Kirjoittaja Aihe: Ihotyyppiketju  (Luettu 112953 kertaa)

Punatukka

• Vieras
Vs: Ihotyyppiketju
« Vastaus #300 : 30.11.09 - klo:13:40 »
Minäkin liityn pintakuivan sekaihon omistajien sankkaan joukkoon. Kosmetologi on lisäksi havainnut ihossani taipumusta herkkyyteen. Vielä kun olen kerennyt neljänkympin paremmalle puolelle, alkaa ikäkin vaikuttaa vaikkei vielä silminnähden näy.  ;) T-alue on rasvoittuva, otsassa suurentuneita huokosia jokunen, nenässä on pienoisia mustapäitä ja leukapielissä oikealla puolella miliumeja.

Olen ennen hoitanut ihoani rasvaisen ihon tujuilla tuotteilla. Nyt olen havainnut hellävaraisen hoidon parhaaksi konstiksi. Korresin Orange blossom on osoittautunut oikein hyväksi putsariksi. Käytän syväpuhdistukseen Vihreän kosmetiikan roosasta tai valkoisesta savesta tehtyjä naamioita. Parhaillaan testaan, olisiko öljyistä uudeksi yövoiteeksi.

Chilli

• Vieras
« Vastaus #301 : 12.12.09 - klo:20:56 »
Minullakin on pintakuiva sekaiho. Pesen kasvot vedellä & putsarilla iltaisin, mutta varsinkin talvisin käytän aamuisin vain Dermalogican  Multi-Active Toneria kasvojen pyyhkimiseen.

On helpottanut ihon pintakuivuutta huomattavasti!

MariaK

• Vieras
« Vastaus #302 : 02.02.10 - klo:13:10 »
Ihoni on kuiva, mutta t-alue on ihanasti jopa rasvainen päivän mittaan. Kuivuus on pahinta poskilla, jotka kuitenkin voivat olla väillä jopa öljyisen tuntuiset. Epäpuhtauksia on paljon, varsinkin kuukautiskierron aiheuttamana tulee isoja paukamia.  Mustapäistä alan hiljalleen päästä eroon.

Poissa imaria

• HAIRahtanut
« Vastaus #303 : 10.02.10 - klo:10:13 »
Sekaiho, joka on joskus myös harvakseltaan pintakuiva. Tykkää rasvoittumisesta etenkin otsan ja nenän välistä. Ei finniongelmaa, mutta mustapäitä sitäkin enemmän. Mustapäät ovat pieniä, joten niitä ei kovin moni minun lisäkseni näe. Poskista ihoni on tyypiltään normaali. Joitakin mustapäitä ilmestyy poskiinkin. Posket eivät kuitenkaan rasvoitu, mutta ne eivät toisaalta ole myöskään kuivat.

1cMiii / vaaleat / tavoittelevat olkapäitä

keksi

• Vieras
« Vastaus #304 : 25.02.10 - klo:17:38 »
Sekaiho. Finnejä otsassa, mustapäitä nenässä ja suuria ihohuokosia nenän ympärillä. Tuotteet, joita käytän:

- Garnier clean sensitive silmämeikinpoistoaine
- Garnier clean detox puhdistusgeeli
- Iseree kuorintageeli
- Herbina tasapainottava kasvovoide
- Basiron
- Pirkka silmänympärysvoide

näillä on saatu iho hyvään kuntoon, mustapäitä selvästi vähemmän, samoin finnejä. :)

Poissa Hannele~

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #305 : 11.03.10 - klo:08:07 »
Minulla on luullakseni pintakuiva sekaiho, ainakin näin talvisin, kesällä taitaa se kuivuus vaivata vähemmän. Ihoni tukkeutuu mistä milloinkin, en tiedä johtuuko se jostain tuotteesta vai ruokavaliosta vaiko hormoneista. Välillä sitten iho on yhtäkkiä todella hyvä. Couperosaakin löytyy.

Aikaisemmin olen monien muiden tavoin käyttänyt rasvaisen ihon tuotteita, mutta vaihdettuani toisenlaisiin, ihoni on ollut parempi. Samoin ihoani on auttanut huomattavasti terveellisempi ruokavalio; enemmän kasviksia, vähemmän hiilihydraatteja. Kesällä otan aurinkoa ja silloin ihoni on todella hyvä.
Alennusta iherb.com:ssa koodilla JAH753

Poissa zzww

• HAIRahtanut
  • Rakkaus on tarinoita, joita ei koskaan kerrota.
    • blogini
« Vastaus #306 : 02.04.10 - klo:16:25 »
talvisn on todella kuiva iho ja sen möytä taas rasvaaki menee iha sikana... Toisaalta kesällä on iha normaali iho ettei oo mitää ihottumaa ja silti kesäisin yritän käyttää jonkun näköistä rasvaa ettei alku talvesta iho olisi niin kuiva ettei sitä saisi enää koko talvena paremmaks...
Kirjoitin nimesi taivaalla,mutta tuuli pyyhki sen pois.Kirjoitin nimesi hiekkaan,mutta aallot pyyhkivät sen pois.Kirjoitin nimesi sydämmeeni ja ainiaan siellä pysyy.Joka ilta kun suljen silmäni,tulet uniini.

http://lovinglife92.blogspot.fi/

Poissa Heidijohanna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #307 : 27.06.10 - klo:13:50 »
Superpintakuiva (imee kostausvoidetta kuin sieni, imaisee jopa naamiot oikein janoisena) sekaiho jossa aknearpia. Aikaisemmin kärsin kesvivaikeasta aknesta mutta nytten iho on ollut tasapainoisempi riittävän kosteutuksen vuoksi. Vuosien taistelu näyttää vihdoin olevan takanapäin, vielä satunnaisia pahkuroita ja näppyjä tulee muttei aknea, onneksi! Muistan kun NIIN toivoin että pääsisin iho-ongelmista eroon, onneksi ikä ja raskaudet näyttivät hoitavan aknen kuntoon.

Niin ja myös miehen vaihtaminen rauhoitti ihoa :P Vissiin onnellisempi nykyään ;)

Corvus

• Vieras
« Vastaus #308 : 25.08.10 - klo:08:24 »
Herkästi punoittava iho, jossa on pintakuivaa röpelöä, joka ei tunnu talttuvan millään. Ihoni punoittaa herkästi kaikenmoisesta hankauksesta ja kuorinnasta, mutta joskus on pakko kuoria kevyesti joko kuorinta-aineella tai sitten pehmeällä kasvopyyhkeellä varovasti. Rasvoittuu etenkin nenästä, finnejä satunnaisesti. Isoin ongelma on kuitenkin tuo punoitus, joka on läsnä melkein koko ajan poskilla ja otsassa. Raskauden aikana oli varsin pahana ja punoituksen seurana oli pientä punaista näppyä, tilanne onneksi normalisoitui synnytyksen jälkeen hieman. Lääkäri epäili ruusufinniä, ja kävi se kieltämättä itselläkin mielessä. Aikoinaan teininä olin kaksi kertaa aknelääkityksellä, eka antibiootti ja sitten isotretinoiini, joista jälkimmäinen toi jonkinmoisen avun - siis ihon rasvoittuminen väheni selkeästi, ja varsinkin selän iho on pysynyt ihan hyvässä kunnossa jo vuosia. Olen jonkinmoinen luomuilija/vähäisen ihonhoidon ystävä (pienen lapsen kanssa on aikaa vähän niukasti ihonhoitoon), ja menen ihan perus pesu+kosteutus -linjalla. Jatkuvana riesana siis ihon herkkyys ja pintakuivuus.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #309 : 05.09.10 - klo:00:42 »
Mikähän iho tämä nyt sitten on.. epäpuhtauksia löytyy (sekä mustapäitä että satunnaisesti myös kunnon finnejä vaik ikää onkin jo kolmenkympin korvilla). Talvisin kiristelee, mutta ympäri vuoden kiiltelee. Veikkaan et hormonitoiminta epäkunnossa kun iho muistuttaa toisinaan saarioisten jauhelihapitsaa  >:(
Rusketus ei nassuun tartu, ainoastaan kärähtää jos koittaa aurinkoa ottaa. Vichyn rasvoja ja pesuaineita käytän, en ole huomannu että ne iholle mitään hyvää tekisi muttei kyllä pahaakaan.

Edit. AAPUA! Pesin nassun Vichyn Normadermin puhdistusgeelillä ja sen jälkeen kosteusvoiteena saman sarjan nassuvoidetta.. nyt posket tuntuu tosi oudoilta, ihan kun niitä kutittais kauheesti. Onkohan tuo aine sitten liian vahvaa vai mitä ihmettä?  :-\
« Viimeksi muokattu: 05.09.10 - klo:23:41 kirjoittanut catjuska »
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Henrietta

• Hiushörhö
  • My circus, My monkeys
« Vastaus #310 : 10.09.10 - klo:09:23 »
^

Kuullostaa siltä ettei välttämättä sovi sulle tai sitten ihosi vaan on ärtynyt ja tyyliin kaikki kutiaa.. Mä saan ihoni rauhoittumaan Aloevera geelillä, kosteuttaa hyvin ja viilentää/rauhoittaa ihanasti <3 Kesäaikana riittänyt pelkästään, mutta jahka tästä syksystä päästään etiäpäi niin naamaa alkaa kiristää ja aika ottaa"kovemmat aseet" esiin.
1b Fii

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #311 : 10.09.10 - klo:16:55 »
Täytyy päivittää tämänhetkinen ihonhoitorutiini koska olen kokenut suuren herätyksen  :D

Minulla siis on pintakuiva, herkkä sekaiho, t-alue saattaa kiillellä päivän mittaan ja toisinaan tulee mustapäitä, nenän huokoset on vähän suurentuneet. Poskien iho on kuiva.

Lopetin kasvoveden käytön 2 kk sitten ja säilytin muut hoitorutiinit samanlaisina. Ravinnossa tai liikunnassa ei ole tapahtunut muutoksia. Tuloksena mustapäät on hävinneet täysin ja ihohuokoset pienentyneet merkittävästi. Ihon rasvaisempi osa on kuivempaa ja kuivempi kosteutetumpaa. Muutos voi johtua tietenkin mistä tahansa muustakin mutta en uskalla aloittaa enää kasvoveden käyttöä koska iho ei ole ollut näin upeassa kunnossa pieneen ikuisuuteen.

Aamuisin:
- pesu Dermosilin puhdistusvaahdolla (parhaiten toimii ruskea ja vihreä purkki) ja viileällä vedellä
- heti perään meikin alle Lumene Arctic Aqua 24h tasapainottava kosteusemulsio

Iltaisin:
- pesu Kanebo Creamy Soap kädenlämpöisellä vedellä, silmämeikin rippeet lopuksi silmämeikinpoistoaineella
- heti perään Dermalogica Intensive Moisture Balance tai Bellavita hajusteeton päivävoide

Silmänympärysvoiteen pois jättäminen on johtunut puhtaasti laiskuussyistä eli levitän kosteusvoiteet myös sekä ylä- että alaluomille. Olen lopettanut myös kokonaan naamioiden ja kuorintojen käytön kasvoille. En ole jäänyt kaipaamaan sillä iho voi tosiaan paremmin kuin koskaan. Kanebon naamiota käytän silloin tällöin yövoiteen sijasta.
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #312 : 11.09.10 - klo:19:51 »
Henrietta, mistähän se ihon ärtyneisyys voisi johtua? Ihohan kuulema reagoi kaikkeen mahdolliseen, mutta ei tässä mitään ihmeitä ole tapahtunut. Stressiä on sen verran kuin aina yleensäkin, joten ainoa muutos on vissiin tuo sää.

Kumpi olisi kannattavempi, ihotautilääkäri vai kosmetologi? ainahan tietty lääkäriä pidetään jumalasta seuraavana, mutta kun en tiedä onko tämmöiset iho-ongelmat varsinaisesti niiden alaa vai osaisiko kosmetologi sittenkin sanoa viisaammin millä nassua kannattaisi hoitaa.

Sen verran on vielä naristava, että kyllä huomaa naamasta kun on huomenna veljenpojan kastejuhlat tiedossa. Yhdessä yössä puski kymmenkunta punaista näppylää naamaan!  :#
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Henrietta

• Hiushörhö
  • My circus, My monkeys
« Vastaus #313 : 11.09.10 - klo:20:25 »
^

catjuska, tiiedäppä noista mistä johtuu, sopimaton tuote voi olla yksi syy tai jos on tulehdusta (finnit) niin iho on ärtynyt.
Enpä tiedä kumpi olis oikea ihminen auttamaan kun mulla ei ole kokemusta juuri kummastakaan ;) Kosmetologi ainakin myis sulle kalliit aineet  ;D Mä luottaisin eniten juureksiin :ts
1b Fii

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #314 : 12.09.10 - klo:21:56 »
Nyt tuli tyhmä olo.. juureksiin?  0_0 siis niinkuin porkkanat ja punajuuret ja semmoiset? syödään vai hangataan ihoon?