Kirjoittaja Aihe: Ihotyyppiketju  (Luettu 112035 kertaa)

Poissa riinam

• HAIRahtanut
Vs: Ihotyyppiketju
« Vastaus #285 : 20.04.09 - klo:16:50 »
Minulla on varsinainen sekaiho. Otsa ja kasvojen reunamat ovat suhteellisen normaalit: eivät kuivu, eivät rasvoitu, eivätkä ole herkät. Mutta tämä naaman keskialue sitten. Nenä ja nenän ympäristö on kuivaa aluetta. En osaa sanoa, onko se pintakuivuutta vai minkälaista kuivuutta, mutta nämä alueet hilseilevät herkästi, erityisesti otsan/nenän välinen alue ja nenän vierustat.

Posket sitten punoittavat hurjasti ja ovat herkät. Hankaamisesta iho ei tykkää ollenkaan, eikä myöskään kovasta lämpötilan vaihtelusta. Välillä jopa meikkivoidetta levittäessä tuntuu, että posket alkavat punoittaa, vaikka kuinka hellästi koittaakin sitä levittää (toisaalta olen hankkinut juuri Clarinsin True comfort meikkivoiteen, punoitus voi johtua siitäkin). Rasvaamalla iho rauhoittuu suht nopeasti, paitsi saunan jälkeen. Kuitenkaan posket eivät erityisen kuivilta tunnu, eivät ainakaan hilseile, kuten nenä.

Päänvaivaa aiheuttaa myös ihon väri: iho on tosi vaalea, eikä erityisesti kovin keltainen tai punainen, ihan siis vaan vaalea. Oikean värisen meikkivoiteen valinta todellakin aiheuttaa päänvaivaa, tämänhetkinen Clarinsin true comfort 00 on aaaika lähellä oikeaa sävyä, hieman turhan punertava ja peittokykyä poskillekin kaipaisin enemmän. Finnejä ei kovin herkästi tule, paitsi leukaan, joka sitten on muita rasvoittuvampi alue. Syypääksi myös veikkaan lähmimistä, monesti tulee nojailtua käsiin. Finnit ovat onneksi hyvin pieniä, eivätkä erityisen kipeitä.

Kaiken lisäksi minua on "siunattu" todella tummilla silmänalusilla, jotka on siis ihan rakenteelliset/perityt. Yöni nukun hyvin ja riittävästi, mutta tummina pysyvät silti. Hyvä peiteaine on hakusessa, väriongelmia on myös, kuten peittokyvynkin kanssa. Tämänhetkinen nyxin concealer jar on toiminut ihan ok:sti, mutta alle tarvisi jonkin hieman oranssimman neutralisoimaan tuota sinistä väriä, jonka jälkeen tätä voi vaikka laittaa päälle, kun on tarpeeksi vaaleakin.

Meikin/ihonpuhdistusaine on vielä hakusessa, kokeilemani voidemainen (en muista minkä merkkinen/niminen) ei tunnu puhdistavan tarpeeksi (tulee finnejä) ja vaahtomainen on ollut parempi, tosin hitusen kuivattava. Kasvorasvana olen erityisen paljon pitänyt Vichyn Aqualia Thermal rich voiteesta/seerumista ja lisänä joku lumenen hieman paksumpi voide satunnaisessa käytössä. Minäkin vannon huulien kosteuttajana Bepanthenin nimeen!

Poissa Niina

• HAIRahtanut
« Vastaus #286 : 22.04.09 - klo:10:15 »
Poistin edellisen viestin, koska on tullut muutoksia niin paljon. Kävin tässä taannoin lääkärillä, joka sanoi, että minulla on akne, onneksi se ei ole kovin paha (kai). Osasin kyllä odottaakin tuota "tuomiota". Lääkäri määräsi Clindoxyl-geeliä näin aluksi. Myöhemmin voidaan katsoa jotain muutakin, jos tuo ei auta. Tuota laitetan siis iltaisin puhtaalle iholle ongelmakohtiin. Olen nyt käyttänyt sitä iltaisin parisen viikkoa ja sehän toimii! Näpyt paranevat paljon nopeammin eikä ennen menkkoja/menkkojen aikana tullut kauheita hormonipaiseita ja -finnejä. Iho ei ole edes kuivunut juurikaan ja hyvä niin. Tuo sisältää peroksidia ja klindamysiiniä (antibiootti) ja siten voi vaalentaa tekstiilejä ja hiuksia. Turkoosissa käsipyyhkeessä onkin jo ärsyttävä vaalea laikku, vaikka olen koittanut pestä kädet huolellisesti geelin levityksen jälkeen. >:(

Kävin eilen ostamassa ystävän suosituksesta kosmetologilta BiONin Antibacterial putsarin, Salicylic-glycolic geeliä ja Moisture Complex-kosteusvoiteen. Nyt olenkin miettinyt, että pitäisikö tuo Clindoxyl jättää repertuaarista pois, kun tuota BiONin geeliä suositellaan käytettäväksi iltaisin ellei käytä aamuin illoin. Molempia en kuitenkaan voi laittaa yhtäaikaa. Voi olla, että jonkun aikaa käytän Clindoxyliä iltaisin ja BiONia aamuisin. Tuota Clindoxyliä ei saa käyttää kuin max 12 viikkoa putkeen, joten jos vielä hetken käyttelen sitä, niin sitten on hyväkin pitää taukoa siitä. Aika arvokkaita ovat nuo BiONit, mutta toisaalta ne ovat erittäin riittoisia. Ystävälläni kestää putsari reippaasti yli puoli vuotta ja se kosmetologi sanoi, että tuo geeli kestää jopa vuoden. Aamulla laitoin sitä eka kerran ja ei sitä kyllä tarvitse kuin pieni pisara ja se riittää koko kasvoille. Putsaria otetaan kosteisiin käsiin pieni tippa ja vaahdotetaan käsissä, jonka jälkeen se hierotaan kosteille kasvoille. Tämän vuoksi sekin on erittäin riittoisaa. :)
Hiusten pituus 132 cm, yli polvien siis. Latvat haaroittuu herkästi ja hiukset takkuuntuvaa sorttia. 1bMii.

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #287 : 06.05.09 - klo:19:39 »
Minulla on oikea ongelmaiho. Teininä kärsin pahasta aknesta, johon tuli syötyä useampi Roaccutan-kuuri. Niistä ei ollut pysyvää apua, joten kärsin lievästä aknesta vieläkin. Iho on nykyään todella hyvässä kunnossa, mutta sen eteen on nähtävä valtavasti vaivaa.

Kasvojeni iho on todella rasvoittuva: aamulla kun pesee, työpäivän jälkeen naama on niin rasvainen, että on pestävä uudestaan jos aikoo lähteä vielä kotiovesta ulos.  :-\ Finnejä pukkaa jatkuvasti, varsinkin pikkunäppyä. Ne pysyvät onneksi suurimmaksi osaksi kurissa oikeilla ihonhoitotuotteila. Iho on siis yleensä näpytön ja hyvässä kunnossa, kunhan jaksaa hoitaa sitä säännöllisesti.  :)

Hoitotuotteina pelkästään Paula's Choice -sarja, jolla olen saanut kirjaimellisesti ihmeitä aikaan.

Poissa Kahvikettu

• Haiven
  • *
« Vastaus #288 : 06.05.09 - klo:21:36 »
Ihoni tuppasi tuossa parivuotta sitten olemaan välillä hankala. Rasvoittuvaa,
mutta pintakuivaa sorttia. Ongelma kuitenkin häipyi e-pillerien myötä ja
nyt on poski kuin vauvanpeppu. (:

Lieneeköhän myös iällä avitusta ongelmaan, kun pahin murrosikä meni ohi..

Nykyisin pesen kasvot vain aina meikistä.
Meikin poistoaine, garnier joku triplateho pesu ja kasvovoide.
Silloin tällöin kasvovesi ja isommat naamiot ja kuorinnat ovat paikallaan,
mutta näillä mennään muuten. : D
1c F ii

kivi

• Vieras
« Vastaus #289 : 08.07.09 - klo:12:18 »
Minulla on normaali, kuivuuteen taipuivainen iho. Ihoni on tasainen ja ihohuokoset ovat normaalin kokoisia. Leukaperissä on joskus kuivuuden seurauksena kovia näppyjä, mutta muuten iholleni ei näppyjä, finnejä tms. tule. Melko lailla siis ongelmaton ja helppohoitoinen, mistä olen enemmän kuin kiitollinen. Käytän ihonhoitoon ja -puhdistukseen Lactolinen tai Eucerinin kasvovettä ja perusvoidetta, silloin tällöin käytän kuorinta-ainetta.

usagi

• Vieras
« Vastaus #290 : 08.07.09 - klo:15:01 »
Ihoni on atoopinen,kuiva ja punoittava.Ilman meikkivoidetta ja peiteaineita näytän jokseenkin kärsineeltä,aina.
Pahin ongelma on pysyvä punoitus/ihottuma,jota on silmäluomissa,poskilla ja nenän alla.Käsissä ja selässä myös.Iho on varmaan vähän ohentunutkin jatkuvasta kortisonin käytöstä,ja se pitäisi varmaan vaihtaa johonkin kortisonittomaan lääkevoiteeseen.Ilman kortisonia tms. en voi olla kuin muutaman päivän ja sitten iho alkaakin jo irtoilla naamasta  ::).
Käytän vaihtelevasti apteekin perusvoiteita ja markettivoiteita.Paras on tähän mennessä ollut ceralan +,jolla saa ihosta ihan normaalia muistuttavan.
Atooppisuus helpottui aikalailla alettuani syömään kalaöljykapseleita,mitä en olisi kyllä uskonut  ;D.En oikein muutakaan syytä keksi ihon kunnon yhtäkkiseen paranemiseen.

Muuten olen kalpea ja omistan tummat silmänaluset,mikä kyllä häiritsee enemmän muita ihmisiä kuin itseäni(saan usein kuulla olevani väsynyt,aneeminen,tai huumeidenkäyttäjän näköinen  ::).juuh.).En rusketu juuri ollenkaan.Joskus läträän itseruskettavilla,mutta yleensä en viitsi,eikä ihokaan niistä hirveästi tykkää.
En hirveästi meikkaa,minusta naamani näyttää omituiselta paljossa meikissä.Ehkä se on tottumiskysymys.Olen kyllä meikkaamisessa muutenkin niin käsi että parempi olla hirveästi pakkeloimatta.

Poissa nuunuu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #291 : 13.07.09 - klo:12:45 »
Itselläni luultavasti suht. normaali T-alueelta kuivuva iho. Talvisin joudun melkein suihkun jälkeen juoksemaan kosteusvoiteen luo, ja kasvojenpesuaineestakaan se ei voi johtua, tai ainakin näin olen järkeillyt kun tämä on kosmetologini kanssa minulle valittu. Ennen käytin jotain järkyttäviä syväpuhdistavia, en edes halua muistella millainen ihoni oli silloin. Vaikka naamalla ei edes epäpuhtauksia ollut suuremmin, eikä ole nytkään.

Suurimman ongelman kasvoillani muodostaa punoittavat nenänpielet joita en hoida muutakun rasvaamalla sekä järjettömät pandarinkulat silmien ympärillä. No, en ole silti asiaa ottanut ongelmakseni, olen löytänyt hyvän peitevärin jolla saan nämä ongelmat suht. hyvin piiloon :)

Kesäisin kasvojani koristaa suht. tasainen neutraali rusketus, ei mikään huippuruskea mutta sellainen mukava kesäsävy. Siitä johtuen en meikkaa juuri ollenkaan kesäisin muutakun kulmat ja silmiin ripsivärin. Tykkään muutenkin liikkua mahdollisimman vähällä meikkimäärällä, paljon luonnollisempi ja ilmavampi olo. :)

Poissa Misato

• HAIRahtanut
  • 1cMii
« Vastaus #292 : 13.07.09 - klo:23:35 »
Ihotyyppini taitaa olla perinteinen pintakuiva sekaiho; t-alue sekä poskipäät samanaikaisesti toisaalta rasvoittuvat pitkin päivää, mutta myös kiristelevät, kuivavat ja hilseilevät helposti, mikäli kosteutus jää puutteelliseksi.  T-alueelta löytyy myös mustapäitä ja laajentuneita ihohuokosia (ei mitenkään järkyttävässä määrin, mutta kuitenkin), epäpuhtaudet ilmaantuvat useimmiten leukaperiin ja suun ympäristöön.  Rasvoittumisesta huolimatta ihoni on todella herkkä ja punottaa helposti -- eikä mitenkään suloiseen omenaposki-tyyliin, vaan koko pääni todellakin muuttuu kirkkaanpunaiseksi esim. urheillessa tai kylmässä ulkoilmassa.  ;D  Myös couperosaa löytyy poskista.

Olen kärsinyt jonkinasteisesta pinta-aknesta yläasteikäisestä lähtien ja rääkännyt ihoani ajoittain todella tujuillakin rasvoittuvan ihon tuotteilla (esim. Clearasil oli joskus kova sana...), mutta nyt kolmeakymppiä lähestyttäessä näyttäisi siltä, että tilanne alkaa vähitellen tasoittumaan.  Edelleenkin kyllä näppyjä ilmaantuu, erityisesti kuukautisten aikaan ja stressin tai huonon ruokavalion seurauksena

Luotan nykyään mahdollisimman minimaaliseen ihonhoitoon ja puhtaisiin raaka-aineisiin: en käytä yleensä ollenkaan meikkipohjaa joten kasvojen pesuun riittää useimmiten pelkkä ocm:llä iltaisin (karitevoita kasvoihin, vanulapulla pyyhkiminen ja lämmin vesipesu).  Vartalon ihon pesen pelkästään vedellä ja rasvana toimii karitevoi.  Iho on omalla kohdallani huomattavasti rauhoittunut puhdistusaineiden poisjätön myötä!
You and me make the whole world jealous

Poissa Reeta-

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #293 : 30.07.09 - klo:02:14 »
Minulla taitaa ola pintakuiva sekaiho. T-alue rasvoittuu helposti, mutta erityisesti poskipäät kiristelevät, jos en kosteuta suihkun jälkeen. T-alueelle on ilmestynyt mustapäitä ja erityisesti nenässä ja nenänpielissä ihohuokoset ovat laajentuneet hieman. Otsa on nyt kesän aikana villiintynyt kukkimaan enkä ole sitä saanut rauhoittumaan. Ihotautilääkäri sanoi otsassa olevan aknea ja määräsi siihen voidetta, jonka en kuitenkaan huomannut olevan mitään tehoa. Samainen lääkäri taisi myös mumista jotain mahdollisesta psoriasiksesta kun kulmien ja silmänympärysten kutisevat kuivumat eivät normaaleilla voitella rauhoittuneet. Poskissa, nenässä ja leuassa on couperosaa.

Yläasteikäisenä käytin liian kuivattavia puhdistusaineita enkä kosteuttanut ihoani tarpeeksi. Myöskin liian voimakkaat kuorinta-aineet eivät olleet hyväksi couperosa-iholleni.

Yleensä kesäisin meikkaan vain couperosan piiloon ja laitan kulmat. Talvella sitten laitan lisäksi meikkivoidetta pohjaksi. Tummat silmänaluset yritän myös peittää.
1a/b F ii

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #294 : 05.08.09 - klo:17:09 »
Mulla on varmaankin rasvainen iho, mutta pinnalta saattaa joskus kuivua, varsinkin talvella. Meikki alkaa killtämään vähän ajan kuluttua ja käytän joka viikko kuorintavoidetta ja Lumenen turvenaamiota, joilla saa hyvin puhdistetun ihon. Muuten pyrin apteekin ´Basan- geelillä ja Decubalin face vitalilla mahdollisimman neutraalilla linjalla ja pidän yhdesti viikossa ns. kauneusillan, jolloin kuorin ihoa ja käytän naamiota. Juon myös paljon vettä ja käytän vitamiineja ja jos iho on kuiva, niin E-Epa auttaa kosteuttamaan ihoa sisäisesti.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

neitimyy

• Vieras
« Vastaus #295 : 21.08.09 - klo:08:14 »
Minulla taitaa olla pintakuivahko sekaiho. Ihoni on muuttunut kunnoltaan vuoden sisään melkoisesti, ja odottelen tässä josko päästäisiin vieläkin parempiin tuloksiin. Pintakuivuus on aina ollut riesanani, ja varsinkin talvella iho on joskus hilseillyt pahastikin. Ruokavalion muuttumisen myötä (karppauksen aloittaminen sekä siirtyminen mahdollisimman luonnolliseen ruokaan) ihon pintakuivuus on poistanut käytännössä kokonaan, ja ainakin koko viime talvi meni ilman että kuivuudesta oli tietoakaan. Toivottavasti näin on myös tänä talvena.

Ihoni on aina ollut helppo, eikä se ärsyynny helposti. Ainoat ongelmat ovat satunnaiset näpyt, nenän muutamat mustapäät sekä joskus vääristä tuotteista aiheutuvat tukkeumat. Kokeilen aika ennakkoluulottomasti uusia tuotteita, ja tällä hetkellä luen intohimoisesti juurikasvun luonnonmukaisten tuotteiden ketjuja. Haluan ehdottomasti siirtyä käyttämään luonnollisia tuotteita nykyistä enemmän.

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
« Vastaus #296 : 18.09.09 - klo:11:23 »
Minulla on hyvin kuiva, muttei onneksi kovin hajuste- tms. -herkkä, iho.
Vartalon ja kasvojen ihon saan onneksi pidettyä kohtuullisessa kunnossa kunhan muistan rasvoilla ahkerasti, mutta huulten rohtuminen on jatkuva ja ympärivuotinen vaiva ja etenkin joskus nuorempana huulten iho meni usein helpolla aivan kammottavaan kuntoon. Finnejä ei ole miltei koskaan, mustapäitä nenänpielissä jonkinverran.
Auringossa en pala kovin herkästi, mutten todellakaan rusketukaan helpolla.

Vartalovoiteina toimivat parhaiten öljyt, joitten kanssa lotraamista en kuitenkaan aina jaksa harrastaa, joten käytän usein body shopin hamppu-vartalovoita, joka sekin kosteuttaa ihanasti. Kasvovoiteista en ole vielä löytänyt sitä oikeaa, joten vaihtelen tuotetta joka purnukan jälkeen.
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Strix

• Vieras
« Vastaus #297 : 02.11.09 - klo:00:54 »
Normaali/Sekaiho. Finnejä tulee erittäin harvoin ja mustapäitä vain silloin kun selkeästi laiminlyö ihon hoitoa (nukkuu meikkien kanssa). Melko tasasävyinen, pientä punakkuutta ja pintakuivuutta talvisin.

Puhdistus: Vuosien ajan pesin rasvaiselle iholle tarkoitetuilla tuotteilla, muodostui tavaksi ja vasta lyhyen aikaa sitten viitsin ottaa selvää oikeasta ihotyypistäni ja siirtyä miedompiin puhdistusaineisiin.
Pesen kasvot yleensä iltaisin, ainakin silloin jos olen meikannut. Aamuisin tyydyn pyyhkimään vain kasvovedellä. Ahkera peseminen tuntuu vain kuivattavan liikaa.

Kasvovesi: Aina kasvopesun jälkeen tai pelkästään jos ei ole meikkejä putsattavana. Kasvoveteni ovat useimmin kotikutoisia esim. ruusuvesi ja omenaviinietikkavesi. Lacto line on suosikki markettivesistä.

Kosteutus:Karitevoita usein yöksi. Kevyempiä öljyjä kuten jojoba ja aprikoosinkiviöljy muina aikoina. Sekoittelen välillä yhteen Humektanin kanssa.

Erikoishoidot: Syväpuhdistava kuorintanaamio silloin kun tuntuu että on sille tarve. Ei läheskään viikottaista. Eniten käytössä Body Shopin Sinimaissinaamio.

Aurinkosuoja: Aurinkoa välttelen kuin ruttoa. En kuitenkaan pidä kaupan aurinkosuojista ja käyttelen jotain spf 50+ jos tietää joutuvansa kärsimään aurinkoa. Valitsen aina varjoisimman paikan ja peitän ulkona itseni vaatteilla. Päähine päähän (olen herkkä saamaan auringonpistoksia) ja harvoin aurinkovarjo.
Rusketun salamannopeasti ja palan hyvin harvoin ja silloinkin vain poskipäistä (viimeksi lapsena). Vaalin kuitenkin luontaista kalpeuttani ja pysyn kaukana suorasta auringonpaisteesta joka saa olon ihan aina yhtä tukalaksi :)

Poissa tuutikuu

• Hiushörhö
« Vastaus #298 : 16.11.09 - klo:18:49 »
Rasvoittuva akneiho, jossa kuitenkin pintakuivuutta ja couperosaa. Huokoset ovat suurentuneet ja mustapäitä syntyy helposti, tosin vuosien erilaisten aknelääkitysten ja -voiteden jälkeen finniongelma taitaa vihdoin olla takanapäin. Kymmeniä erilaisia tuotesarjoja testattuani ihoni on kärsinyt ylihoitamisesta, ja on herkkä reagoimaan. Myöskään silikonit ym. eivät sovi iholleni - iho tukkeutuu helposti. Tällä hetkellä on edelleen satunnaisesti öisin käytössä vielä Avitcid -aknevoide, mutta muuten yritän päästä pikkuhiljaa aknelääkkeistä eroon. Dr.Hauschka -kokeilu todisti luonnonmukaisten tuotteiden toimivuuden ihollani, joskin haluan testata vielä muitakin vastaavia sarjoja.

Puhdistuksessa vannon öljyjen ja Erisanin  puhdistusgeelin nimeen, ja i.d. Bare Minerals meikin alla toimii Erisanin kosteuttava kasvovoide. Yövoiteena minulla on Dermavidualsin minun ihoani varten sekoitettu voide, jonka sain kosmetologiystävältäni (sis.mm.  jojobaöljy, hiiva-liposomi, leväuute, auringonhattu-uute). Se toimii kuin unelma, eikä ihoni ole koskaan ollut näin hyvässä kunnossa - kosteutettu ja ilman epäpuhtauksia. Puteli vain ostettuna taitaisi maksaa hunajaa, joten nyt haasteena onkin löytää jokin vastaava yövoide luonnonmukaisista hoitosarjoista. Siinä urakassa juurikasvu on kyllä ollut mahtava kaveri! Seurailen käyttökokemuksia mielekiinnolla :) .

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #299 : 23.11.09 - klo:17:35 »
Kesäisin normaali, talvisin kuiva, hiukan epäpuhtauksia ja T-alue rasvoittuu hiukkasen aina silloin, kun sitä huvittaa. Kovin herkkäihoinen en ole, mutta on sitä joihinkin ihonhoitotuotteisiin tullut reagoitua.

Käytin varmaan pari kolme putelia Ruotsista tuotua ACO:n kuivalle/normaalille iholle tarkoitettua puhdistusemulsiota, mutta sitä ei ole myynnissä enää, joten vaihdoin Herbinan MarjaSpa-linjan vastaavaan, ja hyvin on toiminut. Kasvovettä ei kulu kovin paljon, joten käytössä on vielä tuota ACO:n linjaa. Saa nähdä mitä keksin sitten, kun tuo loppuu. Herbinan marjaa mulla ovat myös kuorintavoide ja kosteuttava kasvonaamio, hellävaraisia, toimivia ja ennen kaikkea ihanan tuoksuisia. Naamioissa tykkään myös Montagne Jeunessen tuotteista, suosikkini ovat valkosuklaa, aprikoosi&manteli ja gel cream.

Tällä hetkellä käytän Erisanin kosteuttavaa kasvovoidetta päivisin meikin alla, kunnon talven iskiessä päälle pitää todennäköisesti siirtyä johonkin tuhdimpaan, kuten viime talvena löytämääni Eucerinin kuivalle iholle tarkoitettuun voiteeseen, joka hoiti tehtävänsä mallikkaasti. Vichyn Aqualia Thermal Riche on mulla käytössä kasvojen kaikkein kuivimmille kohdille sekä silmänympäryksille.
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape