Täytyy päivittää tämänhetkinen ihonhoitorutiini koska olen kokenut suuren herätyksen

Minulla siis on pintakuiva, herkkä sekaiho, t-alue saattaa kiillellä päivän mittaan ja toisinaan tulee mustapäitä, nenän huokoset on vähän suurentuneet. Poskien iho on kuiva.
Lopetin kasvoveden käytön 2 kk sitten ja säilytin muut hoitorutiinit samanlaisina. Ravinnossa tai liikunnassa ei ole tapahtunut muutoksia. Tuloksena mustapäät on hävinneet täysin ja ihohuokoset pienentyneet merkittävästi. Ihon rasvaisempi osa on kuivempaa ja kuivempi kosteutetumpaa. Muutos voi johtua tietenkin mistä tahansa muustakin mutta en uskalla aloittaa enää kasvoveden käyttöä koska iho ei ole ollut näin upeassa kunnossa pieneen ikuisuuteen.
Aamuisin:
- pesu Dermosilin puhdistusvaahdolla (parhaiten toimii ruskea ja vihreä purkki) ja viileällä vedellä
- heti perään meikin alle Lumene Arctic Aqua 24h tasapainottava kosteusemulsio
Iltaisin:
- pesu Kanebo Creamy Soap kädenlämpöisellä vedellä, silmämeikin rippeet lopuksi silmämeikinpoistoaineella
- heti perään Dermalogica Intensive Moisture Balance tai Bellavita hajusteeton päivävoide
Silmänympärysvoiteen pois jättäminen on johtunut puhtaasti laiskuussyistä eli levitän kosteusvoiteet myös sekä ylä- että alaluomille. Olen lopettanut myös kokonaan naamioiden ja kuorintojen käytön kasvoille. En ole jäänyt kaipaamaan sillä iho voi tosiaan paremmin kuin koskaan. Kanebon naamiota käytän silloin tällöin yövoiteen sijasta.