaa, rasvaa… Paitsi selkä, mistä pukkaa finnejä vaikka kuinka pesis, kuoris ja hoitais. Plääh
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet

Poissa Aleese

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #264 : 13.08.08 - klo:09:26 »
Mulla on pintakuiva sekaiho. Ihohuokoset on ehkä ihan vähän laajentuneet nenästä, mutta melko normaalit kuitenkin. Ihoni alkaa kiiltelemään päivänmittaan, mutta pesun jälkeen se tuntuu kuivalta. Etenkin silmänympärykset ovat kuivuvat helposti, tosin tilanne tuntuu jonkin verran helpottaneen kun otin silmämeikinpuhdistusaineekseni Aqualan L:n. Pari hormonaalista finniä saattaa ilmaantua otsaan tai leukaan silloin tällöin, mutta muuten niitä ei juuri ole. Ihoni tuntuu kaipaavan reilusti kosteutta, muttei niinkään rasvaa ja käytänkin kosteusvoiteena ihan apteekin voiteita, Humektania tai Apo Basen Hydrogelia. Kasvojen puhdistukseen mulla ei ole erityisiä suosikkituotteita, vaan kokeilen usein uusia ja etsin vielä suosikkia. Pyrin kuitenkin välttämään alkoholia puhdistustuotteissa.
muoks. Unohdin kertoa, että ihoni ei ole kauhean herkkä, vaan kestää esimerkiksi kuorintaa hyvin.
« Viimeksi muokattu: 13.08.08 - klo:09:28 kirjoittanut Aleese »

Blitz

• Vieras
« Vastaus #265 : 31.08.08 - klo:20:27 »
Atooppinen, kesällä ihan ok, mutta talvella rystyset ja sormet kuivuvat ja rypityvät, samoin kyynärpäät. Olen hyvin nuori, mutta käteni ovat kuin 50 vuotiaalla, pienenä en käyttänyt kosteusvoiteita ja on nyt kostautunut :'( nyt käytän iholla tummelia ( :D ), kasvoilla Lumenen kosteuttavaa puhdistusvoidetta (Radiant Touch with cloudberry)

Poissa lindaw

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #266 : 02.09.08 - klo:22:56 »
Ihoni on lähinnä normaali sekaiho, ei erityisen kuiva eikä rasvainen. Joskus otsa kiiltää tai pesun jälkeen ihoa kiristää. Finnejä on ehkä kerran vuodessa. Minulla on paljon pisamia ympäri vuoden ja iho palaa helposti, eikä rusketu ikinä. Tärkein tuotteeni onkin suojakertoimella varustettu kosteusvoide (nyt käytössä Cliniquen Superdefense, tykkään).

Ihoni on aina ollut hyväkuntoinen ilman mitään hoitamista. Yritän nyt opetella pesemään sitä ja kosteuttamaan sekä suojaamaan joka päivä auringolta pimeimpiä talvikuukausia lukuunottamatta, ettei sitten vanhempana tule ongelmia.
1c M ii

Cabello

• Vieras
« Vastaus #267 : 08.09.08 - klo:18:13 »
Minäkin voisin yrittää jotakin tähän sepostaa:

Minun ihoni ei ole rasvainen, mutta ei kuivakaan. Otsani rasvoittuu kyllä hyvin herkästi, sillä minulla on lyhyet etuhiukset jotka ovat tietenkin sitä vasten.

Pisamia minulla on ollut koko ikäni, mutta pienenä niitä oli hyvin vähän. Vanhetessa olen saanut niitä lisää hyvin paljon, mutta en kyllä luopuisikaan yhdestäkään.

Kasvoni ruskettuvat aika helposti, mutta eivät kuitenkaan pala. Nykyään olen alkanut kiinnittämään enemmän huomiota auringolta ja muutenkin vain ilmalta ja sen saasteilta suojaamiseen.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #268 : 17.09.08 - klo:08:11 »
Mun iho oli ennen rasvainen ja pintakuiva sekaiho, mutta nyt se on kuivahtanut ehkä ihan kuivaksi ihoksi. Näppyjä ei tule ja huokoset ei mene tukkoon juurikaan. Talvisin varsinkin kuivuus on todellinen ongelma, kesälläkään normaalin ihon tuotteet ei riitä.

Mikäs tässä on vanhetessa, kuivuessa ja rypistyessä  :(

Kaipaan noita 2 v takaisia aikoja.
Nimittäin nyt on taas rasvoittuva sekaiho, johon tulee näppyjä ja tukkeutumia, etenkin leukaan. Pahimmat näpyt lähti, kun aloin käyttää varsin tujua Eucerinin impure skin-kasvovettä ja - voidetta, sekä TBS tea tree-voidetta. Mutta nyt kun ilmat kylmenee, ihoa on alkanut kiristää. Ihmettelinkin jo, kuinka hyvin mun iho kesti noita uusia tuotteita kuivumatta.

Mikäs tässä on epäpuhtauksien kanssa painiessa  :(

Eli ikinä ei voi voittaa  ;)
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #269 : 18.09.08 - klo:18:53 »
Jouduttuani luopumaan Yasmin-pillereistä oon nyt reilut puoli vuotta taistellut rasvoittuvan sekaihon kanssa.

Finnejä on tositosi harvoin, mutta muita tukkeutumia usein, ja iho rasvoittuu tosi nopeasti. Poskien, leuan ja suun ympäryksen iho tulee helposti jotenkin tosi epätasaiseksi (en tiedä onko tääkin jotain tukkeutumista, vai mitä ihmettä, näyttää ainakin että ihon pintakerroksen alle jotenkin "kerrostuu" rasvaa). Argh. Noh, mieluummin epätasaisuus joka ei näy kilometrin päähän kuin kipeät jättifinnit... Mutta ärsyttää silti kun Yasminien aikoihin iho oli tosi hyvä ja nyt tällanen.

Vichyn Normaderm-voide on ainut mikä tohon epätasaisuuteen auttaa, mutta käyttäisin mieluusti jotain edullisempaa ja meikkivoiteen alle paremmin soveltuvaa kosteusvoidetta. Humektania oon joskus sekoitellut Normadermin kanssa, mutta en jaksais sitäkään aina olla tekemässä. *huoh*