Kirjoittaja Aihe: Ihotyyppiketju  (Luettu 112040 kertaa)

Tanya

• Vieras
Vs: Ihotyyppiketju
« Vastaus #30 : 22.01.06 - klo:18:04 »
Pintakuiva sekaiho täälläkin, kesällä rasvainen, talvella kuivahko. Yleisesti ottaen iho on myös aika herkkä, etenkin talvisin. Ongelmina ovat siis pintakuivuus ja toisaalta ajoittaiset näppylät ja laajentuneet ihohuokoset.

Poissa salute

• HAIRahtanut
« Vastaus #31 : 22.01.06 - klo:19:51 »
Kasvojen osasta riippuen iho on erilaista, jätän oikeaoppisen luokittelun sikseen. Otsa, nenä ja leuka kiiltävät helposti. Nenässä ei kuitenkaan esiinny koskaan mitään epäpuhtauksia, otsassa pieniä finnejä ja leuassa megapatteja. Otsa ja leuka ovat myös pintakuivat, välillä oikein hilseilevät. Mutta posket taas ovat normaalit, mitä nyt ehkä helposti punottavat. Ei kyllä oikeastaan haittaa. :)

Edit. Tällä hetkellä olen mieltynyt iltaisin yhdistelmään Erisan Puhdistusgeeli+kasvovoide (kiitos Elisalle vinkistä!). Aamulla en pese kasvoja ollenkaan, läiskin vain aurinkovoidetta säästä riippumatta.
« Viimeksi muokattu: 29.08.06 - klo:13:34 kirjoittanut salute »

Poissa Sanna

• Tukkaguru
« Vastaus #32 : 22.01.06 - klo:20:45 »
Kaipa tämä on rasvaisuuteen taipuva sekaiho eli T-alue ja erityisesti nenä rasvoittuu ja kiiltelee, muualta ei niinkään. Ennen muut alueet jopa kuivuivat ja hilseilivät talvella, mutta viime vuosina tuota ei ole enää tapahtunut. Couperosaakin on vähän ja ihoni on ylipäätään herkkä punoittamaan.
« Viimeksi muokattu: 14.04.08 - klo:19:29 kirjoittanut Sanna »

Poissa andel

• Hiushörhö
« Vastaus #33 : 22.01.06 - klo:21:55 »
Mulla on lähinnä pintakuiva sekaiho, kai, hilseilee ja kiristää mutta silti löytyy epäpuhtauksia ja näppyjä tulee etenkin poskiin. Nyt oon viime aikoina vain pessyt naamaa Erisanin puhdistusgeelillä aamuin illoin ja käyttänyt Erisanin kasvovoidetta, ei mitään muuta, ja iho vaikuttaa paremmalta kuin aikaisemmin. Ehkä tähän naamaan pätee sitten ihonhoidossa se less is more :)
Jonakin aikaisena aamuna Nuuskamuikkunen heräsi teltassaan Muumilaaksossa ja huomasi että ilmassa oli syksyn ja lähtemisen tuntu.

Poissa Memmu

• HAIRahtanut
« Vastaus #34 : 22.01.06 - klo:22:12 »
Erittäin paksu ja rasvainen sekaiho. Nyt vanhemmiten on alkanut tulemaan erilaisia yliherkkyyksiä ihonhoitotuotteiden ainesosille, mutta muuten naamani kestää melkein mitä vaan. Esim. nyt näitä -25 asteen pakkasia, joihin kasvoille olen laittanut suojaksi vain kosteus- ja meikkivoiteen sekä puuterin. Ihotyypistäni kertoo jonkin verran se, että kosmetologini kehoitti minua kuorimaan ihoni joka toinen päivä, jotta epäpuhtauksia ei synny (ja konsti toimii).

Poissa Essi

• Hiushörhö
« Vastaus #35 : 22.01.06 - klo:22:25 »
Mun iho on todellien sekasotku.. Herkkä ja reagoiva, pintakuiva sekaiho. "Kunnon finnejä" ei tule useinkaan, mutta näppyjä, musta/valkopäitä ja sellaista söheröä niittenkin edestä. Näitä esiintyy oikeastaan vaihdellen koko kasvoilla, mutta etenkin nenässä. Vaikea hoitaa, kun oikeita aineita ei meinaa löytyä millään, kun se iho ei sellaisiin perusluokkitteluihin taivu.. Hyvät tuotteet hakusessa.
2b F i Vaalea, kuiva ja ohut luonnonkihara. Lempparituotteet Mop C-system Hydrating shampoo+hoitis, B&B Creme de Coco shampoo, Nexxus Therappe, Kerastase Bain Satin 3 ja Joico Intense Hydrator.

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #36 : 22.01.06 - klo:22:38 »
Minulla on pintakuiva sekaiho. Otsa, nenä ja leuka rasvoittuvat ja niissä on mustapäitä (ja satunnaisesti finnejä). Muualta iho on normaali, välillä jopa kuiva. Ihoni tuntuu tykkäävän erityisesti kuivan/herkän ihon tuotteista, jotka eivät ole liian kuivattavia. Seka/rasvoittuvalle iholle tarkoitetut tuotteet usein vain pahentavat tilannetta. Tärkeintä on, että tuote on hellävarainen ja mahdollisimman 'puhdas', jotta se ei tuki ihoa entisestään. Vaikka ihoni onkin rasvoittuva, kaipaa se paljon kosteutta. Viime aikoina olen huomannut, että jopa täyteläiset voiteet imeytyvät hetkessä. Aikaisemmin suosin todella kevyitä geelivoiteita, joiden kosteutustehot eivät nykyään enää tahdo riittää.

Oikeiden hoitotuotteiden löytäminen on ollut haastavaa, sillä kesti aikansa oivaltaa mitä ihoni tarvitsee. Nykyään ihoni on oikein hyvässä kunnossa, epäpuhtauksia ei juurikaan ole. Iho on pehmeä, kimmoisa ja kuulas - juuri sellainen kuin terveen ihon kuuluukin olla. Tykkään erityisesti Erisanin puhdistusgeelistä ja kasvovoiteesta, Nivean vaaleanpunaisesta kasvovedestä, Korresista ja TBS:n merileväkuorinnasta.
« Viimeksi muokattu: 22.04.07 - klo:19:11 kirjoittanut Dinky-di »
1b M ii

Poissa zubi

• Tukkaguru
« Vastaus #37 : 23.01.06 - klo:08:32 »
Täältäkin löytyy sekasotkuiho.

- kuivuu helposti, jopa hilseilee, joten vaatii hyvää kosteutusta
- punoittaa herkästi esim. lämpötilanvaihtelujen seurauksena
- epäpuhtauksia tulee ja paljon, mutta ei varsinaisesti isoja finnejä, vaan mustapäitä ja sellaista ihonalaista "ropeloa"
- saan ihoni pidettyä kurissa välttämällä mineraaliöljyjä ja syömällä Diane Nova-pillereitä : nyt on alkanut jo tulla merkkejä ihon paranemisesta
- ihoni ei ole erityisen ohut tai herkkä, kestää siis hyvin kuorintoja yms.
- lapsena olen palelluttanut poskeni pahasti, ja nyt talvella paleltumat uusivat erittäin helposti ja posket ovat kuumottavat, herkät ja punaiset
- käytän kosteutuksessa Apteekin perusvoiteita ja puhdistuksessa Lumenea

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
« Vastaus #38 : 23.01.06 - klo:18:06 »
Kärsein lievästä aknesta mutta kohta vuoden käytettyäni diane novaa finnejä on ollut joskus ja jouluna.Iho punoitaa helposti ja on kuivahko ja muutamat arvet aknen jäljiltä häiritsevät.Eli aikaslaine sekasotku täälläkin.

Poissa Erykah

• Tukkaguru
« Vastaus #39 : 23.01.06 - klo:19:27 »
Ihoni on suht kuiva ja herkkä. Otsaan, joka ei ole niin kuiva tulee silloin tällöin jotain näppyjä, mutta muuten iho on hyvässä kunnossa.
Kosteutukseen parhaiten sopii apteekin perusvoiteet ja Erisan (kovin hajustetuista on tullut ihottumaa), puhdistukseen käytän tällä hetkellä clarinsin puhdistusmaitoa jonka pyyhin pois pumpulilla ja kasvovettä päälle. Vettä laitan naamaan vain hiustenpesun yhteydessä kun siinä sitä ei voi välttää.

Poissa hilma3

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #40 : 23.01.06 - klo:21:26 »
Kärsin pitkän lievästä aknesta josta selvisin lääkkeillä. Tilalle tuli atooppinen iho mikä ei oo kyllä yhtään en parempi :-X Iho on siis ajottain Todella kuiva.. Mut korresia nassuun niin johan helpottaa ;) sillä oon saanu kuivuuden kuriin

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #41 : 24.01.06 - klo:12:28 »
Mulla on aika normaali iho, ei hirveen kuiva (paitsi ajoittain pintakuivuutta), eikä juurikaan rasvoitu.. Finnejä tulee silloin tällöin ja onneksi melko pieniä ovat.. Couperosaa on vähän poskissa, ja sitä en oo saanu millään pois  :-\

Poissa Marion

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #42 : 24.01.06 - klo:15:36 »
Ongelmainen iho, oikeastaan tosi sekalainen. Akne on ollut ongelmana tosi pitkään, nykyään ilmenee lähinnä mustapäinä ja muina tukkeumina. Joskus vuosia sitten akne oli paljon pahempi ja jätti jälkeensä ikäviä arpia. Välillä iho on ollut herkempi ja kuivempi, nykyään taas rasvoittuu nopeasti. Lopetin e-pillerit muutama kuukausi sitten, ja sen jälkeen oon ollut ihan ymmälläni tän ihoni kanssa. Toivottavasti tasapainottuisi pian!

Poissa Emiliaa

• HAIRahtanut
« Vastaus #43 : 24.01.06 - klo:17:47 »
omistan rasvoittuvan ihon ja suurimpana ongelmana siis ihon kiiltely. talvisin myös hieman pintakuiva eritysesti t-alueelta. tänä talvena tosin pistakuivuus ollut isompikin ongelma. käytän dr. hauschkaa, mutta vaihdan luultavasti ainakin osan tuotteista johonkin toiseen sarjaan.
Naisen tärkein tehtävä on pitää huolta vartalostaan
-Martina Aitolehti

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #44 : 24.01.06 - klo:18:24 »
Ihoni on talvisin pintakuiva ja kesäisin rasvoittuva sekaiho. Ihoni on nykyään aika helppohoitoinen, sillä hylkäsin keväällä kaikki ylimääräiset puunaamiset + raskaiden ihomeikkien käytön, ja tällä hetkellä hoidan ihoa lähinnä suihkun jälkeen ja meikkejä pestessä. Ihonväri on tasoittunut, samoin finniarvet haalenneet todella hyvin. Käytän yhä naamioita ja kuorintaa, mutta vain tarvittaessa.

Lista omistamistani ihonhoitotuotteista kertonee, että luotan aika pitkälti Erisaniin, Lumeneen ja apteekkiin kasvojen ihonhoidossa. En juurikaan tykkää vahvasti hajustetuista tuotteista. Ihoni saattaa aina silloin tällöin ärtyä esim. mineraaliöljyistä.

Suurin ongelma ihossani on kesällä ja lämpimillä säillä rasvoittuvuus, mikä aiheuttaa sen, että ihoni kiiltää aika inhottavan näköisesti. Myös pienet värittömät "mustapäät" (millä nimellä niitä sitten tulisikaan kutsua) ovat riesana nenässä ja nenänvierustoilla sekä osittain otsassa. Silmänaluset ovat kestovioletit. Onneksi ne saa jotenkuten piiloon meikillä. Satunnaisia finnejä tulee myös.

Kylmemmällä säällä iho äityy pintakuivaksi. Se saattaa esim. hilseillä. Tosin nyt mulla ei ole oikein tarkempia tietoja ihoni talvikäyttäytymisestä, koska tosiaan vasta keväällä muutin radikaalisti ihonhoitorutiinejani (ennen kuorin, naamioin ja höyryhengitin eteerisiä öljyjä kahdesti viikossa & pesin sekä käytin kasvovettä ja kosteusvoidetta aamuin illoin.) Katellaan sitä sit myöhemmin. ;)
« Viimeksi muokattu: 07.07.07 - klo:21:41 kirjoittanut Mariatar »
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.