Kirjoittaja Aihe: Ihotyyppiketju  (Luettu 112950 kertaa)

Poissa irso

• HAIRahtanut
  • Nyrkillinen voita kattilaan ja kossu pakkaseen
Vs: Ihotyyppiketju
« Vastaus #270 : 02.10.08 - klo:23:34 »
Vaalea, pintakuiva (lähinnä talvella) ja paikotellen vähän epäpuhdas naama on täällä. Kesäisin sopivia tuotteita on turha edes kuvitella käyttävänsä talvella. Naama pysyy diane novilla niin kauniissa kunnossa ettei arkena jaksa meikkivoidetta kovin usein käyttää, sävyinä lumenen 0 tai normateintin vaalein (johon tosin saa ihan hiukan sekoittaa valkoista peitevoidetta joukkoon)

Atopia on joskus diagnosoitu ja se, onneksi, oikeilee vaan käsissä, niissä tosin sitten senkin edestä. Käsiin ilmestyy sellaisia pieniä vesikellon näköisiä rakkuloita jotka kutisevat (ja joita on kiva puristella) jonka jälkeen iho kuivuu ja irtoilee ja sitten tulevat vesikellot. Muuten iho on ihan normaali, mutta talvisin kuivuu herkemmin ja kädet on todella pahat.
Vyötärömittainen hennattu piikkisuora karvasto.

Poissa badbomben

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • Kynsilakkahullu suomenruotsalainen.
    • Badbomben
« Vastaus #271 : 27.10.08 - klo:10:10 »
Äärivaalea punapään sekaiho. Pintakuiva talvisin, kesällä hiukan traanimpi versio :D Punakkuuteen taipuva.

Diggaan Oriflamen comfort cleansing moussesta, kertakaikkiaan paras tuote ikinä! Muita suosikkeja ovat Mario Badescun mansikkakuorinta ja Themiksen suklaanaamio.Voiteissa ja kasvovesissä suosikit vaihtuvat tiuhempaan, nyt menossa mm Oriflamen ruusua sisältävä kasvovesi ja PAI:n päivävoide seka Ziajan Phytoaktiv-yövoide.

Bas

• Vieras
« Vastaus #272 : 27.10.08 - klo:22:12 »
Mulla on aika helppo ja vähähoitoinen iho. Sävy on sellainen aasialais-kellertävä, tosin pisamilla maustettuna, vähän tummempi kuin valtaosalla suomalaisista. Ei kuiva eikä rasvainen, ei ole koskaan ollut ihmeemmin näppyjä. Jos totta puhutaan, en muista että olisi ikinä ollut varsinaista finniä :o Tai ennen menkkoja tulee 1-2 sellaista pientä ihon väristä kohoumaa, yleensä leukaan, mutta ovat tosi huomaamattomia. En rusketu helposti, enkä pala koskaan. Toivon että ihoni on kuten äidilläni, jolla vielä kuusikymppisenä on todella vähän ryppyjä.

käytän kasvovoiteita varmaan parikertaa viikossa, yleensä omia miksauksia apteekin rasvoista ja öljyistä. Vartaloa rasvailen ehkä joka toinen viikko (se on niin työlästä ;D), meikkiä käytän vähän, yleensä vain ripsiväriä ja luomiväriä vähän silmän nurkkaan. Nukun meikit naamassa. Mutta vasta vuoroisesti välillä menee useita päiviä ilman meikkiä.

Poissa pearle

• Haiven
  • *
« Vastaus #273 : 07.11.08 - klo:13:20 »
Kuten monella muullakin, minullakin taitaa olla pintakuiva sekaiho. Otsassa on pientä näppyä, jotka ovat onneksi alkaneet pikkuhiljaa vähentyä. Mutta varsinainen murheenaiheeni on tässä puolen vuoden sisällä tulleet näppylät  ja epäpuhtaudet suunympäristöön (sekä muutamat poskiin), poskissani on myös muutamia vanhoja finniarpia.

muokataanpa vähän, kun muutoksia on ilmennyt.

Loppuvuodesta muutin ihonhoitorutiinejani melko reilusti ja tulosta on kyllä näkynyt. Otsasta lähestulkoon kaikki pikkunäpyt ovat hävinneet ja muualle kasvoihinkin tulee vain hyvin satunnaisesti jotain näppylöitä. Nykyään pesen iltaisin kasvot Aqualan L:llä ja sen jälkeen käytän Erisanin kasvovettä. Yövoiteeksi teen Pirkan Lastenvoiteesta ja Decubalin Face Vitalista sekoitusta, jota laitan melko reilulla kädellä. Aamuisin putsaus pelkästään tuolla kasvovedellä ja päivävoiteeksi Face Vitalia. Näillä olen saanut kasvojeni ihon parantumaan radikaalisti. Nykyään kiusanani ovat lähes ainoastaan finniarvet, mutta nekin toivon mukaan haalistuvat pois ajan saatossa.
« Viimeksi muokattu: 09.01.09 - klo:14:05 kirjoittanut pearle »

Poissa TiGi

• Hiushörhö
« Vastaus #274 : 13.11.08 - klo:19:21 »
Sekaiho löytyy täältäkin. Nenä on t-alueesta kaikista rasvaisin, otsa ja leuka on onneksi tasoittuneet teini-iän jälkeen. Poskien iho on kuivahko, ärtyy nopeasti ja saa kyllä olla ihan päivän välein rasvaamassa kunnon kosteuttavalla voiteella.

Poissa nona

• Haiven
  • *
« Vastaus #275 : 16.11.08 - klo:01:25 »
Itseltäni löytyy kaikin puolin kuivahko ja herkkä iho. Varsinkin näin ilmojen kylmetessä ilmenee hiukan hilseilyä ja kiristystä. Epäpuhtauksia tulee harvoin, tosin nenän ja suun ympärillä hiukan mustapäitä.
Iho punoittaa herkästi ja poskilta löytyy couperosaa, leukaperissä näkyy myös hieman Keratosis Pilarista (ei tosin onneksi mitenkään selvästi, ts. ei huomaa kuin erittäin kirkkaassa valossa, kesäisin ei näy ollenkaan).

Olen kokeillut ihonhoitotuotteita kalliimmistakin merkeistä mutta omalle iholla parhaimmat ja hoitavimmat löytyy apteekista.
Pesuun Aqualan L, kasvovetenä Erisan, päivävoiteena Decubal Face Vital ja yövoiteena Pirkka Lastenvoide ( jonka löytämisestä iso kiitos tälle palstalle ;) ). Kesäisin saattaa päivävoiteena mennä pelkkä Humektan.
Vesipesun teen vain iltaisin meikkejä puhdistaessa, aamulla riittää pelkkä kasvovedellä pyyhkäisy.
.2cCiii.

taiqa

• Vieras
« Vastaus #276 : 29.11.08 - klo:00:53 »
Minulla on kuiva, atooppinen ja herkkä iho. Ihohuokoset ovat pienet, finnejä ei tule juuri koskaan. Nenän päässä on kuitenkin sitkeitä mustapäitä. Poskilla on hieman myös couperosaa, iho punoittaa muutenkin aika herkästi ja reagoi voimakkaasti lämpötilanvaihteluihin. Iho ei kuitenkaan varsinaisesti kiristä, lähinnä kuivuus on pintakuivuutta. Miellänkin ihoni ehkä enemmän herkäksi, ja usein herkän ihon tuotteet sopivat iholleni parhaiten.

Säännöllisessä käytössä on Oriflamen herkän ihon tuotesarja sekä kuivan ihon tuotesarja, näitä käytän hieman vaihdellen. Talvisin ja syksyisin myös Oriflamen radience sarjan paksumpi kasvovoide sekä c-vitamiini kapselit ovat iholle herkkua. Kesällä ehdottomasti paras kasvovoide on ollut Essexin hydrogeeli. Myös Ceralania käytän välillä, jos iho kaipaa rasvaisempaa voidetta. Ihoa kuorin n. kerran viikossa, tämä pitää pintakuivuuden suht hyvin kurissa ja voiteetkin tehoavat paremmin. Kosteuttavaa naamiota käytän silloin tällöin, puhdistavaa naamiota vain nenälle.

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #277 : 08.01.09 - klo:15:20 »
Tähän asti on ollut erittäin öljyinen iho, puhdistuksesta jo 1-2 tunnin kuluttua ihan öljyisen kiiltävä, mutta se on viime kuukausien aikana alkanut muuttua ensin vähemmän rasvaiseksi ja nyt se rasvoittuu enää vähän otsalta. Muuten se on lähes kuiva ja nenän vierestä poskilta välillä jopa hilseilevä.

Melkoinen muutos ja nopea kaiken lisäksi. Olenkin toivonut, että iho olisi vähemmän öljyinen, mutta tämä yllätti silti... itse asiassa olen odottanut sitä alle 20-vuotiaasta asti ja se tapahtui vasta nyt 31-vuotiaana. Samantapaisen kuivumisen olen havainnut hiuspohjassa (ennen tarvitsi pestä vähintään joka toinen päivä, nyt 1-2 kertaa viikossa).

Puhdistin kasvot aikaisemmin jollain geelillä, joka huuhdotaan pois vedellä. Se ei toimi enää, joten Siirryin nyt puhdistamaan pelkällä Erisanin kosteusvoiteella, jonka vain pyyhin kasvopaperilla pois. Voiteena olen käyttänyt jonkin aikaa kookosöljyn ja aloevera-geelin sekoitusta, mutta se alkaa tuntua nyt liian kevyeltä.

En toisaalta ole varma, onko poskien hilseily pelkkää kuivuutta vai oireileeko vanha ihottumani siinä. Mulla oli seborroinen ekseema koko yläkropalla kasvot mukaan luettuna, ja silloin erittäin öljyisen ihon aikaankin oli ajoittain hilseilyä kulmakarvojen yläpuolella, hiusrajassa ja juuri siinä poskillä nenän vieressä. Silloin ihotautilääkäri sanoi sitä ihottumasta johtuvaksi. Nyt sitä on vain poskilla. Iho ei ole muuten ärtynyt, joten kallistun tällä hetkellä kuivuuden puolelle. Olen laittanut joskus kuivimpiin kohtiin karitevoita, mutta ei sekään oikein pidä poskien kuivaa hilseilyä kurissa. Se näkyy törkeästi vasta siinä vaiheessa, kun meikkaan ja laitan puuterin. *huoh*

Olen siis keskellä ihomuutosta ja hiukan hämmentynyt, mitä tehdä sille.
« Viimeksi muokattu: 08.01.09 - klo:15:23 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

pallokala

• Vieras
« Vastaus #278 : 10.01.09 - klo:21:15 »
Ihoni on ollut viimeaikoina kuivuuteen taipuvainen. Erityisesti nenäni ja poskipääni hilseilevät kuivuuttaan kesät talvet, tietysti kylmä, viima tai saunominen vain pahentavat asiaa. Ihoni on myös vanhemmiten tullut herkemmäksi: kuorinnat, voimakkaasti hajustetut ja paljon alkoholia sisältävät tuotteet on täytynyt raakata pois ihonhoitorutiineista. Samoin joudun aika tarkkaan syynäämään tuotteiden sisältämät kasviuutteet allergioideni takia. Myöhäisestä teini-iästä kaksviitoseksi kärsin vaikeasta aknesta, johon auttoi oikeastaan vanheneminen ja hormonitoiminnan rauhoittuminen, kasvoihin tosin jäi muistoksi arpia. Itselläni ei Roaccutanista ollut mitään hyötyä, vaikka sitä useamman kuurin söinkin.

Meikkien ja ihon puhdistamiseen käytän Aqualania (en L tai Plus versoita), kasvovetenä on LactoLine ja kosteutuksessa toimii Lumenen hemmottelutippojen ja Aqualanin seos. Silloin tällöin teen omia kasvonaamiokokeiluja, mutta muuten ihonhoitorutiinini on todella pelkistetty. Aika hyvin olen saanut ihoni hilseilyn pidettyä näillä konsteilla kurissa. 

Poissa minnaliini

• HAIRahtanut
« Vastaus #279 : 10.01.09 - klo:21:54 »
Mulla on pintakuiva sekaiho. Parhaimmalta iho näyttää herkän (ja kuivan) ihon tuotteiden kanssa, kesäisin menee vähän tujummatkin aineet. Näppyjä tulee herkästi pakkasessa + kuukautisten aikaan. Olispa ainainen kesä!!!!

Käytän Erisania ja lisäksi jonkin verran luonnonkosmetiikkaa (Weleda ja Hauschka). Silikonit ja mineraaliöljyt on tälle iholle kauhistus!
Hiukset tällä hetkellä pitkä polkka, luonnontaipuisat, karheat ja kuivat. Lempparituotteet: Tigi O&H ha ja Tigin silottavat muotoilutuotteet. Ihonhoidossa käytössä Lumene Sensitive touch ja Erisan, meikkipohjana Lily lolo, luomiväreissä/huulipunissa Dior.

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #280 : 30.01.09 - klo:21:38 »
Omani voisin kai määritellä herkäksi, pintakuivaksi sekaihoksi. Eniten tuotteiden valintaa rajoittaa tuo herkkyys. Iho sekä ärsyyntyy että tukkiutuu helposti. Varsinaisia finnejä on suht hyvien tuotteiden ansiosta nykyään todella vähän, mutta jonkin verran on epätasaisuutta (sellaista pientä ihonväristä näppylää) lähinnä otsassa ja nenän vierillä. Nenässä on jonkin verran aika huomaamattomia mustapäitä. Erilaiset tukkivat aineet (mineraaliöljyt, silikonit ym.), kuivuus ja ihoa herkistävät aineet aiheuttaa mulla helposti näppylöitä, arkuutta ja punoitusta. Tällaiset ihoreaktiot kestävät aika pitkään parantua ja tasoittua, joten kokeilen yleensä uusia tuotteita aika varautuneesti ja maltilla, vaikka en nykyisiinkään tuotteisiin ole aivan täydellisen tyytyväinen. Dekoltee-alueen iho on mulla herkkä ja helposti näppyyntyvä.

Vakkarikäytössä ainakin Erisanin ravitseva kosteusvoide, Avènen herkän ihon puhdistustuotteet ja Avènen herkkää ihoa rauhoittava silmänympärysvoide.

Poissa Amie

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #281 : 04.02.09 - klo:15:23 »
Ihoni on tosi herkkä, pintakuiva sekaiho. Nenä, otsa ja leuka rasvoittuvat päivän mittaan, mutta muuten iho on kuivuuteen taipuvainen. Finnejä ei ole lähes koskaan, mustapäitä löytyy kuitenkin muutamia. Couperosaa on poskissa ja muutenkin iho punoittaa helposti.

Käytän lähinnä herkälle iholle sopivia tuotteita, sillä iho reagoi herkästi liian vahvoihin aineisiin. Käytössä on ihan perustuotteita, Erisanin putsarit, Lactolinen kasvovesi, Humektan, Decubal Face Vital, Pirkka Lastenvoide ja satunnaisesti Korresin tuotteita. Kuorin ihon n. kerran viikossa ja käytän kosteuttavaa naamiota aina kun muistan.

irina

• Vieras
« Vastaus #282 : 03.03.09 - klo:17:44 »
Minun ihoni on pintakuiva ja herkkä varsinkin näin talvella. Poskilta löytyy couperosaa ja nenässä on mustapäitä aika paljonkin. Muuten finnejä ei tule, kun yksittäisiä silloin tällöin. Vaikka iho onkin pintakuiva, se rasvoittuu jonkin verran nenän ja otsan alueelta.

Silmämeikin puhdistamiseen käytän öljylappuja ja tällä hetkellä kasvoihin erisania. Kasvovoiteena toimii talvella Aqualan L ja satunnaisesti niveaa,erisania ja herbinaa. Muita tuotteita ova mm. Lactolinen kasvovesi ja Favoran sy-voide.

Poissa katajainen

• HAIRahtanut
  • Utelias pupu
« Vastaus #283 : 26.03.09 - klo:19:51 »
Minulla on varmaan sekaiho, ei rasvotu mitenkään erityisesti eikä ole kuivakaan, paitsi joskus kylmimpinä talvina silmäluomet kuivaa hieman, mutta se lähtee samantien pois kosteuttavammalla ympärysvoiteella. Finnejä tai näppyjä minulla ei juurikan satunnaisia lukuunottamatta ole, mutta mustapäitä löytyy nenästä aina, kun on laiminlyönyt vähänkään ihonhoitoa. Eli minulla on loppujen lopuksi melko hyvä iho tällä hetkellä ja olen erittäin tyytyväinen  :)
1cCii,18.6.2010 pituus 34cm

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
« Vastaus #284 : 06.04.09 - klo:12:14 »
Minulla on rasvoittuva tai sekaiho. Iho rasvoittuu eniten nenän alueelta ja hieman otsasta ja leuasta. Posket ovat talvisin hieman kuivat, yleensä normaalit. Tällä hetkellä huonoimmassa kunnossa on suun seutu, jossa on paljon tulehtuneita finnejä (vaikken niihin koskekaan), ja nenänpielissä on paljon mustapäitä, joita koitan säännöllisesti poistaa Nivean lapuilla vaihtelevin tuloksin.

Nyt käytössä on Vichyn Normaderm-sarja, joka on osoittautunut parhaaksi tähän mennessä käyttämäkseni ihonhoitosarjaksi. Olen pienen ikäni aikana kulkenut marketti-Niveoista kalliisiin Cliniqueen ja Biothermiin, apteekkisarjoista olen kokeillut ACO:a huonoin tuloksin jne. Ihoni ei ole todellakaan nykyäänkään mikään täydellinen, mutta kun katselen kuvia esim. vuoden takaa, on tultu paljon parempaan päin. Käytin myös pitkään apteekissa myytävää Neutrogena-sarjaa, joka oli ihan laadukas. Käytin puhdistusaineena mustapäiden poistoon tarkoitettua Daily Scrubia, ja vaikka tuotteen vannottiin sopivan päivittäiseen käyttöön, alkoi kaksi kertaa päivässä ihon kuoriminen ja sen pitkäaikaiset vaikutukset hieman pelottaa. Kyllä iho näytti oikein hyvältä, mutta silti en halunnut kuluttaa ihoani pilalle.

Kosmetologilla en ole käynyt koskaan ja olenkin miettinyt semmoiselle menemistä. Asun pk-seudulla, joten hinnat hirvittävät. En myöskään oikein tiedä, maillaiseen hoitoon pitäisi mennä. Olen myös harkinnut ihotautilääkärille menoa, sillä olen huomannut, että hormonivaihtelut vaikuttavat ihooni erittäin voimakkaasti. En sitten tiedä, kuinka huonossa kunnossa ihon on oltava, että lääkäri suostuisi jonkun reseptin rustaamaan. Vaikka ihoni ei olekaan mistään pahimmasta päästä, se häiritsee elämääni, enkä pysty suunnilleen poistumaan kotoa ilman meikkiä.